Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger willen worden en migraine

+2
Isa
Victoria-
6 plaatsers

Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Victoria- ma 22 jul 2013 - 7:14

Mijn vriend en ik hebben besloten vanaf deze maand voor een kindje te willen gaan.
Echter sinds ik gestopt ben met de pil heb ik continue hoofdpijn/migraine.( de pil slikte ik voorheen door ivm vele hoofdpijn en migraine)
Zo ook vandaag weer. Ik heb nu een maxalt genomen en hou mij rustig en nu gaat het wel maar hoe lang gaat dit nog duren? Ik heb dit al bijna 1,5 week en er zijn dagen dat ik niet weet waar ik het zoeken moet. Ik zou bijna de pil weer gaan slikken van ellende.
Daarnaast heb ik op internet gelezen dat maxalt afgeraden wordt als je zwanger wil worden of zwanger bent. 
  
Wat zijn de alternatieven naast Maxalt en is dit herkenbaar voor iemand?
Ik ga sowieso morgen mijn huisarts bellen hierover.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Isa ma 22 jul 2013 - 7:43

Het is niet helemaal herkenbaar voor mij. Doordat ik stopte met het slikken van de pil had ik niet meer elke week migraine maar nog maar 1 keer in de maand. Toen ik eenmaal zwanger was van de 1e heb ik ruim een jaar geen migraine meer gehad. Pas toen de borstvoeding terug liep kreeg ik weer migraine. Het was heerlijk om meer dan een jaar geen hoofdpijn te hebben.
Nu ben ik zwanger van de 2e en heb ik wel meer hoofdpijn/migraine gehad in de eerste 20 weken van de zwangerschap, maar nu niet meer.
Ik gebruik imigran maar dit mag ook niet tijdens de zwangerschap. 
Niet echt een bruikbaar antwoord voor jou maar wel een beetje positiviteit aangezien veel mensen geen migraine hebben zodra ze zwanger zijn.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Annie24 ma 22 jul 2013 - 8:04

Even de huisarts bellen morgen smile 

Ik had juist geen migraine na het stoppen en dus kwam de migraine bij mij door de pil denk ik.
Echter had ik een hele erge migraine aanval toen mijn weeen begonnen die duurde tot mijn zoontje geboren werd. Ik kan me dus totaal niets herinneren van de bevalling omdat ik helemaal van de wereld was Cry 
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Linnie1985 ma 22 jul 2013 - 8:28

Ik gebruik imigran en heb de assistente geraadpleegd of ik die pillen wel mocht slikken mocht ik zwanger zijn, dat was echter geen probleem zei ze. Wel wordt ik na het slikken misselijk en voel me niet echt lekker, maar dat is met ongeveer een half uurtje weer weg getrokken.
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Goeree Overflakkee

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Floor ma 22 jul 2013 - 9:21

Je kunt even contact opnemen met de huisarts.
Mijn lichaam had wel een tijdje nodig om te wennen aan 'geen pil'. Ik kreeg de eerste tijd ook echt veel migraine (en dan helpt de hitte nu al helemaal niet mee). 
Daarna bleef het ook wel erg aanwezig maar kon ik het wel af met medicatie. 

Ik heb ook imigran gebruikt tijdens de zwangerschap, in overleg met de huisarts. Ik heb zelf nog een tablet genomen tijdens de bevalling omdat ik het niet meer trok van de migraine.
ik had ook andere medicatie maar die mocht ik niet tijdens de zwangerschap. 
inmiddels zit ik allang weer aan de pil (6 weken na de bevalling weer begonnen) ik ben blij dat ik nu minder migraine heb dan zonder pil.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Razz ma 22 jul 2013 - 9:30

Ik heb al sinds mijn 7e migraine en ik heb altijd Saridon gebruikt. Die kan je gewoon bij drogist kopen, medicijnen via het ziekenhuis hielpen bij niet. Ik heb gemerkt dat ik gewoon een soort van afkickverschijnselen kreeg als ik ze niet 1x per weer slikte. Na een aantal weken flinke hoofdpijn en toch doorzetten met alleen paracetamol ben ik nu over het ergste heen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik totaal 3 keer een flinke mirgraine aanval gehad waarvan ik echt niet wist waar ik het zoeken moest. De laatste was toen ik 38 weken zwanger was en ik had echt het gevoel of dat ik dood ging. Na 2 dagen was het gelukkig weer over.

Als je medicijnen slikt zoals anticonceptie of iedere week 3 Saridons neemt went jou lichaam aan het gebruik en is het ook niet gek dat je een soort van afkickverschijnselen krijgt zoals hoofdpijn. Je moet echt even een paar weken doorzetten en ook af en toe eens proberen om zonder die Maxalt de hoofdpijn de baas te zijn. Neem 2 paracetamols, ga even op bed liggen met de gordijnen dicht en een koud washandje op je voorhoofd en probeer het eens zo. Straks als je zwanger bent en je hebt flinke migraine mag je ook alleen maar paracetamol dus dan zal je wel moeten.

Succes, sterkte en hopelijk zijn jullie snel zwanger! Very Happy 

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Victoria- ma 22 jul 2013 - 18:48

Bedankt voor de reacties. Wel fijn om te lezen dat het voor sommige herkenbaar is.
Helaas heb ik ook al vanaf kind hoofdpijn en migraine. Hierdoor voel ik al wel een beetje aan wat voor hoofdpijn het is of gaat worden. Ik probeer zolang mogelijk niks in te nemen maar er zijn dagen bij dat ik het echt niet meer trek. Dan maak ik de afweging tussen paracetamol of maxalt.

Zo de dokter bellen.
Victoria-
Victoria-
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 172
Punten : 190
Registratiedatum : 13-07-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger willen worden en migraine Empty Re: Zwanger willen worden en migraine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum