Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

toch een beetje jammer...

+9
Sterre
girli
mzcharlotte
Curious
Phileine
rapa nui
Monte
sonly
Mermaid
13 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

toch een beetje jammer... - Pagina 2 Empty Re: toch een beetje jammer...

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 10:30

zegmaar_ schreef:
Curious schreef:Overigens vind ik dat ook wel belangrijk hoor, dat je wel denkt over wat je aantrekt, daar kan je al heel veel mee voorkomen!

Dat niet alleen, je past je kleding eigenlijk toch altijd wel aan op een situatie.

Het is kleding die ik ook naar mijn huidige baan draag en er zakelijk uitziet. Het is denk ik een soort van dingetje in m'n hoofd, omdat ik me richt op o.a. de verkrachtingsmythe dat de kleding die een slachtoffer droeg, aanleiding is geweest voor de dader om te veronderstellen dat zij echt wel wilde.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 10:38

Ik zou dat echt niet durven...

Gast
Gast

Bericht  Sterre do 12 mei 2011 - 10:45

Wat een nare opmerking!! Walgelijk. Maar anderzijds... misschien helpt het je wel extra afstand te bewaren, en nog meer in je rol als wetenschapper te kruipen. Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat de meeste verkrachters die vastzitten normale omgangsvormen hanteren, dus in die zin vind ik het niet zo verrassend dat deze persoon op die manier denkt.

Ik vind dat je het nog steeds alleen moet doen als je je er 100% sterk genoeg voor voelt. Zodra je daarover twijfelt zou ik het afblazen, maar het blijft ook een hele interessante kans! En ik denk dat je het kunt.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 10:55

Ah, wat lief van je laatste zin Sterre. Thanx girl.:-) Ik had een groot gedeelte vd avond geen internet, mr nu dus wel weer en ik zal je zo nog even mailen.

De opmerking an sich is al tekenend voor het zogenaamde respect voor vrouwen; daar wees mijn collega me op en ik denk dat dit wel idd het geval is. Het lijkt me gewoon zo'n unieke kans en het maakt de reeds gedane onderzoeken precies compleet. Ben bang er spijt van te krijgen als ik het niet doe en laten we eerlijk zijn: de kant die ik opga is natuurlijk sowieso niet de meest stabiele/veilige keuze die je kan maken + het reisje naar India tussen de corrupte politie en de jonge meisjes die worden geprostitueerd. In dat opzicht is dit dus eigenlijk peanuts, maar toch voelt het spannend.

Gast
Gast

Bericht  Sjaantje do 12 mei 2011 - 12:27

Ik denk dat Curious gelijk heeft en dat hij die opmerking vooral heeft gemaakt om te intimideren. Het lijkt me dat hij weinig andere 'machtsmiddelen' heeft waardoor dit een makkelijke en 'veilige' manier voor hem is. Hij kan het immers nog ontkennen of terugnemen?
Guattari, ik ken je verder niet echt maar ik heb het idee dat je sterk genoeg bent om hierboven te staan. Je wilt dit onderzoek heel graag doen en ik denk dan ook dat je deze kans moet aangrijpen. Laat je niet kennen, hou in je achterhoofd dat er hulp / beveiliging aanwezig is en zorg dat je sterk in je schoenen staat. Wees bedacht op eventuele intimiderende opmerkingen, dan word je er niet door verrast als zo'n opmerking ook daadwerkelijk komt. En bovendien ben jij degene die de touwtjes in handen heeft, die kan bepalen of het interview wordt afgebroken of niet.

Succes!
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334

Bericht  Zora do 12 mei 2011 - 18:17

Als je voorheen durfde, dan zou deze opmerking me niet uitmaken. Ik bedoel, lekker typisch van zo'n vent Very Happy

Ben wel benieuwd naar je onderzoeksopzet. Worden het casestudies ofzo? Want je hebt maar weinig mensen?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289

Bericht  TukTuk do 12 mei 2011 - 18:28

Ik snap dat je je niet echt prettig er bij voelt.. Ik zelf zou het niet durven, maar als jij dit graag wilde, zou ik me ook niet door zo'n opmerking laten tegen houden. Het zijn natuurlijk wel een typisch bepaalde mannen die daar zitten en zo iets valt ook wel te verwachten natuurlijk.
Ik zou alleen wel enorm oppassen met kledingkeuze en dergelijk in zo'n geval.

Misschien een enorme spuit 11 vraag hoor, maar zijn er geen ruimtes met een oneway screen, zodat er iemand de gehele tijd kan mee kijken, zonder dat de dader daar weet van heeft?
Dat voelt misschien veel veiliger dan dat je eerst op een knop moet drukken voordat er iemand bij je komt?

TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 20:07

vat dit niet verkeerd op, maar als je na zulke opmerkingen schrikt en terug krabbelt ben je niet geschikt om met veroordeelden te werken. de perfecte kandidaat bestaat niet, het zijn immers allemaal veroordeelde zedendelinquenten. een kandidaat die zich keurig en voorbeeldig gedraagt kan ook een spelletje met je spelen. dat is misschien wel gevaarlijker omdat je dan minder op je hoede bent. het is heel natuurlijk om een beetje nerveus te zijn.

je hebt hier twee selectiecriteria benoemd: afkomst en veroordeling. wanneer je ook persoonlijke voorkeuren laat meewegen, vervuil je je selectiecriteria. benader het wetenschappelijk, laat geen angst merken en heb vertrouwen in de beveiliging die "over je schouder" meekijkt.

ik vraag me wel af wat je met zo'n klein aantal interviews probeert te bereiken?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 20:15

Maar er is toch sowieso beveiliging die in 1 seconde ter plekke kan zijn? Dus echt gevaar loop je sowieso niet. Ik zou het gewoon doen, die uitspraak is juist bedoeld om je uit de tent te lokken, als een test hoe je daarop reageert. Doe iets netjes aan, stel je professioneel op en benader eventuele provocerende uitspraken met het nodige relativeringsvermogen. Daarnaast: het is dan wel een verkrachter, maar je weet verder niks van hem als persoon, achter elke verkrachter schuilt ook een mens met gevoelens, verlangens en vaak een diepgewortelde pijn. Benader hem zo en niet alsof hij een wild beest is, of het toppunt van evil.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 20:42

Ben je geschrokken van de opmerking? Lijkt me dat je dan heel erg gaat schrikken van de opmerkingen die hij in het interview zal maken.

Ik denk dat je uit je eigen gevoel moet beslissen, maar het lijkt me een enorm gemiste kans om zoiets te laten schieten. Dit is zo interessant en leerzaam. Zo'n kans krijg je niet vaak!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 20:43

Noa schreef:Maar er is toch sowieso beveiliging die in 1 seconde ter plekke kan zijn? Dus echt gevaar loop je sowieso niet. Ik zou het gewoon doen, die uitspraak is juist bedoeld om je uit de tent te lokken, als een test hoe je daarop reageert. Doe iets netjes aan, stel je professioneel op en benader eventuele provocerende uitspraken met het nodige relativeringsvermogen. Daarnaast: het is dan wel een verkrachter, maar je weet verder niks van hem als persoon, achter elke verkrachter schuilt ook een mens met gevoelens, verlangens en vaak een diepgewortelde pijn. Benader hem zo en niet alsof hij een wild beest is, of het toppunt van evil.
Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten. Het is gek, en misschien ook eng, maar probeer die gevoelens op zij te zetten en hem te benaderen als een normaal persoon.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 20:43

Ava schreef:vat dit niet verkeerd op, maar als je na zulke opmerkingen schrikt en terug krabbelt ben je niet geschikt om met veroordeelden te werken. de perfecte kandidaat bestaat niet, het zijn immers allemaal veroordeelde zedendelinquenten. een kandidaat die zich keurig en voorbeeldig gedraagt kan ook een spelletje met je spelen. dat is misschien wel gevaarlijker omdat je dan minder op je hoede bent. het is heel natuurlijk om een beetje nerveus te zijn.

je hebt hier twee selectiecriteria benoemd: afkomst en veroordeling. wanneer je ook persoonlijke voorkeuren laat meewegen, vervuil je je selectiecriteria. benader het wetenschappelijk, laat geen angst merken en heb vertrouwen in de beveiliging die "over je schouder" meekijkt.

ik vraag me wel af wat je met zo'n klein aantal interviews probeert te bereiken?
hier ben ik het volledig me eens!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 22:29

Wat fijn om meerdere perspectieven te lezen. Ik heb idd heel erg de kant van Ava's eerste alinea en de kant van Noa's post in gedachten en baal ervan dat er mensen in mijn omgeving zijn die Noa's post naïef zouden noemen, terwijl er wel degelijk een verhaal achter iedere daad schuilgaat.

Ava, ik begrijp precies wat je bedoelt en voel me geenszins aangevallen hoor. Degene die nu al roept onschuldig te zijn, kan in praktijk nog een grotere freak zijn, bij wijze van spreken. Helaas heb ik haast, maar ik ga zeker nog verder reageren.

Ik ben overigens nog bezig met meerdere respondenten vinden evenals beleidsmakers/psychiaters uit bijv. het Pieter Baan Centrum. Maar daar vertel ik later over, ik ga met Melis_je shoppen en moet een beetje opschieten nu.

Gast
Gast

Bericht  Jeanette do 12 mei 2011 - 23:01

Guattari schreef:
_Donnaa schreef:Ik zou geloof ik nog even wachten totdat er een geschikte kandidaat komt, of kan dat niet?

Via via heb ik dit zo snel kunnen regelen en op zich zit er ook wel enige haast achter als in dat ik niet nog weken kan wachten. Er is idd vlakbij hulp, maar niet in de kamer zelf. Ik heb wel een alarmknop in die kamer. Dus in dat opzicht stelt mij dat wel gerust, alleen vind ik die opmerking zo jammer, als ik eerlijk ben.

Tijdens mijn studie ben ik in Vught in de gevangenis geweest om op een afdeling te kijken. Daar riep ook iedereen terwijl ik daar liep; neuken, lekker wijf, pijpen en ga zo maar door. Maar ik werd daar door het personeel al op voor bereid. Omdat ik het van te voren wist, ging ik er ook met een instelling heen van dat het op me af zou kunnen komen. Misschien kun je daarover meer informatie vragen bij de instelling zodat je een veiliger gevoel krijgt?
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: