Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

buikslaper & aerosleep

+2
bella
duckie
6 plaatsers

Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty buikslaper & aerosleep

Bericht  duckie do 31 maa 2011 - 5:18

zijn er hier moeders die ook buikslapers hebben? en dan al op jongen leeftijd?
mijn dochtertje is nu 3.5 mnd en draait veel op haar buik
heb vanalles geprobeerd maar ze draait vaak op haar buik, ze is overdag als ze op haar rug slaapt
elke keer snel wakker en word dan iets driftig ofzo en draait dan op haar buik
nu zit ik te denken om eens te proberen of ze op haar buik wel goed slaapt (vind het doodeng dat wel) maar ja, het CB was geen voorstander van vastleggen (en dat vind ik ook eng).
en iemand ervaring met een aerosleep dekmatras? werkt dat echt?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 5:25

Kan ze haar hoofdje al goed optillen en draaien?
Mijn dochter ging op haar buik slapen maar toen kon ze haar hoofd ook al goed optillen en draaien.
Ze was wel iets ouder, 4 maanden. Maar toen vond ik het een stuk minder eng.

Snoepy haar zoontje sliep ook heel vroeg op zijn buik.
Volgens mij heeft zij geen aerosleep maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  bella do 31 maa 2011 - 5:27

Mijn kinderen zijn beide echte buikslapers!
Bij de oudste nooit een aerosleep gebruikt, bij de jongste wel. Maar of het nu verschil heeft gemaakt?
Ze waren beide maar een paar weken oud toen op hun buik sliepen. Beide konden prima hun hoofdje opzij draaien ook.
Ik heb hem de laatste keer gebruikt omdat ik hem aangeboden kreeg. Mijn ventje is nu nog geen 8 maanden, en ik gebruik hem al een hele poos niet meer!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  duckie do 31 maa 2011 - 5:29

ze kan haar hoofdje wel goed optillen en draaien maar soms laat ze hem dat ook zo weer vallen zeg maar.... vind het nog een beetje eng allemaal
misschien overdag eens proberen als ik er bij ben of ze zo uberhaupt slaapt op dr buik want dat weet ik dus niet... het is dat ze zich nu elke keer zelf al op dr buik draait (beetje erg vroeg maar goed)
en zit nu te twijfelen om het een keer te proberen.... (mijn man en ik zijn zelf ook buikslapers)
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 6:52

Aerosleep werkt wel. Een cliënt van mij heeft ook een buikslaper, en die heb ik letterlijk met haar neus in de matras zien slapen, aerosleep eronder. Ze kon gewoon doorademen. Ik heb het zelf ook geprobeerd met een reserve aerosleep die ze hebben, heel hard mijn neus erin gedrukt, en ik kon er ook gewoon doorademen. Het geeft een veel veiliger gevoel als je weet dat ze door kan ademen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Flemy do 31 maa 2011 - 8:01

Mijn beide dochters zijn buikslapers. De oudste vanaf 3 maanden en de jongste vanaf 3 weken. De jongste heeft het dus nog erger..
Die heeft de eerste 3 weken bij ons op de buik geslapen, anders sliep ze niet.. Tot we doorhadden dat ze gewoon op haar buik wilde liggen.
Nu nog steeds kan ze niet op haar rug slapen.

De eerste nacht was ik bloednerveus, had ik de babyfoon in haar bedje gezet zodat ik haar ademhaling kon horen door de handset :P
Daarna heb ik een knopje voor mezelf om gezet en ben ik wat realistischer geworden. Ik controleerde in het begin wel wat vaker, maar eigenlijk was dat al gauw over.

Oh ja en ik had de aerosleep ook, maar ik vond het eerder onhandig en ik heb 'm dus niet meer gebruikt.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  loesje do 31 maa 2011 - 19:00

mijn zoontje slaapt al vanaf dat hij 3 weken is op de buik. Hij kon zn hoofdje goed omhoog houden en draaien. de eerste dagen vond ik het eng maar nu echt niet meer hij vind het gewoon echt fijner dan op de rug. De oorzaak ligt bij mijn zoontje waarschijnlijk dat zn darmen daardoor rustiger werden en hij fijner kon slapen. nu is het gewoon een gewoonte.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Gast do 31 maa 2011 - 23:34

Mijn zoontje sliep idd al erg vroeg op zijn buik, hij wou gewoon niet op zijn rug slapen en op zijn buik sliep hij wel.
Hij sliep bij ons op de kamer en we hadden idd zo'n aerosleep, het is iig beter als een gewone matras. Als ze hier met hun gezichtje in komen dan kunnen ze nog gewoon ademen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  duckie do 31 maa 2011 - 23:55

heb net geprobeerd om haar op de buik te leggen maar dan gaat ze lekker met haar hoofdje omhoog rondkijken en verder niets, als ze het flauw is gaat ze huilen. leg ik haar op haar rug draait ze in no time weer op dr buik en is het weer huilen. en ze is zooooo moe ondertussen maar slapen ho maar...
misschien toch wel een aerosleep kopen voor de zekerheid. hebben jullie daar dan ook nog speciale molton en hoeslaken bij of dat weer niet?
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Pien vr 1 apr 2011 - 0:24

duckie schreef:
misschien toch wel een aerosleep kopen voor de zekerheid. hebben jullie daar dan ook nog speciale molton en hoeslaken bij of dat weer niet?


wij hebben bij voorbaat al een aero sleep matrasje gekocht omdat min man en ik beide buikslapers zijn. je hebt hier idd speciale hoeslaken bij, het is wel vrij prijzig allemaal maar wij hadden dat er allemaal voor over. we hebben mijn kleine neefje als voorbeeld op een aero sleep matrasje zien slapen, die sliep echt recht met zn snufferd naar beneden, dus ademde echt in het matras zeg maar.. zo ligt hij gewoon hele nachten te slapen al vanaf dat hij zo'n 4 maanden oud is!
wij hebben niet het hele dikke matras maar de topper zeg maar, voordeel van deze vinden wij dat je hem in de wasmachine uit kan wassen!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  duckie vr 1 apr 2011 - 0:29

wij hebben al een gewoon matras inderdaad dus als ik een aerosleep ga kopen dan word het alleen zon dekmatras wat je er zo los boven op kunt leggen.

maar nu is het even drama met slapen, mw wil niet slapen, niet op dr buik, zij of rug dus zit ze gapend en in dr oogjes wrijvend maar bij me op schoot dan is ze wat rustig... maar mocht ze ehct op dr buik gaan slapen dan kan ik gauw genoeg ff naar babyhuys rijden om er daar 1 te halen.

misschien dr zo maar is in de draagdoek doen kijke of ze dan wil slapen...
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Tania vr 1 apr 2011 - 0:33

Pien schreef:
duckie schreef:
misschien toch wel een aerosleep kopen voor de zekerheid. hebben jullie daar dan ook nog speciale molton en hoeslaken bij of dat weer niet?


wij hebben bij voorbaat al een aero sleep matrasje gekocht omdat min man en ik beide buikslapers zijn. je hebt hier idd speciale hoeslaken bij, het is wel vrij prijzig allemaal maar wij hadden dat er allemaal voor over. we hebben mijn kleine neefje als voorbeeld op een aero sleep matrasje zien slapen, die sliep echt recht met zn snufferd naar beneden, dus ademde echt in het matras zeg maar.. zo ligt hij gewoon hele nachten te slapen al vanaf dat hij zo'n 4 maanden oud is!
wij hebben niet het hele dikke matras maar de topper zeg maar, voordeel van deze vinden wij dat je hem in de wasmachine uit kan wassen!

Het aerosleep matras is een los matras met de aerosleep erboven op. Dus die doe je ook gewoon in de wasmachine.

Wij hebben dus ook een aerosleep en ik vind het gewoon een prettig idee. Ik heb het vooral genomen omdat het me wel een fris idee leek dat als mijn zoontje spuugde het door de gaatjes gaat en niet een grote natte plek blijft. En dat is ook zo, hier dus erg tevreden erover.

Mijn zoontje slaapt ook al heel lang op z'n buik maar hij ligt eigenlijk nooit met z'n hoofd recht naar beneden, soms 10 sec. en dan draait hij z'n hoofd weer opzij.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  duckie za 2 apr 2011 - 7:32

vandaag bij de prenatal maar een aerosleep gekocht
vandaag kwam ik al 2 x boven dat ze toch op dr buik in slaap is gevallen, en met dr hoofdje in het matras (heb haar direct weer om gedraaid)
t gekke is dat het overdag echt heeel moeilijk is om haar in slaap te krijgen en voor de nacht slaapt ze zo...
maar goed aerosleep zit in de wasmachine dus kan die er morgen als ie droog is mooi op, toch en wat fijner gevoel
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

buikslaper & aerosleep Empty Re: buikslaper & aerosleep

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum