Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Geen hapjes groenten, wel brood...

3 plaatsers

Ga naar beneden

Geen hapjes groenten, wel brood... Empty Geen hapjes groenten, wel brood...

Bericht  Kruidkoek wo 21 aug 2013 - 21:10

Wij zijn nu bijna 2 weken bezig met hapjes groenten aan K te geven.
Kort samengevat is dat nou niet bepaald een succes. Krijsen, kokhalzen, alles er weer uitspugen, lippen stijf op elkaar houden en heeeeeeeeel erg overstuur raken.
De paar ieniemienie hapjes die we er met het nodige kunst en vliegwerk in hebben gekregen, kotst hij er na 2 minuten in een golf weer uit.
Nu zat hij gisteren aan mijn brood te trekken toen ik hem op schoot had en een broodje had.
Ik dacht, laat ik eens een broodkorst proberen, met de gedachte dat hij er alleen mee wilde spelen maar meneer viel de korst aan alsof hij dagen niks te eten had gehad en heeft hem "op gesabbeld..."
Hapje bloemkool was wederom een drama (we zijn met wortel begonnen, ook geen succes)
maar nu net eet hij met smaak weer een broodkorst op.
Wat zouden jullie doen, stoppen met hapjes en hem brood geven zodat hij aan een andere structuur in zijn mond kan wennen, of broodkorst geven maar ook hapjes blijven proberen?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Geen hapjes groenten, wel brood... Empty Re: Geen hapjes groenten, wel brood...

Bericht  Liadan wo 21 aug 2013 - 21:11

Ik zou hem een stuk groente in zijn hand geven en kijken wat hij er dan mee doet. Misschien eet hij wel liever stukken dan gepureerd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Floor wo 21 aug 2013 - 21:32

Ik bood allebei aan. Brood in de ochtend en rond de lunch. groenten rond het avondeten.
ik gaf wel stukken zodat hij er zelf op kon sabbelen en bijten (bekijken en fijndrukken). 
later gaf ik ook af en toe potjes, daar lustte hij niet zo veel van, maar een aantal smaken en alleen olvarit Rolling Eyes  (potjes waren gemak ivm weinig tijd)
gewoon zelf laten eten, onze zoon wordt niet gevoerd dat wil hij niet, hij vond het wel interessant al die stukken eten en smaken. (tot een aantal maanden terug toen at hij niks meer laughcry )
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: