Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vast voedsel weigeren.

+2
PiP
loesje
6 plaatsers

Ga naar beneden

Vast voedsel weigeren. Empty Vast voedsel weigeren.

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 20:30

Amé is ondertussen alweer 6 maanden, maar elke dag probeer ik groente te geven, maar ze eet er gewoon helemaal niks van. Ze trekt een hele vieze mond en gaat echt lopen kokhalzen.
Ik heb geprobeerd om het gepureerd te geven, maar ook hele stukken. Maar ze moet er gewoon niks van hebben. Dus ze zit gewoon nog aan dr 5 flessen per dag.
Iemand nog andere tips?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Vast voedsel weigeren. Empty Re: Vast voedsel weigeren.

Bericht  loesje do 28 apr 2011 - 20:34

elke dag hetzelfde aan bieden dan komt het vanzelf ons zoontje wilde eerst ook niks eten alleen wortelen uit een 4 maanden potje en de fles + pap maar sinds 2 dagen heeft hij het licht gezien en eet hij gewoon met de pot mee:)
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  PiP do 28 apr 2011 - 20:41

Wij zijn met 5,5 maand begonnen met groente en ze moest er ook niks van weten.
Ook van alles geprobeerd, potjes, zelf koken, stukjes op gegeven moment zelfs met appelmoes terwijl ik daar tegen ben.
Maar niks wou ze, fruit ging er wel goed in. Tegen de 7 maand eens een 6+ potje geprobeerd en tadaa, mevrouw smulde ervan! Toen heb ik het zelf koken ook maar even gelaten voor wat het was, was allang blij dat ze at.

Flessen weet ik zo niet meer eerlijk gezegd.. volgens mij kreeg ze er hier 4 of zelfs 3. Ze heeft nooit heel veel gedronken.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 20:47

Hier was het in het begin ook een klein drama. Krijsen deed ze, en ze wilde absoluut niet eten. Heb ook vanalles geprobeerd, van volledig gepureerd tot stukjes.

Ben het elke dag maar blijven aanbieden, ging het niet dan stopten we weer. Na een paar weken ging het steeds beter en nu eet ze de meeste dingen met smaak op! Wat ze nu krijgt is trouwens nog glad gepureerd, stukjes gaat ze van kokhalzen en dan wil ze niet meer.

We zijn hier met 5 maanden begonnen en sinds een week of 2 gaat het best goed. Het heeft al met al dus zeker een week of 3 geduurd voordat het een beetje begon te lukken.

Ik weet niet hoelang je al bezig bent? Als het nog niet zo lang is kun je het misschien nog even blijven proberen en anders heb ik helaas geen tips voor je. Ja, misschien eentje waarvan ik niet echt weet of het wat is.. Toen ze hier niks wilde eten in het begin zei iemand dat ik het misschien kon proberen om het zo dun te maken dat ze het uit een fles kon drinken. Dat heb ik niet gedaan omdat ik het nog even gewoon wilde proberen, dus of het werkt zou ik niet weten.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 20:49

Ja ook al een week of 3 bezig inderdaad. Ze heeft heel erg last van reflux, dus misschien dat het ook daardoor komt.
Ik ga straks weer een fruithap voor Mas maken en dan kijken of zij dan ook wil. Zo probeer ik het maar, want weet het anders ook niet.

Gast
Gast

Bericht  loesje do 28 apr 2011 - 20:52

krijgt ze daar ook medicijnen voor?? want onze zoon heeft ook reflux en krijgt daar nexium voor zodat het zuur minder pijn doet.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  PapillonRose do 28 apr 2011 - 20:56

Ja, misschien heeft de reflux er ook wel mee te maken. Lijkt me niet lekker als je daar last van hebt in elk geval.

Hopelijk wil ze snel wat eten, kan me voorstellen dat je op een gegeven moment niet meer weet wat je moet proberen. Ik zag al hele scenario's voorbij komen van een kindje wat enorme eetproblemen zou krijgen, maar tot dusver gaat het ineens toch best goed. Hopelijk eet ze straks ook lekker een beetje fruithap!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:03

Ja ze heeft Motilium voor de reflux.
Ik heb volgende week weer een gesprek met de KA dus zal ook wel aan hem vragen hoe en wat.
Amé is 2 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en ze heeft een sonde gehad, dus ik vraag me af of het daar toevallig ook door kan komen.
Flessen gingen een paar weken na de sonde ook heel slecht erin en nog veel kokhalzen soms zelfs tot spugen aan toe.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:06

Arme lieve spekkie, gelukkig heeft ze nog genoeg vet om op te teren Laughing

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:12

_Leaf_ schreef:Arme lieve spekkie, gelukkig heeft ze nog genoeg vet om op te teren Laughing

Ja die heeft ze genoeg Very Happy

Gast
Gast

Bericht  loesje do 28 apr 2011 - 21:25

Motilium zorgt er alleen maar voor dat het sneller van de maag naar de darmen gaat maar haalt de pijn van het zuur niet weg. vraag aan de kinderarts maar nexium dat werkt veel beter tegen de pijn. ik zou ook niet willen eten als ik veel pijn had in mijn keel.
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Flemy do 28 apr 2011 - 21:26

Ik denk dat het vanzelf wel komt..
De jongste hier is ook zo'n slechte eter. Ze begon met permanent weigeren, kokhalzen en gillen. Toen at ze soms weleens een heel portie op. Dan weer ineens niks willen, dan weer een paar hapjes om vervolgens haar lippen op slot te doen.. confused

Tegenwoordig, *afkloppen*, eet ze eindelijk al een paar dagen alles helemaal op. Fruit en groente. Maar dit is dan wel sinds ze in de kinderstoel aan tafel zit. Schijnbaar werkt dat goed voor haar, want ze vindt dat zo gezellig en leuk dat ze onbewust alles in haar mond laat stoppen Wink

Edit: Zij had dus ook altijd reflux/KMA hè, dus het kan wel allemaal meespelen. Ik merk ook wel dat het hier ook heel duidelijk het karakter is wat meespeelt, want als ze iets niet wil dan wil ze niet. En misschien dat het daarom ook wel beter gaat in de stoel, omdat ze nu dus rechtop zit. Voorheen zat/lag ze altijd in de wipper.

Laatst aangepast door Flemy op do 28 apr 2011 - 21:29; in totaal 1 keer bewerkt
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  loesje do 28 apr 2011 - 21:27

[quote="Weetjewel"]Ja ze heeft Motilium voor de reflux.
Ik heb volgende week weer een gesprek met de KA dus zal ook wel aan hem vragen hoe en wat.
Amé is 2 keer opgenomen geweest in het ziekenhuis en ze heeft een sonde gehad, dus ik vraag me af of het daar toevallig ook door kan komen.
Flessen gingen een paar weken na de sonde ook heel slecht erin en nog veel kokhalzen soms zelfs tot spugen aan toe.[/quote]

als ze al reflux heeft en dan komt daar nog een slangetje bij wat het dus nog meer beschadigd ja dan gaat het natuurlijk nog meer pijn doen met als gevolg dat ze niet meer wil eten
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  meisjesmama do 28 apr 2011 - 21:43

Hier had het ook met reflux te maken en hebben we zelfs begeleiding van een logopediste gehad omdat het eten een groot drama was. En nu gaat het super goed!
Ik zou het ook zeker met de ka overleggen misschien heeft die nog goede tips.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:45

Ze heeft eerst Losec gehad, maar ze had heel veel bijwerkingen.
Ik ga nu met haar naar de osteopaat, en sindsdien is het spugen al zoveel minder, normaal kon ik haar wel 5 keer per dag schone kleren aan doen, en nu soms niet eens meer.
Ze heeft net 2 happen peer gehad van Mas, maar daarna was het klaar. Ik maak er ook geen drama van. En ze zal vast niet de rest van dr leven flesvoeding drinken smile

Gast
Gast

Bericht  meisjesmama do 28 apr 2011 - 21:49

R. heeft tot ruim 8 maanden nog 5 flessen gehad en toen ze eenmaal ging eten waren die flessen er gauw vanaf.
Ik heb van de logopediste geleerd dat ik niet moest doorzetten maar blij moest zijn dat ze 5 happen at. Terwijl ik ben E. gewend was dat ze binnen 3 weken goed at.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 21:57

Dat hadden Lise en Mas ook inderdaad, die aten ook al snel goed.

Gast
Gast

Bericht  Flemy vr 29 apr 2011 - 1:55

Mijn oudste was ook al heel snel goed aan het eten, met alles; brood/groente/fruit etc.
Het was dan ook wel wennen dat deze zo moeilijk doet met eten. Ik wilde ook vooral doorzetten in het begin, maar inderdaad die paar happen zijn eigenlijk ook goed genoeg voor nu.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 6:33

Goh, je bent terug! Ik denk dat het per kindje verschilt wanneer ze precies toe zijn aan bijvoeding. Mijn dochter werd met een maand of vier al hysterisch als wij wat aten (dan deden we dan ook maar niet meer in haar bijzijn), omdat ze al zo aan bijvoeding toe was. Uiteindelijk hebben we het kunnen rekken naar de vijfde maand en bij de allereerste keer proberen ging er gelijk 200 gram wortel in :shock: en toen was ze nog boos dat ze niet meer kreeg. Het kindje van een vriendin van mij was er eigenlijk pas met zeven maanden aan toe, voor die tijd had hij gewoon genoeg aan melk. Dus ik denk dat ieder kindje verschillend is en dat kindjes gemiddeld rond de zes maanden aan bijvoeding toe zijn. Gewoon blijven aanbieden en een dezer dagen of weken zal ze er vast wel aan beginnen.

Gast
Gast

Bericht  nillis zo 1 mei 2011 - 19:48

Wij zijn ook met T begonnen, maar gaat ook nog minimaal. Ze heeft ook reflux en krijgt Nexium. Ik bied gewoon aan en hoop dat ze vanzelf meer gaat eten. Ze hoeft niet meer te spugen, maar heeft wel veel last van haar darmpjes.
Ze krijgt nu nog alleen groente, die ik zelf klaar maak en volgend weekend wil ik fruit proberen. Gisteren had ze doperwten, dat vond ze niet echt lekker, maar de broccoli van de week gingen toch wel een paar hapjes naar binnen.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  loesje zo 1 mei 2011 - 20:05

ons zoontje wil eten wat wij eten en anders eet hij het niet ook al heeft hij trek en vind hij het lekker dat is soms best moeilijk want zijn eten moet dan persee op ons eten lijken
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: