Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bijvoeding & Nutrilon H.A.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Parisienne di 21 dec 2010 - 11:20

Met 4 maanden willen wij beginnen met bijvoeding, gewoon eens per dag een paar hapjes groente of fruit. Ik heb het idee dat ze er al wel aan toe is (qua 'happen' wat ze doet), maar vraag me af hoe jullie merkten of je kindje aan bijvoeding toe is? En waarom kiezen jullie voor bijvoeding vanaf 4 maanden? Of waarom heb je bewust gewacht tot 6 maanden?

N. krijgt Hypo-allergene voeding van Nutrilon. Ze krijgt dit omdat mijn vriend vroeger wat kleine allergieën heeft gehad en ik had ook een allergie. We hebben het zekere voor het onzekere genomen en geven haar dus H.A. voeding. Dit willen we sowieso tot 6 maanden geven, daarna overleggen met het CB of ze eventueel over kan op standaard voeding. Nu vraag ik me af of jullie weten of, als zij vanaf 4 maanden bijvoeding krijgt, er meer kans is dat ze toch allergieën gaat ontwikkelen. Misschien allergieën voor bepaalde voedingsmiddelen, omdat ze deze dan al zo vroeg binnen krijgt?

Ben dus ook benieuwd hoe jullie denken over bijvoeding en vanaf wanneer.

Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  meisjesmama di 21 dec 2010 - 11:26

Wij hebben bewust tot 6 maanden gewacht ivm allergieën. Als je op Google intikt over allergieën en bijvoeding word er bijna overal aangeraden om te wachten.
En ik vind het ook wel tegenstrijdig dat je wel ha flesvoeding wilt geven maar toch fruit of groente. Dat bedoel ik niet aanvallend! Want ik vind dat je moet doen waar je/jullie je goed bij voelen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Parisienne di 21 dec 2010 - 11:42

meisjesmama schreef:Wij hebben bewust tot 6 maanden gewacht ivm allergieën. Als je op Google intikt over allergieën en bijvoeding word er bijna overal aangeraden om te wachten.
En ik vind het ook wel tegenstrijdig dat je wel ha flesvoeding wilt geven maar toch fruit of groente. Dat bedoel ik niet aanvallend! Want ik vind dat je moet doen waar je/jullie je goed bij voelen.

Ik wist niet of groente en/of fruit met 4 maanden al wat 'kwaad' kan wat betreft de allergieën. Vandaar ook mijn vraag. Dat weet ik nu dus bij deze.. bedankt! Wink

Ik wilde vanaf 4 maanden beginnen met bijvoeding omdat ik zelf het idee heb dat N. er al wel aan toe is qua ontwikkeling. Ze krijgt nu genoeg voeding met haar flessen hoor, maar meer qua ontwikkeling leek het mij goed om er al mee te beginnen als ze 4 maanden is.

Maar bedankt voor je reactie! Ik zal er nog even over nadenken en wat meer uitzoeken.. moet 4 jan. naar het CB en zal het daar ook vragen.

Ben nog wel erg benieuwd hoe anderen er nog over denken.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 20:16

Parisienne schreef:
meisjesmama schreef:Wij hebben bewust tot 6 maanden gewacht ivm allergieën. Als je op Google intikt over allergieën en bijvoeding word er bijna overal aangeraden om te wachten.
En ik vind het ook wel tegenstrijdig dat je wel ha flesvoeding wilt geven maar toch fruit of groente. Dat bedoel ik niet aanvallend! Want ik vind dat je moet doen waar je/jullie je goed bij voelen.

Ik wist niet of groente en/of fruit met 4 maanden al wat 'kwaad' kan wat betreft de allergieën. Vandaar ook mijn vraag. Dat weet ik nu dus bij deze.. bedankt! Wink

Ik wilde vanaf 4 maanden beginnen met bijvoeding omdat ik zelf het idee heb dat N. er al wel aan toe is qua ontwikkeling. Ze krijgt nu genoeg voeding met haar flessen hoor, maar meer qua ontwikkeling leek het mij goed om er al mee te beginnen als ze 4 maanden is.

Maar bedankt voor je reactie! Ik zal er nog even over nadenken en wat meer uitzoeken.. moet 4 jan. naar het CB en zal het daar ook vragen.

Ben nog wel erg benieuwd hoe anderen er nog over denken.

Ik denk er hetzelfde over als meisjesmama, ik zou zeker wachten tot de 6 maanden, vanaf dan zijn de darmpjes pas goed ontwikkeld, en als je kindje misschien al gevoelig is voor allergieen, zou ik nu met 4 maanden dus echt nog niet beginnen. De keus is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar je zegt zelf al dat ze nog wel genoeg heeft aan alleen flesvoeding. Dan is het in principe helemaal niet nodig.
Elk kindje begint rond die leeftijd te happen enz, maar dat heeft dus niet wat te maken met het willen eten van fruit oid bijv.
Mijn zusje heeft ook een zoontje van 4 maanden, gebruikt ook HA-voeding, wilde wachten met bijvoeden tot de 6 maanden, maar had nu toch al voor de 'leuk' geprobeerd een paar hapjes fruit te geven.
Moet ze zelf weten natuurlijk, maar heb haar wel gezegd dat het niet echt verstandig is, omdat haar zoontje ook al eczeem heeft enz. Nu wacht ze toch tot de 6 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 20:23

Bij mijn dochter zijn we op aanraden en met behulp van de kinderarts wel met 4 maanden begonnen ondanks de toen nog vermeende KMA.
Alles is goed gegaan en achteraf bleek ze ook helemaal geen KMA te hebben.

Maar als er allergieën in de familie voorkomen zou ik er nog eventjes mee wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast di 21 dec 2010 - 21:47

Parisienne, zit je dochter al op de volledige hoeveelheid voeding? Ik ben gisteren bij het CB geweest en daar raadden ze aan om pas met 6 maanden te beginnen i.v.m. allergieen en de darmpjes die dat voedsel dan nog niet aankunnen. Mocht het zo zijn dat ze echt niet meer genoeg zou hebben aan 5 flessen van 180, dus steeds eerder komen, 's nachts weer wakker worden e.d., konden we al iets eerder beginnen.

** EDIT: hier zeiden ze ook dat kijken naar eten en smakken en dingen in de mond stoppen een teken was dat ze aan vast voedsel toe zijn, maar dat klonk mij heel onlogisch in de oren. Baby's van 4 maanden weten toch nog helemaal niet dat ze straks ook een warme prak krijgen? Dingen in de mond stoppen hoort bij de ontwikkeling, zo ontdekken ze vormen en structuren en is niet zozeer een teken van aan vast voedsel toe zijn. Onze dochter stopt inmiddels ook alles in de mond, vindt het reuze interessant als wij aan het eten zijn, kwijlt en smakt als een malle, maar ze zit nog niet eens aan de volledige hoeveelheid voeding. Ik wil met haar dus voorlopig ook nog wachten. Het liefst tot de 6 maanden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Fiwen di 21 dec 2010 - 22:32

Ik zou ook wachten tot 6 maanden. Zeker als je gekozen hebt om HA te geven zou het jammer zijn om dat te 'verpesten' met te vroeg met vast voedsel beginnen. Kinderen tot 6 maanden hebben echt niks anders nodig dan melk.

Nou is het hier wel extreem qua eczeem etc. maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om J. voor de 6 maanden bijvoeding te gaan geven. En als we daar straks wel mee beginnen dan wordt het heel langzaam en voorzichtig introduceren.
Daar wordt weinig aandacht aan besteed maar zou niet gek zijn om bij alle kinderen met een mogelijke allergie te doen. Groente of fruit koken en dan 3 dagen achter elkaar hetzelfde geven, gaat dit goed, dan een nieuwe soort proberen en dan zo tot je de belangrijkste groentes en fruit gehad hebt en dan hetzelfde doen met rauw fruit (en groente). En als dat allemaal goed gaat pas dingen combineren.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 0:30

Volgens mij wordt dat altijd geadviseerd om 1 product te introduceren. Dat een paar dagen geven en dan het volgende pas.
Ongeacht wel of geen kans op allergie.

Of je dat ook opvolgt is een tweede... :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  meisjesmama wo 22 dec 2010 - 0:41

Hazeltje schreef:Volgens mij wordt dat altijd geadviseerd om 1 product te introduceren. Dat een paar dagen geven en dan het volgende pas.
Ongeacht wel of geen kans op allergie.

Of je dat ook opvolgt is een tweede... :P

Als jij bij de 2de dezelfde klachten hebt als de 1ste (zoals hier) dan doe je het weer stap voor stap..
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 0:58

meisjesmama schreef:
Hazeltje schreef:Volgens mij wordt dat altijd geadviseerd om 1 product te introduceren. Dat een paar dagen geven en dan het volgende pas.
Ongeacht wel of geen kans op allergie.

Of je dat ook opvolgt is een tweede... :P

Als jij bij de 2de dezelfde klachten hebt als de 1ste (zoals hier) dan doe je het weer stap voor stap..

Huh? Dat bedoelde ik niet hoor :P
Volgens mij heb je iets anders gelezen... Of niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  meisjesmama wo 22 dec 2010 - 1:09

Hazeltje schreef:
meisjesmama schreef:
Hazeltje schreef:Volgens mij wordt dat altijd geadviseerd om 1 product te introduceren. Dat een paar dagen geven en dan het volgende pas.
Ongeacht wel of geen kans op allergie.

Of je dat ook opvolgt is een tweede... :P

Als jij bij de 2de dezelfde klachten hebt als de 1ste (zoals hier) dan doe je het weer stap voor stap..

Huh? Dat bedoelde ik niet hoor :P
Volgens mij heb je iets anders gelezen... Of niet?

Ik lees het inderdaad verkeerd. Ik dacht of je het bij een 2de kindje ook nog wel zou doen.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 2:16

meisjesmama schreef:
Hazeltje schreef:
meisjesmama schreef:
Hazeltje schreef:Volgens mij wordt dat altijd geadviseerd om 1 product te introduceren. Dat een paar dagen geven en dan het volgende pas.
Ongeacht wel of geen kans op allergie.

Of je dat ook opvolgt is een tweede... :P

Als jij bij de 2de dezelfde klachten hebt als de 1ste (zoals hier) dan doe je het weer stap voor stap..

Huh? Dat bedoelde ik niet hoor :P
Volgens mij heb je iets anders gelezen... Of niet?

Ik lees het inderdaad verkeerd. Ik dacht of je het bij een 2de kindje ook nog wel zou doen.

Haha, dat dacht ik al Very Happy
Maar dat bedoelde ik inderdaad niet.

Ik zou het bij ons bij een tweede ook weer zo doen inderdaad. Wel of geen (koemelk) allergie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Fiwen wo 22 dec 2010 - 3:06

Hazeltje schreef:
meisjesmama schreef:
Hazeltje schreef:
meisjesmama schreef:
Hazeltje schreef:Volgens mij wordt dat altijd geadviseerd om 1 product te introduceren. Dat een paar dagen geven en dan het volgende pas.
Ongeacht wel of geen kans op allergie.

Of je dat ook opvolgt is een tweede... :P

Als jij bij de 2de dezelfde klachten hebt als de 1ste (zoals hier) dan doe je het weer stap voor stap..

Huh? Dat bedoelde ik niet hoor :P
Volgens mij heb je iets anders gelezen... Of niet?

Ik lees het inderdaad verkeerd. Ik dacht of je het bij een 2de kindje ook nog wel zou doen.

Haha, dat dacht ik al Very Happy
Maar dat bedoelde ik inderdaad niet.

Ik zou het bij ons bij een tweede ook weer zo doen inderdaad. Wel of geen (koemelk) allergie.

Ik bedoelde meer over de eerste tijd fruit ook koken ipv meteen rauw geven. En in die potjes zit vaak combinaties van verschillende soorten fruit en/of groente en daarom denken veel mensen dat het 'gewoon' kan. Net als dat op die potjes staat dat het vanaf 4 maanden is.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  meisjesmama wo 22 dec 2010 - 3:41

* fiwen maar ik kook de fruit niet hoor ik pureer het zodat er geen stukjes in zitten en dan doe ik het in een ijsblokjesvorm en vries ik het in. Zodat een 1 blokje kan ontdooien en daar heb ik op dit moment genoeg aan.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gast wo 22 dec 2010 - 8:17

Wij zijn begonnen met ongeveer 5 maanden smile wilde er al eerder mee beginnen, maar moest het een en ander uitzoeken en kopen smile
Wij zijn eerder dan de 6 maanden begonnen omdat ons kleine mannetje boven het gemiddelde gewicht zit, en het cb aanraade om te beginnen met fruit en groente, zodat we een fles konden laten vallen (nu zit hij op 4 flessen van 180 cc)
Wij gebruiken overigens de babycook van beaba, een echte aanrader! smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Fiwen wo 22 dec 2010 - 8:41

meisjesmama schreef:* fiwen maar ik kook de fruit niet hoor ik pureer het zodat er geen stukjes in zitten en dan doe ik het in een ijsblokjesvorm en vries ik het in. Zodat een 1 blokje kan ontdooien en daar heb ik op dit moment genoeg aan.

Bij mijn neefjes is het op deze manier geintroduceert onder begeleiding van de allergoloog, wij willen het ook zo gaan doen omdat de symptomen van J.uul overeen komen met de symptomen bij mijn neefjes en het op deze manier goed gegaan is. Heb het met het cb er ook over gehad en zij gaven hetzelfde advies bij allergieën.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bijvoeding & Nutrilon H.A. Empty Re: Bijvoeding & Nutrilon H.A.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum