Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby is buikslaper

+10
Supertalentje
Tiara
-Ieniemienie-
Sjirafje
Flemy
duckie
Susan
holaagirl
loesje
Nana
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  -Ieniemienie- ma 7 nov 2011 - 5:27

Ik heb hier soort van het zelfde probleem.
Hij sliep echt niet op zn rug. Wat ik ook deed.
Dus overdag legde ik hem dan in de box op zn buik te slapen, en nu sinds een week op zn eigen kamertje overdag.
Wel met de deur open en kijk regelmatig even.
S'nachts slaap hij alleen echt nog niet op zijn buik. EN hij slaapt snachts dan ook een stuk onrustiger.
Maar sinds 2 weken baker ik hem (op aanraden van cb) snachts in, in een pacco doek en dat gaat redelijk.
Maar ook al ligt hij naast ons in de wieg, durf ik hem snachts niet op zn buik te leggen.

Overdag ook geprobeerd in te bakeren en op zijn rug te leggen, maar hij vertikt het dan gewoon.
Dus overdag op zn buik, en snachts ingebakerd (pacco) op zijn rug.

En heb ook geen aerosleep gekocht. Geloof daar niet helemaal in.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 5:41

En als je zo'n matje aanvraagt via www.nannycare.nl ?
Deze geeft een alarm als ze stopt met ademhalen, veel verzekeringsmaatschappijen vergoeden er iig een deel van.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Tiara ma 7 nov 2011 - 6:15

Sjirafje schreef:Oh oh oh wat een gedoe! Mijn zoontje (10 weken) blijkt sinds 4 weken heerlijk te slapen
op zijn buik, maar no way dat ik hem op zijn buik laat slapen terwijl ik hem niet in de gaten kan houden. 's Nachts ligt hij op zijn rug en spartelt met handen en voeten, krijsen, krijsen, krijsen. Het duurt vaak een uur voordat hij slaapt, maar leg ik hem op zijn buik dan is hij na 5 minuten vertrokken en slaapt hij langer dan normaal.

Mijn dilemma......moet ik hem nou inbakeren met een Puckababy of het nu maar even zo aankijken. ('s nachts op rug en overdag op buik in box) Aerosleepmatras beweert niet dat het de kans op wiegendood verminderd (al zeggen ze dat wel in de winkels) dus dat dure grapje ben ik sowieso niet van plan om te kopen.....

Sjirafje; Hier ook een buikslaper, overdag slaapt ze op haar buik in de wandelwagen zodat ik haar constant in de gaten kan houden. Mijn dochter is 's nachts ook heel erg bewegelijk, daarom bakeren we haar 's nachts in de swaddleme in. Dan heeft ze de onrust niet meer en dan slaapt ze wel. Anders wordt ze de hele tijd wakker van zichzelf.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Supertalentje ma 7 nov 2011 - 7:35

Mijn jongste neefje is ook vanaf een paar weken een buikslaper. Zij legde hem op zijn buik in bed (met aerosleep en nannycare) en na 10 minuten draaide ze hem om op zijn rug en gelukkig sliep hij verder. Pas sinds hij zelf zn nek goed kon bewegen laat ze hem op zijn buik slapen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 8:49

Y. slaapt ook heel veel op de buik! Vond het in het begin wel heel eng....maar ook al draaide ik dr terug, ik vond haar even later weer opde buik......en nu heeft ze weer een tik dat ze alleen maar op 1 bepaalde zij wil leggen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Liadan ma 7 nov 2011 - 8:57

Minneke schreef:
Snoepy87 schreef:Ons zoontje was ook een maandje oud toen hij op zijn buik sliep. Hij was trouwens heel sterk in zijn nekje en kon zijn hoofdje toen al goed omhoog houden een tijdje.

Dat was hier ook zo. Ik heb sindsdien trouwens ook al van meerdere kanten gehoord dat kindjes die op hun buik slapen zich motorisch gezien sneller ontwikkelen. En ze hebben natuurlijk minder kans op een afgeplat hoofdje. Dus er zitten ook voordelen aan het buikslapen. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

Hier hetzelfde. En onze zoon ligt nu als hij wakker is ook het liefst op zijn buik.

Ik vond het in het begin trouwens ook wel een beetje eng, maar hij draaide zijn hoofd heel goed van links naar rechts en ik heb hem eigenlijk nooit met zijn gezicht in het matras zien liggen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Printje ma 7 nov 2011 - 10:36

Ik heb niet alles teruggelezen maar waarom koop je geen aerosleep? en je kindje is al 7 mnd toch dan mogen ze toch ook op de buik liggen? Ons zoontje ligt ook graag op zijn buik, wij hebben een aerosleep op het matrasje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Makamba ma 7 nov 2011 - 10:49

loesje schreef:Mijn zoontje is ook een echte buikslaper geweest (altijd al). hij kon zn hoofd al vroeg optillen en verplaatsen dat gaf mijn een gerustellend idee.

Hier hetzelfde.
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Annie24 ma 7 nov 2011 - 10:50

Printje schreef:Ik heb niet alles teruggelezen maar waarom koop je geen aerosleep? en je kindje is al 7 mnd toch dan mogen ze toch ook op de buik liggen? Ons zoontje ligt ook graag op zijn buik, wij hebben een aerosleep op het matrasje.

die 1e post is van mei 2011 Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Printje ma 7 nov 2011 - 10:51

Annie24 schreef:
Printje schreef:Ik heb niet alles teruggelezen maar waarom koop je geen aerosleep? en je kindje is al 7 mnd toch dan mogen ze toch ook op de buik liggen? Ons zoontje ligt ook graag op zijn buik, wij hebben een aerosleep op het matrasje.

die 1e post is van mei 2011 Wink

hahahhaa oke, dat had ik niet gezien,vond het al een beetje een rare vraag voor iemand met een kindje van 7 mnd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Sjirafje ma 7 nov 2011 - 22:09

Gisteren heb ik hem eerst op zijn buik gelegd en toen hij sliep omgedraaid.
Wat geweldig! Very Happy Hij bleef gelukkig slapen!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 22:22

Nana schreef:Meiden bedankt voor jullie reacties! Liever had ik gelezen dat heel veel meiden hun kindje ook al vanaf een paar weken op hun buik lieten slapen... maar dat wordt natuurlijk niet voor niets afgeraden. Ons meisje slaapt ook veel dieper en langer op haar buik dan op haar rug. Maar even de onrustige nachten voor lief nemen en hopen dat ze zelf snel gaat rollen.

Merle sliep hier vanaf het begin op haar buik.... op haar rug sliep ze niet of heel onrustig....
Maar goed ik denk wel dat jou kindje met haar 7 maanden prima haar hoofdje op kan tillen dus zou ik me met die leeftijd echt geen zorgen meer maken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Nana ma 7 nov 2011 - 23:29

Lieve meiden!

Mijn post was idd van 3 mei 2011. Sinds die tijd slaapt ze idd op haar buik. Iemand heeft dit topic weer opgezocht maar ik heb er inmiddels zelf geen vragen over!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper - Pagina 2 Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum