Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

opleidingen HBO onwaardig benoemd

+4
Middleme
Verde
Minx
BJA
8 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 5:29

Gister zijn er opleidingen als zeer zwak benoemd. Ze worden als HBO onwaardig bestempeld. Zijn hier mensen die deze opleiding volgen of zelfs mensen die al een diploma hebben van een van deze opleidingen?

Het lijkt me echt vreselijk om te horen dat je opleiding als zeer zwak wordt bestempeld en je diploma ineens niks meer waard is. Ik vroeg me af hoe mensen dit ervaren en hoe ze worden ingelicht hierover?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  BJA vr 29 apr 2011 - 7:15

Een kennis van mij doet een opleiding die als zeer zwak is bestempeld.
Hij baalt er wel van, maar voor de rest heb ik er niks over gehoord.
BJA
BJA
Prater
Prater

Aantal berichten : 874
Punten : 961
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Minx vr 29 apr 2011 - 9:06

Oud huisgenoot van mijn vriend doet zo'n opleiding. Zij is met ruzie verhuist. Het komische is wel dat ze constant liep te klagen over hoe zwaar haar opleiding wel niet was en dat ze zo veel moest doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Verde vr 29 apr 2011 - 9:19

Ik deed 1 van de opleidingen, maar dan op een andere locatie. Het is locatie-gebonden, dus voor zover ik weet was "mijne" niet zo zwak dat hij werd benoemd.
Maar: ik heb er ook meerdere malen last van gehad dat het slecht werd georganiseerd, er didactisch gezien zeer slechte docenten werden ingezet. Ik kon me bij een aantal opdrachten ook moeilijk voorstellen dat het HBO-niveau was, maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk met andere HBO-opleidingen of Universitair of MBO.
Ik denk dat het uiteindelijk ooit goed uit gaat pakken en ik vind dus echt goed dat het nu echt "gezien" is!

Maar voor alle studenten die er nu nog studeren bij de betreffende (of andere bij dezelfde instelling) opleidingen of afgestuurd zijn vind ik het heel erg zuur en sneu! Zij hebben er waarschijnlijk wel hard voor gewerkt en hadden er ook vrij weinig aan kunnen doen. Want zeg nou eerlijk: wie gaat op zoek naar een mogelijk moeilijkere opleiding, omdat deze te makkelijk is om je diploma mee te halen. Ik denk dat in de praktijk weinig studenten dit zullen doen!

Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 9:30

Fairytale schreef:Oud huisgenoot van mijn vriend doet zo'n opleiding. Zij is met ruzie verhuist. Het komische is wel dat ze constant liep te klagen over hoe zwaar haar opleiding wel niet was en dat ze zo veel moest doen.

Misschien ervaarde zij dat ook wel zo?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Minx vr 29 apr 2011 - 12:39

Dat zal ongetwijfeld zo geweest zijn, maar de verhalen erbij dat ze zo'n goede opleiding deed maakt het niet veel geloofwaardiger Wink
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Middleme vr 29 apr 2011 - 19:33

Giacomo schreef:
Fairytale schreef:Oud huisgenoot van mijn vriend doet zo'n opleiding. Zij is met ruzie verhuist. Het komische is wel dat ze constant liep te klagen over hoe zwaar haar opleiding wel niet was en dat ze zo veel moest doen.

Misschien ervaarde zij dat ook wel zo?

Waarschijnlijk zal ze dan niet zoveel gewend zijn? Ik heb ze er ook bij zitten in mijn klas die klagen dat het zoveel is en blablabla, terwijl ik een verzwaard programma doe en het ook red? (Het zal wel aan mij liggen)

Ontopic: bij mijn minor nu heb ik er 2 bij zitten die zo'n opleiding doen. En via de mail worden we ook op de hoogte gehouden dus zal wel zien hoe het uit zal pakken...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Minx vr 29 apr 2011 - 19:51

wij hebben zelfs een mail van school gehad dat ze niet een extra controle gehad hebben en dus niet bij de opleidingen behoren die tot zeer zwak behoren.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast za 30 apr 2011 - 7:45

Lijkt me echt waardeloos als je dan gaat solliciteren, je diploma is bijna niks waard dan. Zelf zit ik op een Hogeschool die elk jaar enorm hoog scoort, wat ik me niet altijd goed kan voorstellen. Dan moet de rest wel echt tot aan het treurige aan toe zijn..

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast ma 2 mei 2011 - 0:29

Ik ben achteraf heel blij dat ik geen MEM bij INHolland ben gaan doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Roxy89 do 5 mei 2011 - 23:05

Mijn opleiding (die ik eind jan 2011) heb afgerond is dus als zwak beoordeeld. Ben nog steeds op zoek naar werk en krijg nu ook steeds meer het idee dat het daar mee te maken heeft. Ben dan ook zwaar aan het twijfelen om toch maar een andere opleiding nog te gaan doen...
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:10

ik doe een opleiding waar ook het een en ander aan schort. Er zijn geen aanwijzingen dat het niveau van de afgestudeerden niet voldoende is, maar ze moeten voor september een heleboel dingen veranderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast do 5 mei 2011 - 23:36

Weetjewel schreef:Ik ben achteraf heel blij dat ik geen MEM bij INHolland ben gaan doen.

+1.

Ik heb voor dat ik een definitieve keus maakte voor een studie ook in het werkveld (tv) wat advies gevraagd en daar werd MEM bij INHolland ook sterk afgeraden. Blijkbaar was het niveau van de stagiaires toen al niet wat het moest zijn. Dat is nu zo'n 2,5 jaar geleden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:20

Roxy89 schreef:Mijn opleiding (die ik eind jan 2011) heb afgerond is dus als zwak beoordeeld. Ben nog steeds op zoek naar werk en krijg nu ook steeds meer het idee dat het daar mee te maken heeft. Ben dan ook zwaar aan het twijfelen om toch maar een andere opleiding nog te gaan doen...
Wat vervelend! Word jij geinformeerd door je oude opleiding of krijg jij alles via de media te horen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 0:20

Megara schreef:
Weetjewel schreef:Ik ben achteraf heel blij dat ik geen MEM bij INHolland ben gaan doen.

+1.

Ik heb voor dat ik een definitieve keus maakte voor een studie ook in het werkveld (tv) wat advies gevraagd en daar werd MEM bij INHolland ook sterk afgeraden. Blijkbaar was het niveau van de stagiaires toen al niet wat het moest zijn. Dat is nu zo'n 2,5 jaar geleden.
In de tv wereld maakt t op zich niet zo heel veel uit wat je gestudeerd hebt. Als je maar doorzettingsvermogen hebt en niet piept is t al snel goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Beachgirl vr 6 mei 2011 - 1:27

Niet een van die specifieke opleidingen, maar ik zit wel op INHolland.
Mijn opleiding is juist vorig jaar helemaal geanalyseerd, en daar kwam zeer goed uit. De school is helaas wel een zooitje, dat zal altijd zo blijven bij INHolland ben ik bang.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:29

Hoe weet je welke opleidingen van Inholland hbo-onwaardig zijn?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:35

Jada schreef:Hoe weet je welke opleidingen van Inholland hbo-onwaardig zijn?
Dat stond een tijdje geleden in iedere krant en was op ieder journaal. Is waarschijnlijk nog wel terug te vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:36

eerste hit op google:
http://nos.nl/artikel/236095-studies-inholland-hboonwaardig.html
De vier opleidingen zijn Bedrijfseconomie en Media en Entertainmentmanagement in Haarlem en Commerciële Economie en Vrijetijdsmanagement in Diemen. Die opleidingen krijgen waarschijnlijk een boete.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Roxy89 vr 6 mei 2011 - 1:41

Odilia schreef:
Roxy89 schreef:Mijn opleiding (die ik eind jan 2011) heb afgerond is dus als zwak beoordeeld. Ben nog steeds op zoek naar werk en krijg nu ook steeds meer het idee dat het daar mee te maken heeft. Ben dan ook zwaar aan het twijfelen om toch maar een andere opleiding nog te gaan doen...
Wat vervelend! Word jij geinformeerd door je oude opleiding of krijg jij alles via de media te horen?
Via de media, heb nog contact proberen te zoeken met mensen van inholland maar die zeggen alleen maar dat het wel mee valt en dat ik echt wel werk kan vinden, dat mijn diploma net zo veel waard is als van andere mensen etc.
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:43

Wat slecht zeg Roxy! Lijkt me een vervelende situatie. Vragen ze op sollicitatie gesprekken er naar?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Roxy89 vr 6 mei 2011 - 1:48

Ben tot nu toe nog maar 3x op gesprek gevraagd, waarvan ik van 1 gesprek gewoon weet dat ik daardoor niet naar een vervolg gesprek was (gesprek stopte namelijk meteen toen ik zei op welke school ik had gezeten) en 1 gesprek ik maandag. Zij weten nog niet waar ik heb gestudeerd, heb het namelijk van mijn cv af gehaald...
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:53

wat staat er dan op je cv? helemaal geen opleiding?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Roxy89 vr 6 mei 2011 - 1:54

Wel welke opleiding ik heb gedaan en van wanneer tot wanneer en in welke plaats, maar niet bij welke hogeschool.
Roxy89
Roxy89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 274
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gast vr 6 mei 2011 - 1:58

denk je dat ze ernaar gaan vragen? anders zou ik er niet over beginnen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

opleidingen HBO onwaardig benoemd Empty Re: opleidingen HBO onwaardig benoemd

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum