Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

borstvoeding/kolven afbouwen

3 plaatsers

Ga naar beneden

borstvoeding/kolven afbouwen Empty borstvoeding/kolven afbouwen

Bericht  duckie do 5 mei 2011 - 22:28

ik wil stoppen met de borstvoeding dus ben ik aan het afbouwen...
hoe pak ik dat het beste aan?
zat op 5 x kolven heb nu een week lang 4x gekolft en vandaag ga ik naar 3x
dus in de ochtend tussen 7 en 9 (afhankelijk hoe ik uitkom) en tussen 15 en 16 uur en dan voor het naar bed gaan nog een keer.
wanneer kan ik dan het beste naar 2 x gaan? dan laat ik de middelste keer vervallen denk ik
en hoe ga ik dan verder? naar 1x zeg maar? welke voeding laat ik dan vervallen de ochtend of de avond? en wanneer stop je helemaal? hoeveel tijd moet er tussen zitten om elke keer een voeding te laten vervallen?

hoe hebben jullie dit gedaan? ben benieuwd hoe dit bij jullie ging en of julie er veel last van hadden...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

borstvoeding/kolven afbouwen Empty Re: borstvoeding/kolven afbouwen

Bericht  Teddyaapje do 5 mei 2011 - 23:01

Als je er echt mee wilt stoppen (jammer zeg, zie je het toch niet meer zitten?) kun je het denk ik sneller afbouwen. Ik ben van 6 naar 4x kolven gegaan en merk echt dat mn productie enorm achteruit loopt. Ik ga het dus weer ff opkrikken, ik ben er nog niet klaar mee.

Ik denk dat je misschien wel al terug kunt naar smorgens en savonds kolven en evt. overdag 1x de druk eraf kolven (niet leeg dus). Maar ik weet niet hoe het zit met borstontstekingen dus misschien kan hier beter iemand met ervaring antwoord op geven...

Succes!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  duckie do 5 mei 2011 - 23:27

hey,

ja ik zie het niet meer zitten, jammer maar het is zo, kom gewoon niet meer aan mn eigen rust toe en loop er nu al zo lang over te twijfelen dat ik vanmorgen voor mezelf de knoop heb doorgehakt om het helemaal af te bouwen. het zal mezelf denk ik gewoon veel meer rust gaan geven. ik ga even aan kijken hoe het gaat als ik die van vanmiddag laat zitten en dan redelijk vroeg tegen 21 uur ga kolven en dan morgen weer.... als ik het aan het eind van de middag niet trek kan ik altijd nog even doen. en dan zie ik wel even hoe dit gaat.

jammer dat bij jou de productie echt terugloopt, maar goed dat je het al zo lang volhoud zeg maar Very Happy
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you vr 6 mei 2011 - 1:45

Hey Duckie,

Ik snap je verhaal totaal. Ik ben na een dikke 3 maanden ook gestopt omdat ik gewoon uitgeput was. Z. was een moeilijke baby ( huilbaby ) de begin maanden en ik kon het gewoon niet meer opbrengen. Maar een goede tip om af te bouwen heb ik eigenlijk niet. In het begin liet ik 1 voeding vervallen en een week later werden het er 2. Elke dag was bij mij weer anders en na ongeveer 3 weken was ik er vanaf. Laatste dagen had ik wel behoorlijke druk op mijn borsten maar dan kolfde ik alleen de druk eraf. Dit heb ik even volgehouden en toen was het klaar. Ik denk dat je toch het beste naar je eigen lichaam kan luisteren i.p.v. tips van andere mensen. Zo heb ik het iig wel gedaan en het ging prima! Succes Wink
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Bericht  Teddyaapje vr 6 mei 2011 - 2:08

Begrijpelijk dat je er mee wil stoppen als het je zo tegen staat, het moet natuurlijk wel te doen zijn/ blijven. En je hebt het toch mooi dik 4 maanden volgehouden, er zijn er genoeg die dat niet redden. Je mag trots zijn op jezelf!

En precies van Mirjam4you zegt, let op je eigen lichaam.

xx teddy

ps. ik heb mijn productie ondertussen weer redelijk op orde, heb 1 dag weer flink gekolft en had alweer meer. Het mag bij mij trouwens ook wel wat minder, de vriezer ligt nog bomvol met melk en die willen we weer een beetje voor ons zelf hebben (haha) maar ik vond dat het wel heel erg terug liep.
Nou, succes met afbouwen en met de start van kv!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  duckie vr 6 mei 2011 - 2:20

ja vond het ook erg moeilijk om de keuze te maken hoor was er voor mezelf nog niet aan toe elke keer. had zo mooi in mn hoofd om het 6 mnd vol te houden, dat doen wel wel "even" maar daar ben ik de laatse 2 week wel op terug gekomen. vorige week op het CB een goed gesprekje met de verpleegkundige gehad en dat heeft me ook wel wat geholpen, om de stap al te nemen om een keer minder te kolven, en ik heb er nu al lang genoeg mee gelopen om er over na te denken dus het is niet een besluit van de 1 op de andere dag. voelde me eerst nog al schuldig naar mn meisje toe maar ja de verpleegkundige zei ook als je te weinig slaap krijgt trek je het zelf ook niet meer en dan kan je ook niet voor je dochtertje zorgen dus daar hebben jullie allebei ook niets aan. heb het inderdaad mooi al ruim 4 maand volgehouden en heb ook nog t een en ander in de diepvries liggen dus kom nog wel eventjes vooruit en ben natuurlijk ook nog niet direct gestopt dat duurt ook nog wel even een paar dagen/weekje(s). ga nu gewoon beginnen met af een toe een flesvoeding ook om te kijken hoe ze daar op reageerd dat we niet als alles op is pats boem over moeten. ben benieuwd

@teddy -> dankje voor je lieve woorden Embarassed . fijn dat je productie weer wat op orde is, is het nu of dat je veel te veel hebt of dat het heel erg terug loopt? ik wist op gegeven moment ook niet meer waar ik het moest laten al die voeding, al aardig wat in de diepvries (geen ruimte meer anders hadden we voor ons zelf geen ruimte) en ja weggooien vond ik ook zo zonde....

@mirjam4you -> hoeveel voedingen kolfde jij nog toen je ging stoppen dan? en werd je productie ook een stuk minder toen je ging minderen? hoe is het nu met je kindje, is ze nog een moeilijke baby of gaat het wel beter?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you vr 6 mei 2011 - 2:30

duckie schreef:ja vond het ook erg moeilijk om de keuze te maken hoor was er voor mezelf nog niet aan toe elke keer. had zo mooi in mn hoofd om het 6 mnd vol te houden, dat doen wel wel "even" maar daar ben ik de laatse 2 week wel op terug gekomen. vorige week op het CB een goed gesprekje met de verpleegkundige gehad en dat heeft me ook wel wat geholpen, om de stap al te nemen om een keer minder te kolven, en ik heb er nu al lang genoeg mee gelopen om er over na te denken dus het is niet een besluit van de 1 op de andere dag. voelde me eerst nog al schuldig naar mn meisje toe maar ja de verpleegkundige zei ook als je te weinig slaap krijgt trek je het zelf ook niet meer en dan kan je ook niet voor je dochtertje zorgen dus daar hebben jullie allebei ook niets aan. heb het inderdaad mooi al ruim 4 maand volgehouden en heb ook nog t een en ander in de diepvries liggen dus kom nog wel eventjes vooruit en ben natuurlijk ook nog niet direct gestopt dat duurt ook nog wel even een paar dagen/weekje(s). ga nu gewoon beginnen met af een toe een flesvoeding ook om te kijken hoe ze daar op reageerd dat we niet als alles op is pats boem over moeten. ben benieuwd

@teddy -> dankje voor je lieve woorden Embarassed . fijn dat je productie weer wat op orde is, is het nu of dat je veel te veel hebt of dat het heel erg terug loopt? ik wist op gegeven moment ook niet meer waar ik het moest laten al die voeding, al aardig wat in de diepvries (geen ruimte meer anders hadden we voor ons zelf geen ruimte) en ja weggooien vond ik ook zo zonde....

@mirjam4you -> hoeveel voedingen kolfde jij nog toen je ging stoppen dan? en werd je productie ook een stuk minder toen je ging minderen? hoe is het nu met je kindje, is ze nog een moeilijke baby of gaat het wel beter?

Ik kolfde bijna alles al en probeerde dan zo weinig mogelijk af te kolven. Dat ging goed. En toen na bijna 3 weken was ik er volledig vanaf. De laatste week kolfde ik misschien nog 2 x op een dag en de laatste dag nog maar 1x in de ochtend. Daarna kolfde ik 1x na 3 dagen en toen was het over. Na 3,5 maanden is ons dochtertje omgeslagen naar een super vrolijke baby! Dat was echt bijzonder. En toch denk ik dat ik niet genoeg voedingsstoffen meer in mijn borstvoeding had zitten. Nu lacht ze de hele dag door en is ze totaal een andere baby dan de eerste 3 maanden, wat heerlijk! Ik hoop voor je dat het afbouwen een beetje vlot gaat.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  duckie vr 6 mei 2011 - 2:34

fijn zeg dat je dochtertje veranderd is, en een super vrolijke meid is geworden Very Happy
ik kolf hier ook alle voedingen dus dat was erg dubbel werk, omdat ik nu de beslissing heb genomen om te stoppen heb ik dus voor mezelf de knop omgezet hoop ik ook wel dat ik er niet zo heel veel last van heb en dat het ook wel wat snel gaat Embarassed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Bericht  Mida4you vr 6 mei 2011 - 4:42

duckie schreef:fijn zeg dat je dochtertje veranderd is, en een super vrolijke meid is geworden Very Happy
ik kolf hier ook alle voedingen dus dat was erg dubbel werk, omdat ik nu de beslissing heb genomen om te stoppen heb ik dus voor mezelf de knop omgezet hoop ik ook wel dat ik er niet zo heel veel last van heb en dat het ook wel wat snel gaat Embarassed

Ik hoop ook voor je dat het snel over is. Maar ja dat is toch afwachten hoe je productie loopt.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud