Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav migraine en kinderen

+9
Susan
Lindsya
Flip Fluitketel
loesje
Printje
Bruintje Beer
PiP
Parisienne
LMCurious
13 plaatsers

Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Nav migraine en kinderen

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 23:28

Ik heb zelf migraine en tot nu toe heb ik 4 keer een flinke aanval gehad waarbij ik niks kon. Gelukkig waren bij die 3 keer mijn man thuis om S. op te vangen en de andere keer kwam ik terug van m'n werk en was er nog niemand thuis. Bij een flinke aanval moet ik echt gaan liggen in een rustige donkere kamer met een koud washandje op m'n hoofd en moet ik me echt rustig houden. Stel als ik dan voor S. had moeten zorgen had ik dus echt een dik probleem. In mijn omgeving weten ze dat ik flink ziek kan worden van migraine en stel dat ik een aanval krijg en ik ben alleen met S. dat kan er vaak snel iemand komen om hem op te vangen

Voor de meiden die ook migraine hebben. Hebben jullie ook snel "hulp" als je een aanval krijgt en is hoevaak is het bij jullie voorgekomen dat je een flinke aanval had?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Gast ma 9 jan 2012 - 23:41

Ik heb het niet zo vaak, maar ook niet echt migraine...maar als ik zware hoofdpijn heb en ook goed ziek voel dan komt mijn moeder om op Y.enthe te passen..die woont ook 5min van ons vandaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  LMCurious ma 9 jan 2012 - 23:43

als ik echt migraine heb en niets helpt dan komt Dave inderdaad ook naar huis, of tijdens mijn zwangerschap heeft hij toen Joris ook wel eens meegenomen naar kantoor een ochtend. Meestal gaat het bij mij in de middag wel weer, en zeker als Joris dan toch op bed ging liggen. En anders kunnen we altijd een oma bellen. Ik heb ook een keer de opvang gebeld of ze een keer ruimte hadden, is hij daar een extra dagje geweest.
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Parisienne di 10 jan 2012 - 0:00

Sinds N. er is heb ik nog maar 1 keer een migraine aanval gehad. Gelukkig was mijn vriend toen thuis en kon ik op bed gaan liggen (met een Immigran-neusspray, in het donker, geen geluid etc.). N. was toen een maand of 6. Daarna gelukkig geen erge aanval meer gehad.

Verder heb ik eigenlijk continu hoofdpijn en heb ik momenten waarop het echt erg wordt. Dan moet ik echt even iets innemen. Ik ben de pijn 'gelukkig' gewend en kan dan nog wel voor N. zorgen, al doe ik, als het echt even erg is, zelf wel rustig en zit/lig ik op de bank. Op zulke momenten zorg ik ervoor dat het veilig is en dat N. zich even kan vermaken. Ik zet haar dan vast in de wipstoel en zet de tv voor haar aan. Ik kan dan zelf even op de bank zitten/liggen.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  PiP di 10 jan 2012 - 0:06

Of het nou migraine of hoofdpijn bij mij is weet ik niet, vroeger wuifde de dokter het altijd weg met spanning (ouders gescheiden). Ben er na een paar keer niet meer mee naar de dokter geweest.
Maar zoals afgelopen weekend was mijn man er, en gisteren moest ik eigenlijk werken en is F naar het kdv gegaan.
1x toen ik vrij was en F dus ook eigenlijk bij mij, heeft mijn man haar `s morgens vroeg meegenomen naar zijn ouders.
Onze ouders wonen op 25/30 min afstand, als ik echt beroerd ben kan ik dan echt niet rijden en zal ik het dus gewoon met F moeten doen.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Bruintje Beer di 10 jan 2012 - 1:11

Als ik migraine hebt en mijn man moet werken komt mijn moeder de woont wel 140km bij mij vandaan maar toch komt mijn moeder langs omdat ik dan echt niet voor de kinderen kan zorgen. Het moet bij mij echt heel donker zijn en heel stil kan de kinderen dan echt niet verdragen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Gast di 10 jan 2012 - 2:32

Bruintje Beer schreef:Als ik migraine hebt en mijn man moet werken komt mijn moeder de woont wel 140km bij mij vandaan maar toch komt mijn moeder langs omdat ik dan echt niet voor de kinderen kan zorgen. Het moet bij mij echt heel donker zijn en heel stil kan de kinderen dan echt niet verdragen.

Oh dat is ook lastig! Ik zou haast zeggen dat je in nood mij ook nog mag bellen hoor! smile ( dat is een stuk dichterbij!)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Printje di 10 jan 2012 - 2:32

Ik heb er gelukkig geen ervaringen mee maar kan me voorstellen dat het knap lastig is.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  loesje di 10 jan 2012 - 4:29

ik heb 1 keer per maand een migraineaanval waarbij ik niks meer kan en alleen wil liggen in het donker en vaak overgeef. alex gaat dan naar mijn schoonouders of mijn man past op hem.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Flip Fluitketel di 10 jan 2012 - 4:33

Ik heb ook regelmatig migraine (met aura's) en kan dan helemaal niets omdat ik dan ook heel slecht zie. Ik heb ze heel onregelmatig ene keer 3x in de week andere keer 1x in de 3mnden. Als ik op mijn werk ben dan haalt mijn moeder me altijd op. Heb ik het thuis en is mijn man niet thuis kan ik terugvallen op mijn schoonmoeder, schoonzus of mijn moeder komt langs
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Lindsya di 10 jan 2012 - 7:27

Ik heb na mijn bevalling migraine gekregen, daarvoor had ik nergens last van. Ik had er regelmatig 1 tot 2 per week een migraine aanval. Dat was toen heel zwaar en gelukkig kon er altijd wel iemand oppassen als mijn man aan het werk was. Mijn moeder of mijn schoonouders. Nu we verhuist zijn kan die naar de buren en er wonen nu ook een familielid in buurt of mijn schoonouders. Mijn moeder kan het niet meer met haar gezondheid.

Maar ik slik nu elke dag medicijnen dus gelukkig heb ik niet meer zoveel aanvallen als in het begin maar als ik er een krijgt is het wel heel erg heftig.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Bruintje Beer zo 5 feb 2012 - 21:30

Zit net te zoeken naar info of migraine en kom dit topic tegen. Zie dat het van 10 januari is nou toevallig ofniet. Kreeg ik die avond een aanval wat maar liefst 6 dagen duurde. Heb nu medicate gekregen om het te voorkomen.

Snoepy: Bedankt voor je aanbod!! Is heel lief van je!!
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Susan zo 5 feb 2012 - 21:33

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik zou wel zorgen om meerdere mensen standby te hebben, bijvoorbeeld een aantal buren inlichten en vragen of je hen in geval van nood kunt bellen. Dan bel je natuurlijk ook je man, maar dan weet je dat er in de tussentijd even iemand is om je te helpen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Floor zo 5 feb 2012 - 22:22

Ik heb sinds de geboorte van onze zoon een aantal aanvallen gehad, sommige waren zwaar maar met medicatie en rustig doen heb ik het toen toch telkens gered om voor onze zoon te blijven zorgen.
Afgelopen zaterdag ging het echter niet meer, ik werd 's morgens al wakker met vreselijke migraine, een paar keer al gezegd tegen mijn man, maar toch even met z'n drieën naar de bakker. Alleen die witte sneeuw daar kan ik dan echt niet tegen dus thuis naar bed (zoontje mee in de hoop dat hij ook zou slapen), na een uurtje mijn man huilend geroepen, ik werd steeds beroerder. Hij heeft vervolgens de rest van de dag voor onze zoon moeten zorgen omdat ik echt niks meer kon, ik ben de badkamer niet meer uit geweest, heb daar uren op de grond gelegen en boven de wc gehangen. Ik ben echt nog nooit zo ziek geweest, dit was de zwaarste, ergste aanval ooit, mijn man maakte zich ook best zorgen omdat hij vaak aanvallen mee maakt van mij maar dit had hij nog nooit zo gezien. Pas tegen 22 uur 's avonds stopte ik met overgeven en viel ik eindelijk in slaap.
Ik was zaterdag echt heel blij dat mijn man thuis was maar was dat niet geweest dan had ik direct mijn ouders/schoonouders of een vriendin gebeld want dit was echt niet meer te doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Smaragdje zo 5 feb 2012 - 22:30

Als ik het heb, dan is er niet altijd iemand die hem kan opvangen. Dan doe ik gewoon zo goed mogelijk mijn best om hem te verzorgen en hoop dat hij snel een slaapje gaat doen. Een keer kon ik letterlijk eigenijk niets meer. Ik had toen het geluk dat mijn ouders hem en mij konden ophalen en ik bij hen op bed kon gaan liggen. Als het echt niet gaat, denk ik dat er altijd wel iets te regelen valt.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Linda zo 5 feb 2012 - 22:52

Mijn man heeft al vanaf zijn 9e migraine. Hij heeft imigran injecties, die helpen goed. Tien minuutjes na een injectie voelt hij zich al stukken beter. Helpen medicatie bij jullie niet?

Ik heb als kind migraine gehad, maar ben er gelukkig overheen gegroeid.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Floor zo 5 feb 2012 - 23:46

Linda schreef:Mijn man heeft al vanaf zijn 9e migraine. Hij heeft imigran injecties, die helpen goed. Tien minuutjes na een injectie voelt hij zich al stukken beter. Helpen medicatie bij jullie niet?

Ik heb als kind migraine gehad, maar ben er gelukkig overheen gegroeid.

ik heb het als tabletvorm, meestal werkt het wel na een uur of 3 a 4 gaat het dan wat beter (weg gaat het er niet mee) maar zaterdag hielp niks.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Smaragdje zo 5 feb 2012 - 23:49

Linda schreef:Mijn man heeft al vanaf zijn 9e migraine. Hij heeft imigran injecties, die helpen goed. Tien minuutjes na een injectie voelt hij zich al stukken beter. Helpen medicatie bij jullie niet?

Ik heb als kind migraine gehad, maar ben er gelukkig overheen gegroeid.



Ik geef nog bv, dus mag van mij huisarts alleen paracetamol nemen.

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Linda ma 6 feb 2012 - 2:10

Smaragdje schreef:
Linda schreef:Mijn man heeft al vanaf zijn 9e migraine. Hij heeft imigran injecties, die helpen goed. Tien minuutjes na een injectie voelt hij zich al stukken beter. Helpen medicatie bij jullie niet?

Ik heb als kind migraine gehad, maar ben er gelukkig overheen gegroeid.



Ik geef nog bv, dus mag van mij huisarts alleen paracetamol nemen.

Oja, daar had ik nog niet eens aangedacht. Poeh, dat lijkt me wel heel naar!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  PapillonRose ma 6 feb 2012 - 3:07

Ik heb ook met zekere regelmaat flinke migraine. En dan moet ik toch maar zorgen dat ik voor A. weet te zorgen, het is dan niet anders. Als het echt te erg is kan ik wel iemand bellen, maar dat probeer ik altijd zo lang mogelijk uit te stellen (voel me dan zo bezwaard). Als ik het 's avonds krijg heb ik de mazzel dat A. dan ook naar bed gaat, is het overdag dan probeer ik wat in te nemen (ibuprofen) en met haar slaapje ook even te gaan liggen.

Had vroeger wel medicatie om aanvallen te voorkomen, maar na de zwangerschap begon ik daar weer mee en nu kreeg ik ineens nare bijwerkingen waar ik voorheen geen last van had. Dus nu even medicatieloos, met wisselend succes. Wordt het me weer te gek, dan moet ik toch de neuroloog maar eens vragen of hij nog iets anders in de aanbieding heeft voor me.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Bruintje Beer ma 6 feb 2012 - 8:35

Het is gewoon heel vervelend. Vooral met mijn puberpeuter. Maargoed ik bof dat mijn man vaak thuis is van zijn werk.
Ik heb nu Maxalt tablet die ik moet nemen als ik een aanval hen. Duurt 30 tot 60 minutrn voorfat het werkt. Het heeft nu 1x geholpen.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav migraine en kinderen Empty Re: Nav migraine en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum