Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken

+15
Oasis
VeryCherry
Puk
Jeanette
Pien
Dennenappel
Caro
BJA
Ella
Tsjip
Floor
Kabouter
Moezie
Zwerver
Lejow
19 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken Empty Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 3:35

Morgen is het zover, gaan we een proefritje maken in de auto waar we al maanden voor aan het sparen zijn.
We letten op elk dubbeltje, en bedenken ons 100 keer voor we iets uitgeven.
Dankzij goede meevallertjes van de belasting (vanwege het kopen van het huis) en het een en ander aan uitkeringen (vakantie, eindejaars) hebben we het voor elkaar kunnen krijgen om een belachelijk mooi bedrag te sparen.

Nu willen we natuurlijk wel afdingen.
Wat is een gebruikelijk bedrag om van een auto af te kunnen krijgen? Heeft iemand daar verstand van, of weet iemand hoe je zo iets moet aanpakken?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken Empty Re: Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken

Bericht  Zwerver ma 2 mei 2011 - 3:36

Heb je wat meer informatie over de auto? Very Happy Ben benieuwd!
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken Empty Re: Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 3:46

Ja hoor Embarassed

Seat Ibiza ST 1.2 TDI Ecomotive, Style uitvoering, met Technic pakket (regen en licht sensor, parkeersensor)
Komt uit op 19.203 euro...

:shock: nerd angel

Morgen gaan we voor de nieuwe auto kijken 100203_Seat_Ibiza_ST_2

Kleur weten we nog niet...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 3:47

Waarom kopen jullie een nieuwe auto en geen gebruikte wagen eigenlijk?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 3:49

Ik heb meer dan €1000 van m`n auto afgelult. De originele wieldoppen waren verroest en de banden bijna kaal, er zat een deuk in de achterbumper, er zat een deuk (van een bal ofzo) in het midden van het dak, behoorlijke krassen bij het sleutelgat en een roestplekje in de dorpel en bij het raam.. Ook heb ik het rij-klaar maken gratis gekregen, poetsen kunnen we immers zelf wel, daar ga ik niet €100 voor betalen..

Nu klinkt het alsof ik een pauper auto gekocht heb, maar dat is natuurlijk niet zo.. Wink

Het zijn een hoop kleine puntjes en het was een VW die bij de Ford Dealer stond.. Ze moesten gewoon van dat ding af, haha.. :P

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 3:50

Ik heb geen idee hoe je bij een nieuwe auto kan afdingen haha.. Hoe meer opties, hoe duurder.. laughcry

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 3:50

mozzarella schreef:Waarom kopen jullie een nieuwe auto en geen gebruikte wagen eigenlijk?

Omdat we dat graag willen, we graag deze willen en deze er nog niet veel tweedehands is.. En als ze er tweedehands zijn scheelt het 1000 / 2000 euro en voor dat geld hebben we liever een helemaal nieuwe...

En omdat ik veel ellende heb gehad met mijn tweedehands autootje, dus nu liever op save ga. Nu weet ik wel dat een nieuwe auto niet automatisch betekent dat je geen ellende heb, maar wel garantie en 3 jaar APK loos enzo...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Moezie ma 2 mei 2011 - 3:51

Ik zou zeggen zet zo een ogen op als je avatar Wink
Moezie
Moezie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2751
Punten : 2784
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 3:52

loontjes-power schreef:Ik zou zeggen zet zo een ogen op als je avatar Wink

lol! lol!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 3:52

Mijn ervaring is juist dat nieuwe auto's enorm snel waardeverlies lijden en het zich daarom amper loont een nieuwe te kopen. Tenzij het om een cult auto gaat zoals een mini ofzo. Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien maar jullie zijn zó aan het sparen en je kunt je geld helaas maar 1x uitgeven.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 3:54

Mozza, dat is niet alleen een ervaring, maar gewoon een feit.. :-)

Gast
Gast

Bericht  Kabouter ma 2 mei 2011 - 3:54

Op een nieuwe auto valt weinig af te dingen geloof ik..wij hebben pas een Seat Altea gekocht (of eigenlijk lease) en van die auto was niet heel veel af te halen. We kregen net 4000euro voor onze andere auto terug, maar dat was met heel veel pijn en moeite. Er schijnt weinig winstmarge op die auto te zitten. Hoe dat met deze is, weet ik natuurlijk niet, maar als je niks in te ruilen hebt, krijg je bij een nieuwe wagen niet veel van de prijs af ben ik bang.
Het is wel een hele mooie btw!
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Kabouter ma 2 mei 2011 - 3:55

mozzarella schreef:Mijn ervaring is juist dat nieuwe auto's enorm snel waardeverlies lijden en het zich daarom amper loont een nieuwe te kopen. Tenzij het om een cult auto gaat zoals een mini ofzo. Niet dat ik me ergens mee wil bemoeien maar jullie zijn zó aan het sparen en je kunt je geld helaas maar 1x uitgeven.

Dat is zeker zo..2 weken erin rijden en je bent al een groot deel van je geld kwijt.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:03

Ja precies...zo wilde ik het eigenlijk niet zeggen maar een compleet nieuwe auto kopen is eigenlijk gewoon geld weggooien. En dat vind ik sneu voor jullie als ik lees hoe jullie sparen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 4:05

Ja weet ik hoor Mozz,
Maar we hebben alles op een rijtje gezet en kwamen op deze uit (wegenbelasting technisch, diesel, zuinig, gezinsauto, grootte enz enz). En gaan dan ook voor deze smile
Ik weet van de waardevermindering.

Hoor wel hele verschillende verhalen trouwens, over het afdingen..
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:15

Mijn vader had het wel voor elkaar gekregen bij de auto voor mijn moefer. Maar die dingt al af op een stereo. (Gratis cd erbij, want zo'n lief meisje, hard gespaard! Was wel een verschrikkelijke cd...)

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:23

Ik zou zelf nooit een nieuwe auto kopen, kapitaalvernietiging.
Maar goed op een nieuwe auto valt weinig af te dingen, of je zou de extra opties voor minder en niks erbij kunnen krijgen.
Waarom ga je diesel rijden? Je moet nu echt zoveel km's maken wil je dat eruit krijgen.

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 4:25

Weetjewel schreef:Ik zou zelf nooit een nieuwe auto kopen, kapitaalvernietiging.
Maar goed op een nieuwe auto valt weinig af te dingen, of je zou de extra opties voor minder en niks erbij kunnen krijgen.
Waarom ga je diesel rijden? Je moet nu echt zoveel km's maken wil je dat eruit krijgen.

Nee hoor, we hebben het berekend met de km's die ik maak naar mijn werk, en pas als we 10.000 km of minder zouden gaan rijden is een normale benzine goedkoper.

Enne, welcome back Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:29

Normaal loont een Diesel zich vanaf ca. 30.000 km per jaar pas...?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:30

mozzarella schreef:Normaal loont een Diesel zich vanaf ca. 30.000 km per jaar pas...?
Ook als je geen wegenbelasting betaal ivm zuinige auto?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:31

Een Prius bedoel je ofzo? Hybride...?

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 4:31

ProudMama schreef:
mozzarella schreef:Normaal loont een Diesel zich vanaf ca. 30.000 km per jaar pas...?
Ook als je geen wegenbelasting betaal ivm zuinige auto?

Dat is t m inderdaad. Voorlopig is het 'maar' tot 2012, maar denk wel dat ze daarna met een ander soort regeling komen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 4:32

mozzarella schreef:Een Prius bedoel je ofzo? Hybride...?

Nee, een Ecomotive, hij is wegenbelasting vrij.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 4:32

Die wegenbelastingvrije zijn meestal van die kleintjes (op enkele uitzonderingen na) dus dat is appels met peren vergelijken...want die betreffen niet dezelfde behoeften.

Plus dat in toekomst waarschijnlijk toch belasting moet worden betaald dus daarop zou ik mijn keuze niet baseren.

Laatst aangepast door mozzarella op ma 2 mei 2011 - 4:33; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Lejow ma 2 mei 2011 - 4:33

mozzarella schreef:Die wegenbelastingvrije zijn meestal van die kleintjes (op enkele uitzonderingen na) dus dat is appels met peren vergelijken...want die betreffen niet dezelfde behoeften.

Mozz, de auto is wegenbelastingvrij
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: