Dochtertje heeft droge huid, wat voor crème?
+9
L!ND@
Mamsie
Teddyaapje
moepie
Linda
duckie
PapillonRose
Susan
Mida4you
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Dochtertje heeft droge huid, wat voor crème?
Ons dochtertje heeft een droge huid, vooral haar armpjes en haar buikje. Haar huis is verder niet stuk en zal ook niet stuk gaan. Ik smeer haar elke dag in met zwitsal bodylotion en ik heb natalis bodylotion. Maar dit helpt niet. Wie heeft er een idee wat ik eventueel nog meer kan proberen? Olie heb ik ook al geprobeerd maar dat is echt super vet.
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Re: Dochtertje heeft droge huid, wat voor crème?
Ik zou La Roche-Posay Lipikar Baume proberen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
http://www.zwitsal.nl/Pages/Home.aspx#/producten/baby/Gevoelig Huidje
Mischien is dit een optie?
Mischien is dit een optie?
Gast- Gast
Dank je wel voor jullie tips. @ Susan, ik heb even gekeken op internet maar die crème vindt ik behoorlijk prijzig!
@ Lieveheersbeestje die kan ik inderdaad wel gaan proberen
@ Lieveheersbeestje die kan ik inderdaad wel gaan proberen
Mida4you- Ratel
Mijn dochtertje heeft soms ook een beetje last van een droog huidje. Bodylotion gebruik ik sowieso regelmatig daarvoor en dat helpt aardig. Verder masseer ik haar vaak met olie en daarna gaat ze in badje dus dan is ze niet meer zo vet maar heeft de olie wel in kunnen trekken.
Soms doe ik ook een scheutje (niet teveel) badolie in het bad en daar wordt ze lekker zacht van en niet vet.
Soms doe ik ook een scheutje (niet teveel) badolie in het bad en daar wordt ze lekker zacht van en niet vet.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
als je bij de apotheek er eens naar vraagt dan? daar hebben ze ook wel vettige cremes en dat is dan ook nog zonder parfum geloof ik.... word ook vaak wel bij eczeem enz gebruikt
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Joey heeft ook een heel droog huidje, wat uiteindelijk gepaard ging met eczeem, dus wij hebben creme van de dematoloog meegekregen. Daarvoor hebben we zwitsal gevoelig huidje gebruikt en ik vind ook dat dit zijn huidje erg soepel en zacht hield.
@ Susan: Voordat ik dit topic opende, wist ik gewoon dat jij la roche ging aanraden
@ Susan: Voordat ik dit topic opende, wist ik gewoon dat jij la roche ging aanraden
Gast- Gast
Deze gebruik ik voor mijn zoontje, dat moet je op de natte huid doen na het douche. Heel fijn spul en werkt ook goed.
Gast- Gast
Ik gebruik alles van Lavera (en dan de neutraal lijn), echt heel fijn spul! Ik was hier direct mee begonnen, omdat ik zelf eczeem heb. En dochter blijkt nu ook een heel droge huid te hebben.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Dat valt toch wel mee? Het is een vrij grote tube. Ik heb het er zelf graag voor over, gebruik de Nutritic voor Yrsa's wangetjes en het werkt veel en veel beter dan alle andere zalfjes en crèmetjes die ik heb geprobeerd.
Susan- Lady Post-a-lot
Ik vind La roche ook het geld zeker waard hoor, je doet best lang met de tubes/flesjes
Gast- Gast
Ik gebruikte voor mijn zoontje vaseline lanette creme. Kon ik gewoon via telefonisch recept krijgen.
Gast- Gast
Ik gebruik voor mijn dochtertje Purol.
Bij de drogist verkrijgbaar het is gewoon een soort vaseline. Ik had eerst spul van de apotheek maar dit werkt veel beter. Ik gebruik het voor het gezichtje van mijn dochtertje ik weet niet of het ook handig is voor grotere oppervlakken.
Bij de drogist verkrijgbaar het is gewoon een soort vaseline. Ik had eerst spul van de apotheek maar dit werkt veel beter. Ik gebruik het voor het gezichtje van mijn dochtertje ik weet niet of het ook handig is voor grotere oppervlakken.
moepie- Kletskop
- Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kan iig genoeg proberen. Ik zal eens kijken wat ik ga proberen! Dank jullie wel
Mida4you- Ratel
Ons werd zwitsal afgeraden bij het cb (volgens mij omdat er parfum in verwerkt wordt). Wij smeren na het badderen bodylotion van neutral en op de droge plekjes in het gezicht en op de beentjes Bepanthen
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Wij gebruiken uiercreme van het merk Ginkels'.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
FoolishSam schreef:@ Susan: Voordat ik dit topic opende, wist ik gewoon dat jij la roche ging aanraden
Hahaha jij ook al?! Je bent echt een reclamespotje waard! Bedoel ik trouwens niks verkeerds mee.
Ik lees ook even mee. Ik kan olie smeren wat ik wil, maar dat helpt niet echt. Ik ben nu aan het smeren met zwitsal droog huidje en merk wel wat verschil, maar ik ben benieuwd naar andere tips!
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Ach ja, misschien verdienen ze nog goed aan mijn reclame, en anders wel aan alle tubes die ik voor Yrsa koop. Ben zelfs een keer speciaal proefmonstertjes gaan halen voor mensen met een kindje dat ook zulke schrale wangetjes had als Yrsa.
Susan- Lady Post-a-lot
Weet je dat ik serieus al meerdere malen (door jou) op het punt heb gestaan om die zalf te gaan halen??? Het is alleen erg vervelend dat ik dan naar een apotheek aan de andere kant van de stad moet gaan fietsen. Daarom heb ik het nog steeds niet
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Bij onze eigen apotheek hebben ze het ook niet, maar er zijn wel wat apotheken waar ik vaak in de buurt kom, waar ze het verkopen. Bij de apotheek hebben ze een actie dat je met een volle stempelkaart een product mag uitzoeken, dus dan sla ik zoveel tubes in dat ik er eentje gratis heb.
Susan- Lady Post-a-lot
susan heeft aandelen in la roche posay
Ik was van de week in de apotheek en toen zag ik dat ze een heel schap daarvan hadden, toen moest ik even aan je denken susan Ik had geen portomonee mee, anders had ik daar de zonnebrand van willen halen.
Ik was van de week in de apotheek en toen zag ik dat ze een heel schap daarvan hadden, toen moest ik even aan je denken susan Ik had geen portomonee mee, anders had ik daar de zonnebrand van willen halen.
Gast- Gast
Susan schreef:Ach ja, misschien verdienen ze nog goed aan mijn reclame, en anders wel aan alle tubes die ik voor Yrsa koop. Ben zelfs een keer speciaal proefmonstertjes gaan halen voor mensen met een kindje dat ook zulke schrale wangetjes had als Yrsa.
Ik heb laatst een tube gekocht, mede omdat jij het altijd promoot hier op t forum
Het werkt echt super, binnen een week was D van haar schrale plekjes af.
Het wordt hier trouwens ook aangeraden door de Eczema society of Canada
Vancity_girl- Prater
- Aantal berichten : 1142
Punten : 1171
Wij gebruiken de goedkoopste creme die via de handverkoop bij de apotheek te krijgen is.
Cetomacrogol crème + 50% vaseline.
Cetomacrogol crème + 50% vaseline.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb door alle goede verhalen van Susan een aantal proefmonsters gevraagd bij de apotheek en na 2 dagen proberen alle 'oude' badproducten voor J. vervangen. Dat is nu 3 weken geleden en ik wil echt niks anders meer voor J.
Ik heb mijn schoonzusje ook min of meer gedwongen om het te proberen bij mijn jongste neefje (heb haar de half gebruikte proefmonsters gegeven). Nog niet gehoord of ze het geprobeerd heeft en of het bij hem net zo goed werkt als bij J.)
Wat mij betreft is het het geld dubbel en dwars waard!
Ik heb mijn schoonzusje ook min of meer gedwongen om het te proberen bij mijn jongste neefje (heb haar de half gebruikte proefmonsters gegeven). Nog niet gehoord of ze het geprobeerd heeft en of het bij hem net zo goed werkt als bij J.)
Wat mij betreft is het het geld dubbel en dwars waard!
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Mijn dochtertje heeft ook een heel erg droog huidje, alleen op haar armen en benen. Het voelt gewoon als schuurpapier. De oudste had dit ook in het begin zo erg. We hebben toen ook vanalles geprobeerd, het beste werkte nog de creme van Dermo Care (nijntje creme).
Maar sinds kort heb ik, voor mijn dochter althans, echt DE oplossing. In bad doe ik een klein scheutje gewone huidolie van Zwitsal. Het wordt wel erg glibberig, maar ze heeft absoluut geen droge huid meer!
Maar sinds kort heb ik, voor mijn dochter althans, echt DE oplossing. In bad doe ik een klein scheutje gewone huidolie van Zwitsal. Het wordt wel erg glibberig, maar ze heeft absoluut geen droge huid meer!
Flemy- Prater
- Aantal berichten : 516
Punten : 552
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Dagcreme voor droge maar onzuivere huid
» Droge huid/vervellen?
» Creme voor vette/glimmende huid
» huidolie bij droge/gevoelige huid
» Droge huid/eczeem
» Droge huid/vervellen?