Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

fopspenen vraagje... combi of dental?

5 plaatsers

Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  duckie di 10 mei 2011 - 0:51

hier gebruik ik altijd fopspenen van difrax, nu heb je meerdere soorten hiervan en nu weet ik eigenlijk niet welke "beter" is.
ik heb hier nu de difrax combi speen in gebruik, maar er zijn ook speentjes, de difrax dental (ook allemaal andere merken), wat is het verschil tussen beide? welke is beter?
ik heb de combi omdat dat beter zou zijn ivm de borstvoeding... maar omdat ze nu alleen maar voeding in de fles krijgt hoeft het daar niet meer om.

ik heb trouwens vaak dat er bij de speentjes waar de speen in het schildje gaat zeg maar dat daar allemaal viezigheid tussen komt Embarassed

doen jullie vanaf 6 maand ook al speentjes vanaf 6 maand of maakt dat niet zo veel uit?

wanneer is een speen met een ring er aan handig of niet handig?

duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  Gast di 10 mei 2011 - 0:55

Van Difrax spenen heb ik geen verstand, hier hebben we altijd Bibi.

Zodra F. 6 maanden is, krijgt hij ook een 6-maandenspeen. Dan is het zuiggedeelte wat langer en hebben ze meer grip dan met een 0+ speen.

De spenen met ring vind ik erg irritant omdat ze dan nog sneller zelf de speen uit de mond trekken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  pantuf di 10 mei 2011 - 0:56

Mijn dochtertje heeft altijd combi gehad omdat ze de dental simpelweg niet wil.
Als er weer een nieuwe moe(s)t komen keek ik wel even naar de leeftijd ja.

Die 'rommel' kun je er zo tussenuit halen. Speen even schoonmaken, uitkoken en hij is weer als nieuw.

Die ringen zijn volgens mij alleen zodat je ze ergens aan kunt bevestigen of iets aan de speen kunt bevestigen (doekje, koord etc.)
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  Tania di 10 mei 2011 - 0:58

Ik heb ook combi, dental wil m'n zoontje niet. Hier komt er er ook vuil tussen, maar dat gaat er altijd heel makkelijk tussen uit dus dat maak ik gewoon regelmatig schoon.
Ik gebruik eigenlijk wel altijd de speen die bij z'n leeftij hoort. Als ik dan toch nieuwe moet hebben koop ik meteen die van het goede aantal maanden.

Wel of geen ring maakt me eigenlijk weinig uit.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  duckie di 10 mei 2011 - 1:02

ik maak het ook altijd schoon inderdaad, zo klaar.
dacht dat er veel verschil in de dental of combi zat en dat de ene beter voor de tanden/gebit zo zijn ofzo?? (weet ook niet waar ik dat vandaan heb hoor)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  Tania di 10 mei 2011 - 1:04

duckie schreef:ik maak het ook altijd schoon inderdaad, zo klaar.
dacht dat er veel verschil in de dental of combi zat en dat de ene beter voor de tanden/gebit zo zijn ofzo?? (weet ook niet waar ik dat vandaan heb hoor)

Ik heb ook wel is gelezen dat dental beter is voor het gebit. Maar mijn zoontje spuugt ze gewoon uit en gaat dan huilen om z'n 'echte' speen Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  pantuf di 10 mei 2011 - 1:07

Dental stimuleert de ontwikkeling van gehemelte, tong- en kaakspieren. Het bolle gedeelte van het mondstuk (zuigdeel) komt tegen het gehemelte en het platte stuk drukt tegen de tong.


De combi lijkt op de tepelvorm en is door deze herkenbare vorm geschikt in combinatie met borstvoeding. Het mondstuk van de combi fopspeen is bol, waardoor er geen boven- of onderkant van de speen is.
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  pantuf di 10 mei 2011 - 1:09

De combi is ook handig als je kind zelf de speen omdraait (aldus de Difrax site)
pantuf
pantuf
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 227
Punten : 233
Registratiedatum : 27-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  Susan di 10 mei 2011 - 1:12

Voor Ezra had ik altijd combispenen van Avent, maar voor Yrsa dental spenen, eerst van Bibi en nu van Nuby en mijn ervaring is dat het voor de borstvoeding niet veel uitmaakt, maar misschien verschilt dat per kind. Heb pas wel een speen van 18+ maanden gekocht voor Yrsa, maar het model blijkt heel anders te zijn. Ze gebruikt niet meer heel vaak een speen, dus heb die nieuwe speen nog niet gebruikt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  duckie di 10 mei 2011 - 1:12

dat vind ik dus wel een voordeel dat bij de combi het niet uitmaakt hoe hij er in zit zeg maar.... en zeker, ze pakt nu zelf dr speen uit haar mond en dan stopt ze hem soms ook al wel terug en dan zit ie dus altijd goed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  Teddyaapje di 10 mei 2011 - 3:07

Wij hebben spenen van bibi en van de hema, die van difrax wilde hij niet. Wij hebben mét ring, hij heeft de speen aan een speenkoord zitten zodat hij niet steeds op de grond valt en we hem niet vergeten als we weg gaan.

Misschien moeten we toch nog eens een combi van difrax proberen...hij heeft nogal eens de neiging om de speen op de kop in zn mond te stoppen.

We hebben trouwens nieuwe (6mnd) speentjes aangeschaft toen hij zo oud werd. Deze zijn iets groter.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

fopspenen vraagje... combi of dental? Empty Re: fopspenen vraagje... combi of dental?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum