Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Lang overtijd lopen bij klein kindje

4 plaatsers

Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Jilke do 12 mei 2011 - 7:19

Ik stel nu waarschijnlijk een hele domme vraag, maar ben toch heel benieuwd. Stel dat je zwanger bent en je krijgt een klein kindje omdat de groei achterloopt. Laten ze je dan ook langer lopen als je overtijd gaat, dat ze het bv bij 42 weken niet halen maar je door laten lopen? Of begint je lichaam automatisch uit zichzelf dan?
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 7:20

Volgens mij gaat de hoeveelheid vruchtwater dan teruglopen en dat kan weer gevaar opleveren vor je kindje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  juffie001 do 12 mei 2011 - 7:33

volgens mij laten ze je dan niet langer doorlopen. Nooit over nagedacht eigenlijk..
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 7:33

Of het kwaad kan hangt o.a van je placenta af. Die moet dan nog wel zo goed zijn om je kindje te voorzien van voeding en zuurstof.
Als die niet meer goed werkt is het kindje buiten je buik beter af.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Susan do 12 mei 2011 - 7:38

Het is niet altijd zo dat hoe langer je doorloopt, hoe groter het kind is. De placenta kan ook gewoon niet meer goed functioneren en als dat het geval is kan een kind beter worden gehaald.

Iemand in mijn omgeving is bijna drie weken te laat bevallen van een heel klein kindje en dat is uitgelopen op een spoedkeizersnede, was echt kantje boord.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Bruintje Beer do 12 mei 2011 - 7:46

Ik ben dus overtijd gelopen met een kindje dat met 30 weken een groeiachterstand had van 3 weken. Ben goed in de gaten gehouden door het zkh. Met 36 weken lag ze op een goed gewciht volgens haar eigen lijntje. Toen ben ik weer overgedragen naar de verloskundige.
Ze hebben mij niet express overtijd laten lopen maar ze heeft in die 2 weken nog wel goed kunnen groeien.
Ze kijken sowieso eerst naar het vruchtwater en de placenta.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Jilke do 12 mei 2011 - 7:48

Aha ja ik vroeg het me ook gewoon af eigenlijk. Omdat in de laatste tijd het kindje nog wel goed groeit natuurlijk.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Susan do 12 mei 2011 - 7:51

AmiAmi schreef:Omdat in de laatste tijd het kindje nog wel goed groeit natuurlijk.

Nou ja, niet altijd dus. En ze zullen normaal gesproken wel dezelfde grens aanhouden als bij een andere zwangere, ze zullen je niet opeens tot 43 of 44 weken laten lopen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Gast do 12 mei 2011 - 8:00

Volgens mij groeien baby's de laatste weken juist nauwelijks meer.

Ik ben twee keer met 41+ weken bevallen. Bij de eerste placenta waren al flink wat verkalkingen te zien (nog zeker niet zo ernstig dat het gevaarlijk was hoor). Als die verkalkingen te erg worden kunnen er geen voedingsstoffen, bloed en zuurstof meer naar je kindje. Dat is niet bevorderlijk voor de gezondheid natuurlijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Bruintje Beer do 12 mei 2011 - 8:07

Minneke schreef:Volgens mij groeien baby's de laatste weken juist nauwelijks meer.

.
Dit heb ik dus nog gevraagd van de week bij de VK. Maar je kindje kan zeker nog 100 á 150 gram p.w. groeien in de laatste weken.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Lang overtijd lopen bij klein kindje Empty Re: Lang overtijd lopen bij klein kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum