Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Afbouwen borstvoeding

+3
Teddyaapje
snoezel
chipa
7 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 4:01

Tot hoe lang hebben jullie borstvoeding gegeven en hoe heb je afgebouwd?

Ik las op borstvoeding.com dat je 1 voeding vervangt door kv en dat 6 a 7 dagen doet en dan de tweede. Als je dat zo doet ben je een week per voeding kwijt. Hebben jullie dat op deze manier gedaan?

Als je bv op verzoek geeft en dan voedingen gaat vervangen door kv. Doe je dat dan op verzoek of volgens een schema?

Welke kv hebben jullie gebruikt? De standaard of een andere?


Laatst aangepast door Kruumel op di 25 okt 2011 - 9:59; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 4:14

hier ging het afbouwen veel sneller bij beide meiden. Ik wilde bij indy graag ochtend en avond blijven geven maar het liep mega hard terug. Daar was ik binnen 2 weken volledig afgebouwd en bij merle ook wel.
Ik gaf de standaard voeding van kruitvat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 4:23

Ik heb het langzaam gedaan, elke keer als hij geen voeding meer nodig had liet ik het vallen en zo kwam ik uit dat hij met 10 maanden alleen nog savonds bij mij dronk, en die heb ik toen stop gezet.
Heb nergens last van gehad. En vond het heel natuurlijk zo, hij liet elke keer een voeding vallen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  chipa di 25 okt 2011 - 4:32

Ik ben vanaf 8 weken gaan afbouwen. In 2 weken was F volledig over op flesvoeding.
Iedere dag 1x borstvoeding vervangen door een flesje. Uiteindelijk liep mijn productie zo hard terug en F had geen last dus toen binnen 2 weken dus helemaal over. (ik kolfde trouwens alles af dus F was wel al aan de fles gewend)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 5:01

Chipa had je geen last van stuwing?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 5:22

Ga je stoppen Kruumel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 5:25

Bij dochter door omstandigheden met 5 weken begonnen met afbouwen. Steeds 2 dagen een borst door fles vervangen. Ik voedde wel op verzoek, maar nam gewoon iedere keer dezelfde voeding ongeveer, en scheelt dat ze een aardig ritme had.
Uiteindelijk tot 3 maanden nog 's morgens en 's avonds de borst gegeven, toen was het op.

Mijn zoontje heb ik 16 maanden gevoed. Dit is vanzelf afgebouwd, tot hij zelf de ochtend ook niet meer wilde.
Dit keer wil ik de meiden ook weer zelf af laten bouwen. Zie vanzelf wanneer dat is. Voor mij mag het nog wel even duren, vind het ideaal zo.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  snoezel di 25 okt 2011 - 6:01

Tot 9,5 maanden heeft L volledig bv gehad. Toen de voedingen overdag (3voedingen) gestopt. Eigenlijk geen last van gehad. Heb gewoon elke dag een voeding eraf gehaald.

Met 1 jaar volledig gestopt met bv. Eerst een week de ochtendvoeding en na een week de avondvoeding. Na 4 dagen had ik last van stuwing en heb ik haar nog 1 keer aangelegd aan beide borsten. Daarna geen last meer gehad.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Teddyaapje di 25 okt 2011 - 6:19

Ik ga het nu ook een beetje afbouwen. Ben nog aant twijfelen of ik 1 of 2x per dag wil blijven kolven als T. een jaar is. Ik kijk dan wel hoever mijn voeding terug loopt, of het nog zin heeft te blijven kolven of dat ik er helemaal mee stop.

Waarom ga je ermee stoppen als ik vragen mag?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 10:06

Bedankt voor jullie reacties!

ProudMama schreef:Ga je stoppen Kruumel?
Ja ik wil af gaan bouwen als M 3 maanden is.

Teddyaapje schreef:
Waarom ga je ermee stoppen als ik vragen mag?
Dat mag je best vragen... ik heb het gevoel er klaar mee te zijn. Het heeft heel veel moeite en energie gekost en ik heb mijn doel bereikt om tot 3 maanden volledig bv te geven. Het doet echt enorm zeer, niet alleen met het aanhappen, maar ook tijdens het drinken. Nu begint hij ook nog te bijten (dan wel zonder tanden, maar toch doet het enorm zeer). Ik heb het gevoel alleen maar bezig te zijn met voeden en kolven, en ik werk nu nog maar 1 dag in de week. Vanaf 7 november werk ik 3 dagen per week, en ik ga dat niet trekken met voeden en kolven. Ik denk dat we beiden beter af zijn als er wat meer rust is. Ik heb er goed over nagedacht, maar de tegens wegen zwaarder dan de voors, en ik ben er voor mijn gevoel klaar mee. Ik wil wat meer vrijheid en rust voor ons beiden. Mijn tepels doen zo ontzettend zeer... en als we (gedeeltelijk) over gaan op kv kan mn man ook eens een fles geven en kan ik ook eens bijslapen. Maar dat is niet de belangrijkste reden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 17:18

Ik vind het dan wel dapper hoor, dat je het met zoveel pijn 3 maanden vol gehouden hebt hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 18:00

Dankje PM. M zuigt al vanaf de geboorte heel hard met aanhappen. Ik heb al 2 keer een dag gekolfd omdat ik door de grond ging van de pijn. Dit hielp wel even. Het was dan eventjes minder pijnlijk maar na een paar dagen deed het weer zo zeer. Nu is dat weer... Moet echt op mn tanden bijten met aanleggen. M wordt ook zo beweeglijk... Het is echt niet fijn meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Happydobby di 25 okt 2011 - 19:44

Een vriendin van me deed het zo

Afbouwen borstvoeding F2a30631-0479-4d51-855c-8482f6c2337e_schema-borstvoeding-flesvoeding



Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Darius di 25 okt 2011 - 22:02

Het schema van HD heb ik bij Laurens ook gebruikt.

Kruumel: knap dat je het nog drie maanden hebt volgehouden!!!!!!!!!! Wat ik lees, is het een weloverwogen beslissing geweest, dus ga je ajb niet schuldig voelen. Je bent ervoor gegaan, je hebt flink moeten afzien, dus je kunt trots zijn op jezelf!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Teddyaapje di 25 okt 2011 - 22:16

Darius schreef:Het schema van HD heb ik bij Laurens ook gebruikt.

Kruumel: knap dat je het nog drie maanden hebt volgehouden!!!!!!!!!! Wat ik lees, is het een weloverwogen beslissing geweest, dus ga je ajb niet schuldig voelen. Je bent ervoor gegaan, je hebt flink moeten afzien, dus je kunt trots zijn op jezelf!

+1! Vele doen je dit niet na! Je mag trots zijn op jezelf!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Parisienne di 25 okt 2011 - 22:22

Ik heb de BV binnen een week afgebouwd. Steeds een voeding erbij, N. pakte dit goed op. Na de laatste voeding was ik binnen drie dagen helemaal 'leeg', heb weinig last gehad van stuwing. Ik ben gestopt na 6 weken ongeveer. Wij zijn van BV overgestapt naar Nutrilon Hypo Allergeen, dit wordt ook aangeraden.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Darius di 25 okt 2011 - 22:24

Parisienne schreef:Ik heb de BV binnen een week afgebouwd. Steeds een voeding erbij, N. pakte dit goed op. Na de laatste voeding was ik binnen drie dagen helemaal 'leeg', heb weinig last gehad van stuwing. Ik ben gestopt na 6 weken ongeveer. Wij zijn van BV overgestapt naar Nutrilon Hypo Allergeen, dit wordt ook aangeraden.

Dit is in jouw geval aangeraden, dat kan bij een andere baby weer heel anders zijn. L.aurens kreeg bijvoorbeeld gewoon standaard voeding.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast di 25 okt 2011 - 22:37

Hier krijgen ze ook gewoon de standaart nummer 1 als ik te kort kom of een keer fles wil geven.
Op advies van CB nu de forte voeding, maar verschil merk ik niet, dus hierna nemen we weer gewoon de normale voeding!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Happydobby di 25 okt 2011 - 23:42

Darius schreef:
Parisienne schreef:Ik heb de BV binnen een week afgebouwd. Steeds een voeding erbij, N. pakte dit goed op. Na de laatste voeding was ik binnen drie dagen helemaal 'leeg', heb weinig last gehad van stuwing. Ik ben gestopt na 6 weken ongeveer. Wij zijn van BV overgestapt naar Nutrilon Hypo Allergeen, dit wordt ook aangeraden.

Dit is in jouw geval aangeraden, dat kan bij een andere baby weer heel anders zijn. L.aurens kreeg bijvoorbeeld gewoon standaard voeding.

+1, in het ziekenhuis gaven ze M. gewoon standaard voeding naast de bv. De enige die M.yles H.A. gegeven heeft was een lactatiedeskundige. Wij gaven toen het nog nodig was gewoon standaard.

@PM, je leest vaker dat die voeding voor hongerige baby's niet werkt, en heeft kruitvat die ? Of moet je dan nutrilon kopen?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:30

Bedankt voor alle reacties!

Heeft jullie kindje moeten spugen na de kv?
Hier geef M nooit iets terug na bv. Maar net 2,5 uur na het eerste flesje kv dus wel

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:54

@HD: Ik heb m gewoon van Kruitvat eigen merk.
Maar ik geef ze ook niet vaak een volledige fles KV, tenzij ik lang weg ben. Als ik zie dat mijn voorraad bijna op is dan vul ik aan met 30cc of 50cc KV. Meestal geef ik 3 voedingen volledig BV en dan de 4e aangevuld.
Heb het geprobeert, een volledige voeding met Forte te geven, maar dan kwamen ze gewoon na 3 uur weer, dus dat doe ik niet meer als het niet nodig is.

Vannacht hebben ze weer lekker doorgeslapen (2 nachten hiervoor niet) van de voeding van 20.30 tot 5.30, en dat was op alleen BV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  _Mashimaro_ wo 26 okt 2011 - 0:56

Ik ben rond de 3 maand gestopt, gewoon omdat ik 'leeg' was. Mijn streven was altijd de 6 maand halen en alles uit de kast te halen om dat te redden. Al snel kwam ik terug op dat besluit en had er ook snel vrede mee.
Zo uit de andere reacties op te maken heb je voor deze 3 maand al moeten knokken, dus heb er inderdaad vrede mee dat je die wel gehaald hebt!
I. krijgt HA-voeding, omdat er allergieën voorkomen bij ons. Juist toen we met de fles gestart zijn gaf I. minder voeding terug dan bij de BV. Het is nu een hele enkele keer dat er tijdens het boertje nog wat mee komt, maar verder niet.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 0:57

Kruumel schreef:Bedankt voor alle reacties!

Heeft jullie kindje moeten spugen na de kv?
Hier geef M nooit iets terug na bv. Maar net 2,5 uur na het eerste flesje kv dus wel
Hier geeft J altijd wel iets terug. Of hij nou BV krijgt, KV of een combinatie. S meestal niet, die stopt echt met drinken als hij vol zit.

Als hij veel spuugt misschien opbouwen? Bijv eerst 100cc BV met 50cc KV, daarna 100cc KV met 50cc BV en dan volledig KV?
Alleen dan moet je wel eerst kolven, weet niet of dat een optie is voor je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 1:04

Ik zit nu ook te kolven voor de voeding van zometeen. Het doet even te veel pijn. Even rust aan mn tepels. Dan kan ik de bv gewoon in de fles geven.

Ik vind het erg typisch. M heeft met bv nog nooit iets teruggegeven, zelfs geen mondje. En nu gaf die 3 keer achter elkaar een mondje terug 2,5 uur na de voeding. Of moet ik misschien langer proberen of hij wil boeren na de kv.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gast wo 26 okt 2011 - 1:28

Ik wacht altijd op een boertje na de fles. Soms duurt het iets langer, maar zonde boeren gaan ze echt niet slapen. Of worden ze al snel weer wakker omdat het dwars zit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Afbouwen borstvoeding Empty Re: Afbouwen borstvoeding

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum