Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

flesvoeding vragen

+5
Darius
LindaK
loesje
PapillonRose
duckie
9 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 20:16

welk merk voeding gebruiken jullie?(waarom)
Friso, dat schijnt het meest op BV te lijken.

Hadden jullie ook een merk wat totaal niet beviel? (waarom)
Nee

Wat is handig om in huis te hebben?
Flessen :P

Welke poedertoren/bakje is handig?
Ik gebruikte die bakjes van Avent, eerst voor de BV later voor de FV.

Hoe maken jullie een fles klaar (warm maken ed )?
In de magnetron

Wat voor water gebruiken jullie?
Kraanwater.

Wat nemen jullie mee als je weggaat? (zie wel eens mensen met thermosflessen???)
Als hij een dagje naar iemand ging dan gaf ik alleen bakje met FV mee. Maar hij kreeg toen ik stopt met BV, nog maar 1 keer op een dag FV dus hoeft vaak niks mee te nemen.

als je eerst BV hebt gegeven, zijn jullie gelijk over gegaan of eerst laten wennen door alvast af en toe flesvoeding te geven? (heeft je kindje hier last van gehad van de overgang?)
Ik ben de BV langzaam af gaan bouwen, hij kreeg nog heel lang savonds BV en dan overdag een FV.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  duckie vr 6 mei 2011 - 21:57

heb haar vanmorgen weer een flesvoeding gegeven, mn man kreeg er echt niets in en ik eerst ook niet... pff dacht volgens mij vind ze het gewoon echt niet lekker. mn man even 40cc BV warm laten maken om te testen of ze misschien gewoon geen honger had. ondertussen had ik het weer geprobeerd en ging er al wat meer in, toen de fles half leeg was was het weer ff spoken, toen de BV geprobeerd en dat ging als een trein. heb er toen nog een beetje in laten zitten en weer verder gegaan met de flesvoeding. toen daar nog ongeveer 40cc in zat wou ze weer niet echt meer en toen heb ik haar bij wijze van als toetje nog het laatste beetje BV gegeven. dus vanmorgen een mixje gehad. vanmiddag eerst nog maar een BV fles en dan vanavond nog een Flesvoeding en de laatste maar een BV, ik ben vanavond met de laatste fles niet thuis dus dan moet manlief het doen en die heeft nog niet zo veel geduld Evil or Very Mad dus laat ik hem maar de "makkelijke" fles geven angel

morgen gaan we dus een dagje weg en neem ik dus maar flesvoeding mee, maar zit nu beetje in twijfel of ik dan niet ook voor de zekerheid wat BV mee moet nemen (ging nu juist flesvoeding proberen omdat ik dan niet meer BV mee hoef te nemen, gelukkig morgen zijn we met n uurtje bij mn ouders en dus hebben we wel n koelkast waar het in kan)

ben blij dat ik het nu al aan het proberen ben gegaan met de flesvoeding, moest er niet aan denken om dus op het laatste moment over te moeten en dat ze het echt niet wil. k neem aan dat ze aan de smaak moet wennen en dat we nog niet echt kunnen zeggen of ze het echt niet lust...? kijk het maar even een weekje aan hoe dit gaat, met minimaal 1 flesvoeding per dag en kan dan altijd nog overstappen naar n ander merk lijkt me, lijkt me nu na 2x beetje vroeg om dat al te zeggen/doen?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  Mida4you vr 6 mei 2011 - 22:29

Je dochtertje moet gewoon erg wennen aan een andere smaak. Ze drinkt natuurlijk vanaf het begin af aan al bv en dat is toch heel anders dan fv. Ik zou haar gewoon heel rustig laten wennen en dan komt het vanzelf wel. Succes met alles Wink
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  Nijntje vr 6 mei 2011 - 22:32

is het de 1e keer dat ze nu een fles krijgt aangeboden ipv de borst? Want daar zal ze dan ook aan moeten wennen. En ja de melk smaakt natuurlijk ook anders dus ook weer wennen. De een lurkt de fles gelijk leeg, bij de ander zal het wat langfer duren voor ze aan een andere smaak gewend zijn. Ik zou het nog even proberen en niet gelijk overstappen op andere flesvoeding hoor. waarschijnlijk wordt toch jullie geduld op de proef gesteld Very Happy Let alleen wel op dat ze genoeg vocht en voeding binnen krijgt.
Succes ermee!
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  duckie vr 6 mei 2011 - 23:19

Nijntje schreef:is het de 1e keer dat ze nu een fles krijgt aangeboden ipv de borst? Want daar zal ze dan ook aan moeten wennen. En ja de melk smaakt natuurlijk ook anders dus ook weer wennen. De een lurkt de fles gelijk leeg, bij de ander zal het wat langfer duren voor ze aan een andere smaak gewend zijn. Ik zou het nog even proberen en niet gelijk overstappen op andere flesvoeding hoor. waarschijnlijk wordt toch jullie geduld op de proef gesteld Very Happy Let alleen wel op dat ze genoeg vocht en voeding binnen krijgt.
Succes ermee!
nee ze krijgt al bijna 2 maand alle bv in de fles dus de fles kent ze wel, het zal inderdaad de smaak zijn. dus niet te gauw wisselen, fruithapjes vond ze eerst ook niet lekker en nu ook wel dus dat duurde ook eventjes.... we wachten het gewoon af en wisselen het nu gewoon af dat ze minimaal 1 flesvoeding krijgt en dan komt het vanzelf goed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  Annie24 za 7 mei 2011 - 2:26

welk merk voeding gebruiken jullie?
Kruidvat Extra Care. We gebruikten eerst Kruidvat Standaard, maar Y. had heel erg last van krampjes en kon bijna niet poepen. Daarom nu de Extra Care. De krampjes zijn weg (kan ook door zijn leeftijd komen) en zijn ontlasting komt er nu weer goed uit

Hadden jullie ook een merk wat totaal niet beviel? (waarom)
We hebben alleen maar Kruidvat gehad

Wat is handig om in huis te hebben?
Hier hebben we altijd 1 of 2 pakken op voorraad. Ook de poedertoren gebruiken we elke dag. 's Morgens doen we de voeding in de poedertoren zodat we het direct in het flesje kunnen gooien ipv eerst nog af te meten als het tijd is voor zijn flesje.

Welke poedertoren/bakje is handig?
Wij hebben die van de Wibra. Staan altijd in de folder als er babyweken zijn. Zijn er heel tevreden over: draaien goed dicht en een torentje van 3 stuks kost geloof ik 1,50 euro ofzo.

Hoe maken jullie een fles klaar (warm maken ed )?
Wij hebben een Beaba Bib'expresso. Echt ideaal!!!!! Water afmeten en in het apparaat en binnen 30 seconden is het water 37graden. Dan dmv het poedertorentje de voeding erbij en binnen 1 minuut is het flesje klaar Very Happy Hij koste wat geld, maar is het geld méér dan waard

Wat voor water gebruiken jullie?
Koud kraanwater wat dus in de Bib'expresso gaat.

Wat nemen jullie mee als je weggaat? (zie wel eens mensen met thermosflessen???)
Een thermosflesje met gekookt water. Ik doe 1/3 gekookt water in de fles en 2/3 koud water. Meestal is het dan wel goed. Gelukkig drinkt Y. ook een koud flesje, dus dat is altijd handig Very Happy Als we ergens op visite zijn gebruik ik gekookt water uit de waterkoker en laat ik het thermosflesje thuis.

als je eerst BV hebt gegeven, zijn jullie gelijk over gegaan of eerst laten wennen door alvast af en toe flesvoeding te geven? (heeft je kindje hier last van gehad van de overgang?)
Nooit BV gegeven
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

flesvoeding vragen - Pagina 2 Empty Re: flesvoeding vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum