Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

werken als gastouder?

4 plaatsers

Ga naar beneden

werken als gastouder? Empty werken als gastouder?

Bericht  JD do 8 nov 2012 - 9:02

Ik heb wat vragen aan meiden hier die als gastouder werken / hebben gewerkt.

-wat verdiende jij per kind per uur?
-zit er verschil (in prijs) of je de kinderen bij jou thuis of de ouder thuis opvangt?
-hoelang gaat erover heen voordat je ingeschreven bent in het register en aan de slag kunt?
-moet je perse via een gastouderbureau aan de slag?of kun je jezelf laten registreren als gastouder,zonder gastouderbureau?
-houdt het GOB een deel van je loon in?
-hoe zit het met uitbetaling, je krijgt toch bruto betaald en moet zelf een deel apart houden voor de belasting ofzo?

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

werken als gastouder? Empty Re: werken als gastouder?

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 9:04

Ik zou goed uitvissen of je wel dingen als pensioen en andere sociale zekerheid opbouwt. Meestal is dat als gastouder niet zo.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 9:08

ik werk niet als gastouder, maar kan wel vragen voor je beantwoorden over onze gastouder:

-wat verdiende jij per kind per uur?
Onze gastouder krijgt 4.75 euro bruto per uur per kind, daarvan moet ze zelf nog belasting afdragen.

-zit er verschil (in prijs) of je de kinderen bij jou thuis of de ouder thuis opvangt?
ja, daar hebben wij ook even naar gekeken, voor zover ik begrepen heb moet het gastgezin je in dienst nemen als je bij hun thuis oppast. Dan krijgt je een vast uurloon, wat minimaal het minimum loon is.

-hoelang gaat erover heen voordat je ingeschreven bent in het register en aan de slag kunt?
Dat duurt wel even, een week of 6 denk ik wel.

-moet je perse via een gastouderbureau aan de slag?of kun je jezelf laten registreren als gastouder,zonder gastouderbureau?
Ouders kunnen alleen kinderopvangtoeslag krijgen als ze gebruik maken van een gastouder via een gastouderbureau.

-houdt het GOB een deel van je loon in?
ons bureau rekent een vast bedrag aan bemiddelingskosten bovenop het uurloon van de gastouder. In ons geval is dat 55 euro per maand per kind, ongeacht het aantal uren dat je afneemt.

-hoe zit het met uitbetaling, je krijgt toch bruto betaald en moet zelf een deel apart houden voor de belasting ofzo?
je krijgt inderdaad bruto betaald, je moet zelf een deel apart houden voor de BD en je moet zelf je pensioen regelen en eventueel sparen voor arbeidsongeschiktheid of voor als je (tijdelijk) geen kindjes hebt.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 8 nov 2012 - 9:11

Ik kreeg 6 euro per uur destijds, en paste bij de ouders thuis op. Zij hadden ook een gastouderbureau geregeld en ik moest me daar toen in schrijven.
Dit is wel paar jaar geleden, voor alle strenge regels. Ik kon ook dezelfde week nog aan de slag toen daar.

Ik kreeg iig bruto betaald, rechtstreeks betaald door de ouders, dus niet via het GOB, en dan moet je later nog belasting afdragen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TukTuk do 8 nov 2012 - 9:12

Maple schreef:Ik zou goed uitvissen of je wel dingen als pensioen en andere sociale zekerheid opbouwt. Meestal is dat als gastouder niet zo.

Maar JaneDoe gaat volgend jaar weer studeren geloof ik, dus het is tijdelijk, dus zou die dingen die jij noemt niet zo erg mee laten spelen.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Lejow do 8 nov 2012 - 9:19

Dan lijkt het me lastig om ouders te vinden, als je het maar voor zo kort gaat doen.
En een beetje misleidend als je ze niet vertelt dat het maar voor een jaartje is.

Heb je net een bestand met wat kids op gebouwd, ga je weer studeren, moeten de ouders weer wat anders zoeken.
Daar zou ik niet blij van worden!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 9:21

Lejow schreef:Dan lijkt het me lastig om ouders te vinden, als je het maar voor zo kort gaat doen.
En een beetje misleidend als je ze niet vertelt dat het maar voor een jaartje is.

Heb je net een bestand met wat kids op gebouwd, ga je weer studeren, moeten de ouders weer wat anders zoeken.
Dat ook inderdaad... Als het dan toch maar tijdelijk is dan zou ik gewoon bij de Appie achter de kassa duiken. Verdient ook niet slecht en in elk geval meer zekerheid dan in de kinderopvang momenteel.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 8 nov 2012 - 9:22

Lejow schreef:Dan lijkt het me lastig om ouders te vinden, als je het maar voor zo kort gaat doen.

Volgens mij is het zelfs korter, ik dacht in het andere topic gelezen te hebben dat het om 3 maanden gaat? Maar ze heeft volgens mij ook al adressen waar ze terecht kan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 9:24

AngelNyn schreef:

Volgens mij is het zelfs korter, ik dacht in het andere topic gelezen te hebben dat het om 3 maanden gaat? Maar ze heeft volgens mij ook al adressen waar ze terecht kan.
Dan snap ik niet zo goed waarom ze die baan voor 40 uur in het detentiecentrum afgeketst heeft. Als het toch maar voor tijdelijk is geeft dat natuurlijk wel meer inkomsten.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk do 8 nov 2012 - 9:27

Maple schreef:
AngelNyn schreef:

Dan snap ik niet zo goed waarom ze die baan voor 40 uur in het detentiecentrum afgeketst heeft. Als het toch maar voor tijdelijk is geeft dat natuurlijk wel meer inkomsten.

Omdat ze toen de keus had 32 uur kdv of 40 uur deteniecentrum maar minder verdienen en dus gekozen had voor het KDV.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Ibbeltje do 8 nov 2012 - 9:40

Maar voor die 3 maanden als gastouder te werken vind ik een beetje raar. Je kent de kinderen en ouders dan net, en dan moeten de ouders weer op zoek naar een andere gastouder. Lekker dan, weer wennen aan een andere. Niet voor elk kind makkelijk en als je zelf al weet dat het voor 3 maanden is?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  Gast do 8 nov 2012 - 9:42

Ik geloof dat ik in het andere topic zag dat ze een aanbod heft gekregen, dan stemmen die ouders er blijkbaar mee in, maar mijn voorkeur zou het idd ook niet hebben.

Gast
Gast

Bericht  Ibbeltje do 8 nov 2012 - 9:43

Maple schreef:Ik geloof dat ik in het andere topic zag dat ze een aanbod heft gekregen, dan stemmen die ouders er blijkbaar mee in, maar mijn voorkeur zou het idd ook niet hebben.

Was dat niet op een KDV zelf? Dacht dat ze misschien vragen stelde over de gastouder omdat het een beetje raar was op de KDV qua betaling of zoiets. Of heb ik het niet goed gelezen.

Edit: oh ze had ook een aanbod van een gezin...maar goed weten die wel dat het een korte termijn is?
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Bericht  JD do 8 nov 2012 - 10:01

Ik reageer straks even uitgebreid, als ik thuis ben smile
Maar ik heb inderdaad al 2 gezinnen die allebei weten dat het tojdelijk is
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  JD do 8 nov 2012 - 11:30

Zo, hier ben ik met de uitgebreide reactie.

Ik zat zonder werk en kon inderdaad kiezen tussen 32 uur op een kdv of 40 uur via het uitzendbureau. Omdat het werk op het kdv dichterbij was, het werk was waarvoor ik geleerd heb, en het beter verdiende, heb ik voor het kdv gekozen.
Helaas wist ik toen nog niet goed hoe de gang van zaken op dit kdv was. Het is er vies,smerig,amateuristisch en ze houden er qua contracten regeltjes op na die ik niet vertrouw. Ik krijg er gewoon een naar onderbuik gevoel van. (zie mijn andere topic).
Daarnaast hadden ze mij in mn gesprek verteld dat ze vol zaten en geen last hadden van de crisis in de kinderopvang. Nu ik er vandaag was, bleek dat er maar 4 kindjes in het hele kdv waren.... Rolling Eyes

Ik heb eerst het uitzendbureau gebeld of ik nog steeds in het detentiecentrum terecht kon, helaas kon dit niet meer.

Nu pas ik sinds een paar weken op bij een gezin met 4 kindjes (kindjes van mijn vorige werk). Zij zijn blij en tevreden en willen hin kids nu van het kdv afhalen. Het wordt echt te duur voor ze, en ze willen een oppas aan huis. Ik pas er nu zwart op, maar omdat zij natuurlijk met hun belastingteruggave zitten, willen ze het nu via een GOB gaan regelen, logisch. Volgens mij ga ik er eerder op vooruit dan achteruit, dus ik vind het prima.
Ze weten dat ik over 2,5 maand mogelijk weer weg ben, maar die gok willen ze nemen. Ze hebben dan een goede oppas, en hebben tot eind januari om verder te zoeken naar een andere oppas.

Sja ik zou ook geen oppas voor maar 3 maanden aannemen, maar ja....het is hun keuze smile
JD
JD
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: