Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij al helemaal om? (OV chip)

+23
Shisha
Jeanette
Sjirafje
Esperanza
Verona
loura
girli
Ellusss
Monte
Arwyn
Lotus
Minx
Pancake
GeKKiE
silly-one
ekiaam87
Tyrael
Laced
Suus
smooch
Chocolate Cookie
Serena
Lejow
27 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 0:24

Ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet vinden. In Den Haag heb je beide opties nog maar ze maken het je lastiger met een strippenkaart te reizen. 1 Automaat is verwijderd uit de trams en 1 staat altijd op dat hij kapot is. Ik heb een OV chip en reis ermee als ik de trein moet gebruiken maar met de tram en de bus ben ik gewoon duurder uit omdat ik aan de rand van de stad woon. Als ik een strippenkaart heb, gebruik ik die.

Bovendien vergeet ik vaak uit te checken als ik met de tram ben en dan bv over moet stappen of iemand tegen kom waar ik mee zit te kletsen. De tram rijdt dan weg en je hebt geen mogeljikheid meer om terug te lopen. Waarom is er niet een automaat op de halte zelf? Dat is toch veel makkelijker? Loopt het ook wat meer door bij het verlaten van de tram.

Hoe ervaren jullie het?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 0:26

Ik ben in het bezit van een OV studentenkaart, dus in dat opzicht gebruik ik hem wel.
Toch heb ik zelf nog geen budget op mijn kaart gezet, dat heeft er ook mee te maken dat ik vooral in het oosten van het land reis en papieren kaartjes hier nog net zo goed werken als eerder het geval was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Lejow vr 19 nov 2010 - 0:28

Ik heb er nog nooit mee gereisd, dus ik heb geen idee eigenlijk..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 0:31

Hier in de buurt is het alleen nog maar in de bussen te gebruiken en dat gaat prima. Heb een week-OV, dus het enige wat ik moet doen is dat ding voor dat kastje houden. Ik ga in het weekend wel eens naar Rotterdam, en dan moet ik er geld op zetten voor de tram. Heb er maar meteen genoeg geld op gezet, zodat ik daar voorlopig niet naar om hoef te kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Serena vr 19 nov 2010 - 0:50

Ik heb studenten week ov, dus gebruik hem wel. Opzich vind ik het niet heel vervelend, en dat in en uitchecken went eigelijk ook wel. Gewoon regelmatig gebruiken :P In het begin vergat ik het ook wel is, maar dan moet je gewoon de kaart constant in je hand houden Wink en m'n ov heb ik nu altijd bij me, en geen gedoe dat ik geen strippenkaar heb ofzo (die had ik nooit. of lag overal)
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 1:03

Ik hou sowieso de kaart in mijn hand maar dat is dus geen oplossing Very Happy . Als er niets gebeurd op zo'n reis, is er niets aan de hand maar als ik moet overstappen en mijn tram komt er al aan (ik moet dus rennen naar een andere halte) of ik kom iemand tegen, raak aan de praat etc... Ik vergeet het gewoon haha! Maar goed, voor de bus en de tram hou ik zo lang mogelijk de strippenkaart omdat dat gewoon goedkoper is voor mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Serena vr 19 nov 2010 - 1:14

Ja dat scheelt ook, voor mij maakt het niet uit, of ben ik zelfs goedkoper uit..
Ik zou bij de trein waarschijnlijk wel heeel erg moeten wennen, loop nu overal gewoon in :P
Serena
Serena
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Chocolate Cookie vr 19 nov 2010 - 1:22

Ik heb dan geen OV, maar als ik vriendinnen hoor ben ik nog steeds niet om. Ik heb nog niets positiefs erover gehoord eigenlijk.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 1:24

Ik heb er nog geen gebruik van gemaakt. Ik ga regelmatig samen met mijn moeder met de bus naar Breda ga en dan is het nog steeds erg handig om allebei op dezelfde strippenkaart te kunnen reizen. Verder maak ik weinig gebruik van het openbaar vervoer dus ik schaf ook nog geen chipkaart aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  smooch vr 19 nov 2010 - 2:26

In R'dam wordt er al lang gebruik van gemaakt. Ik ben er al aan gewend en vindt het juist handig. Ik moest in het begin ook wennen maar dat is eigenlijk best snel gegaan.
Via mijn werk heb ik een abo op mijn ov-chip maar heb er ook geld opgezet voor het geval ik buiten mijn zone reis.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Suus vr 19 nov 2010 - 2:43

Ik gebruik 'm zo veel mogelijk, maar als ik naar mijn ouders of naar de ouders van mijn vriend ga met de trein, reis ik met Arriva en op die stations kan je nog niet uitchecken, beetje stom. Als ik in Den Haag ben ofzo, gebruik ik 'm wel altijd, vind het eigenlijk wel handig dat ik niet de hele tijd moeilijk hoef te doen met strippenkaarten. Ben nog nooit vergeten om uit te checken eigenlijk.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 2:47

Ik heb een studenten-ov dus ben helemaal om! Reis in het weekend ook gewoon op saldo. Vind het wel makkelijk eigenlijk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Laced vr 19 nov 2010 - 2:51

Lejow schreef:Ik heb er nog nooit mee gereisd, dus ik heb geen idee eigenlijk..

+1 Die enkele keer dat ik met het OV reis, koop ik een treinkaartje.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Tyrael vr 19 nov 2010 - 3:05

Powerbabe schreef:Ik heb een studenten-ov dus ben helemaal om! Reis in het weekend ook gewoon op saldo. Vind het wel makkelijk eigenlijk!

Hee kan dat nu wel, saldo op je studentenov chip zetten en daar mee reizen? Want ik moest eerst namelijk nog steeds een kaartje kopen. En pakt ie dan automatisch ook korting mee?
Tyrael
Tyrael
Prater
Prater

Aantal berichten : 513
Punten : 518
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 3:48

Laced schreef:
Lejow schreef:Ik heb er nog nooit mee gereisd, dus ik heb geen idee eigenlijk..

+1 Die enkele keer dat ik met het OV reis, koop ik een treinkaartje.
ook +1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 3:56

Tyrael schreef:
Powerbabe schreef:Ik heb een studenten-ov dus ben helemaal om! Reis in het weekend ook gewoon op saldo. Vind het wel makkelijk eigenlijk!

Hee kan dat nu wel, saldo op je studentenov chip zetten en daar mee reizen? Want ik moest eerst namelijk nog steeds een kaartje kopen. En pakt ie dan automatisch ook korting mee?

nou met de bus en boot (connexxion boot) wel maar in de trein nog niet.. maar ga ook bijna nooit met de trein moet ik zeggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  ekiaam87 vr 19 nov 2010 - 4:07

Doordeweeks gebruik ik m'n studenten chip, in het weekend gebruik ik mijn buskaart & als ik met de trein moet, koop ik een kaartje, er staat denk ik 3 euro op m'n chip Wink
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast vr 19 nov 2010 - 12:13

Hier kan je alleen nog maar reizen met de OV-chip in de bus. Ik heb ook een voordeelurenabo en die gebruik ik nu als OV-chip en ik reis er ook mee in de trein. Dus ja, ik ben al helemaal om! Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  silly-one vr 19 nov 2010 - 21:08

Ik ben ook al helemaal om, in de trein is het een stukje goedkoper. Het scheelt iets van een euro voor een enkeltje als ik naar mijn ouders ga. En omdat ik er toch saldo op heb staan voor de trein gebruik ik hem ook maar in de bus. Lekker gemakkelijk, niet meer moeilijk doen met heb ik nog wel een strippenkaart en heb ik wel voldoende strippen, en waar is dat stomme ding nu? Ik was hem namelijk altijd kwijt. Nu is het gewoon één keer in de zoveel tijd even saldo opwaarderen en afhankelijk van de periode zet ik er een groot bedrag op of een klein bedrag.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  GeKKiE vr 19 nov 2010 - 21:28

Ik gebruik mijn OV chipkaart voor de trein, bus, metro en tram.
Ik vind het ideaal.
Ik merk wel dat de oplaadapparaten in de bus vaak niet werken..
Ik kon laatst wel een bestelling ophalen, maar niet opladen met pin (zoals ik altijd doe).
Toen vroeg ik ernaar bij de buschauffeur en die zei; Nou daar heb ik echt GEEN verstand van! scratch

In de trein is het voor mij voordelig.
Ik heb naar mijn werk alleen een enkeltje nodig, terug rijd ik met mijn vriend mee.
En een enkeltje is met reizen op saldo goedkoper dan uit de automaat!
GeKKiE
GeKKiE
Prater
Prater

Aantal berichten : 801
Punten : 840
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Haarlem

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Pancake za 20 nov 2010 - 0:49

Waar ik woon heb ik geen keus, ik moet met OV chipkaart reizen. Inmiddels ben ik het wel al gewend met in- en uit-checken en vergeet ik het meer. Ik ben nu wel meer geld kwijt omdat ik met de strippenkaart nog wel eens wat kon sjoemelen. Ik woon vlakbij een zone-grens en al je maar lang genoeg in je tas bleef rommelen dan was je alweer bij de volgende halte om af te stempelen. Voor de metro moet je buiten chippen dus nu werkt deze truc niet meer.

Voor de trein heb ik een traject-kaart en daarbij werkt het reizen op saldo (nog) niet.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:22

Ik reis elke dag met de bus maar heb een jaarkaart en nog nooit met de chipkaart gereisd. Met de trein reizen mijn vriend en ik eigenlijk bijna altijd samen en dan gebruiken wij zijn kortingskaart. Dus dan hebben wij ook nog gewone kaartjes. Dus nee, nog geen ervaring. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast za 20 nov 2010 - 1:32

Ik heb een anonieme OV-chip, die gebruik ik in Rotterdam of Den Haag voor de metro en/of de tram. Als ik met de trein reis koop ik gewoon een kaartje. Vanaf januari hoef ik ook voor mijn werk niet meer te reizen, dus dan zie ik het nut niet in van een persoonsgebonden OV-chippie en houd ik het gewoon bij de anonieme.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Minx za 20 nov 2010 - 1:39

ik gebruik hem eigenlijk nooit met saldo. Alleen in rotterdam een keer gedaan omdat ik moest. Waar ik woon is voorbij de helft van de route van de bus dus ben er duurder mee uit. En moet nog steeds wennen aan het uitchecken.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Lotus za 20 nov 2010 - 2:12

Ik reis alleen nog maar met de OV-chip, behalve als ik in twee etappes reis, bijvoorbeeld als ik eerst therapie heb in de ene plaats en daarna doorreis naar mijn moeder, omdat het dan voordeliger is om een los kaartje te kopen.
Lotus
Lotus
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum