Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

+59
Fjell
xxjojootjexx
Eris
Monte
Silver
Nyx
Luce
vliegeraar
May
SleepingBeauty
Marie
Sugarfall
Lejow
Paper Crown
kwak
Reva
Caramba
Steep
Burn
Plien84
Sterrin_
Sarah1985
Printje
Sissi
SarahKey
Sam
Japie
Shopaholic
Chocoholic
*Lookie*
Tsjip
Mees
-Belle-
Marin
Ragazza
Bolleke
Snirp
banjer49
Oasis
Toet
Dora
Fayebella
M@niek
SuperGrover
studiebol
Bliss
Lady Starstruck
Siamsa
Jezzie
Gympie
Pink!
TukTuk
MADDIE
Rush
mzcharlotte
Arwyn
Aziraphale
Caresses
MiKa
63 plaatsers

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  MiKa zo 28 apr 2013 - 7:43

Programma inhuldiging Kroning Willem Alexander

Om 10.00 uur ondertekent de koningin de Akte van Abdicatie, die wordt voorgelezen door de directeur van het Kabinet der Koningin. Bij deze gebeurtenis zijn onder anderen leden van de koninklijke familie, de Rijksministerraad en de voorzitters van de Eerste en Tweede Kamer aanwezig. Door het ondertekenen van deze akte doet Koningin Beatrix officieel afstand van de troon. Vanaf dat moment is kroonprins Willem-Alexander onze nieuwe Koning.
Toespraak balkon Koning Willem Alexander



Na het tekenen van de Akte van Abdicatie (ergens rond 10.30 uur) zal Beatrix, vanaf dat moment prinses, en Koning Willem Alexander een toespraak houden op het balkon van het paleis op de Dam. Máxima de nieuwe Koningin, zal daar ook bij zijn. Na de toespraak zullen de nieuwe kroonprinsessen het balkon betreden.
Inhuldiging Koning Willem Alexander: Nieuwe Kerk



Koning Willem Alexander vertrekt om 13.55 uur met zijn gevolg naar De Nieuwe Kerk voor de beëdiging en inhuldiging.Na 14.00 uur zal Willem-Alexander in De Nieuwe Kerk in Amsterdam worden beëdigd en worden ingehuldigd als Koning van de Nederlanden. Dit gebeurd tijdens een zogeheten verenigde vergadering van de Eerste en Tweede Kamer, waarbij Koning Willem-Alexander een toespraak houdt en de eed aflegt. Koning Willem-Alexander zal tijdens de eed trouw zweren aan de Grondwet en beloven het koningschap getrouw te vervullen.

Daarna houdt de voorzitter van de vergadering, Fred de Graaf, een toespraak. Bij deze plechtigheid in de Nieuwe Kerk zullen diverse vertegenwoordigers van Europese vorstenhuizen aanwezig zijn. Koning Willem Alexander: Eed en receptie


De Kamerleden en de afgevaardigden van de parlementen van Aruba, Curaçao en Sint Maarten kunnen daarna de eed of belofte aan de nieuwe koning afleggen. De laatste officiële activiteit rond de troonswisseling is een receptie voor autoriteiten en Kamerleden in het Koninklijk Paleis tussen 16.30 en 17.30 uur.


Het programma Troonswisseling komt overeen met dat van 1980 toen prinses Beatrix werd ingehuldigd.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Caresses zo 28 apr 2013 - 7:57

Nee, ik heb weinig met het koningshuis. Ga jij wel kijken? Zo ja, op tv of op de dam?

Caresses
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2591
Punten : 2770
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Aziraphale zo 28 apr 2013 - 8:00

Is dit een officiële tekst die gekopieerd is? Zie een aantal spelfouten :P

On topic; ik ga misschien wel even kijken.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Arwyn zo 28 apr 2013 - 8:00

Ik ga wel kijken denk ik, vind dit soort dingen altijd wel leuk.
Niet de hele dag, dat vind ik toch een beetje te lang.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  MiKa zo 28 apr 2013 - 8:01

Dit is gekopieerd van de NOS.....lekker slecht dus!
IK wil wel kijken maar de hele dag duurt me te lang....ga denk ik de hoofdpunten kijken. Rond 10-11 uur ofzo.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  mzcharlotte zo 28 apr 2013 - 8:02

Ik ga zoveel mogelijk kijken, ik kom er zelfs speciaal eerder voor terug. Ondanks dat ik over het algemeen niet veel met het koningshuis heb, vind ik het toch een bijzonder moment om mee te maken. Het gaat toch de geschiedenisboeken in.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 8:04

Niet live, ik wil wel kijken of ik (een eventuele samenvatting) kan terugkijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 8:06

Nee dan ben ik aan het werk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Rush zo 28 apr 2013 - 8:07

Als het s ochtends was geweest wel, maar op deze tijdstippen ben ik al in het centrum. Kijk s avonds het journaal wel!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  MADDIE zo 28 apr 2013 - 8:08

Ik ga niet kijken. Vindt het niet echt interessant om daar voor langere tijd naar te kijken. Alhoewel het natuurlijk wel een historisch moment is!
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 8:09

Het is geschiedenis dat geschreven wordt, ik ga zeker kijken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  TukTuk zo 28 apr 2013 - 8:10

Ik heb helaas stage, dus ben pas rond 6 uur thuis. Ga het denk ik wel terug kijken.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Pink! zo 28 apr 2013 - 8:10

Hier gaat de tv ook aan.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gympie zo 28 apr 2013 - 8:15

Ik ga het kijken, ja (op tv).
Gympie
Gympie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Jezzie zo 28 apr 2013 - 8:16

Ik ga wel kijken, maar niet de hele dag.
Er zullen vast genoeg samenvattingen nog komen 's avonds, ga ik dat nog wel even kijken.
Jezzie
Jezzie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Siamsa zo 28 apr 2013 - 8:18

Ik moet om 11.00 uur (helaas) werken, maar als ik om 10.00 uur helemaal klaar om te gaan voor de tv ga zitten kan ik nog net het eerste kwartiertje zien. Helaas zal ik het balkongebeuren niet kunnen zien, want om 10.15 moet ik toch echt in de auto zitten. Baal er stevig van!! Sad
Siamsa
Siamsa
Prater
Prater

Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Lady Starstruck zo 28 apr 2013 - 8:19

Ja ik ga kijken. Mooi dat ik dit lees weet ik meteen hoe laat het begint.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 8:21

Mijn vriend wil in elk geval voor de tv zitten op het moment dat ze over het Ij varen, er schijnen dan een behoorlijke boel F16's over te vliegen Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  MiKa zo 28 apr 2013 - 8:24

Ik wil de balkon scene ook wel zien, vind het altijd wel leuk om de 3 prinsesjes te zien. Maar ga er niet de hele dag voor thuis blijven.
MiKa
MiKa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 315
Punten : 467
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Bliss zo 28 apr 2013 - 8:34

Ik wil wel zo veel mogelijk zien, maar weet nog niet hoe laat ik wakker ben Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? 827601

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gast zo 28 apr 2013 - 8:41

Als RYW en ik al gaan kijken, dan is het op de Dam. Dichtbij m'n huis, dus dan ook 'live' uiteraard het meemaken. Maar ik vrees dat we dat 's ochtends niet redden na een avondje stappen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  studiebol zo 28 apr 2013 - 8:45

Als ik thuis ben zal ik de tv aan hebben staan maar ik heb plannen om weg te gaan dus zal er niet veel van zien.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  SuperGrover zo 28 apr 2013 - 8:50

Nee, ik kan mijn tijd wel nuttiger besteden. Feesten, studeren, ik weet nog niet wat ik ga doen, maar zeker niet de kroning kijken.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  M@niek zo 28 apr 2013 - 9:02

oo het is in de ochtend, dan zijn we nog wel thuis dan kijk ik het wel. Daarna gaan we ff de stad in denk ik!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Fayebella zo 28 apr 2013 - 9:49

Als ik op tijd wakker ben van de Koninginnenacht, dan wel. 's middags gaan we weer verder feesten.
Fayebella
Fayebella
Prater
Prater

Aantal berichten : 863
Punten : 902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken? Empty Re: Inhuldiging WA en M; gaan jullie kijken?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 8 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum