Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

kinderopvangtoeslag en hypotheekrente

4 plaatsers

Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag en hypotheekrente Empty kinderopvangtoeslag en hypotheekrente

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 6:25

B gaat elke maand een ander aantal uren naar de gastouder, omdat ze in mijn (school)vakanties niet gaat.
Ik moet dus halverwege iedere maand, het aantal uur veranderen voor de volgende maand.

Nu staan onze huidige jaarsalarissen er natuurlijk in. Maar dat is nog berekend op 2011 natuurlijk. Ik ben een stuk achteruit gegaan en mijn vriend een stuk vooruit.
En de hypotheekrente is hier nog niet vanaf getrokken.

Dit zijn natuurlijk allemaal voorlopige aanslagen, maar hoe gaat het nou straks met de definitieve?
Pakken ze dan automatisch het goede jaarsalaris van 2012? En wordt er dan automatisch naar je verzamelinkomen (of heette dat nou toetsingsinkomen..) gekeken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

kinderopvangtoeslag en hypotheekrente Empty Re: kinderopvangtoeslag en hypotheekrente

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 6:28

Volgens mij doen ze dat inderdaad als je gewoon je aangifte formulieren invult.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

kinderopvangtoeslag en hypotheekrente Empty Re: kinderopvangtoeslag en hypotheekrente

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 6:29

Linda schreef:Volgens mij doen ze dat inderdaad als je gewoon je aangifte formulieren invult.

Duurt dat zo lang joh? Voor die definitieve komt?

Die vullen we sowieso in, want we krijgen ook de inkomens afhankelijke combinatiekorting.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Annemie zo 30 sep 2012 - 6:30

.

Laatst aangepast door Annemie op za 27 okt 2012 - 1:56; in totaal 1 keer bewerkt
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 6:33

Je krijgt de definitieve aanslag toch altijd pas nadat je je inkomstenbelasting gedaan hebt? Of ik ben in de war, haha.
Ik weet dat ze officieel 3 jaar en 3 maanden de tijd hebben om een definitieve beschikking te sturen, maar gelukkig is dat vaak wel eerder. Die van 2011 had ik in augustus al.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow zo 30 sep 2012 - 6:39

Ja, maar de kinderopvangtoeslag heeft toch niets te maken met de aangifte die je altijd aan het begin van het jaar doet? (vergeet iedere keer hoe dat heet..)

Ja Annemie, je mag de hypotheekrente van je jaarinkomen afhalen, dat is dan je toetsingsinkomen (of het heet verzamelinkomen, ook die haal ik altijd door elkaar...).
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Fearie zo 30 sep 2012 - 6:52

Annemie schreef:Wij hebben het nooit laten aanpassen, terwijl we wel een paar keer van loon zijn veranderd. Wij zien altijd wel wat de definitieve berekening word, nu zijn we allebei werkloos, maar wij geven dat niet door. ik wist niet dat de toeslag wat met de hypotheekrente te maken heeft?

Niet om betweterig te doen, maar je weet wel dat recht op kinderopvangtoeslag vervalt bij Meer als 3 maanden werkloosheid.

Wij hebben het salaris van 2011 aangehouden, toen verdiende ik meer. Liever een teruggave dan bij betalen.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Annemie zo 30 sep 2012 - 6:55

Ja weet ik fearie. Dan stoppen we het ook wel.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie zo 30 sep 2012 - 6:57

Annemie schreef:Ja weet ik fearie. Dan stoppen we het ook wel.

Okee, t is zo zonde als je moet terugbetalen. Zijn geen leuke bedragen Sad

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Linda zo 30 sep 2012 - 7:03

Lejow schreef:Ja, maar de kinderopvangtoeslag heeft toch niets te maken met de aangifte die je altijd aan het begin van het jaar doet? (vergeet iedere keer hoe dat heet..)

Indirect wel, want daar baseren ze de hoogte van je inkomen op. Aan het einde van de rit krijg je een definitieve beschikking met het juiste inkomen wat ook bij je aangifte is gebleken (heet dat het verzamelinkomen? Ik haal die dingen altijd door elkaar).

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie zo 30 sep 2012 - 7:18

Fearie schreef:

Nee dat is zeker niet leuk. Ik ben al sinds mei werkloos, maar ik werk nu sinds juli als oproepkracht, ik neem aan dat dat dan weer geldt als baan, toch? Ik werk soms een week niet, dan een week bijv 16 uur, dan weer bijv. 6 uur. Wij hebben 1 dag in de week opvang. Mijn vriend heeft vrijdag zijn laatste werkdag gehad.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Bericht  Fearie zo 30 sep 2012 - 7:26

Annemie schreef:
Fearie schreef:

Nee dat is zeker niet leuk. Ik ben al sinds mei werkloos, maar ik werk nu sinds juli als oproepkracht, ik neem aan dat dat dan weer geldt als baan, toch? Ik werk soms een week niet, dan een week bijv 16 uur, dan weer bijv. 6 uur. Wij hebben 1 dag in de week opvang. Mijn vriend heeft vrijdag zijn laatste werkdag gehad.

Werk is werk, dus ook als oproepkracht. Je zou voor de uren afname dan het gemiddelde van jouw uren per maand mogen afnemen. Met 1 dagdeel is dat te doen. Je zou eventueel even kunnen informeren bij de Belastngdienst hoe het zit als een van beide werkloos is. Ze gaan tegenwoordig uit qua uren van de minst werkende ouder.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: