Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hypotheek rente aftrek vraagje.

2 plaatsers

Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 9:30

stel wij hebben allebei (man en ik) een inkomen in nederland dan kunnen we hypotheek rente aftrek krijgen in de vorm van een voorlopige teruggaaf.

Maar stel dat 1 van ons in het buitenland werkt (belgie) kunnen we dat dan nog steeds krijgen op 1 salaris? (Want op allebei zoals nu dat kan natuurlijk niet want 1 persoon betaalt dan geen inkomens belasting in nederland.) en zal dat dan ongeveer overeenkomen het bedrag? Ik ben bang om er een heel stuk op achteruit te gaan.

Ik ben al internet af aan het speuren maar wordt er niet veel wijzer van!!

groetjes Rroos

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty Re: hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 10:01

Het is gratis om te bellen. 0800-0543.

Ik heb trouwens geen idee. Ik ken alleen mensen die in het buitenland wonen en hier werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty Re: hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  Gast di 18 sep 2012 - 10:08

Het werkland gaat meestal voor het woonland. Jullie zouden bij mijn weten dan belastingplichtig zijn in Belgie. Al kan het wel weer anders liggen als een van de partners dan weer in Nederland werkt. Hoe dat zit hangt van het belastingverdrag af.

Ik zou de belastingdienst gewoon even bellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty Re: hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  nisavi di 18 sep 2012 - 10:54

Volgens mij wel. Inderdaad gewoon aanvragen op naam en inkomen van diegene die in Nederland werkt.

En voor de zekerheid anders inderdaad even bellen met de Belastingdienst.

nisavi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 236
Punten : 243
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty Re: hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  *Lookie* di 18 sep 2012 - 21:28

Nee hoor, het werkland gaat niet voor het woonland. Als je in het buitenland werkt maar in NL woont dan betaal je in Nederland belasting. Het is wel zo dat je buitenlandse werkgever waarschijnlijk al belasting inhoudt over je salaris, dat hoef je natuurlijk niet nog een keer in Nederland af te dragen.

In dit geval zou je wel gewoon aftrek kunnen hebben van de hypotheekrente voor jullie beiden omdat je zoals ze dat noemen 'binnenlands belastingplichtig' bent. Het maakt nog wel verschil of jullie fiscale partners zijn, en zoniet: op wiens naam de hypotheek staat (en wie het betaalt) voor de aftrek van de hypotheekrente (maar dat staat los van het werken in buitenlandverhaal).
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty Re: hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  Gast wo 19 sep 2012 - 0:34

*Lookie* schreef:Nee hoor, het werkland gaat niet voor het woonland. Als je in het buitenland werkt maar in NL woont dan betaal je in Nederland belasting. Het is wel zo dat je buitenlandse werkgever waarschijnlijk al belasting inhoudt over je salaris, dat hoef je natuurlijk niet nog een keer in Nederland af te dragen.

In dit geval zou je wel gewoon aftrek kunnen hebben van de hypotheekrente voor jullie beiden omdat je zoals ze dat noemen 'binnenlands belastingplichtig' bent. Het maakt nog wel verschil of jullie fiscale partners zijn, en zoniet: op wiens naam de hypotheek staat (en wie het betaalt) voor de aftrek van de hypotheekrente (maar dat staat los van het werken in buitenlandverhaal).
Is dat wel zo? Ik woon in België en werk in Nederland en ik kan zelf kiezen of ik Nederlands of Belgisch belastingplichtig ben. Ik neem aan dat dat in het andersom geval ook kan.

Maar goed, het allerbeste kun je (TO dus) gewoon even de belastingdienst bellen. Die zal het beter weten dan wij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hypotheek rente aftrek vraagje. Empty Re: hypotheek rente aftrek vraagje.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum