Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

hmm buikslaper?

+12
Parisienne
Jelin
Floor
mama van Mila
Annie24
loesje
PapillonRose
bella
mauwmauw
Dora
Susan
Pussycat
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty hmm buikslaper?

Bericht  Pussycat wo 16 feb 2011 - 9:08

Onze dochter sliep in het begin gewoon veel en goed.
Maar nu ze 5 weken is gaat ze steeds minder slapen. Af en toe komt ook het eten weer omhoog waardoor ze moet spugen en ja dat is niet lekker als je probeert te slapen.

Overdag leggen we haar dan wel eens op d'r buik en haar ogen gaan dan gelijk dicht en dan kan ze echt uren slapen.
Maar ja s'nachts mag dit niet en is ze dus grotendeels wakker.
Als ze op d'r rug ligt slaapt ze hooguit een uurtje dan wordt ze alweer wakker.

Het cb raad het natuurlijk af om een baby op de buik te leggen...
En aan de ene kant zou ik het liever ook niet doen, maar aan de andere kant als ze daardoor lekkerder kan slapen...
Zelf denk ik namelijk dat het best moet kunnen ze is ook aardig sterk in haar nek, maar ja door wiegendood etc.. zou het verstandiger zijn het misschien niet te doen.. pff

Wat zouden jullie doen? Of iemand hier die ook een echte buikslaper heeft?

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 9:10

Google eens op aerosleep, misschien is dat wat voor haar (en jullie)?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Susan wo 16 feb 2011 - 9:11

Ik zou het risico zelf nooit durven nemen. Wat je wel kunt doen is het hoofdeinde van het bedje iets omhoog zetten, dat helpt misschien wat tegen het spugen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Dora wo 16 feb 2011 - 9:14

Waarom mag ze 's nacht niet op d'r buik?

Toen wij er achter kwamen dat ons dochtertje een buikslaper is/was hebben we een aerosleep aangeschaft en heeft ze gewoon op d'r buikje geslapen. Onze nachtrust is ons ook heilig...
En wil je geen angsten aanpraten ofzo, maar overdag kan het ook mis gaan....
Maar kan het zijn dat ze 's nachts niet goed slaapt omdat ze overdag zo veel slaapt?
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Pussycat wo 16 feb 2011 - 9:16

Susan schreef:Ik zou het risico zelf nooit durven nemen. Wat je wel kunt doen is het hoofdeinde van het bedje iets omhoog zetten, dat helpt misschien wat tegen het spugen.

Thanks voor de tip, maar dat hebben we al geprobeerd Wink
Net als (ik geef borstvoeding) JBPM.. uren na de voeding rechtop houden... etc..
allemaal geen succes helaas... totdat je haar dus omdraait :P

Maple ik ga eens googelen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Pussycat wo 16 feb 2011 - 9:18

@ teigertje nee, want overdag slaapt ze juist heel weinig haha het is niet zo dat ik haar continue op haar buik heb liggen overdag, maar soms als ze helemaal huilerig is omdat ze niet kan slapen ja dan draai ik haar op haar buik.
Maar voor een baby slaapt ze veeeel te weinig als ik de boekjes moet geloven

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  mauwmauw wo 16 feb 2011 - 9:26

heb er zelf geen ervaring mee,maar een vriendin van mij wel,haar dochtertje sliep moeilijk op haar rug en toen ze haar op haar buik hadden gelegd om haar nek te trainen,viel ze als een blok in slaap en sinds dien slaapt zij op haar buik.het is natuurlijk een risico maar idd een earosleep aanschaffen en probeer het anders eerst eens over dag.dan kan je wat vaker bij haar kijken.

succes er mee
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Dora wo 16 feb 2011 - 9:32

Pussycat schreef:
Overdag leggen we haar dan wel eens op d'r buik en haar ogen gaan dan gelijk dicht en dan kan ze echt uren slapen.
Maar ja s'nachts mag dit niet en is ze dus grotendeels wakker.
Als ze op d'r rug ligt slaapt ze hooguit een uurtje dan wordt ze alweer wakker.

Mijn reactie was na aanleiding van dit stukje.....
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 9:32

Hier een echte buikslaper. Meneer sliep niet op zijn rug. Ik heb hem toen ook eens op zijn buik in de box gelegd, en ja hoor; twee tellen later sliep hij als een roosje. Wij hebben hem toen overdag op zijn buik laten slapen en 's nachts op zijn rug in de Swaddle Me, dat ging ook redelijk de eerste tijd. Maar toen kreeg hij een voorkeurshouding en werd zijn schedeltje wat plat aan een kant. Daarop hebben we besloten hem standaard op zijn buik te laten slapen. Het is wel zo dat hij op een aerosleep matras ligt en naast ons bed slaapt.

Onze wijkverpleegkundige van het CB (een super toffe kerel!) vertelde dat het eigenlijk nooit daadwerkelijk bewezen is dat buikslapen en wiegendood aan elkaar gerelateerd zijn. Wel klopt het dat sinds het advies om baby's op de rug te leggen er minder gevallen van wiegendood zijn. Maar aangezien er tegelijkertijd meerdere adviezen zijn gestart (zoals omtrent roken en het gebruik van dekbedjes), kan niet met zekerheid worden geconcludeerd dat het op de buik slapen een direct gevaar oplevert.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Pussycat wo 16 feb 2011 - 9:37

Teigertje schreef:
Pussycat schreef:
Overdag leggen we haar dan wel eens op d'r buik en haar ogen gaan dan gelijk dicht en dan kan ze echt uren slapen.
Maar ja s'nachts mag dit niet en is ze dus grotendeels wakker.
Als ze op d'r rug ligt slaapt ze hooguit een uurtje dan wordt ze alweer wakker.

Mijn reactie was na aanleiding van dit stukje.....

ik snap het smile
Ze kan inderdaad uren slapen dan... zoals nu heb ik haar om 18:00 op de buik gedraait, want ze had de hele dag nog niet geslapen en was op geen manier te troosten. En nu hoor je d'r niet haha.
Maar ja ik ben inderdaad bang dat als ik het de hele dag zo zou doen ze s'nachts helemaal niet meer slaapt.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  mauwmauw wo 16 feb 2011 - 9:43

Pussycat schreef:
Teigertje schreef:
Pussycat schreef:
Overdag leggen we haar dan wel eens op d'r buik en haar ogen gaan dan gelijk dicht en dan kan ze echt uren slapen.
Maar ja s'nachts mag dit niet en is ze dus grotendeels wakker.
Als ze op d'r rug ligt slaapt ze hooguit een uurtje dan wordt ze alweer wakker.

Mijn reactie was na aanleiding van dit stukje.....

ik snap het smile
Ze kan inderdaad uren slapen dan... zoals nu heb ik haar om 18:00 op de buik gedraait, want ze had de hele dag nog niet geslapen en was op geen manier te troosten. En nu hoor je d'r niet haha.
Maar ja ik ben inderdaad bang dat als ik het de hele dag zo zou doen ze s'nachts helemaal niet meer slaapt.
ik denk wel dat als je dochter eenmaal een goed slaap wakker ritme te pakken heeft met het op dr buik slapen dat s'nachts wel slaapt.je weet het alleen maar door uit proberen,maar ze is nu natuurlijk total los doordat ze de hele dag niet heeft geslapen
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  bella wo 16 feb 2011 - 9:50

Hier 2 buikslapers!
En inderdaad, echt bewijzen wat betreft wiegendood is er niet.
Mijn dochter slaapt nog altijd op haar buik. OP de knietjes, billen in de lucht, en ze knort heerlijk weg!
Voor mijn zoon de aerosleep gebruikt, maar zodra hij zijn hoofdje op kon tillen en kon draaien slaapt hij zonder.
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  PapillonRose wo 16 feb 2011 - 10:21

In mijn familie hebben we ook een buikslaper.. Alles geprobeerd, maar hij moet en zal op zijn buik slapen. Niks hielp, dus uiteindelijk toch maar lekker buikslapen dan. Zelfs zou ik het wel eng vinden, maar als kindjes echte buikslapers zijn dan vraag ik me af of je dat persé tegen moet houden. Dan werk je ze eigenlijk tegen in hun natuurlijke slaaphouding.

Maarja, die wiegendood hè.. Dat kan trouwens ook door veel andere dingen ontstaan, buikslapen is maar een van de tig mogelijke oorzaken. Alleen wel iets om op te letten natuurlijk.

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik denk dat ik eerst alles zou proberen om haar niet op de buik te laten slapen (dus toch een beetje tegenwerken). Maar als dat niet werkt en ze gewoon beter en langer slaapt op de buik, dan zou ik haar op de buik laten slapen. En dan bijvoorbeeld een aerosleep aanschaffen en eventueel ook nog een nannycare die de ademhaling registreert. Succes in elk geval!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 20:30

Ik heb hier ook een buikslaper, hij sliep vanaf een maandje ongeveer op zijn buik. Op zijn rug sliep hij gewoon niet.
Hij heeft tot 7 maanden bij ons op de kamer geslapen en wij hadden zo'n aerosleepmatras op zijn bedje liggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  loesje wo 16 feb 2011 - 20:49

Hier hebben we een echte buikslaper.


Laatst aangepast door loesje op do 18 okt 2012 - 20:22; in totaal 1 keer bewerkt
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Annie24 wo 16 feb 2011 - 20:51

Hmmmm...zal dat misschien voor ons ook de oplossing zijn Rolling Eyes Ons ventje slaapt denk ik 4 uurtjes per 24 uur. De overige uurtjes huilt (zeg maar gerust krijst) hij Sad We hebben ook al van alles geprobeerd: jbpm, vasthouden, rechtop slapen, op z'n rug, op z'n zijtje en zo kan ik nog wel even door gaan.
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  mama van Mila wo 16 feb 2011 - 20:53

Hier ook een buikslaper vanaf een paar weken, nu is ze 5 en slaapt net ls haar mama en papa ook op haar buik. Mijn nachtrust was en is ze me heilig. Dus ik zou hem/haar? sorrry ff kwijt gewoon op zijn/haar buik leggen.!

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Woonplaats : Kaatsheuvel

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Dora wo 16 feb 2011 - 21:01

Als je je kleine neerleg en je legt het hoofdje goed opzij, dat het mondje en neusje vrij liggen kan er vrij weinig gebeuren!
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Floor wo 16 feb 2011 - 21:03

bella schreef:Hier 2 buikslapers!
En inderdaad, echt bewijzen wat betreft wiegendood is er niet.
Mijn dochter slaapt nog altijd op haar buik. OP de knietjes, billen in de lucht, en ze knort heerlijk weg!Voor mijn zoon de aerosleep gebruikt, maar zodra hij zijn hoofdje op kon tillen en kon draaien slaapt hij zonder.

Very Happy wat schattig! Dat deed ik vroeger ook altijd. En nu nog als ik heel ziek ben en veel moet overgeven/denk te moeten overgeven dan ga ik zo liggen angel (mijn man vind het niet zo charmant, zo'n grote bult onder het dekbed maar ach ik slaap dan heerlijk)
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Jelin wo 16 feb 2011 - 21:51

Mijn dochter is ook een buikslaper, net zoals d'r moeder trouwens. Vanaf het moment dat ze kon draaien in bed, ging ze telkens op d'r buikje liggen. Nu nog steeds. Als ze moe is en ik leg haar in bed. Gaat ze gelijk op d'r buikje liggen met de beentjes eronder.

Jelin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1856
Punten : 1892
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast wo 16 feb 2011 - 22:07

Vanaf het moment dat mijn dochter kan omdraaien slaapt ze op haar buik. We leggen haar altijd op haar rug in bed en dan draait ze zich gelijk op haar zij. Als ik een uurtje later bij haar kijk ligt ze op haar knietjes met haar billen in de lucht. Zo schattig I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:12

De Aerosleep hoef je niet te kopen, want onderzoek heeft aangetoond dat de Aerosleep vrijwel geen effect heeft. Zonde van je geld dus.

Mijn zoon was ook een buikslaper en ja op gegeven moment heb ik hem gewoon op zijn buik gelegd. Waarom zou ik hem koste wat kost op zijn rug leggen terwijl hij daar geen baat bij heeft en ik ook niet? Adviezen veranderen per 5 jaar zo ongeveer..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:16

Ik heb zo het vermoeden dat er véél baby's op de buik slapen, maar dat veel mensen dat niet durven aan te geven. Stel dát er iets gebeurt, dan krijg je natuurlijk ook meteen naar je hoofd 'dat ze ook niet op hun buik mogen liggen'.

Volgens mij krijg je op veel CB's ook echt een uitbrander als je dit aangeeft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gast do 17 feb 2011 - 0:19

Minneke schreef:Ik heb zo het vermoeden dat er véél baby's op de buik slapen, maar dat veel mensen dat niet durven aan te geven. Stel dát er iets gebeurt, dan krijg je natuurlijk ook meteen naar je hoofd 'dat ze ook niet op hun buik mogen liggen'.

Volgens mij krijg je op veel CB's ook echt een uitbrander als je dit aangeeft.

Het CB zegt wel meer. Ik heb ook het idee dat veel mensen het CB niet héél serieus meer nemen smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  loesje do 17 feb 2011 - 0:37

Ik heb het gewoon verteld op het cb dat hij op de buik slaapt en het enige wat ze zei dat we dan goed moesten luchten enz gewoon de standaard adviezen en als ik me daar aan hield vond zei het ok.
Moet er wel bij zeggen dat mijn zoontje zn hoofdje al heel vroeg goed kon optillen en draaien dat vond ik zelf al een hele geruststelling.en als hij moet spugen of een boertje moet laten dan is op de buik ook veiliger want dan kan het eruit anders kan hij zich verslikken ofzo

loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

hmm buikslaper? Empty Re: hmm buikslaper?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum