Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen

3 plaatsers

Ga naar beneden

Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen Empty Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:37

Ik kreeg laatst opeens een pakketje thuisgestuurd met een brief erbij, het was een kwartaalpakket met afslankpleisters. Blijkbaar heb ik daar ooit een proefpakketje van gehad (aangevraagd via zo'n gratis dingen site) en had ik ergens in de kleine lettertjes moeten vinden dat ik daarop moest reageren. Als ik dat niet had gedaan, was ik dus akkoord met een abonnement bij hun en zou ik elk kwartaal die dingen thuis krijgen. Er was ook direct 60 euro van mijn rekening afgeschreven (rekeningnummer hadden ze omdat daar verzendkosten vanaf waren geschreven). Echt heel erg dom van mij, maar ik heb die kleine lettertjes dus nergens gezien. Ik heb even gegoogled en er staan ontzettend veel klachten ovcer dat bedrijf, niemand heeft in de gaten dat je dus aan een abonnement vast zit.

Nou heb ik 2 mails gestuurd naar het bedrijf, maar ik kan het niet omgedaan maken. Ik heb via de bank het geld laten storneren, hoe lang duurt het dan voor je het terug hebt?

Ik heb niks ondertekend, maar ben door niet te reageren blijkbaar akkoord gegaan met hun voorwaarden. Wanneer er straks nou een deurwaarder voor de deur staat, sta ik dan in mijn recht als ik niet betaal en het pakket terugstuur? Iets wat je niet wilt hebben kun je toch terugsturen? Er staat toch zoiets ergens in de wet?

Wat zouden jullie doen? Gewoon erop gokken dat je in je recht staat? Die mensen die op internet iets hebben gepost, hebben het ook allemaal laten storneren en niemand had een deurwaarder ofzo gehad.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen Empty Re: Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:40

Storneren, bankrekeningnummer van bedrijf laten blokkeren en pakket terugsturen.
Niemand die je iets kan maken.

Gast
Gast

Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen Empty Re: Storneren & recht om iets terug te sturen en niet te betalen

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:42

Lize schreef:Storneren, bankrekeningnummer van bedrijf laten blokkeren en pakket terugsturen.
Niemand die je iets kan maken.

Dus dan heb ik het goede gedaan? Ik heb via internetbankieren laten storneren, heb jij enig idee wanneer het dan teruggestort wordt? Pas dan stuur ik het pakket terug. En moet ik dan ook nog de bank bellen om het nummer te laten blokkeren?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:43

Denk dat het een dag a 2-3 duurt.
En idd even contact leggen met je bank over blokkeren.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:43

Tot nu toe ging het bij de rabobank erg snel. 1 dag later staat het geld weer terug op mijn rekening !

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:44

Stuiterbal schreef:Tot nu toe ging het bij de rabobank erg snel. 1 dag later staat het geld weer terug op mijn rekening !

Als je beetje geluk hebt idd wel!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:45

Door het aanvragen, accepteren en betalen van het proefpakketje ben je een overeenkomst aangegaan vrees ik. Dat je niet goed gelezen hebt is dan simpel weg jouw probleem.

Maar zou het inderdaad proberen hoor, het is belachelijk dat je er zoveel geld aan kwijt bent omdat ze niet duidelijk zijn!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:46

Ze mogen je zo geen abbonement verplichten hoor.
Proefpakket is een vrijblijvend iets.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:50

Lize schreef:Ze mogen je zo geen abbonement verplichten hoor.
Vlg mij staat het in de brief die je bij het proefpakketje krijgt, heb ook weleens zoiets gehad met vitamines.
Daar staat in dat je zonder opzeggen jezelf verplicht tot afname per kwartaal.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:53

ProudMama schreef:
Vlg mij staat het in de brief die je bij het proefpakketje krijgt, heb ook weleens zoiets gehad met vitamines.

Dat mag toch niet zomaar??

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:54

James schreef:
ProudMama schreef:

Dat mag toch niet zomaar??
Ook niet als het in de brief staat?

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:55

Bij heel veel proefabonnementen op tijdschriften is het ook zo, dan gaat het automatisch over in een vast contract tenzij je zoveel weken van tevoren opzegt. Wat ik dus vergat...

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 4:59

Ik denk eigenlijk ook niet dat dat zomaar mag. Ik heb geen handtekening gezet. Blijkbaar stond er ergens in een of andere brief dat je binnen 7 dagen moest reageren als je het niet wilde. Nou als je dan 2 weken op vakantie bent dan heb je al een probleem. Dat heb ik ze ook gemaild, maar ook daar wilden ze niet op ingaan. Al die andere gedupeerden hadden het ook nergens gelezen. Dus het zullen wel echt heel kleine lettertjes zijn geweest...
Ik ga het gewoon afwachten, anders moeten zij maar bewijzen waar ik mijn akkoord heb gegeven, want ik heb dat nergens.

Gast
Gast

Bericht  Blair do 14 jul 2011 - 5:43

Je hebt ook nergens voor getekend, of iets op tape laten opnemen (zoals telecom bedrijven doen), zou hem wel aangetekend versturen of gewoon met pakketpost, zodat je bewijs hebt dat je het ook daadwerkelijk hebt gestuurd.

Succes.
(Ik heb ABN, geld dat ik storneer heb ik altijd binnen 2 dagen terug.)
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 5:51

Mijn vriend zegt net ook dat dit absoluut niet mag.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 5:53

Lize schreef:Mijn vriend zegt net ook dat dit absoluut niet mag.
Denk je dat ik dus gewoon het pakketje moet retourneren (ik kan trouwens nergens een adres vinden) en verder niks? Of zou er ergens een of andere regel beschreven staan die ik erbij kan doen om te bewijzen dat ik gelijk heb?

Gast
Gast

Bericht  Blair do 14 jul 2011 - 5:59

Hebben ze geen telefonische klantenservice?
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  luisa do 14 jul 2011 - 6:00

Maar je hebt toch dat proefpakketje aangevraagd, dan heb je er dus toch voor getekend? Dat betekend dan ook dat je akkoord gegaan bent met de voorwaarden, ook al heb je die niet gelezen.
En idd je hebt bij consumentenkoop 7 dagen om terug te komen op je aankoop. Dit heb je helaas niet gedaan.
Ik zou het iig terug sturen en bedrag storneren idd. Dan zie je vanzelf wel of zij nog actie ondernemen. Wel gelijk je abonnement opzeggen anders kan het zijn dat je over een maand ofzo weer een pakketje krijgt.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Gast do 14 jul 2011 - 6:02

Bobbie schreef:
Lize schreef:Mijn vriend zegt net ook dat dit absoluut niet mag.
Denk je dat ik dus gewoon het pakketje moet retourneren (ik kan trouwens nergens een adres vinden) en verder niks? Of zou er ergens een of andere regel beschreven staan die ik erbij kan doen om te bewijzen dat ik gelijk heb?

Ja en een heel duidelijke brief erbij doen. Denk dat het danmet een sisser afloopt.

Gast
Gast

Bericht  Phileine do 14 jul 2011 - 6:10

Inderdaad pakket terugsturen met een brief erbij, geld terug laten storten en het rekeningnummer van het bedrijf laten blokkeren, zodat ze niet meer zomaar geld van je rekening af kunnen schrijven. Ze kunnen je niks maken, aangezien ze geen bewijs hebben.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: