Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

4 plaatsers

Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 1:19

Ik heb net een huis gekocht, ga morgen officieel tekenen. Maar hoe moet ik het nou eigenlijk met de belastingdienst regelen? Ik wil graag de teruggave maandelijks hebben, maar kan zo snel even niet vinden hoe ik dat moet aanvragen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Re: Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  Petteflet do 9 dec 2010 - 2:23

Als het goed is vult je hypotheekadviseur de eerste teruggave in.....Mocht dit niet zo zijn, dan kun je de voorlopige teruggaaf 2011 downloaden van de website van de Belastingdienst.
Deze is op zich niet moeilijk in te vullen, wel moet je alle gegevens bij de hand hebben, te weten verwachte jaarinkomen, te verwachte kosten van de rente en de WOZ waarde van je woning.
Maar als ik jou was zou ik gewoon even vragen of je hypotheekadviseur deze voor je in wilt vullen. angel
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Re: Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  marjonb1 vr 10 dec 2010 - 5:07

Niet iedere adviseur doet dit voor je. Je kan zelf even op de belastingdienst website kunnen kijken; programma downloaden invullen en opsturen.
Denk er ook aan dat je ook nog extra aftrekposten hebt in het eerste jaar (notaris kosten ed) maar dit kan je ook even googlen


Laatst aangepast door Admin op di 14 dec 2010 - 12:14; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : Reclame maken is niet toegestaan op dit forum)

marjonb1
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 6
Punten : 6
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Re: Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  *Lookie* za 11 dec 2010 - 8:36

Je kunt op internet (site belastingdienst, onder kopje downloaden & bestellen) het programma 'verzoek of wijziging voorlopige aanslag' downloaden. Dit invullen en dan krijg je met enkele weken bericht wat je teruggaaf wordt. Wat iig belangrijk is om in te vullen is: je inkomen, de WOZ-waarde van je huis, en de hypotheekrente die je betaalt. Deze zijn nodig om de berekening te kunnen maken. Wat betreft de extra kosten die je in het eerste jaar mag aftrekken, die zou je hierbij kunnen aangeven maar dan moet je er aan denken dat je dit volgend jaar weer wijzigt, anders krijg je de volgende jaren een te hoge teruggaaf. Je kunt er ook voor kiezen om deze extra aftrekposten gewoon in de aangifte op te voeren, dan hoef je de voorlopige teruggave ook niet te wijzigen.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Re: Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  Winegum zo 12 dec 2010 - 9:05

De extra kosten die je gemaakt hebt voor eht kopen van je huis (zoals notariskosten, taxatiekosten, eventueel aankoopmakelaar etc) kun je volgens mij niet bij de voorlopige teruggave erbij krijgen. Dit kun je gewoon aan het einde van het jaar doen, evenals je inkomstenbelasting etc. Daar kwam bij ons vorig jaar ook nog een flink bedrag uit!

Winegum
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Re: Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  *Lookie* ma 13 dec 2010 - 10:31

Winegum schreef:De extra kosten die je gemaakt hebt voor eht kopen van je huis (zoals notariskosten, taxatiekosten, eventueel aankoopmakelaar etc) kun je volgens mij niet bij de voorlopige teruggave erbij krijgen. Dit kun je gewoon aan het einde van het jaar doen, evenals je inkomstenbelasting etc. Daar kwam bij ons vorig jaar ook nog een flink bedrag uit!

Het kan wel, maar dan moet je het in het jaar daarna weer wijzigen omdat je anders een te hoge voorlopige teruggaaf krijgt. Het is dus idd slimmer om die extra kosten in de aangifte mee te nemen, heb je dan even wat extra's!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek) Empty Re: Hoe moet dat met de belastingdienst? (hypotheekrente aftrek)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum