Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Droge huid/eczeem

+9
Kruidkoek
Fiwen
PapillonRose
silly-one
Happydobby
Pien
Annie24
meisjesmama
Fearie
13 plaatsers

Ga naar beneden

Droge huid/eczeem Empty Droge huid/eczeem

Bericht  Fearie vr 29 maa 2013 - 0:15

D heeft sinds dat ik gestopt ben met bv geven last van eczeem, voornamelijk op zijn rug (een aantal plekken) en in zijn holten (armen, ellebogen, knieen).

Via de HA smeer ik met hormoonzalf, ongeveer 1x in de week en met vaseline ceta-nogwat 3x in de week. Op advies van HappyDobby en Pien ben ik probiotica van Orthica gaan geven. Ook dat maakt geen verschil, het werd met de strenge kou zelfs erger.

Omdat D zijn hele rug kapot krapt zodra hij de kans krijgt wil ik wat anders proberen, heeft iemand nog andere tips, cremes ofzo? Vind het zo vervelend voor hem (zeker met de lang aanhoudende kou deze winter/lente).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Droge huid/eczeem Empty Re: Droge huid/eczeem

Bericht  meisjesmama vr 29 maa 2013 - 0:23

Waarom smeer je 'maar' 1keer in de week met hormoonzalf?
Ben je al eens bij een dermatoloog geweest?

meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Annie24 vr 29 maa 2013 - 0:23

Waarom smeer je die zalf zo weinig?

Y. heeft hormoonzalf en die smeren we bij een grote eczeem plek 1x per dag.
Daarnaast ook hier die vaseline ceta nog wat (ligt thuis en ik zit op het werk, dus weet de naam ook ff niet) en die smeren we elke ochtend en avond, ook als hij geen eczeem heeft. Dat vaseline spul is om de huid vet te houden. Zodra de huid droger wordt gaat eczeem zich ontwikkelen.

Ik denk dat als je meer gaat smeren het al een stuk minder zal zijn.

Anders kan je ook een verwijzing bij de huisarts vragen voor de kinderarts.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 0:23

Mas heeft er nu ook weer erg last van. Ik hou het vooral vet nu tegen de jeuk.

Gast
Gast

Bericht  Fearie vr 29 maa 2013 - 0:28

Onze HA gaf aan dat ik niet te vaak mocht smeren omdat de huid dan kwetsbaar zo worden door de hormoonzalf.

Is die tube Vaseline ook in grootverpakking te halen dan? Ik kan nu eigenlijk iedere week naar de apotheek om er eentje te halen (of halen jullie er meerdere per keer mee).

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Annie24 vr 29 maa 2013 - 0:37

De huid wordt inderdaad kwetsbaar, maar 1x per week smeren helpt niet omdat het zalfje niet 1 hele week doorwerkt. Hier is het advies van de kinderarts smeren tot het weg is en dan nog 1x (met de hormoonzalf dan)

Wbt dat Vaseline spul hebben we een tube van 100gram, soms van onderstaand merk of soms van een ander merk.

Droge huid/eczeem 511780

Daar doen we denk ik 1 maand mee. We smeren dan 2x per dag zijn bovenarmen, bovenbenen en knieholtes heel dik in.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Pien vr 29 maa 2013 - 0:40

Ik zou zelf stoppen met de vaseline. Dat sluit de huid alleen maar af. Wij smeerden de hormoonzalf als het erg was 1keer per dag op de rode/ geïrriteerde plekken. Zodra het dan over was stopte we weer.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Annie24 vr 29 maa 2013 - 0:43

Pien schreef:Ik zou zelf stoppen met de vaseline. Dat sluit de huid alleen maar af. Wij smeerden de hormoonzalf als het erg was 1keer per dag op de rode/ geïrriteerde plekken. Zodra het dan over was stopte we weer.

Heeft jouw dochtertje geen droge huid dan? Als we Y. 1x vergeten in te smeren voelen zijn armen aan als schuurpapier en gaan ze gewoon vervellen door de droogte (net zoals dat je in de zomer hebt als je verbrand bent door de zon)
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Happydobby vr 29 maa 2013 - 0:49

probiotica van Orthica was niet mijn tip smile

Ik smeer sinds eergisteren cocosolie op de exzeem. .

Die vaseline cetocromagol mag wel 2 keer daags. gewone vaseline sluit de huid af maar deze niet

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  silly-one vr 29 maa 2013 - 0:52

Over het algemeen mag je hormoonzalf 4 dagen smeren 3 dagen rust. Je huid wordt er dunner van.
Je zou even kunnen proberen wat 4 dagen op 3 dagen af doet met de huid van je kind.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097

Bericht  Fearie vr 29 maa 2013 - 0:53

@Annie, die bedoel ik ja. Ik doe denk ik 2 weken met zo'n tube.

@HD, dan was het alleen Pien die het aanraadde, alleen werkt het jammer genoeg niet voor D. Kon ik maar weer bv geven.

Het gaat me voornamelijk om de plekken op zijn rug, die zijn echt droog en dik (liggen, zeg maar, op de huid) en zijn knieholten. Over het geheel is zijn hele huidje een beetje droog, maar dat probeer ik met smeren van olie en vaseline wel soepel te houden.
Misschien die tijdelijk maar eens 1x per dag in gaan smeren met die hormoonzalf, ben alleen zo huiverig dat het nadelig wordt voor zijn huid op de lange duur.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 29 maa 2013 - 0:57

Ik had een schema van de eczeem poli voor het gebruik van hormoonzalf. Eerste week elke dag, tweede week dag overslaan en zo verder. Je moet die zalf echt extreem vaak gebruiken wil het slecht worden.

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama vr 29 maa 2013 - 1:01

Wij smeren speciale vaseline voor geschreven door de dermatoloog.
Zelf smeren we nu met de lichtere vorm en die man zei al dat het niet altijd nadelig is voor de huid
en dat mensen al schrikken bij het woord hormoon.

Laatst aangepast door meisjesmama op vr 29 maa 2013 - 1:03; in totaal 1 keer bewerkt
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  PapillonRose vr 29 maa 2013 - 1:02

Hier geen eczeem, maar sinds kort wel een extreem droge huid. Wij gebruiken nu La Roche Posay Lipikar Baume (te koop bij sommige apotheken). Elke dag 1x smeren en na ongeveer een week gebruik geen droge huid meer hier. Smeer nu toch nog wel even een tijdje 1x per dag door en ga binnenkort kijken of ik het kan afbouwen. Volgens de apothekersassistente is deze crème ook gunstig voor de huid met eczeem, dus misschien is dit nog iets om te proberen? Het mag in elk geval iedere dag en is niet zo'n troep als hormoonzalf. Weet alleen niet zeker hoe goed het ik eczeem werkt, maar bij droge huid werkt het als een trein.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Annie24 vr 29 maa 2013 - 1:05

Fearie schreef:@Annie, die bedoel ik ja. Ik doe denk ik 2 weken met zo'n tube.

Wij krijgen van de kinderarts altijd meteen een recept mee voor 6 tubes. Gewoon wat meer vragen dus smile Hier wordt het ook gewoon netjes vergoed, dus dat is helemaal fijn.
Wij hebben trouwens ook die La Roche Posay Lipikar Baume gebruikt, maar die hielp hier niet.
Het is denk ik ook gewoon een kwestie van onderzoeken wat het beste voor je kindje werkt. Hier hebben we nu dus een goed 'behandelplan' voor Y. gevonden.

Die Orthica gebruiken we hier ook, maar wbt eczeem maakt het nu met de kou buiten geen verschil. Wel merk ik dat Y. minder vaak verkouden is en afgelopen winter is hij helemaal niet ziek geweest *klopt het af* dus we gooien het er maar op dat dat door de probiotica komt. Om die reden gaan we er dus mee door, maar anders zouden ook wij daarmee stoppen.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Bericht  Fiwen vr 29 maa 2013 - 1:14

Wij gebruiken alles van La Roche Possay (dus voor wassen, smeren, zonnebrand etc.) en sinds we dat echt strikt volhouden heeft J geen extreme eczeemplekken meer gehad. We hebben wel een tube hormoonzalf voor de zekerheid liggen maar nu al een jaar niet meer gebruikt.
De vaseline-hupeldepup hebben we 1x gebruikt maar daar bleek J allergisch voor te zijn (rode vlekken die leken alsof ze verbrand was en ze krijste alles bij elkaar).
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Kruidkoek vr 29 maa 2013 - 1:23

K heeft, of eigenlijk had ook een hele droge huid met eczeemachtige plekken.
In het ziekenhuis zijn ze begonnen om hem in een badje met Balneum baby te doen. Dat laat een vettig laagje op de huid achter en werkt hier echt als een trein. Dus verder geen badschuim maar alleen 1/3e dopje in een warm badje en na 2x in bad was zijn huidje echt ontzettend opgeknapt.
Droge huid/eczeem Balneum-baby-badolie-extra

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Bericht  Le Chat Noir vr 29 maa 2013 - 2:27

Ja Balneum zou ik ook zeggen!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  PapillonRose vr 29 maa 2013 - 2:35

Badolie gaat denk ik onvoldoende helpen. Hier niet eens eczeem, alleen wel droge huid gehad laatst. Kon in badje gieten wat ik wilde en net na het badje was haar huidje helemaal zacht, maar na een uurtje weer net schuurpapier :nopompom:
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Muus vr 29 maa 2013 - 3:19

Die vaseline cetomacrogolcreme mag je echt veel vaker gebruiken! Ik zou hem sowieso dagelijks gaan smeren, al dan niet nog vaker. Deze sluit de huid niet af en houdt het soepel. Wat je tegen een droge huid verder in het algemeen nog zou kunnen doen is Groninger bad en douche lotion kopen (te verkrijgen bij de apotheek) dit is gemaakt van sojaolie en werkt echt heel goed en vettend.

Mijn dochter heeft een extreem droge/schrale huid waar niks tegenop kon. Maar sinds ik dit gebruik (tip van mijn huisarts) is het over.

Muus
Prater
Prater

Aantal berichten : 557
Punten : 619
Registratiedatum : 28-12-10

Bericht  Novalee vr 29 maa 2013 - 3:46

N. heeft ook last van eczeem, helemaal met dit weer. We gebruiken bij haar ook de La Roche-Posay Lipikar Baume, daar smeren we haar twee keer per dag mee in. Ze gaat zo'n 3x per week in bad of onder de douche en dan gebruiken we La Roche-Posay Lipikar Surgras douchecreme om haar haren mee te wassen. Hiermee is het goed onder controle te houden, ze heeft amper plekjes. Nu met dit koude weer en de droge verwarmingslucht in huis heeft ze wel weer wat plekken. We smeren extra dik en vaak. Ze heeft toevallig ook een plek op haar rug, ze krabt tot bloedens toe. Ik wilde er deze week hormoonzalf op doen maar die is inmiddels over datum. Anders hebben we die ook nooit meer nodig. Maar mijn vriend en ik hebben beide ook een droge huid (ik tegen eczeem aan maar net niet) en wij hebben nu ook veel meer jeuk en droge plekken. Met dit weer ontkom je er niet aan.

Je zegt in je OP dat het begonnen is toen je stopte met BV. Misschien is D. overgevoelig voor bijvoorbeeld zuivel. Je zou kunnen proberen dat iets te minderen door het bijvoorbeeld te vervangen door sojaproducten om te kijken of de eczeem daardoor minder wordt.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611

Bericht  Happydobby vr 29 maa 2013 - 5:27

Bij ons begon de eczeem ook rond 1 jaar, ik was met 9 maanden gestopt met bv en M heeft nog 3 maanden opvolgmelk gehad, wij hebben vorige maand een week of 6 dreumesmelk gegeven maar het is niet minder geworden, M heeft het alleen in de knieholtes. Het kan ook door tomaten komen bijv dus dat is flink zoeken dan. Ik ga het nu gewoon goed vet houden en hopelijk gaat het snel beter.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Fearie vr 29 maa 2013 - 8:02

Ik ga die vaseline en hormoonzalf even flink smeren de komende weken en anders misschien die La Roche Possay maar proberen. Heb er al een aantal keer mee in mijn handen gestaan bij de apotheek.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  CCC vr 29 maa 2013 - 8:48

Pien schreef:Ik zou zelf stoppen met de vaseline. Dat sluit de huid alleen maar af. Wij smeerden de hormoonzalf als het erg was 1keer per dag op de rode/ geïrriteerde plekken. Zodra het dan over was stopte we weer.

Hier hetzelfde. Wij smeren honey derma care van de kinderarts.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven