Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Baby is buikslaper

+10
Supertalentje
Tiara
-Ieniemienie-
Sjirafje
Flemy
duckie
Susan
holaagirl
loesje
Nana
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Baby is buikslaper

Bericht  Nana ma 2 mei 2011 - 20:49

Hallo meiden!

Wie had ook een baby die het allerliefste op zijn buik sliep?

Ik heb gemerkt dat mijn dochtertje veel dieper en rustiger slaapt als ze op haar buik ligt. Overdag leg ik haar vaak in de wandelwagen beneden te slapen zodat ik vaak even kan kijken.
Nu wilde ik haar het liefst ook 's nachts op haar buik leggen (ze ligt naast ons) maar hoe doe ik dat zo velig mogelijk? En wie heeft dit 's nachts ook gedaan met haar babytje?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 21:04

Wij hebben dit ook gedaan.
Ze slaapt al bij jullie dat is natuurlijk al een stuk veiliger. Verder kan je een aerosleepmatras + hoeslaken gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 22:12

Mijn zoontje is een echte buikslaper geweest (altijd al). En ik ben daar eigenlijk altijd vrij makkelijk in geweest, maar 's nachts ging hij toch echt op zijn rug. Zeker met de leeftijd die ik bij jouw kindje zie (1 maand oud?). Vanaf een maand of 3/4 ben ik hem pas op zijn buik gaan leggen, maar toen kon hij ook al omrollen.

Zelfs met een aerosleepmatras vond ik dat gewoon echt niet veilig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  loesje ma 2 mei 2011 - 22:21

Mijn zoontje is ook een echte buikslaper geweest (altijd al). hij kon zn hoofd al vroeg optillen en verplaatsen dat gaf mijn een gerustellend idee.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  holaagirl wo 4 mei 2011 - 8:03

Hier ook sinds kort.
Leg hem altijd op zijn rug weg, en vind hem altijd op zijn buik terug...
Wij hebben een aerosleepmatrasje en dit geeft wel rust.
Maar waar hij ook slaapt ( bij opa en oma) het aerosleepmatrasje gaat mee!!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 8:05

holaagirl schreef:Hier ook sinds kort.
Leg hem altijd op zijn rug weg, en vind hem altijd op zijn buik terug...
Wij hebben een aerosleepmatrasje en dit geeft wel rust.
Maar waar hij ook slaapt ( bij opa en oma) het aerosleepmatrasje gaat mee!!

Vinden jullie het met 8 maanden nog eng als hij op zijn buik slaapt? Volgens mij hoef je je daarover geen zorgen te maken hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Susan wo 4 mei 2011 - 8:07

Ik heb ze nooit op hun buik gelegd, ze hebben niet eerder op hun buik geslapen dan toen ze zelf konden rollen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  holaagirl wo 4 mei 2011 - 8:21

Minneke schreef:
holaagirl schreef:Hier ook sinds kort.
Leg hem altijd op zijn rug weg, en vind hem altijd op zijn buik terug...
Wij hebben een aerosleepmatrasje en dit geeft wel rust.
Maar waar hij ook slaapt ( bij opa en oma) het aerosleepmatrasje gaat mee!!

Vinden jullie het met 8 maanden nog eng als hij op zijn buik slaapt? Volgens mij hoef je je daarover geen zorgen te maken hoor.

Ondertussen niet meer!! maar in het begin wel! Hij sliep meteen beter en langer dus was wel even vreemd toen! En hij sliep soms gewoon RECHT op zijn gezicht!!
Maar zonder aerosleep vind ik het wel beetje eng hoor!! Lekkere stresskip hé?
Zijn al die enge verhalen op internet die ik lees!!
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 8:30

holaagirl schreef:
Minneke schreef:
holaagirl schreef:Hier ook sinds kort.
Leg hem altijd op zijn rug weg, en vind hem altijd op zijn buik terug...
Wij hebben een aerosleepmatrasje en dit geeft wel rust.
Maar waar hij ook slaapt ( bij opa en oma) het aerosleepmatrasje gaat mee!!

Vinden jullie het met 8 maanden nog eng als hij op zijn buik slaapt? Volgens mij hoef je je daarover geen zorgen te maken hoor.

Ondertussen niet meer!! maar in het begin wel! Hij sliep meteen beter en langer dus was wel even vreemd toen! En hij sliep soms gewoon RECHT op zijn gezicht!!
Maar zonder aerosleep vind ik het wel beetje eng hoor!! Lekkere stresskip hé?
Zijn al die enge verhalen op internet die ik lees!!

Ik snap je wel hoor. Had hetzelfde toen de oudste steeds op haar buik rolde. Het was ook niet bedoeld als kritiek, eerder als geruststelling smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 8:34

Hier is de jongste van 13 maanden ook een echte buikslaper, we leggen haar altijd op haar buik weg als ze naar bed gaat en dat slaapt ze veel beter dan op haar rug. Ook ik vind dit nog weleens 'eng' en ga daarom 's nachts soms nog bij haar kijkenof allesnog goed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  duckie wo 4 mei 2011 - 8:39

sinds onze dochter kan omdraaien (met 3 maand ofzo) slaapt ze wel eens op dr buik, en dan ook echt met haar hoofd naar beneden op dr handjes. heb haar eerst nog omgedraaid elke keer maar dan was ze weer wakker dus was het ook niets. heb toen een aerosleep matras gekocht en nu laat ik haar rustig liggen. ga nog wel af en toe bij haar kijken. snachts slaapt ze eigenlijk altijd op haar rug en overdag toch vaak op haar buik. aerosleep gaat hier ook overal mee naar toe, of bij opa en oma ligt er zelfs 1.
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Nana wo 4 mei 2011 - 9:18

Mama_van2 schreef:Hier is de jongste van 13 maanden ook een echte buikslaper, we leggen haar altijd op haar buik weg als ze naar bed gaat en dat slaapt ze veel beter dan op haar rug. Ook ik vind dit nog weleens 'eng' en ga daarom 's nachts soms nog bij haar kijkenof allesnog goed gaat.

Vanaf hoeveel maanden legde je haar te slapen op haar buik?
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Nana wo 4 mei 2011 - 9:19

Meiden bedankt voor jullie reacties! Liever had ik gelezen dat heel veel meiden hun kindje ook al vanaf een paar weken op hun buik lieten slapen... maar dat wordt natuurlijk niet voor niets afgeraden. Ons meisje slaapt ook veel dieper en langer op haar buik dan op haar rug. Maar even de onrustige nachten voor lief nemen en hopen dat ze zelf snel gaat rollen.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 9:29

Nana schreef:Meiden bedankt voor jullie reacties! Liever had ik gelezen dat heel veel meiden hun kindje ook al vanaf een paar weken op hun buik lieten slapen... maar dat wordt natuurlijk niet voor niets afgeraden. Ons meisje slaapt ook veel dieper en langer op haar buik dan op haar rug. Maar even de onrustige nachten voor lief nemen en hopen dat ze zelf snel gaat rollen.

O, ik had daarop nog niet eens gereageerd zie ik nu. Hier slaapt de jongste 's nachts op zijn buik sinds hij een week of vier is. Overdag sliep hij al vanaf twee weken op de buik. Een combinatie van beter kunnen slapen en advies van de kinderfysio omdat hij een voorkeurshouding had en zijn hoofdje plat werd. Hij sliep wel bij ons op de kamer met een aerosleep.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 10:45

Nana schreef:
Mama_van2 schreef:Hier is de jongste van 13 maanden ook een echte buikslaper, we leggen haar altijd op haar buik weg als ze naar bed gaat en dat slaapt ze veel beter dan op haar rug. Ook ik vind dit nog weleens 'eng' en ga daarom 's nachts soms nog bij haar kijkenof allesnog goed gaat.

Vanaf hoeveel maanden legde je haar te slapen op haar buik?

Sorry daar had ik ook nog niet op gereageerd. We leggen haar op haar buik vanaf 11 maanden omdat ik het toen bij durfde aangezien ze nog niet kan draaien, dus ook niet terug. Als ze wel kon draaien had ik het wel eerder gedaan hoor maar nog niet zo klein als jullie dochter nu is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 20:20

Ons zoontje was ook een maandje oud toen hij op zijn buik sliep. Hij was trouwens heel sterk in zijn nekje en kon zijn hoofdje toen al goed omhoog houden een tijdje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 20:27

Snoepy87 schreef:Ons zoontje was ook een maandje oud toen hij op zijn buik sliep. Hij was trouwens heel sterk in zijn nekje en kon zijn hoofdje toen al goed omhoog houden een tijdje.

Dat was hier ook zo. Ik heb sindsdien trouwens ook al van meerdere kanten gehoord dat kindjes die op hun buik slapen zich motorisch gezien sneller ontwikkelen. En ze hebben natuurlijk minder kans op een afgeplat hoofdje. Dus er zitten ook voordelen aan het buikslapen. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 20:32

Ja idd, mijn zoontjes hoofdje is mooi rond. En hij ontwikkeld zich ook heel goed smile Hij was overal wel snel mee.
Ik denk ook dat je moet doen wat goed voelt en waar je vertrouwen in hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Nana wo 4 mei 2011 - 20:56

Ik had haar al tijdens de nacht tussen twee voedingen op haar buik laten slapen. Maar had er toch een klein beetje mijn twijfels over vandaar mijn post hier. Gezien de eerste reacties hier dacht ik dat ik er wel heel vroeg bij was. Maar Minneke en Snoepy goed om te horen dat jullie het wel deden/ durfden. Mijn dochtertje kan ook haar hoofdje van links naar rechts bewegen als ze op haar buik ligt. Ik heb nu ook een aerosleep voor de wieg dus vannacht ga ik haar ook op haar buikje leggen. Mocht ik me er toch niet goed over voelen dan leg ik haar weer op haar rug. Dank jullie wel meiden voor jullie reacties!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 21:06

Je hebt gelijk hoor als ze sterk genoeg is in haar hoofdje zou ik haar ook gewoon op haar buikje leggen in de nacht helemaal als je een aerosleep hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Flemy wo 4 mei 2011 - 23:15

Onze tweede slaapt vanaf 3 weken op haar buik, anders sliep (en nog steeds trouwens) ze gewoon echt niet.
Ze heeft die eerste paar weken echt moeten zoeken om te kunnen slapen en dat was dan altijd bij ons op de borst (zodat ze dus op haar buik lag), ook 's nachts. Toen hebben we haar eens op haar buik neer gelegd en sindsdien slaapt ze super!
De allereerste keer was ik super zenuwachtig, maar de dag daarna eigenlijk al helemaal niet meer. Ik ben ook nooit echt veel gaan kijken.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 23:22

ik durfde het niet, maar als ik het opnieuw had kunnen doen, dan had ik het wel gedaan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gast wo 4 mei 2011 - 23:27

Dromertje schreef:ik durfde het niet, maar als ik het opnieuw had kunnen doen, dan had ik het wel gedaan.

Ik ben wel benieuwd waarom je het met terugwerkende kracht wel had willen doen. Slaapt ze nu op haar buikje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Nana do 5 mei 2011 - 8:21

Hier ga ik haar vannacht ook op haar buik leggen. Ben benieuwd of ze dan ook langer slaapt en dus minder snel voor voeding komt!
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Sjirafje ma 7 nov 2011 - 4:56

Oh oh oh wat een gedoe! Mijn zoontje (10 weken) blijkt sinds 4 weken heerlijk te slapen
op zijn buik, maar no way dat ik hem op zijn buik laat slapen terwijl ik hem niet in de gaten kan houden. 's Nachts ligt hij op zijn rug en spartelt met handen en voeten, krijsen, krijsen, krijsen. Het duurt vaak een uur voordat hij slaapt, maar leg ik hem op zijn buik dan is hij na 5 minuten vertrokken en slaapt hij langer dan normaal.

Mijn dilemma......moet ik hem nou inbakeren met een Puckababy of het nu maar even zo aankijken. ('s nachts op rug en overdag op buik in box) Aerosleepmatras beweert niet dat het de kans op wiegendood verminderd (al zeggen ze dat wel in de winkels) dus dat dure grapje ben ik sowieso niet van plan om te kopen.....
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Baby is buikslaper Empty Re: Baby is buikslaper

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum