Afbouwen bv en fv...
+2
Happydobby
LDJ
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Afbouwen bv en fv...
Ik zit eraan te denken om de borstvoeding af te bouwen en over te gaan op flesvoeding.
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken en welke flesvoeding kan ik dan het beste nemen?
Maar hoe kan ik dit het beste aanpakken en welke flesvoeding kan ik dan het beste nemen?
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Re: Afbouwen bv en fv...
Als je op vaste tijden voed kan je er 1 laten vallen en vervangen voor een flesje, dit doe je een week en dan laat je weer een bv vallen en geef je kv
Bijv zo
w1 bv bv bv bv fv bv
W2 bv fv bv bv fv bv
w3 bv fv fv bv fv bv
En zo ga je door tot je 1 bv over hebt.
Merk kv maakt niks uit, ik ben met 9 maanden gestopt met bv en wij gaven toen opvolgmelk van verschillende merken.
Je zou gewoon standaard nummer 1 kunnen geven.
Bijv zo
w1 bv bv bv bv fv bv
W2 bv fv bv bv fv bv
w3 bv fv fv bv fv bv
En zo ga je door tot je 1 bv over hebt.
Merk kv maakt niks uit, ik ben met 9 maanden gestopt met bv en wij gaven toen opvolgmelk van verschillende merken.
Je zou gewoon standaard nummer 1 kunnen geven.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb hier thuis net zo'n schema voor liggen als happydobby geplaatst heeft. Alleen staat hier dat je per stap maar 3 dagen hoeft te doen, en dan alweer de volgende bv laten vervallen ipv een week.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
Zo heb ik het ongeveer ook gedaan, maar dan steeds met een dag of 4 weer een voeding laten vallen. Er werd me gezegd dat je het beste met de middelste voeding(en) kan beginnen met afbouwen en dus fv geven. De eerste en laatste voeding als laatste laten vallen. De laatste voeding krijgt ze hier nog bv, hoop dat ik dat nog een poos kan volhouden. M. krijgt nu Kruidvat Extra Care 1 (dat is hypo allergeen, ivm kma/astma van m'n vriend vroeger). Sinds woensdag verdikken we het met Nutriton, omdat ze veel last heeft van melk/zuur wat weer omhoog komt. Volgens mij maakt het merk niet zoveel uit. Als er verder geen allergieen enzo bij jullie voorkomen zou ik gewoon met een standaard merk 1 beginnen. Wij hebben voor Kruidvat gekozen, puur omdat het een stuk goedkoper is dan Nutrilon.
lente- Prater
- Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10
Ik heb ook elke keer een voeding afgebouwd, eerst de voeding rond 11 uur, toen om 13 uur en toen om 15.00 uur, 19.00 uur. De ochtendvoeding kun je het beste als laatst laten vervallen.
N. krijgt gewoon kruidvat eigen merk voeding. Dit kreeg ze als begin al als bijvoeding dus zijn we gewoon mee doorgegaan.
N. krijgt gewoon kruidvat eigen merk voeding. Dit kreeg ze als begin al als bijvoeding dus zijn we gewoon mee doorgegaan.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Zo heb ik het ook gedaan, tegen mij werd gezegt als je om de tijd dat je een bv laat vallen heb stuwing met hebt je de volgende laten vallen.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» afbouwen bv
» Afbouwen borstvoeding
» afbouwen borstvoeding.
» Afbouwen inbakeren...
» Inbakeren afbouwen?
» Afbouwen borstvoeding
» afbouwen borstvoeding.