Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand tips? (buikslaper)

+2
Spring
Susan
6 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:45

J. blijkt een echte buikslaper te zijn (net als mama, dus begrijp hem volkomen Wink ). In bed durf ik hem echt niet op zijn buik te leggen, maar overdag in de box wel.

Hij slaapt dan dieper, rustiger en langer. Erg fijn voor hem, voor mij en voor zijn broer.

Alleen hij draait nogal met zijn hoofd, ook in zijn slaap. Helaas lukt het hem niet altijd en ligt hij plat met zijn snoetje in het boxkleed. Eng dus...

Daarom zet ik dan de box maar naast de bank en hou ik het in de gaten. Aan de ene kant heerlijk, zit dan lekker te forummen enz, en kom echt even bij.
Maar... het werk in huis blijft liggen. En ik durf eigenlijk niet weg te lopen omdat ik bang ben dat het mis gaat.

Hoe doen jullie dat? Iemand tips?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Gast ma 12 sep 2011 - 23:48

Wij hadden een aerosleep matrasje, daar door kunnen ze wel ademen als ze met hun gezichtje in het matras komen.
Maar mijn zoontje had altijd zijn hoofdje netjes opzij

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Susan ma 12 sep 2011 - 23:51

Neem twee schoonmaak/opruimmomenten. Eentje in de middag en eentje als ze 's avonds in bed liggen. Bij jou zou het middagmoment dan zijn als ze bijvoorbeeld in de box liggen te spelen. Overdag doe je gewoon de basisdingen, spullen aan kant, stofzuigen, eventueel dweilen, vaatwasser uitruimen, enzovoort. 's Avonds als je samen bent kun je de iets grotere klussen doen, zoals de afwas, een was draaien, ophangen, enzovoort. De echt grote klussen doe je in het weekend, als een van de twee de kinderen even mee kan nemen zodat je je handen vrij hebt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Spring ma 12 sep 2011 - 23:59

Ik heb een aerosleep top matras. Nieuw zijn ze 69 euro ofzo. Via marktplaats een stuk goedkoper.

Wel de speciale hoeslakentjes er bij gebruiken.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 0:09

Mijn dochter was ook een buikslaper, maar dat bleek ze te zijn omdat ze zich zo niet wakker mepte omdat de armpjes onder haar lagen. Toen we haar ingebakerd op de rug lieten slapen, sliep ze ook goed en diep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Coco di 13 sep 2011 - 0:12

ProudMama schreef:
Daarom zet ik dan de box maar naast de bank en hou ik het in de gaten. Aan de ene kant heerlijk, zit dan lekker te forummen enz, en kom echt even bij.
Maar... het werk in huis blijft liggen. En ik durf eigenlijk niet weg te lopen omdat ik bang ben dat het mis gaat.

Hoe doen jullie dat? Iemand tips?

Dat deed ik ook en het huishouden liet ik liggen, zodat ze ook rustig konden slapen.
Pas toen ze een maand of 3 waren en hun hoofd al ruim 2 maand goed konden draaien ben ik toen af en toe hun kamer of onze kamer of de was gaan doen. Vanaf 5 maand ook in bed op de buik laten slapen.
Afwassen (open keuken) deed ik als ze lekker aan het rondkijken waren of op het speelkleed lagen.

Maar als hun slapen neem ik nog steeds een rust moment en doe ik niks in huis. laughcry
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Nana di 13 sep 2011 - 1:34

Mijn dochtertje is ook een buikslaper. Wat ik deed om het zo veilig te maken als mogelijk:
- Aerosleepmatrasje
- Overdag in de kinderwagenbak in de gang slapen (zodat ik vaak kon kijken)
- 's Nachts naast mijn bed slapen
- Borstvoeding geven (ze vertelde op het cb dat dit het risico op wiegendood verkleind)
- Er wordt niet gerookt

Liever een uitgeruste moeder en een kind dat op zijn buik slaapt dan dat jullie allebei uitgeput raken! Naar mate ik haar vaker op haar buik liet slapen groeide bij mij het vertrouwen dat het goed ging.

Mijn dochtertje ging met 3 maanden rollen en als ik haar nu op haar rug in de wieg leg rolt ze zelf op haar buik....
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Liadan di 13 sep 2011 - 7:16

Hier ook een buikslaper. Wij hebben een aerosleepmatje in het ledikant liggen, maar ons zoontje heeft altijd wel zijn hoofd opzij gedraaid en daardoor vond ik het minder eng.
Verder zorgen we dat hij het niet te warm krijgt in bed en luchten we de slaapkamer zo vaak mogelijk.
Hij was wel al snel heel sterk in zijn nek, waarschijnlijk ook omdat hij vaak in de draagdoek zit. Nu draait hij alleen steeds vaker van zijn buik naar zijn rug als hij in bed ligt en dan kan hij niet meer terug en slaapt hij niet meer...

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Gast di 13 sep 2011 - 7:22

Biancy schreef:Ik heb een aerosleep top matras. Nieuw zijn ze 69 euro ofzo. Via marktplaats een stuk goedkoper.

Wel de speciale hoeslakentjes er bij gebruiken.
Is alleen een topmatrasje dan voldoende of heb je ook het gewone aerosleep matras nodog?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Liadan di 13 sep 2011 - 7:33

ProudMama schreef:
Biancy schreef:Ik heb een aerosleep top matras. Nieuw zijn ze 69 euro ofzo. Via marktplaats een stuk goedkoper.

Wel de speciale hoeslakentjes er bij gebruiken.
Is alleen een topmatrasje dan voldoende of heb je ook het gewone aerosleep matras nodog?
Alleen een topmatrasje met hoeslakentje is genoeg (hebben wij ook).

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Theezakje13 di 13 sep 2011 - 19:28

Hier heeft vannacht ons mannetje ook op zijn buik geslapen. Hij wilde niet slapen en heb hem toen eens op zijn buik gelegd om te kijken wat hij ervan vond. Schrok om kwart over 7 vanmorgen wakker en hij sliep nog heerlijk!!!
Ik heb ook een aerosleep en ik vind het ook wel eng, maar het kan geen kwaad.
Hij heeft overigens wel met zijn hoofd opzij gelegen (de tijd dat ik langs zijn bedje stond)
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand tips? (buikslaper) Empty Re: Iemand tips? (buikslaper)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum