Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jongen & meisje = gelijk klaar?

+7
Monte
bella
maiadebij
Tazz
meisjesmama
Susan
Mamsie
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:36

Voor degenen met een jongen en een meisje, wordt er tegen jullie ook vaak gezegd dat je dan gelijk klaar bent? En hoe gaan jullie daar mee om?
Ik krijg het dagelijks te horen en het begint mij inmiddels behoorlijk te irriteren.
Ik blijf graag beleeft en dat is mij tot nu toe ook altijd gelukt, maar soms ligt er wel een snauw op mijn tong, vooral toen ik het vanmiddag voor de 3de keer te horen kreeg in een half uur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:37


Haha, ik zeg het zelf ook weleens! Maar waarom word je daar zo boos van dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 3:44

Het is niet echt boos hoor, maar ik hoor het echt zo vaak (als ik naar meerdere winkels ga, krijg ik het vaak ook meerdere keren te horen), terwijl wij nog niet klaar zijn, zoals we er nu over denken. Als ik het maar af en toe zou horen zou ik er niet zo'n erg in hebben denk ik.
Maar vind het nu wel een beetje irritant worden. Alsof een ander bepaalt wanneer je klaar bent.
Waarom zou je met een jongen & meisje direct klaar zijn en met twee jongens of twee meiden, of maar 1 jongen of 1 meid niet?
Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik verwend kreng was, toen ik zei dat we er nog wel meerderen bij willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:05

Je hoort dan inderdaad vaak: Wat wil je nog meer? Zo is het perfect toch?

Ik vind het zo'n onzin!
Het gaat toch om je gevoel? Of voor je gevoel je gezin compleet is?

Gaan die mensen dan ook tegen mensen roepen als ze 4 jongens hebben dat ze voor een 5e moeten gaan in de hoop dat dat een meisje word ofzo?

Ik vind het zo'n stomme opmerking!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Mamsie wo 8 dec 2010 - 4:27

Hazeltje schreef:Je hoort dan inderdaad vaak: Wat wil je nog meer? Zo is het perfect toch?

Ik vind het zo'n onzin!
Het gaat toch om je gevoel? Of voor je gevoel je gezin compleet is?

Gaan die mensen dan ook tegen mensen roepen als ze 4 jongens hebben dat ze voor een 5e moeten gaan in de hoop dat dat een meisje word ofzo?

Ik vind het zo'n stomme opmerking!

Ja dat doen ze, oke ik heb er 3 geen 4.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 4:31

Ik heb het gelukkig nog niet echt meegemaakt, maar vind het soms ook wel een beetje stom als mensen dat zeggen. Alsof je dan niet meer kinderen hoeft te willen, omdat je alles al hebt. Dat maken we altijd zelf nog wel uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Susan wo 8 dec 2010 - 4:36

Coco schreef:
Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik verwend kreng was, toen ik zei dat we er nog wel meerderen bij willen.

Ik blijf me echt verbazen over sommige opmerkingen. Zei diegene dat serieus?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  meisjesmama wo 8 dec 2010 - 5:10

Ik kreeg 3 uurtjes na mijn bevalling van mijn jongste de opmerking "zo en wanneer komt de volgende? Want een jongen is toch wel de stamhouder". Die opmerking heb ik even teruggekaatst met de opmerking "dat ik niet wist wie die ging maken maar wij niet meer".
En toen mijn neefje ook geboren werd, werd er maar gezegd "dit is de trots van de familie" daar heeft mijn man wel even een opmerking over gemaakt.
Wij zijn compleet met 2 gezonde kinderen of het nou jongens of meiden zijn en ik denk dat ieder zo zijn wens heeft.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Tazz wo 8 dec 2010 - 5:13

Wat een opmerkingen zeg niet normaal! :shock:

Ik krijg het deze zwangerschap ook al veel te horen. Oh een koningswens een jongen en een meisje. Ja meer smaken heb je niet. En als ik dan zeg dat we misschien nog wel een derde willen valt er een akelige stilte.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  maiadebij wo 8 dec 2010 - 6:26

Tazz schreef:Wat een opmerkingen zeg niet normaal! :shock:

Ik krijg het deze zwangerschap ook al veel te horen. Oh een koningswens een jongen en een meisje. Ja meer smaken heb je niet. En als ik dan zeg dat we misschien nog wel een derde willen valt er een akelige stilte.

Ja ook hier heb ik het vaak gehoord. Ik zeg dan gewoon terug dat ik dat nog niet zo zeker weet en er misschien wel een derde komt, ooit. Daaren tegen krijgt een vriendin van mij steeds de vraag wanneer nummer 2 komt, terwijl zij het er waarschijnlijk gewoon bij 1 wilt laten, lijkt me ook vervelend worden!

Ik hoor ook wel eens "goh wat een rijkdom een jongen en een meid" dat klinkt een stuk positiever al vind ik 2 jongens of 2 meiden net zo'n rijkdom...

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 7:10

@ Mamsie: Dan stel ik voor dat jullie ook nog maar voor een 4e gaan. Dan moet je vriend de ene kant maar dicht knijpen zodat een meid word. Wel effe de goede kant dichtknijpen dan he...

Mijn stiefschoonzus (hoe noem je zo iemand?) was zwanger van de derde (2 meiden) toen ik zwanger was van de eerste.
Zij hoopte op een jongetje.
Toen werden er ook opmerkingen gemaakt: Als Hazeltje en man een jongetje krijgen en als stiefschoonzus een meisje krijgt moeten ze maar ruilen want Hazeltje is een meisjesmama en stiefschoonzus wil een jongetje. :shock:

Alsof ik met een jongetje minder blij geweest zou zijn!
Maar het klopte overigens wel dat stiefschoonzus en man liever een jongetje hadden gehad.
Mijn stiefvader heeft toen ook regelmatig het stamhouder verhaal opgehangen.

Ik vind het wereklijk zo overtrokken en de grootste klets die je je kunt bedenken.
En als ze het dan nog voor zich zouden houden ala... Maar dit uitspreken tegen mensen die dolgelukkig zijn met de samenstelling zoals het is... Ik vind het eigenlijk gewoon een beetje onbeschoft.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  bella wo 8 dec 2010 - 8:13

Oh die heb ik ook zo vaak gehoord.
Nu heb je beide soorten, meer zijn er niet!
Als ik dan al eens laat vallen ooit nog wel eens een derde te willen,
word je heel raar aangekeken.
Zelfs mijn ouders keken me even vreemd aan! Heel apart!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 8:18

Susan schreef:
Coco schreef:
Ik heb zelfs een keer te horen gekregen dat ik verwend kreng was, toen ik zei dat we er nog wel meerderen bij willen.

Ik blijf me echt verbazen over sommige opmerkingen. Zei diegene dat serieus?

Ja, dat zei ze echt letterlijk zo. Ik stond ook even met mijn oren te klapperen. Er kwam ook niet meer dan "bedankt" uit bij mij. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 8:27

Tazz schreef:Wat een opmerkingen zeg niet normaal! :shock:

Ik krijg het deze zwangerschap ook al veel te horen. Oh een koningswens een jongen en een meisje. Ja meer smaken heb je niet. En als ik dan zeg dat we misschien nog wel een derde willen valt er een akelige stilte.

Idd, die koningswens/koppel hoor ik ook vaak (geen moeite meer overigens).

Maar meestal zeg ik ook wel dat er nog wel meer op de planning staan, mensen weten dan ook vaak niet hoe ze moeten reageren als ze net gezegd hebben dat we in 1 keer klaar zijn.
Er was zelfs een keer een vrouw, met wie ik best een leuk gesprek had, die vroeg of we het hierbij zouden houden, waarop ik antwoordde dat we er nog wel vier zouden willen, ze het lef had om te vragen waar we dat van gingen betalen. We zouden immers maar voor max. 4 kinderen kinderbijslag krijgen. Echt belachelijk. Ineens sloeg ze totaal om qua vriendelijkheid, alsof ik een klein kind was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  bella wo 8 dec 2010 - 9:22

Oh? Krijg je maar voor maximaal 4 kinderen kinderbijslag??
Nog nooit van gehoord!
bella
bella
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 190
Punten : 196
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Monte wo 8 dec 2010 - 9:51

Hazeltje schreef:@ Mamsie: Dan stel ik voor dat jullie ook nog maar voor een 4e gaan. Dan moet je vriend de ene kant maar dicht knijpen zodat een meid word. Wel effe de goede kant dichtknijpen dan he...

Mijn stiefschoonzus (hoe noem je zo iemand?) was zwanger van de derde (2 meiden) toen ik zwanger was van de eerste.
Zij hoopte op een jongetje.
Toen werden er ook opmerkingen gemaakt: Als Hazeltje en man een jongetje krijgen en als stiefschoonzus een meisje krijgt moeten ze maar ruilen want Hazeltje is een meisjesmama en stiefschoonzus wil een jongetje. :shock:

Alsof ik met een jongetje minder blij geweest zou zijn!
Maar het klopte overigens wel dat stiefschoonzus en man liever een jongetje hadden gehad.
Mijn stiefvader heeft toen ook regelmatig het stamhouder verhaal opgehangen.

Ik vind het wereklijk zo overtrokken en de grootste klets die je je kunt bedenken.
En als ze het dan nog voor zich zouden houden ala... Maar dit uitspreken tegen mensen die dolgelukkig zijn met de samenstelling zoals het is... Ik vind het eigenlijk gewoon een beetje onbeschoft.

En wat kreeg ze?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:37

Oh, dat soort opmerkingen krijg ik ook hoor. Helemaal toen ik weleens liet doorschemeren dat we misschien nog wel een kind erbij wilden ooit. Omdat ik natuurlijk behoorlijk heftige zwangerschappen heb gehad en het risico op complicaties groot is kreeg ik best lompe opmerkingen als ik zei dat ik er best nog 1 zou willen misschien. 'Je hebt er toch van elk 1, doe toch niet zo gek, het is toch klaar zo? ' en meer van dat soort dingen 'wees toch tevreden, je hebt er van elke soort 1, wat wil je nog meer?' en dat soort dingen smile


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 10:43

Mijn moeder kreeg eerst een meid en toen een jongen en volgens iedereen was het inderdaad direct klaar. Het was voor hun ook gelijk klaar, maar volgens mij krijgt iedereen, ook al zijn er jaren vervlogen, nog steeds dezelfde opmerkingen naar hun hoofd geslingerd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 20:22

Ohh ik herken het heel goed.

toen ons eerste kindje geboren was ( een zoon ) riepen ze al gelijk, nou de volgende een dochter en je bent klaar..

Toen we van de zomer inderdaad ook de ouders werden van een dochter riepen ze weer gelijk : Zo je bent klaar van ieder heb je een soort , meer hoef je niet.... :shock:

Maar ook tijdens de zwangerschap bleef iedereen er maar op zeggen, ja dit MOET een meisje worden anders moet je straks nog een 3de krijgen ook :s

So what als het een jongens was geweest, daar was ik net zo goed blij mee geweest, en ja inderdaad we zijn nu klaar, maar niet omdat we nu een zoon en een dochter hebben, heel even hebben we over een 3de gedacht, maar het zou voor ons financieel en qua ruimte geen goed idee zijn, maar mocht het in de toekomst wel kunnen en we willen het nog dan hoeft er niemand tegen ons te zeggen dat we al klaar zijn en geen 3de mogen krijgen...dat beslissen we nog altijd zelf Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 21:22

hier hebben we altijd al gezegd dat we het liefst 3-4 kinderen wilde.
Dus hadden we al een jongen en meisje gehad, was de wens voor een 3e ook wel gekomen.
Ik vind het nu wel super dat we na 2 jongens een meisje krijgen. Maar was het een jongen geweest was hij net zo welkom.
Wel zeg ik vanaf het begin vd zwangerschap het is klaar straks, word elke x maar zwaarder. Maar denk dat na 3 jongens het na een tijdje wel weer zou kriebelen en ik straks het hoofdstuk af kan sluiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast wo 8 dec 2010 - 22:34

Hier zei iemand zelf, nou Sander dan kan de knoop erin :shock:

Hier hebben we ook van beide smaken 1 en dat is helemaal mooi maar heeft er niets mee te maken of je daardoor dan 'klaar' bent ofzo!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  tess05 do 9 dec 2010 - 0:06

Ik heb een dochter van 2 en een zoon van 1 die zitten samen in een dubbele wagen, en dan zeggen mensen ook vaak leuk hoor een zoon en een dochter nu ben je meteen klaar! En dan zeg ik ik heb nog 2 zoontjes op school zitten, dan weten ze vaak helemaal niet meer wat ze moeten zeggen haha.
tess05
tess05
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 78
Punten : 78
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Mirror do 9 dec 2010 - 4:33

Wat ik nu te horen krijg als ik vertel dat we een tweede jongetje verwachten 'Oh, nou OOK leuk toch'. En dan er achteraan 'Misschien dat als er ooit een derde komt het een meisje is'..... Bij die eerste opmerking lijkt het wel alsof mensen een beetje 'verwachten' dat de tweede wel een meisje zou zijn en dan hoor ik een bepaalde teleurstellende toon in hun reactie als ik vertel dat het een jongetje wordt. En bij de tweede reactie denken ze dat ik er niet blij mee ben en we vast nog wel voor een derde gaan en eigenlijk hopen ze dan voor ons dat dat toch wel een meisje zal zijn! Al krijg ik 10 jongens, al laten we het bij deze twee.. mensen doe niet zo raar!

angel
Mirror
Mirror
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 194
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gast do 9 dec 2010 - 6:56

Monte schreef:
Hazeltje schreef:@ Mamsie: Dan stel ik voor dat jullie ook nog maar voor een 4e gaan. Dan moet je vriend de ene kant maar dicht knijpen zodat een meid word. Wel effe de goede kant dichtknijpen dan he...

Mijn stiefschoonzus (hoe noem je zo iemand?) was zwanger van de derde (2 meiden) toen ik zwanger was van de eerste.
Zij hoopte op een jongetje.
Toen werden er ook opmerkingen gemaakt: Als Hazeltje en man een jongetje krijgen en als stiefschoonzus een meisje krijgt moeten ze maar ruilen want Hazeltje is een meisjesmama en stiefschoonzus wil een jongetje. :shock:

Alsof ik met een jongetje minder blij geweest zou zijn!
Maar het klopte overigens wel dat stiefschoonzus en man liever een jongetje hadden gehad.
Mijn stiefvader heeft toen ook regelmatig het stamhouder verhaal opgehangen.

Ik vind het wereklijk zo overtrokken en de grootste klets die je je kunt bedenken.
En als ze het dan nog voor zich zouden houden ala... Maar dit uitspreken tegen mensen die dolgelukkig zijn met de samenstelling zoals het is... Ik vind het eigenlijk gewoon een beetje onbeschoft.

En wat kreeg ze?

Een meisje :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  xxjojootjexx do 9 dec 2010 - 8:22

Hier vliegen die opmerkingen ook om de oren..
En opzich zijn wij ook klaar ja.. Maar dat waren we ook geweest als onze zoon een meisje was geweest.. Misschien dat er ooit ooit ooit nog een 3e komt in ons gezin, maar voorlopig echt neit.. Maja volgens de mening van zo ongeveer iedereen mogen we nu geen kinderen meer krijgen, want een koningskoppel wil toch iedereen?

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jongen & meisje = gelijk klaar? Empty Re: Jongen & meisje = gelijk klaar?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum