Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

afbouwen borstvoeding.

5 plaatsers

Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty afbouwen borstvoeding.

Bericht  woezel vr 2 dec 2011 - 7:34

Aangezien ik medicijnen moet slikken ivm schildklier, heb ik besloten om te stoppen met de bv.
Nu moet je het om en om afbouwen.
Maar ik wil de ochtend en avond voeding als laatste. Nu krijgt ze sinds gister rond 14 uur de fles.
Dus morgen wil ik de voeding van 10.30 of 17.00 er af halen. Heeft iemand er zo ervaring mee?

En wat voor schema hebben kinderen met flesvoeding met 7 maanden?

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  _Mashimaro_ vr 2 dec 2011 - 7:40

Het afbouwen is bij mij heel snel gegaan, dus daar kan ik je niet mee helpen.
I. krijgt nog maar 3 flessen op een dag, dus dat zal met 7 maand ook nog wel zo zijn. Voor de rest krijgt hij ook nog groente en fruit.

Ik heb ook medicatie voor de schildklier, maar dat heb ik gecombineerd met bv. Maar wat voor medicijnen krijg je dan voor je schildklier? Mag ook via pm.
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  woezel vr 2 dec 2011 - 7:46

Ik heb je even een pm gestuurd

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  Liadan vr 2 dec 2011 - 7:53

Ik heb er geen ervaring mee. Maar wat naar dat je toch weer last hebt van je schildklier. Hopelijk heb je het snel onder controle met de medicijnen!

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  Theeleut vr 2 dec 2011 - 7:59

Ik heb de oudste bv gegeven en ging na 4 maanden afbouwen, maar meer omdat de hoeveelheid melk sterk verminderde. Daardoor ging het afbouwen ook heel snel.

De jongste krijgt fv en zijn schema is momenteel:
7.00/7.30 180+6
10.00/10.30 koekje en thee
12.00/12.30 binnenste van een boterham en 150+5
15.30/16.00 fruit en thee
17.30 avondeten met de pot mee en yoghurt na
18.30/19.00 180+6

Dit is sinds 3 dagen pas.
Drinken gaat nu wat minder ivm doorkomende tandjes, daarentegen vind hij brood/koek en stukken groente weer fijn, zal vast de pijn verzachten door het kauwen.

Hiervoor kreeg hij 4 flessen van 180+6 , zelfde tijden maar dan fruit in de ochtend en later in de middag een fles.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  woezel vr 2 dec 2011 - 8:03

Theeleut schreef:Ik heb de oudste bv gegeven en ging na 4 maanden afbouwen, maar meer omdat de hoeveelheid melk sterk verminderde. Daardoor ging het afbouwen ook heel snel.

De jongste krijgt fv en zijn schema is momenteel:
7.00/7.30 180+6
10.00/10.30 koekje en thee
12.00/12.30 binnenste van een boterham en 150+5
15.30/16.00 fruit en thee
17.30 avondeten met de pot mee en yoghurt na
18.30/19.00 180+6

Dit is sinds 3 dagen pas.
Drinken gaat nu wat minder ivm doorkomende tandjes, daarentegen vind hij brood/koek en stukken groente weer fijn, zal vast de pijn verzachten door het kauwen.

Hiervoor kreeg hij 4 flessen van 180+6 , zelfde tijden maar dan fruit in de ochtend en later in de middag een fles.

Hier wil ik ook een beetje naar toe.
Ze krijgt nu smorgens bv, om 9uur fruit met slokje water. 10.30 bv, 12.00 brood, 14.00 bv, s'avonds of eerst bv of groente met yoghurt. En dan om 22.00 nog een bv.
Als ik haar smorgens eerst in bed doe en daarna fruit geef, kom ik al een heel eind volgens mij. Hoop alleen niet dat ik dan een mopperend kind op het schoolplein heb.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  Theeleut vr 2 dec 2011 - 8:11

woezel schreef:
Theeleut schreef:Ik heb de oudste bv gegeven en ging na 4 maanden afbouwen, maar meer omdat de hoeveelheid melk sterk verminderde. Daardoor ging het afbouwen ook heel snel.

De jongste krijgt fv en zijn schema is momenteel:
7.00/7.30 180+6
10.00/10.30 koekje en thee
12.00/12.30 binnenste van een boterham en 150+5
15.30/16.00 fruit en thee
17.30 avondeten met de pot mee en yoghurt na
18.30/19.00 180+6

Dit is sinds 3 dagen pas.
Drinken gaat nu wat minder ivm doorkomende tandjes, daarentegen vind hij brood/koek en stukken groente weer fijn, zal vast de pijn verzachten door het kauwen.

Hiervoor kreeg hij 4 flessen van 180+6 , zelfde tijden maar dan fruit in de ochtend en later in de middag een fles.

Hier wil ik ook een beetje naar toe.
Ze krijgt nu smorgens bv, om 9uur fruit met slokje water. 10.30 bv, 12.00 brood, 14.00 bv, s'avonds of eerst bv of groente met yoghurt. En dan om 22.00 nog een bv.
Als ik haar smorgens eerst in bed doe en daarna fruit geef, kom ik al een heel eind volgens mij. Hoop alleen niet dat ik dan een mopperend kind op het schoolplein heb.
Hij gaat ook altijd nog naar bed als ik de oudste naar school gebracht heb, na zijn slaapje krijgt hij weer wat te eten. Eerst dus fruit, maar dit ben ik gaan wisselen om de plek van de afgevallen fles beter te vullen, met een koekje alleen is hij zeker niet te vrede en extra drinken doet hij nog niet zo goed, vandaar. De overige tijden heb ik om de schooltijden van mijn dochter heen gebouwd. Hoe later de dag, hoe sneller hij wilt eten, lijkt heel propperig als ik zijn schema zo zie, maar hij gaat anders echt krijsen Suspect
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  _Mashimaro_ vr 2 dec 2011 - 8:19

pm terug Very Happy
_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  Novalee vr 2 dec 2011 - 8:53

Ik weet niet hoe "stevig" (verkeerde woord maar kan even niks beters verzinnen) je productie is, maar ik zou niet meteen in één keer 2 voedingen weglaten. Ik ben nu de BV ook aan het afbouwen door 1 voeding (of in mijn geval kolfbeurt) weg te laten. Maar dat probeer ik nu een week en heb al 2x een keiharde plek gehad. Heb nu dus maar besloten steeds langer tussen het kolven te laten, eerst 4 uur, dan 5 etc. Maar met live voeden is dat lastiger natuurlijk. Honger is honger smile
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  woezel vr 2 dec 2011 - 22:02

Novalee, ik zat nog op 5 voedingen, nu dus 4. Wil het toch snel afbouwen ivm de medicijnen.
Kolfde jij alles? Dat is inderdaad dan wel makkelijk dat je er steeds langer tussen kan laten.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

afbouwen borstvoeding. Empty Re: afbouwen borstvoeding.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum