Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Flesvoeding Kruidvat

5 plaatsers

Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Annie24 vr 9 dec 2011 - 4:54

De titel is waarschijnlijk een beetje onduidelijk voor wat ik nu neer ga zetten...

Y. krijgt de Extra Care voeding nr 2 van Kruidvat. Op de verpakking staat vanaf 6 maanden en that's it.

Nu liepen we net in de Kruidvat en als je de standaard van Kruidvat gebruikt heb je nr 1 (0-6maanden), nr 2 (6 tot 10maanden) en nr 3 (10-18 maanden)

Van de Extra Care is dus geen nr 3, maar er staat ook niet bij dat het maar tot een bepaald aantal maanden is, er staat alleen VANAF 6 maanden.

Nu vraag ik me dus af tot wanneer ik Y. de extra care kan geven? Kan dat nog gewoon of moet ik overstappen naar de Standaard? Dit was eerder geen succes, want we hebben het al eens geprobeerd.

Vanaf wanneer ga je 'dreumesmelk' geven en vanaf wanneer 'grote mensen melk'?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Parisienne vr 9 dec 2011 - 4:58

Je kan die je nu gebruikt gewoon nog gebruiken. Dit was volgens mij bij de H.A. voeding van Nutrilon ook zo. Maargoed, het is prima om de Extra Care voeding vanaf 6 maanden nog tot zijn eerste jaar te gebruiken. Daarna kan je overstappen op gewone melk.

Peutermelk heb ik N. niet gegeven, heb haar gewoon gelijk halfvolle melk gegeven. Wel lauwwarm, heel koud lust ze het nog niet. Peutermelk zou ik persoonlijk alleen voor kiezen als je kindje niet genoeg vitaminen binnenkrijgt via zijn/haar voeding, anders zie ik er verder weinig toegevoegde waarde aan m.b.t. gewone melk.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  duckie vr 9 dec 2011 - 5:00

ik ben toevallig net vanochtend op het CB geweest en omdat ze volgende week 1 word krijgt ze nu nog de standaard 2 voeding totdat het op is, heb nog 1 pak staan, en daarna gaan we over op half volle melk. Ga niet van de een op de andere dag over maar probeer het nu tussen door ook een beetje te doen dat ze er aan kan wennen. Dreumes melk of nr 3 was volgens het cb niet echt nodig alleen als je kindje langdurig ziek zou zijn of niet goed zou groeien ofzo meende ik dat ze zij...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Parisienne vr 9 dec 2011 - 5:05

Duckie: je kan inderdaad af en toe een beetje melk laten proeven. In het begin vinden de meeste kindjes het nog niet lekker, ze moeten echt wennen aan de andere smaak. Door het uiteindelijk lauwwarm te maken ging N. het uit een fles drinken. Koud spuugde ze het gelijk uit :P Het heeft hier denk 2 weken geduurd voordat ze halfvolle melk lustte en hiervan ook een hele fles leegdronk. Nu krijgt ze er nog 3 op een dag (200 ml, 200 ml en 120 ml).

Edit: je kan vanaf morgen al beginnen met het laten proeven van halfvolle melk. Hopelijk drinkt ze dat dan als je pak flesvoeding leeg is Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  duckie vr 9 dec 2011 - 5:08

ben toen ik van het CB weg ging direct even langs de supermarkt gegaan en heb alvast een pak gekocht, tussen de middag een klein bekertje laten proeven (zo uit de koelkast) en dat ging eigenlijk best wel redelijk... begreep ook dat ze vanaf 1 jaar maar 300cc melk meer hoeven te hebben geloof ik? ben benieuwd of ze strax er ook hele flessen van gaat drinken haha
moest volgens mij wel verse half volle melk zijn en geen houdbare
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Thunder vr 9 dec 2011 - 6:49

De oudste zijn we vanaf 1 jaar gewone melk gaan geven. Bij de jongste was dit helaas geen optie, die lust gewoon echt geen gewone melk. Ook groeit hij nog steeds erg slecht en zijn we op advies van de kinderarts vanaf 1 jaar peutergroeimelk gaan geven. Dit krijgt hij tot op heden nog elke ochtend zo'n 200cc. Sinds een paar dagen drinkt hij wel karnemelk met roosviceé.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Parisienne vr 9 dec 2011 - 8:06

duckie schreef:ben toen ik van het CB weg ging direct even langs de supermarkt gegaan en heb alvast een pak gekocht, tussen de middag een klein bekertje laten proeven (zo uit de koelkast) en dat ging eigenlijk best wel redelijk... begreep ook dat ze vanaf 1 jaar maar 300cc melk meer hoeven te hebben geloof ik? ben benieuwd of ze strax er ook hele flessen van gaat drinken haha
moest volgens mij wel verse half volle melk zijn en geen houdbare
Gewoon elke dag een beetje proberen, desnoods al gelijk uit een fles. Het moet inderdaad wel verse melk zijn (vol of halfvol maakt niet uit), geen houdbare. Ze hoeven inderdaad maar 300 ml aan melkproducten, daar mag je ook dingen als yoghurt, pap en kaas bij rekenen. Maar als ze 300 ml melk per dag drinken zit je dus gewoon goed wat betreft melkproducten. N. drinkt wel erg veel melk, maar dat komt omdat ze om 23.00 uur ook nog een fles krijgt.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Nijntje vr 9 dec 2011 - 8:17

je kan ook als ze nog pap krigt deze met gewone melk aanmaken. Hebben wij ook al gedaan ruim voor ze 1 jaar werd. En met 1 jaar het pak voeding op gemaakt en toen volledig op de gewone halfvolle melk overgestapt.
Misschien kun je Y. ook bij bijvoorbeeld zijn brood, een paar slokjes melk laten proeven? Kijken hoe hij het vind en er op reageert.
(enne.. als je in de buurt woont van flevoland heb ik ook nog wel een dicht pak extra care staan, wel van de jumbo, maar is dezelfde. Had ik verkeerd gekocht Embarassed )
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Flesvoeding Kruidvat Empty Re: Flesvoeding Kruidvat

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum