Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

teruggave hypotheekrente

4 plaatsers

Ga naar beneden

teruggave hypotheekrente Empty teruggave hypotheekrente

Bericht  Live Laugh Love ma 16 mei 2011 - 5:34

Aaaaa... ik snap er niets van.. we meoten dat invullen voor de belastingdienst.
Er staat.. vul je rente in, maar wat is onze rente. Ik bedoel 5.8 procent.. maar wel getal vul ik in.
Stel hypohteek van 220.00 met 5.8 procent rente.. hoe weet ik/ waar vind ik wel bedrag ik moet invullen.
Notariskosten etc moeten we er ook bij op tellen enz!

Bedankt alvast!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

teruggave hypotheekrente Empty Re: teruggave hypotheekrente

Bericht  rianne287 ma 16 mei 2011 - 7:04

Live Laugh Love schreef:Aaaaa... ik snap er niets van.. we meoten dat invullen voor de belastingdienst.
Er staat.. vul je rente in, maar wat is onze rente. Ik bedoel 5.8 procent.. maar wel getal vul ik in.
Stel hypotheek van 220.00 met 5.8 procent rente.. hoe weet ik/ waar vind ik wel bedrag ik moet invullen.
Notariskosten etc moeten we er ook bij op tellen enz!

Bedankt alvast!

Als het goed is heb je toen je de hypotheek afsloot een heel pak papieren van de bank gekregen. Daarbij hoort ook een overzicht bij te zitten van de hoeveelheid rente per hypotheek die je betaald per maand.
van de spaarhypotheek (ga er vanuit dat jij die hebt) en van de aflossingsvrije hypotheek heb je allebei een overzicht van de rente. Dit is per maand dus je kunt het allebei keer 12 doen en dan optellen.

Als je hier niet uitkomt kun je beter contact opnemen met je hypotheekadviseur. Deze kan je het zo vertellen. Dat kun je denk ik beter even doen... anders kun je straks misschien gaan terugbetalen.

De overige kosten die je af mag trekken bij de aanschaf van de woning staan op de site van de BD.
http://www.belastingdienst.nl/particulier/alsueenwoningkoopt/alsueenwoningkoopt-04.html#P51_4538


rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

teruggave hypotheekrente Empty Re: teruggave hypotheekrente

Bericht  Jerry ma 16 mei 2011 - 21:13

ik zou 't door iemand anders in laten vullen... Wil me echt geen fouten permiteren met dat soort dingen. Staan regelmatig advertenties in de krant van bedrijven/instanties/mensen die dat doen voor 'n vergoeding. Wij hebben via de hypotheker onze hypotheek afgesloten en vervolgens heeft die man ook voor ons aanvraag voor de verlopige terugggaaf gedaan... Was voor hem echt 5 minuten werk. Ik zat erbij en had géén idee wat hij allemaal invulde...
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

teruggave hypotheekrente Empty Re: teruggave hypotheekrente

Bericht  rianne287 di 17 mei 2011 - 5:55

Jerry schreef:ik zou 't door iemand anders in laten vullen... Wil me echt geen fouten permiteren met dat soort dingen. Staan regelmatig advertenties in de krant van bedrijven/instanties/mensen die dat doen voor 'n vergoeding. Wij hebben via de hypotheker onze hypotheek afgesloten en vervolgens heeft die man ook voor ons aanvraag voor de verlopige terugggaaf gedaan... Was voor hem echt 5 minuten werk. Ik zat erbij en had géén idee wat hij allemaal invulde...

Ja, is ook verstandig dat iemand het voor je doet als je het niet zeker weet.
Maar ik heb wel zoiets van: ik wil het zelf voor de volgende jaren ook kunnen en begrijpen waar het geld vandaan komt.
Ik hoor nog te vaak in de omgeving dat mensen toch via zo'n persoon niet het juiste bedrag kregen.. en dus vaak terug moeten betalen. Maar dat kan ook toeval zijn natuurlijk.
rianne287
rianne287
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 388
Punten : 394
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Twente

Terug naar boven Ga naar beneden

teruggave hypotheekrente Empty Re: teruggave hypotheekrente

Bericht  BJA di 17 mei 2011 - 6:33

Het staat inderdaad op de polis van je bank.
Het bedrag dat je in 2009 betaalt hebt, staat op de jaaropgave van de bank.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

teruggave hypotheekrente Empty Re: teruggave hypotheekrente

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum