Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Meer dan 1,0 FTE werken

2 plaatsers

Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 20:49

Doet iemand dit? Ik krijg een nieuw contract en heb 2 werkgevers. 0,2 bij de één en kan 1,0 bij de ander krijgen. In de praktijk klinkt dat megaveel maar die uren draai ik tóch wel...namelijk thuis...voorbereiding en mails schrijven enzo...dat betekent dat mijn thuisuren declarabel worden en dat is lekker cashen....maar het betekent ook dat ik gedwongen een werkweek maak van 48 uren en dus nooit eens kan zeggen deze week ff niet. Dus toch maar voor de maximaal 1,0 FTE gaan? Met mijn gezondheid moet ik rustig aan doen maar aan de andere kant maak ik die 48 uur nu ook wel meestal en dan krijg ik ze dus uitbetaald...lastig uit te leggen...wat zouden jullie doen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Re: Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:06

Hmmm, da's lastig idd, aangezien je nu ook al die uren maakt en ze niet kan declareren. Als je voor jezelf weet dat dit niet gaat veranderen en je standaard meer dan 1,0 FTE werkt, zou ik er ook voor kiezen dat contractueel vast te laten leggen, zodat je voor die extra uren declarabele uren kan maken. Dit klinkt trouwens leuker dan dat het is hoor, want het wordt flink belast.:-S Althans, bij mij wel, maar ik sta ook maar voor 1,0 FTE, dus bij mijn zijn het overuren die ik declareer en waarvan ik dus heel veel belasting afsta niet terug kan vragen einde van het jaar, omdat ik ouder ben dan 27 jr. Het enige nadeel voor jou is, is dat je je dan vastlegt voor die 48 uur en dat gezondheidsgewijs gezien misschien wel te zwaar wordt, maar aan de andere kant maak je die uren nu ook en staat dat nergens formeel op papier vastgelegd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Re: Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  Rovine do 28 apr 2011 - 21:59

Worden die 8 uren ook door een andere werkgever betaald? Houd er dan wel rekening mee dat die zwaarder belast worden omdat je daarop geen loonheffingskorting toe kunt passen.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Re: Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 22:03

Nobucta schreef:Worden die 8 uren ook door een andere werkgever betaald? Houd er dan wel rekening mee dat die zwaarder belast worden omdat je daarop geen loonheffingskorting toe kunt passen.

Nee ik krijg 1,0 betaald door de hoofdwerkgever waar ik ook loonheffingskorting laat toepassen en de overige 0,2 ft worden betaald door de andere werkgever en daarvan blijft idd niet veel over maar daar heb ik redenen voor om het toch te blijven doen. Bedankt voor je tip, maar hiervan was ik dus al op de hoogte gelukkig smile .

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Re: Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 22:37

Ik heb het lang structureel gedaan en nu af en toe ook nog (heel sporadisch), maar ik vind het echt een aanslag op mijn prive-leven. Met 48 uur werken houd je echt weinig tijd over voor jezelf en die weinige tijd heb je waarschijnlijk ook niet veel puf meer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Re: Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  bolus26 za 30 apr 2011 - 9:56

ik heb dit ook iets langer als een jaar structureel gedaan en ik werd er wel heel erg moe van op den duur,het beinvloedt je soicale leven enorm allereersrt omdat je veel moet werken en omdat het veel energie kost.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Meer dan 1,0 FTE werken Empty Re: Meer dan 1,0 FTE werken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum