Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij al helemaal om? (OV chip)

+23
Shisha
Jeanette
Sjirafje
Esperanza
Verona
loura
girli
Ellusss
Monte
Arwyn
Lotus
Minx
Pancake
GeKKiE
silly-one
ekiaam87
Tyrael
Laced
Suus
smooch
Chocolate Cookie
Serena
Lejow
27 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Jeanette do 3 nov 2011 - 3:49

Ik blijf het een gaar concept vinden. Nou ga ik zelf bijna nooit met de bus of trein ergens heen, maar neem de auto. Maar als ik ergens heen zou gaan, moet ik eerst een kaart kopen van 7,50 euro. Vind dat nogal een debiel concept.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 3:57

Jeanette schreef:Ik blijf het een gaar concept vinden. Nou ga ik zelf bijna nooit met de bus of trein ergens heen, maar neem de auto. Maar als ik ergens heen zou gaan, moet ik eerst een kaart kopen van 7,50 euro. Vind dat nogal een debiel concept.

Ik vind het ook niet handig. Zit in hetzelfde schuitje als jij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Shisha do 3 nov 2011 - 4:24

Ik ben er nu wel aan gewend. In het begin hield ik mijn ov pas in de hand tijdens de rit, bang om vergeten uit te checken. :P
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Happydobby do 3 nov 2011 - 5:05

Hier met de bus kan je ook alleen met de ov chip. Erg handig, dat systeem hadden ze in het buitenland al veel langer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Possom do 3 nov 2011 - 6:39

Ik vind het zo dom dat niks wordt gecommuniceerd naar de gebruikers van de ov chip. Ik moest dinsdag in de trein van de conducteur horen dat ik als student tijdens mijn vrij reizen periode ook moest gaan inchecken vanaf vandaag. Nu heb ik dat al vaker gehoord, maar deze keer zou het toch echt moeten. Heb er niks over gehoord van duo, ov chip, in de trein/bus/whatever. Hoe moeilijk is het nou de reizigers wat informatie te geven over iets waar ze verplicht gebruik van moeten maken?

En dan nog alle fouten die erin zitten.. als je stopt met studeren krijg je blijkbaar 40% korting op je ov chip van duo voor een half jaar of een jaar, maar niemand die daar bericht over krijgt. En als je dan incheckt, gaat de korting er niet af, die heb je alleen als je een kaartje koopt, dus met de bus heb je er al niks meer aan. Hoeveel mensen ook toen je dat ding kreeg niet een verkeerde foto kregen.. niet normaal. En sowieso is het eigenlijk altijd duurder om te chippen in de trein. Maar hoppaa, gewoon invoeren die hap. Volgend jaar ook nog de treinkaartjes eruit, dan kunnen studenten ook niemand meer meenemen met korting. En maar klagen over het toenemende autoverkeer.
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Esperanza do 3 nov 2011 - 7:21

Shisha schreef:Ik ben er nu wel aan gewend. In het begin hield ik mijn ov pas in de hand tijdens de rit, bang om vergeten uit te checken. :P
Dat doe ik nog steeds, en dan nog vergeet ik wel eens uit te checken Wink

@ Possom: Je kan gratis een nieuwe kaart aanvragen als je afgestudeerd bent. Met deze kaart krijg je standaard 40% korting (doordeweeks na 9 uur). Je kunt dit alleen via de site doen, ik ging namelijk naar een loket en daar kon ik het niet aanvragen.
Ik ben het met je eens dat de info slecht is, ik hoorde dit van een klasgenoot, anders had ik het ook niet geweten en gewoon de volle prijs betaald voor treinkaartjes.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Makamba do 3 nov 2011 - 8:58

Als ik met de bus weg moet dan gebruik ik mijn OV-chipkaart. Bij de trein doe ik dat niet, ben nu al een paar keer vergeten uit te checken, nerd dus koop vooralsnog maar gewoon een treinkaartje.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 9:51

Ik ben er klaar voor, ik heb vandaag €20 op mijn kaart gezet.
Met de trein blijf ik zolang het nog kan met losse kaartjes reizen.

Ik kan me wel voorstellen dat bedrijven er na een tijdje klaar mee zijn dat mensen vergeten uit te checken. Ik verwacht wel dat het dan misschien eigen verantwoordig wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Possom vr 4 nov 2011 - 4:13

Ik vind het vooral sneu voor ouderen. Als ik het al niet allemaal helder heb, hoe weinig moeten zij er dan van snappen?
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  girli vr 4 nov 2011 - 18:45

Birgit schreef:Ik kan me wel voorstellen dat bedrijven er na een tijdje klaar mee zijn dat mensen vergeten uit te checken. Ik verwacht wel dat het dan misschien eigen verantwoordig wordt.
Als dat wettelijk mag, gaat dat heel snel gebeuren. Dan worden ze namelijk slapend rijk. Heel veel mensen vergeten dat namelijk.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Bolleke za 5 nov 2011 - 8:44

Ik vind het ondingen, wat was er mis met het losse kaartje, ook voor ouderen of mensen die maar heel sporadisch met het ov reizen.
Ik heb een studenten ov, dus gebruik hem wel, maar weet iemand hoe het zit met kinderen? Ik heb een pas voor C.hristian maar nog geen saldo erop gezet, moet je trouwens een speciale aanvragen voor kinderen, want die krijgen "automatisch" korting staat er op de site. Maar hoe het verder werkt staat er weer niet!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 3 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum