Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

4 plaatsers

Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  loesje do 28 apr 2011 - 2:28

mijn zoontje is sinds kort begonnen met brood te eten hij vind het heerlijk maar nu valt er weer een fles af en houd hij er nog maar 1,5 over is dat niet teweinig voor zijn botten vanwege het calcium gehalte? mag hij nu ook yoghurt na de warme maaltijd??
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 2:40

Ja dat mag.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 3:09

Vanaf 6 maanden mag het. S. krijgt vanaf 7,5 maand yoghurt/kwark. Ik geef meestal kwark omdat dat wat dikker is dan yoghurt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Diese do 28 apr 2011 - 3:10

Op advies van de kinderarts van het CB zijn wij begonnen met yoghurt geven toen de 4e fles eraf ging. Ze krijgt 100 ml verdund met 30 ml water. Soms ook een kant-en-klaar-babytoetje.
Om praktische redenen (mee-eten met ons) geven wij om 16 uur yoghurt en om 17.30 uur groente. Dus eerst het toetje en dan de maaltijd Very Happy


Laatst aangepast door Diese op do 28 apr 2011 - 3:43; in totaal 1 keer bewerkt
Diese
Diese
Prater
Prater

Aantal berichten : 615
Punten : 679
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  loesje do 28 apr 2011 - 3:24

oke bedank dan gaan we dat zeer binnenkort maar eens invoeren Very Happy
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Mamsie do 28 apr 2011 - 7:35

Ik geef het nu sinds een week, hij is nu 7.5 maand ongeveer. Op aanraden van de Kinderarts ben ik hem activia gaan geven. Wel gewoon de naturel.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Gast do 28 apr 2011 - 7:38

Mamsie schreef:Ik geef het nu sinds een week, hij is nu 7.5 maand ongeveer. Op aanraden van de Kinderarts ben ik hem activia gaan geven. Wel gewoon de naturel.

Mamsie, heb je dat advies gekregen omdat hij moeite heeft met poepen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  PiP do 28 apr 2011 - 7:40

Ik weet het niet precies meer, maar volgens mij kreeg ze van 10 t/m 12 maand ongeveer 50ml pure volle yoghurt.
Op gegeven moment ook heeel soms een danoontje.
Daarna wat meer ml.

Ik dacht eerst dat je helemaal geen koemelk mocht geven, maar later las ik ergens dat max 50ml per dag niet erg is.
Dacht dat het in het cb-boekje stond.

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Mamsie do 28 apr 2011 - 10:21

Minneke schreef:
Mamsie schreef:Ik geef het nu sinds een week, hij is nu 7.5 maand ongeveer. Op aanraden van de Kinderarts ben ik hem activia gaan geven. Wel gewoon de naturel.

Mamsie, heb je dat advies gekregen omdat hij moeite heeft met poepen?

Ja omdat hij toch wel vaak last van zn darmpjes heeft.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

waneer begonnen jullie met yoghurt geven? Empty Re: waneer begonnen jullie met yoghurt geven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum