Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

+12
Happydobby
Usje
Smaragdje
blondje1313
SarahKey
Ayla
Lejow
PapillonRose
Rovine
Wennes
Susan
Pussycat
16 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Pussycat zo 1 jan 2012 - 7:57

Gevonden op google:

leuk thuisexperiment met direct (binnen 2/3 minuten) resultaat om al in de eerste maand zwangerschap het geslacht van je baby te voorspellen.

Wat heb je nodig?


Een doorzichtige glas
Zout (fijnzout)
Je eigen ochtend urine

Wat moet je doen?


Verzamel je ochtendurine.
Neem het doorzichtige glas en bedek de bodem met een laagje zout (gemiddeld 2 eetlepels, en niet te veel of te weinig).
Giet je urine over de zout heen en zorg dat de helft van de glas gevuld is met urine.
Kijk direct (binnen 2/3 minuten)wat er gebeurd.

Resultaat:


Zie je dat je urine (een beetje) verkleurt en troebel wordt, en/of een soort van bubbeltjes laag of wolkjes patroon (aan de oppervlakte) ontstaat dan ben je waarschijnelijk zwanger van een jongen!
Zie je dat je urine dezelfde kleur behoud helder blijft, en/of er een soort van langwerpige slierten vanuit de bodem naar de oppervlakte zwemmen en meteen verdwijnen dan verwacht je een meisje!

let op:Voor tweelingen met een verschillend geslacht geeft dit onjuiste resultaten.

Zijn er meiden die dit willen uitproberen? Ik ben wel benieuwd of het werkt of dat het volkomen flauwekul is. Het kan er natuurlijk altijd naast zitten net als de bekende conceptiekalenders, maar ik vind het altijd wel leuk dit soort dingen.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Susan zo 1 jan 2012 - 8:00

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik een stapel zwangerschapsboeken geleend en daar zat ook een boekje bij met allerlei proefjes om te kijken of je een jongen of een meisje zou krijgen. Ik heb er nooit eentje gedaan, vond het ook een beetje onzin. Die Chinese conceptietabel klopte bij mij trouwens wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Wennes zo 1 jan 2012 - 8:01

Ik las het aan mijn man voor en we hebben samen wel even moeten lachen.
Als we er zin in hebben willen we het volgend weekend wel uitproberen.

Bij onze eerste zoon klopte de chinese kalender wel, ben benieuwd of het nu ook zo is.

Een collega had het verhaal: als bij je eerste kindje de kruin op het achterhoofd recht zit is het volgende kindje van hetzelfde geslacht. Zit de kruin scheef dan is het volgende kindje van het andere geslacht.


Laatst aangepast door Wennes op zo 1 jan 2012 - 8:02; in totaal 1 keer bewerkt
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Rovine zo 1 jan 2012 - 8:02

50% kans dat hij het goed voorspelt.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  PapillonRose zo 1 jan 2012 - 8:02

Proberen kan altijd natuurlijk.. Maar mij lijkt het niet erg betrouwbaar. Misschien leuk om zoiets voor de lol te doen, net als dat je dacht ik een soort 'zwangerschapstesten' schijnt te hebben die het geslacht aangeven. Meer dan voor de lol zou ik zoiets niet gebruiken, ik wacht dan liever op een duidelijke echo als ik het geslacht zou willen weten. Ik denk dan ook niet dat ik dit zou doen als ik weer zwanger zou zijn. Volgens de chinese conceptiekalender zou A. trouwens een jongetje worden, niet helemaal juist :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Pussycat zo 1 jan 2012 - 8:05

Rovine schreef:50% kans dat hij het goed voorspelt.

Ja inderdaad of fout Wink

Chinese kalender klopte bij mij ook. Hetzelfde dat je een foefje hebt: Als je leeftijd + de maand waarin je zwanger raakt allebei even of oneven zijn dan is het een meisje, maar is er één van de twee even en de ander oneven of andersom dan is het een jongen.

Dit klopt bij mij ook ik was 22 toen ik zwanger raakte in de 4e maand Wink

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Lejow zo 1 jan 2012 - 8:06

Ik was 25 en raakte zwanger in de 7e maand, en ook hier een meisje Very Happy
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 8:08

Wel grappig, als ik het nog niet zou weten zou ik het misschien wel proberen, nu vind ik het teveel moeite om in een potje te plassen :P

De Chinese kalender klopte hier de eerste twee keer wel, dit keer niet. Met die kruinen klopt ook niet hier, de oudste heeft de kruin vrijwel in het midden en hij heeft een zusje. Bij de tweede klopt het wel want daar zit ie schuin en we krijgen nu weer een jongen.

Dat laatste foefje klopt hier ook niet, ik werd dit keer zwanger op mijn 24ste in maand 8 en het is een jongen. Bij de tweede werd ik zwanger in maand 1 en was ik 22 en dat is een meisje. Bij de oudste werd ik zwanger op mijn 19e in maand 6 en dat is een jongen, dus daar klopt het wel :P

Edit - o nee wacht, bij de tweede klopt dat laatste ook, ik was 22 toen ze geboren werd maar 21 toen ik zwanger werd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Ayla zo 1 jan 2012 - 8:12

De chinese conceptiekalender klopte bij mij niet, maar het is ook een beetje wazig wanneer de bevruchting nou precies plaats heeft gevonden, 31 december of 1 januari, of ertussenin :P maar volgens mij klopte die dan nog niet, zo ff kijken. Die andere van oneven leeftijd en oneven maand klopt wel, als 1 januari de conceptiedatum is, anders ook weer niet. Ik was 23 zwanger in maand 1.



Edit: Voor december zou die wel kloppen voor januari niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 8:15

De Chinese conceptie tabel klopte hier wel!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  SarahKey zo 1 jan 2012 - 8:17

Ik ken deze test ook wel, zelfde als de rode kool test.
Maar heb het nooit geprobeerd, geloof er niet zo in.

De chinese tabel klopt hier niet dus dat is ook niet betrouwbaar.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  blondje1313 zo 1 jan 2012 - 8:18

Wat een leuke datum voor de bevruchting Ayla!


En ontopic chinese kalender enzo klopte in ons geval in elk geval niet, voor dat urinetestje is het een beetje aan de late kant Wink

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Smaragdje zo 1 jan 2012 - 8:20

Hier klopte die chinese conceptietabel niet. Volgens dat zou J een meisje moeten zijn. Ik had dat jaar bijna alleen maar kans op een meisje volgens die tabel

Smaragdje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 8:35

Ayla schreef:De chinese conceptiekalender klopte bij mij niet, maar het is ook een beetje wazig wanneer de bevruchting nou precies plaats heeft gevonden, 31 december of 1 januari, of ertussenin :P maar volgens mij klopte die dan nog niet, zo ff kijken. Die andere van oneven leeftijd en oneven maand klopt wel, als 1 januari de conceptiedatum is, anders ook weer niet. Ik was 23 zwanger in maand 1.



Edit: Voor december zou die wel kloppen voor januari niet.

Dan zijn wij op dezelfde dag bevrucht :P alleen twee jaar ertussen. Hier was het ook 31 dec of 1 jan, gisteren of vandaag 3 jaar geleden Wink wel grappig ik denk er nu elke keer aan terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Ayla zo 1 jan 2012 - 8:46

Haha das ook toevallig Arden. Het is wel heel raar sowiezo, want 28 december ben ik nog ongesteld geweest... Maar mijn zwangerschap liep precies gelijk met de weken van het jaar, week 12 begon maandags, en de zaterdag ervoor was ik 12 weken zwanger. Of zou ik 28 december dan innestelingsbloeding gehad hebben? Ik heb daar tijdens mijn zwangerschap echt over na zitten denken, en weet het nog steeds niet.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Susan zo 1 jan 2012 - 8:49

Ik dacht nu heel even dat jullie dus op 31 december seks hadden en dat jullie vriend dan exact tussen 23.59 en 0.00 klaarkwam, maar toen bedacht ik me dat dat natuurlijk niet hoeft en dat je ook ná de daad bevrucht kan worden. nerd
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 8:51

Ayla schreef:Haha das ook toevallig Arden. Het is wel heel raar sowiezo, want 28 december ben ik nog ongesteld geweest... Maar mijn zwangerschap liep precies gelijk met de weken van het jaar, week 12 begon maandags, en de zaterdag ervoor was ik 12 weken zwanger. Of zou ik 28 december dan innestelingsbloeding gehad hebben? Ik heb daar tijdens mijn zwangerschap echt over na zitten denken, en weet het nog steeds niet.

Ben je dan niet twee weken erna bevrucht? Aangezien de bevruchting in week 2 valt en niet in week 0. Wanneer was je uitgerekend? Ik 24 september.

Susan, wij hebben op 31 dec seks gehad, niet op 1 jan, maar volgens de echo was de bevruchting idd op 1 januari.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Ayla zo 1 jan 2012 - 8:52

Wahaha susan dat zou wel héél mooi uitgekient zijn :P
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Ayla zo 1 jan 2012 - 8:54

Owja das waar ook, dat vergeet ik steeds, die 2 weken extra Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) 394967 Ik was 1 oktober uitgerekend (wat erg, daar moet ik ook alweer even over nadenken) 7 oktober is ze geboren.



Edit: 11 maart moest ik naar de verloskundige, toen was ik 10 weken en 6 dagen zwanger. Welke datum ben ik bevrucht? Dan reken ik 8 weken en 6 dagen terug toch? Kom ik op 6 januari.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Wennes zo 1 jan 2012 - 8:57

Iemand hier ervaring mee:

Een collega had het verhaal: als bij je eerste kindje de kruin op het achterhoofd recht zit is het volgende kindje van hetzelfde geslacht. Zit de kruin scheef dan is het volgende kindje van het andere geslacht.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:00

Wennes schreef:Iemand hier ervaring mee:

Een collega had het verhaal: als bij je eerste kindje de kruin op het achterhoofd recht zit is het volgende kindje van hetzelfde geslacht. Zit de kruin scheef dan is het volgende kindje van het andere geslacht.

Zie vorige pagina...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:00

Wennes schreef:Iemand hier ervaring mee:

Een collega had het verhaal: als bij je eerste kindje de kruin op het achterhoofd recht zit is het volgende kindje van hetzelfde geslacht. Zit de kruin scheef dan is het volgende kindje van het andere geslacht.
Kruin is hier moeilijk te bepalen zonder haar Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:00

Wennes schreef:Iemand hier ervaring mee:

Een collega had het verhaal: als bij je eerste kindje de kruin op het achterhoofd recht zit is het volgende kindje van hetzelfde geslacht. Zit de kruin scheef dan is het volgende kindje van het andere geslacht.

Een kennis van mij heeft wel veel vrienden/familieleden/kennissen waarbij dat klopte. Als het echt zou kloppen krijg ik waarschijnlijk tweeling meisjes. S. heeft 2 kruinen die allebei niet in het midden staan :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Ayla zo 1 jan 2012 - 9:06

Sta jij even gek te kijken als je volgende keer zwanger bent van een tweeling en 2 meiden krijgt Wink
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gast zo 1 jan 2012 - 9:08

Ayla schreef:Sta jij even gek te kijken als je volgende keer zwanger bent van een tweeling en 2 meiden krijgt Wink

Nou uhh ik hoop het eigenlijk niet haha Very Happy Een is dan meer dan genoeg Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwanger van een jongen of meisje? (Testen) Empty Re: Zwanger van een jongen of meisje? (Testen)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum