Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden....

5 plaatsers

Ga naar beneden

Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden.... Empty Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden....

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 18:36

Sinds dat ons dochtertje 8 maanden is probeer ik haar de groentehapjes vanaf 8 maanden te geven. Die wil ze absoluut niet hebben ( omdat er stukjes in zitten ) Op een gegeven moment ben ik zelf hapjes gaan maken en ook met mini stukjes en dat wil ze ook niet.... Ik probeer het wel elke dag aan te bieden. Nu is het alweer een week geleden en ga het vandaag weer proberen. Nu krijgt ze gewoon nog de hapjes van 6 maanden en die vindt ze om te smullen! Maar daarentegen lust ze de fruithapjes vanaf 8 maanden wel, en daar zitten ook kleine stukjes in! Ik maak me er totaal niet druk om hoor, het komt vanzelf allemaal wel maar was wel eens benieuwd of iemand dit herkent?
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden.... Empty Re: Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden....

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 19:14

Mijn uk eet ook nog steeds geen potjes van 8 maanden. Terwijl hij een appel uit de hand krijgt, koekjes, fruit met stukjes etc etc. (en natuurlijk 2 boterhammen met korst)

Wat hij wel wil.. is de stoommaaltijden (met stukjes). Dat gaat er perfect in!!! En de potjes van bonbebe Very Happy

Gast
Gast

Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden.... Empty Re: Dochtertje 9 maand wil geen hapjes van 8+ maanden....

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 19:17

Kleine_uk schreef:Mijn uk eet ook nog steeds geen potjes van 8 maanden. Terwijl hij een appel uit de hand krijgt, koekjes, fruit met stukjes etc etc. (en natuurlijk 2 boterhammen met korst)

Wat hij wel wil.. is de stoommaaltijden (met stukjes). Dat gaat er perfect in!!! En de potjes van bonbebe Very Happy

Natuurlijk, nooit aan gedacht om ook eens potjes van een ander merk te kopen! Ik heb nu Olvarit en C1000 eigen merk geprobeerd. Zal straks eens wat anders halen.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 19:28

Dat hebben we hier ook op het begin gehad hoor, en het enige wat ik je als advies kan geven is: blijven aanbieden. Haha lekker afgezaagd, maar echt waar, het is voor hun natuurlijk enorm wennen, ze moeten ineens kauwen enz.
De stukjes in de fruitpotjes zijn een stuk zachter en dus makkelijker weg te werken smile

Gast
Gast

Bericht  PiP do 28 apr 2011 - 20:37

Hier precies hetzelfde!
Geen groente 8+, wel fruit en stukken brood... Op het CB gaven ze aan dat ik het gewoon af en toe weer moest proberen.
Op gegeven moment wou ze bepaalde smaken wel en later alles.
Ze wou hier sowiezo pas laat groente eten.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 22:05

FoolishSam schreef:Dat hebben we hier ook op het begin gehad hoor, en het enige wat ik je als advies kan geven is: blijven aanbieden. Haha lekker afgezaagd, maar echt waar, het is voor hun natuurlijk enorm wennen, ze moeten ineens kauwen enz.
De stukjes in de fruitpotjes zijn een stuk zachter en dus makkelijker weg te werken smile

En dat wil dus echt niet altijd werken. Ik kon het geven, hij spuugde het uit en ging hard huilen. Uiteindelijk wilde hij gewoon niet meer in de kinderstoel, bang voor dat hij weer iets vies zou krijgen.

Nadat ik de stoommaaltijden had gehaald (ook vanaf 8 en vanaf 12 maanden zelfs) gaf hij geen kik. (later van Bonbebe..)Waarom dan dwingen om persee die ene van olvarit te eten? Niet elk kindje werkt het zelfde.

Btw. Stukjes vlees of aardappel eet hij wel gewoon, dus dan ach ik het niet nodig om te zeggen dat hij maar gewoon moet wennen.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 22:43

Kleine_uk schreef:
FoolishSam schreef:Dat hebben we hier ook op het begin gehad hoor, en het enige wat ik je als advies kan geven is: blijven aanbieden. Haha lekker afgezaagd, maar echt waar, het is voor hun natuurlijk enorm wennen, ze moeten ineens kauwen enz.

En dat wil dus echt niet altijd werken. Ik kon het geven, hij spuugde het uit en ging hard huilen. Uiteindelijk wilde hij gewoon niet meer in de kinderstoel, bang voor dat hij weer iets vies zou krijgen.

Nadat ik de stoommaaltijden had gehaald (ook vanaf 8 en vanaf 12 maanden zelfs) gaf hij geen kik. (later van Bonbebe..)Waarom dan dwingen om persee die ene van olvarit te eten? Niet elk kindje werkt het zelfde.

Btw. Stukjes vlees of aardappel eet hij wel gewoon, dus dan ach ik het niet nodig om te zeggen dat hij maar gewoon moet wennen.

Ik zeg ook niet dat je moet dwingen....ik zeg alleen dat ze toch gewoon moeten leren eten, en als je je kind nu al "speciale" potjes enzo gaat geven het geen alleseter word, wij hebben gewoon doorgezet een week of 2, en hij at steeds meer, maar daarintegen is het niet zo dat ik me niet kan voorstellen als je kindje echt niets eet, je van alles gaat proberen.

Gast
Gast

Bericht  Mida4you do 28 apr 2011 - 22:47

Ja wij bieden ook gewoon elke dag aan hoor! Dan leert ze het vanzelf wel eten. Het heeft gewoon even tijd nodig.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Susan do 28 apr 2011 - 23:27

Ezra heeft dat ook nooit gewild, het is bij hem óf echt vast voedsel, dus brood, aardappels, een balletje gehakt, een appel, een peer, et cetera, óf helemaal fijn, grof gepureerd vindt hij gewoon vies. Yoghurt met stukjes fruit eet hij bijvoorbeeld ook niet, of appelcompôte met stukken appel. Als hij nog wel eens een potje eet (hij is gek op bruine bonen met rundvlees en appel en ook op bepaalde fruitpotjes) dan is het altijd een potje voor zes maanden.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 3:59

FoolishSam schreef:
Kleine_uk schreef:

Ik zeg ook niet dat je moet dwingen....ik zeg alleen dat ze toch gewoon moeten leren eten, en als je je kind nu al "speciale" potjes enzo gaat geven het geen alleseter word, wij hebben gewoon doorgezet een week of 2, en hij at steeds meer, maar daarintegen is het niet zo dat ik me niet kan voorstellen als je kindje echt niets eet, je van alles gaat proberen.

Hoezo speciale potjes??? Bonbebe heeft hier een even groot vak als olvarit. Niks speciaals dus. En die stoommaaltijden zijn hier altijd uitverkocht! Heb je het wel eens zelf geproefd? Ik vond tussen die potjes van olvarit en die stoommaaltijden een wezelijk groot verschil zitten, qua smaak, geur, stukjes echt alles.

Mijn zoontje eet wel erg veel, is erg nieuwsgierig. Eet gewoon een aardappel. Maar net zoals bij susan is het grofgeprakte geen succes. Idem als stukjes in yoghurt. Btw. ik haat dat zelf ook nog steeds..

En een alles eter? Pff moet er niet aan denken, ben ik mijn leven zo ook niet meer veilig :o Very Happy Wink

Gast
Gast

Bericht  Mida4you vr 29 apr 2011 - 4:34

Ik heb het net weer geprobeerd. Ze is gek op bruine bonen met appel ( zonder stukjes ) dus ik denk koop bruine bonen met appel en rundvlees van 8+ met stukjes. Mevrouw begon te huilen en spuugde alles eruit. Nog een een hapje gegeven en ze wou het ECHT niet. Toen heb ik maar een 6 maanden hapje uit de kast gepakt en die at zo weg..... wat een grapjas :P
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Annemie vr 29 apr 2011 - 5:34

Mirjam4you schreef:Ik heb het net weer geprobeerd. Ze is gek op bruine bonen met appel ( zonder stukjes ) dus ik denk koop bruine bonen met appel en rundvlees van 8+ met stukjes. Mevrouw begon te huilen en spuugde alles eruit. Nog een een hapje gegeven en ze wou het ECHT niet. Toen heb ik maar een 6 maanden hapje uit de kast gepakt en die at zo weg..... wat een grapjas :P

Haha heel herkenbaar, mijn zoontje heeft precies hetzelfde!
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Susan vr 29 apr 2011 - 7:46

Als het om potjes gaat vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo'n issue, zolang ze maar leren kauwen en uiteindelijk meer willen eten dan alleen zesmaandenpotjes. Dat hij geen grofgepureerd voedsel wil eten, ach, ik geef hem geen ongelijk, het ziet er ook niet bepaald smakelijk uit. Ik vind niet dat hij alle soorten potjes gegeten moet hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Mida4you vr 29 apr 2011 - 8:19

Oh ik ook absoluut niet. Maar stukjes wortel, aardappel, en fruit etc. eet ze wel gewoon zo uit de hand. En dan is het ook goed ja. Ik maak me er ook totaal niet druk om!
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 29 apr 2011 - 8:51

Susan schreef:Als het om potjes gaat vind ik het eerlijk gezegd ook niet zo'n issue, zolang ze maar leren kauwen en uiteindelijk meer willen eten dan alleen zesmaandenpotjes. Dat hij geen grofgepureerd voedsel wil eten, ach, ik geef hem geen ongelijk, het ziet er ook niet bepaald smakelijk uit. Ik vind niet dat hij alle soorten potjes gegeten moet hebben.

Het gaat om het eindresultaat, nietwaar?

Ik zou het vooral niet forceren, voor je het weet heb je er ook nog een eetfobie bij. Voorzichtig zoeken naar manieren waarop ze wel wil eten. Als ze wel uit de hand wil eten, zou ik me to-taal geen zorgen maken om het feit dat ze geen grof gepureerd wil eten.

Bijna elk kindje heeft wel iets 'aparts' met eten. Onze dochter moet het eten of echt koud hebben (koelkastkoud) of echt warm, bijna heet. Alles wat daar tussen in zit gaat ze van kokhalzen.

Gast
Gast

Bericht  Printje vr 29 apr 2011 - 9:12

Ons kleine ventje lust helemaal geen potjes eten zelfs hahahaha. Ik heb het altijd vers gemaakt en het resultaat was al snel dat potjes BAH zijn zoals hij zelf zegt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Mida4you vr 29 apr 2011 - 18:00

Maar daarom, het komt zoals het komt. Net als wat Dromertje zeg, elk kind heeft wel iets aparts. Wink Maar ik vroeg me over het algemeen af of er meer kindertjes waren die dit hebben.
Mida4you
Mida4you
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: