Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij al helemaal om? (OV chip)

+23
Shisha
Jeanette
Sjirafje
Esperanza
Verona
loura
girli
Ellusss
Monte
Arwyn
Lotus
Minx
Pancake
GeKKiE
silly-one
ekiaam87
Tyrael
Laced
Suus
smooch
Chocolate Cookie
Serena
Lejow
27 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 6:51

Ik heb net een persoonlijke kaart besteld aangezien de strippenkaart hier vanaf 3 november niet meer geldig is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Arwyn zo 30 okt 2011 - 7:12

Ik had een studenten OV, dus toen al om.
Nu ik gestopt ben met de studie, heb ik de NS voordeelkaart voor ex studenten, dus alsnog om, haha.
Ik reis ook niet zo vaak met het OV eigenlijk, dus vind het zo wel prima.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Monte zo 30 okt 2011 - 7:13

Ik ben al zeker 1,5 jaar over op een ov-chip. Wat ik er wel lastig aan vind is dat je min 20 euro op je kaart moet hebben als je met de trein wil. Laatst moest ik met de trein en had er 19,50 op staan, moest ik dus weer 10 erbij opladen, dacht ik genoeg te hebben. Maar na de trein moest ik nog met de bus en ook weer terug eind van de dag en had dus inc die 10 euro weer net geen 20 erop, dat is wel vervelend, maar verder nooit problemen.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 7:15

Ik heb 'm al 3 jaar en ben er eigenlijk al wel aan gewend. Maar vind het toch wel balen dat ie vanaf 3 november ook hier verplicht is. In de bus kon ik nu goedkoper reizen door een dagkaartje te kopen, dat gaat straks niet meer. Verder geen problemen met de OV chip.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Ellusss zo 30 okt 2011 - 7:19

Hahah, nee...
Ben dan wel student en heb ook studenten-OV dus eigenlijk zou het niet moeilijk moeten zijn om 'helemaal om' te zijn. Maar als ik een kaartje koop ben ik van mijn huis naar mijn ouders 13,10 kwijt (met korting, in het weekend want heb week-OV) en als ik exact hetzelfde traject met mijn OV-chipkaart afleg dan betaal ik een leuke 23,70. Dus mooi dat ik, de keren dat ik in 't weekend naar mijn ouders ga, een papieren kaartje koop! :P
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  girli zo 30 okt 2011 - 7:21

Ellusss schreef:Hahah, nee...
Ben dan wel student en heb ook studenten-OV dus eigenlijk zou het niet moeilijk moeten zijn om 'helemaal om' te zijn. Maar als ik een kaartje koop ben ik van mijn huis naar mijn ouders 13,10 kwijt (met korting, in het weekend want heb week-OV) en als ik exact hetzelfde traject met mijn OV-chipkaart afleg dan betaal ik een leuke 23,70. Dus mooi dat ik, de keren dat ik in 't weekend naar mijn ouders ga, een papieren kaartje koop! :P
Huh? 2x enkele reis (OV-chip) moet net zo duur zijn als een retour (papieren kaartje)?
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Ellusss zo 30 okt 2011 - 7:36

girli schreef:
Ellusss schreef:Hahah, nee...
Ben dan wel student en heb ook studenten-OV dus eigenlijk zou het niet moeilijk moeten zijn om 'helemaal om' te zijn. Maar als ik een kaartje koop ben ik van mijn huis naar mijn ouders 13,10 kwijt (met korting, in het weekend want heb week-OV) en als ik exact hetzelfde traject met mijn OV-chipkaart afleg dan betaal ik een leuke 23,70. Dus mooi dat ik, de keren dat ik in 't weekend naar mijn ouders ga, een papieren kaartje koop! :P
Huh? 2x enkele reis (OV-chip) moet net zo duur zijn als een retour (papieren kaartje)?

Jup... En niemand kan me ook uitleggen waar het door komt. Heb al naar weet ik veel wie allemaal gemaild en kreeg telkens de uitleg dat de ene route net iets langer kon zijn dan de ander waarop ik dus nogmaals uitlegde het het exact hetzelfde traject is ed. Uiteindelijke advies (na tig keer van kastje naar muur gestuurd te zijn) was om bij elke vervoerder (mijn traject bestaat uit ns, veolia, ns, syntus) mijn teveel betaalde geld terug te vragen maar ook dat draaide op niets uit tot nu toe; ze zwijgen... Wink
En daarbij komt; als je iedere vervoerder apart bekijkt dan kloppen de bedragen per traject nog niet met wat ik toen totaal heb betaald maar 't wordt al wel hoger (lang leve de verschillende vervoerders) maar in totaal is het dus gewoon duurder.
Voorbeeld:
- van de plaats van mijn ouders naar mijn woonplaats is dus (enkel, met korting) 13.10
- van de plaats van mijn ouders naar Arnhem is 4.40
van Arnhem naar Nijmegen is 2.20
van Nijmegen naar Roermond is 8.00
van Roermond naar mijn woonplaats is 4.40
(totaal dus 19.00)

oftewel; raaaaaaar gedoe! Mad
Ellusss
Ellusss
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 247
Punten : 316
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Zuid-Limburg

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 7:43

Ik wist niet eens dat je met ov studentenchipkaart al op saldo kan reizen in de trein. Koop altijd een kaartje met korting.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  girli zo 30 okt 2011 - 8:07

Oh wacht, ik snap het al. Komt dat niet omdat je opnieuw instaptarief moet betalen? Want jij moet ook inchecken bij NS, reizen, uitchecken bij NS/inchecken veolia etc.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  girli zo 30 okt 2011 - 8:08

Jolee schreef:Ik wist niet eens dat je met ov studentenchipkaart al op saldo kan reizen in de trein. Koop altijd een kaartje met korting.
Ik weet wel dat je nu in ieder geval ook als je gratis reist in en uit kunt checken. Dat kon eerst ook niet.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  ekiaam87 zo 30 okt 2011 - 8:54

Het ligt er bij de ov chip ook aan, de route die hij aflegt. Zo is een kaartje van Amsterdam-Rotterdam via Den Haag waarschijnlijk een andere prijs dan wanneer je via Utrecht reist.
Zo is het in de bus in ieder geval wel. Als je van Den Haag naar Voorschoten reist, met de 45 is goedkoper dan met de 39, omdat die een langere route rijdt.
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:54

Elluss, ik reis met OVchip van het derde station voor Nijmegen CS en terug en dan ben ik ook meer kwijt dan een papieren retourtje met korting. Ligt volgens mij gewoon aan Veolia! Ik vind het trouwens ook behoorlijk irritant dat je daar een boete krijgt als je niet incheckt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:56

ekiaam87 schreef:Het ligt er bij de ov chip ook aan, de route die hij aflegt. Zo is een kaartje van Amsterdam-Rotterdam via Den Haag waarschijnlijk een andere prijs dan wanneer je via Utrecht reist.
Zo is het in de bus in ieder geval wel. Als je van Den Haag naar Voorschoten reist, met de 45 is goedkoper dan met de 39, omdat die een langere route rijdt.
Ik vraag me af hoe dan gecontroleerd wordt welke route je rijdt... voor hetzelfde geld heb je gewoon vertraging?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast zo 30 okt 2011 - 9:57

Maple schreef:
ekiaam87 schreef:Het ligt er bij de ov chip ook aan, de route die hij aflegt. Zo is een kaartje van Amsterdam-Rotterdam via Den Haag waarschijnlijk een andere prijs dan wanneer je via Utrecht reist.
Zo is het in de bus in ieder geval wel. Als je van Den Haag naar Voorschoten reist, met de 45 is goedkoper dan met de 39, omdat die een langere route rijdt.
Ik vraag me af hoe dan gecontroleerd wordt welke route je rijdt... voor hetzelfde geld heb je gewoon vertraging?

In de trein kan dat inderdaad niet de reden zijn want zolang je van A naar B gaat weet niemand hoe je dat doet...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  ekiaam87 zo 30 okt 2011 - 10:43

Weet ook niet hoe het zit, heb even gekeken, van DH CS naar GGZ Haagstreek met de 45 kost 1,77, met de 39 2,01. Hoe het met de trein zit weet ik niet. Alhoewel. Met de Chipkaart, kijken ze naar het aantal KM en daarop is de ritprijs gebaseerd. Met de oude treinkaartjes zullen ze wel een ander systeem hebben gehad, waardoor die goedkoper uitpakken.
ekiaam87
ekiaam87
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Voorschoten

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 22:36

Ik heb de kaart thuisgestuurd gekregen en zie dat ik via internet saldo aan kan vragen, maar ik moet dus altijd naar een ophaalpunt om het te activeren?
Dan kan ik toch net zo goed bij het ophaalpunt het saldo aanvragen of moet dat wel van te voren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  loura wo 2 nov 2011 - 23:00

Je kan hier al een hele tijd niet anders reizen dan met de chip kaart. Ik was juist afgelopen jaar verbaast als ik op plaatsen kwam waar je nog een strippen kaart kreeg in de bus ofzo. Ouderwets! :p
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Verona wo 2 nov 2011 - 23:04

Ik reis al denk ik 3 jaar met de ovchipkaart, ik hoef er dus niet aan te wennen eigenlijk. Vind het wel ideaal. Met de trein gaan in het weekend doe ik nooit, dus daarover kan ik niks zeggen. Met de bus reizen doe ik wel op saldo in het weekend en dan zijn gewoon de normale prijzen!
Verona
Verona
Prater
Prater

Aantal berichten : 581
Punten : 708
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Almere

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Esperanza wo 2 nov 2011 - 23:45

Ik ben er ondertussen ook helemaal aan gewend. Vorig jaar had ik nog een studenten OV, toen gebruikte ik hem wel in de bus, maar in het weekend kocht ik een kaartje voor de trein. Nu heb ik zo'n voordeeluren kaart voor ex-studenten en die gebruik ik nu altijd. Ik vergeet alleen heel vaak om uit te checken, op 1 of andere manier zit dat nog niet in m'n systeem.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 23:47

Ik reis dagelijks met trein en bus met de OV-chip en vind het wel lekker makkelijk. Niet elke ochtend kaartjes regelen en dergelijke. Gewoon lekker *bliep* en klaar. Een aantal keer gehad dat ik niet kon uitchecken op het NS station, maar dat is door twee telefoontjes met de NS ook opgelost en geld is terug gestort.

Nu heb ik automatisch opladen en dat is helemaal ideaal, hoef je nooit na te denken of er wel genoeg saldo op je kaart staat! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast wo 2 nov 2011 - 23:57

Deels, ik vind het in de bus heel handig, maar met de trein is het vaak nog duurder.

Nijmegen - Boxmeer is met een kaartje + korting: 2,80
Nijmegen - Boxmeer is met OV-chip + korting: 3,50

Dat scheelt maar 0,70, maar op zo'n bedrag vind ik dat nog best wel veel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Suus do 3 nov 2011 - 0:12

Wat raar dat de prijzen verschillen, June!
Ik ga niet zo vaak meer met de trein, bijna alleen met van die kruidvat/ah/hema/jumbokaarten. maar ik gebruik de ov-chip wel altijd in de tram en bus. Vind het wel makkelijk.
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Sjirafje do 3 nov 2011 - 0:15

Heb mezelf 2 x vergeten uit te checken de afgelopen 2 weken en heb Veolia
net een mailtje gestuurd met de gegevens. Weten jullie misschien hoelang het
ongeveer duurt voordat ik het geld weer terug heb? En krijg je dit op je kaart
terug of op je banknummer?
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gast do 3 nov 2011 - 0:33

Sjirafje, ik heb gebeld en het stond na anderhalve week op mijn rekening!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Sjirafje do 3 nov 2011 - 1:04

Ahhhh super! Merci! nerd
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij al helemaal om? (OV chip) - Pagina 2 Empty Re: Ben jij al helemaal om? (OV chip)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum