Zindelijk, wanneer?
+7
mama van Mila
Mamasapje
Liadan
pindaatje
Dolphinne
LMCurious
maiadebij
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zindelijk, wanneer?
Sinds wanneer waren jullie kindjes overdag zindelijk?
N loopt nu overdag thuis zonder luier en dat gaat heel goed! Soms moet ik hem zelf even op het potje wijzen, maar vandaag ging hij er ook zelf op zitten om te plassen! Alleen het einde van de dag wordt hij moe en dan gaat het nog wel eens mis. Maar voor de rest gaat het de rest van de dag helemaal goed (grote en kleine boodschap!), ik ben zo trots op hem!
N loopt nu overdag thuis zonder luier en dat gaat heel goed! Soms moet ik hem zelf even op het potje wijzen, maar vandaag ging hij er ook zelf op zitten om te plassen! Alleen het einde van de dag wordt hij moe en dan gaat het nog wel eens mis. Maar voor de rest gaat het de rest van de dag helemaal goed (grote en kleine boodschap!), ik ben zo trots op hem!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Zindelijk, wanneer?
Hier vorige zomer gaf Dylan zelf aan dat hij moest plassen. Tijdje goed gegaan en daarna 2 maanden weer een luier omgedaan omdat hij vaak ongelukjes had en hier heel verdrietig van werd..
Vervolgens in oktober van de 1 op de andere dag volledig zindelijk, plas,poep, dag & nacht. Toen was hij er dus klaar voor! Sinds dien misschien 1 of 2 keer een ongelukje gehad en verder niet.
Hij was net 3 toen hij helemaal zindelijk was
Vervolgens in oktober van de 1 op de andere dag volledig zindelijk, plas,poep, dag & nacht. Toen was hij er dus klaar voor! Sinds dien misschien 1 of 2 keer een ongelukje gehad en verder niet.
Hij was net 3 toen hij helemaal zindelijk was
Gast- Gast
Fenne is er nog niet aan toe. Ze wil het wel graag, wil ook heel graag op de wc plassen. Maar als ze dan gaat, komt er 9 van de 10 keer niks. Als ze zonder luier rondloopt gaat het een poosje goed, totdat ze het vergeet en in haar onderbroekje plast. Dat vindt ze dan echt verschrikkelijk.
Sowieso is poepen nogal een issue bij haar. Dat moet in afzondering gebeuren, onder de tafel, of achter de gordijnen. Dan zit ze rustig 5 minuten te drukken. Dat zie ik haar de komende tijd echt nog niet op een potje doen.
Maar goed, met dit mooie weer krijgt ze genoeg momenten om te oefenen. Voor haar achttiende zal ze vast wel een keer op de wc kunnen
Gast- Gast
Jeetje wat goed Petra! Dat het zo makkelijk gegaan is. N gaf het ook zelf aan, was zich eigenlijk al vanaf een maand of 20 bewust van plassen. Hij ging soms op het potje maar droeg nog wel een luier. Nu hij sinds kort ook poept op het potje en op de wc is de luier af. Dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen!
maiadebij- Kletskop
Maia: toen N het aangaf, ben je er toen al op in gegaan? J. geeft het namelijk steeds aan nu, maar wil absoluut niet op het potje of de wc zitten nog...
Gast- Gast
N. gaf al een paar maanden aan dat hij naar het toilet moest en hij was zo goed als droog overdag. Hij heeft nu een kleine terugval want opeens zegt hij niks meer als hij moet plassen. (poepen nog wel gelukkig)
Jetje: ik liet N gewoon elke keer mee kijken als ik op het toilet ging zitten. Uiteindelijk wou hij het ook graag eens proberen.. (heeft wel 2 weken geduurd)
Jetje: ik liet N gewoon elke keer mee kijken als ik op het toilet ging zitten. Uiteindelijk wou hij het ook graag eens proberen.. (heeft wel 2 weken geduurd)
Gast- Gast
Toen hij net 2 was hbben we vast een potje gekocht en een wc verkleiner. Toen lieten we hem elke keer kijken als wij naar de wc gingen en savonds voor hij ging slapen vroegen we steeds of hij op het potje wilde zitten. Dat wilde hij een paar keer, 2x gepoept, 1x geplast, en daarna wilde hij steeds niet. Ik vond het niet zo'n probleem, vond hem ook nog zo klein.
Sinds een maand of 3 zegt hij steeds heb niet gepoept, en dat is dan ook zo, en dan iets later heeft hij wel gepoept. Dus we dachten dat hij het wel wist. En hij zegt sinds een maand ook heel vaak heb niet geplast, dus we denken dat hij dan ook moet plassen.
Afgelopen zaterdag met het mooie weer badje buiten gezet voor Joris. En had hem alleen een zwembroekje aangedaan. Toen kwam hij na een uurtje om een luier vragen. Ik vroeg of hij moest plassen, en naar de wc wilde of op het potje, amar hij wilde geen van beide. Het overviel me een beetje, dus toen ik hem meenam naar de wc en hij niet wilde heb ik hem weer naar buiten gelaten. Toen ik zijn luier om wilde doen wilde hij helemaal niet meer, ook de luier niet. Ikke ff ons mam gebeld om te vragen hoe zij dat vroeger deed. Ik heb hem een half uur later toen hij weer om een luier vroeg gewoon op de wcverkleiner gezet. DRAMA!!! Hij wilde niet, maar ben er bij gaan zitten op een krukje en heb hem vastgehouden. Hij vond het vooral eng als hij het echt voelde, en riep dan dat hij eraf wilde, maar iets later was het weer even rustiger. Ik had er een bokeje bijgepakt om hem even af te leiden, dat hielp wel wat. En uiteindelijk na een half uur gezeten te hebben had ik zijn schaapje erbij gepakt. En toen was het vertrouwd genoeg voor hem om even te plassen. Hij deed maar een beetje, maar heb hem toen wel beloond met sticker en juichen en hij mocht zelf doorspoelen. (dat laatste wilde hij al heel doen als wij waren geweest, maar altijd gezegd dat het pas mocht als hij zelf was geweest. Een kwartiertje later moest hij weer en waren we in 10 min. klaar. Weer een klein plasje. Weer buiten een ongelukje, waar die wel van schrok. Later nog een keer op de wc een grote plas, en tijdens het eten nog een ongelukje. Ik vond het een goed resultaat voor een eerste middag.
Zondag met pasen moesten we eerst ons klaarmaken enzo, daarna een heel stuk rijden in de auto, toen we bij mn schoonouders waren hebben we hem maar 2 uurtjes zonder luier laten lopen, niets gebeurd, daarna slapen en eten en toen gingen we weer naar huis.
Maandag bij mijn ouders liep hij vanaf 11.30 weer zonder luier. En dat ging heel goed. Het eerste uur zijn we wel 5 keer geweest ofzo, elke keer kleine beetjes, maar geen ongelukjes. En na het slapen ging het ook weer goed. 1x dat hij zij dat hij al geplast had, maar het was maar een paar druppels in zn broekje, niet verder gelekt ofzo. En wel op de wc verder geplast.
Dinsdag had ik thuis nog een hele dag met hem, en dat ging ook goed. Het gaat nu veel vlotter. En ook gisteren op de opvang had hij er geen moeite mee en geen ongelukjes gehad.
Hij heeft nu alleen nog niet gepoept op de wc, want dat doet ie meestal sochtends vroeg (daar word hij sochtends wakker van). Maar vanochtend had hij nog niet gepoept dus ben heel benieuwd. Ik vind het ook wel spannend of hij het nu vol kan houden. Omdat sommige ook zoals hier gezegd na een tijdje weer een luier willen. Tot nu toe ging het verassend snel vond ik. "Fingers crossed!"
Sinds een maand of 3 zegt hij steeds heb niet gepoept, en dat is dan ook zo, en dan iets later heeft hij wel gepoept. Dus we dachten dat hij het wel wist. En hij zegt sinds een maand ook heel vaak heb niet geplast, dus we denken dat hij dan ook moet plassen.
Afgelopen zaterdag met het mooie weer badje buiten gezet voor Joris. En had hem alleen een zwembroekje aangedaan. Toen kwam hij na een uurtje om een luier vragen. Ik vroeg of hij moest plassen, en naar de wc wilde of op het potje, amar hij wilde geen van beide. Het overviel me een beetje, dus toen ik hem meenam naar de wc en hij niet wilde heb ik hem weer naar buiten gelaten. Toen ik zijn luier om wilde doen wilde hij helemaal niet meer, ook de luier niet. Ikke ff ons mam gebeld om te vragen hoe zij dat vroeger deed. Ik heb hem een half uur later toen hij weer om een luier vroeg gewoon op de wcverkleiner gezet. DRAMA!!! Hij wilde niet, maar ben er bij gaan zitten op een krukje en heb hem vastgehouden. Hij vond het vooral eng als hij het echt voelde, en riep dan dat hij eraf wilde, maar iets later was het weer even rustiger. Ik had er een bokeje bijgepakt om hem even af te leiden, dat hielp wel wat. En uiteindelijk na een half uur gezeten te hebben had ik zijn schaapje erbij gepakt. En toen was het vertrouwd genoeg voor hem om even te plassen. Hij deed maar een beetje, maar heb hem toen wel beloond met sticker en juichen en hij mocht zelf doorspoelen. (dat laatste wilde hij al heel doen als wij waren geweest, maar altijd gezegd dat het pas mocht als hij zelf was geweest. Een kwartiertje later moest hij weer en waren we in 10 min. klaar. Weer een klein plasje. Weer buiten een ongelukje, waar die wel van schrok. Later nog een keer op de wc een grote plas, en tijdens het eten nog een ongelukje. Ik vond het een goed resultaat voor een eerste middag.
Zondag met pasen moesten we eerst ons klaarmaken enzo, daarna een heel stuk rijden in de auto, toen we bij mn schoonouders waren hebben we hem maar 2 uurtjes zonder luier laten lopen, niets gebeurd, daarna slapen en eten en toen gingen we weer naar huis.
Maandag bij mijn ouders liep hij vanaf 11.30 weer zonder luier. En dat ging heel goed. Het eerste uur zijn we wel 5 keer geweest ofzo, elke keer kleine beetjes, maar geen ongelukjes. En na het slapen ging het ook weer goed. 1x dat hij zij dat hij al geplast had, maar het was maar een paar druppels in zn broekje, niet verder gelekt ofzo. En wel op de wc verder geplast.
Dinsdag had ik thuis nog een hele dag met hem, en dat ging ook goed. Het gaat nu veel vlotter. En ook gisteren op de opvang had hij er geen moeite mee en geen ongelukjes gehad.
Hij heeft nu alleen nog niet gepoept op de wc, want dat doet ie meestal sochtends vroeg (daar word hij sochtends wakker van). Maar vanochtend had hij nog niet gepoept dus ben heel benieuwd. Ik vind het ook wel spannend of hij het nu vol kan houden. Omdat sommige ook zoals hier gezegd na een tijdje weer een luier willen. Tot nu toe ging het verassend snel vond ik. "Fingers crossed!"
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Mijn zoon is 3 jaar en 1 maand en is ook nog niet zindelijk, hij wil niet op het potje en de wc momenteel, tijdje terug wel wat meer maar nu dus even niet. Wij pushen m niet echt maar ik ben wel van plan om volgende week als ik vakantie heb hem een dagje geen luier aan te trekken, even kijken hoe dat gaat. Mijn dochter is 19 maanden en zij zit wel af en toe op het potje en heeft er interesse in, maar ze plast/poept er nog niet op haha.
Gast- Gast
Mijn zoontje plast vaak 's avonds een keer op het potje voordat hij naar bed gaat. 9 van de 10 keer komt er dan ook wat. Ook na het douchen (hij drinkt dan veel water tijdens het douchen) geeft hij het aan als we nog aan het afdrogen zijn en hij moet plassen. Dan komt er ook een mooie grote plas op het potje.
Op het kdv komt hij ook regelmatig thuis met een zonnetje op zijn hand. Dan heeft hij ook op het potje geplast (afgelopen week zelfs 2 keer op een dag).
Poepen heeft hij ook een paar keer gedaan (wel een klein drolletje). Hij geeft ook altijd aan als hij gaat poepen. Poepen zegt hij dan en hij gaat dan in een hoekje staan. Hij wil dan alleen niet op het potje of de wc als ik het vraag.
Als het weer mooi weer is wil ik hem lekker buiten laten lopen zonder luier en kijken of hij dan zindelijk gaat worden. Hij lijkt er in elk geval al wel aan toe. Eerst nog eens met zijn vader afspreken wanneer hij er ook tijd voor heeft.
Op het kdv komt hij ook regelmatig thuis met een zonnetje op zijn hand. Dan heeft hij ook op het potje geplast (afgelopen week zelfs 2 keer op een dag).
Poepen heeft hij ook een paar keer gedaan (wel een klein drolletje). Hij geeft ook altijd aan als hij gaat poepen. Poepen zegt hij dan en hij gaat dan in een hoekje staan. Hij wil dan alleen niet op het potje of de wc als ik het vraag.
Als het weer mooi weer is wil ik hem lekker buiten laten lopen zonder luier en kijken of hij dan zindelijk gaat worden. Hij lijkt er in elk geval al wel aan toe. Eerst nog eens met zijn vader afspreken wanneer hij er ook tijd voor heeft.
Dolphinne- Prater
- Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10
Jetje schreef:Maia: toen N het aangaf, ben je er toen al op in gegaan? J. geeft het namelijk steeds aan nu, maar wil absoluut niet op het potje of de wc zitten nog...
Hier net zo, mijn dochter is iets jonger nog, maar geeft het wel al aan... Maar als ik haar op het potje zet, is ze er in 3 seconden vanaf omdat ze het nog eng vind...
pindaatje- Prater
- Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10
Wat knap dat het bij N. al zo goed gaat zonder luier!
Yara geeft al heel lang aan als ze gaat poepen of gepoept heeft, maar wil dan niet op de wc of het potje. Ze geeft het ook aan als ze heeft geplast. Ze zoekt ook geen rustig plekje op als ze moet poepen, meestal komt ze naar me toe en zegt 'Yara poepen' en gaat dan staan drukken terwijl ze me aan kijkt.
Ze wil wel regelmatig op de wc zitten (op het potje wil ze niet), ze doet dan ook haar best maar er komt niks (ja af en toe een scheetje ). Afgelopen week heeft ze in haar blote billen rondgelopen en ook een paar keer geplast (in de tuin en een keer in de keuken), ze komt als ze heeft geplast naar me toe en zegt dan 'kijk dan', haha.
Yara geeft al heel lang aan als ze gaat poepen of gepoept heeft, maar wil dan niet op de wc of het potje. Ze geeft het ook aan als ze heeft geplast. Ze zoekt ook geen rustig plekje op als ze moet poepen, meestal komt ze naar me toe en zegt 'Yara poepen' en gaat dan staan drukken terwijl ze me aan kijkt.
Ze wil wel regelmatig op de wc zitten (op het potje wil ze niet), ze doet dan ook haar best maar er komt niks (ja af en toe een scheetje ). Afgelopen week heeft ze in haar blote billen rondgelopen en ook een paar keer geplast (in de tuin en een keer in de keuken), ze komt als ze heeft geplast naar me toe en zegt dan 'kijk dan', haha.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
M. is nu 4 ( wordt in aug 5) en was rond 3 jaar overdag zindelijk. 's nachts gaat het 9 van de 10 x goed maar af en toe ( in spannende tijden zoals bijna op vakantie, spelen bij een vriendinnetje etc. ) wil het nog wel eens mis gaan...
I. is nu bijna 3.5 en zij is al bijna 2 jaar lang zindelijk dag en nacht en heeft nooit een ongelukje. Vanaf 19 maanden was ze van de 1 op de andere dag , dag en nacht zindelijk. Ze had altijd al wel een aversie tegen luiers dus we hoopten stiekem al dat ze vroeg zindelijk zou zijn.. Luiers omdoen bij haar was echt een ramp...
O. zit nog in de luiers maar die is pas 6.5 maand dus dat zal voorlopig nog even zo blijven...
I. is nu bijna 3.5 en zij is al bijna 2 jaar lang zindelijk dag en nacht en heeft nooit een ongelukje. Vanaf 19 maanden was ze van de 1 op de andere dag , dag en nacht zindelijk. Ze had altijd al wel een aversie tegen luiers dus we hoopten stiekem al dat ze vroeg zindelijk zou zijn.. Luiers omdoen bij haar was echt een ramp...
O. zit nog in de luiers maar die is pas 6.5 maand dus dat zal voorlopig nog even zo blijven...
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Jetje schreef:Maia: toen N het aangaf, ben je er toen al op in gegaan? J. geeft het namelijk steeds aan nu, maar wil absoluut niet op het potje of de wc zitten nog...
Zodra hij het aangaf ging ik er wel op in, maar ik heb nooit iets geforceerd. Dus als hij het potje pakte maar er niet op wilde dan houdt het op en doen we niets. Hij wilde een hele tijd niet meer op het potje, en ineens kwam de interesse weer dus nu gaat het erg goed. Als ze er aan toe zijn, lijkt het allemaal vanzelf te gaan!
Wat goed van J. LMC!
Liadan, wat schattig he als ze je zo aan staan te kijken. N wilde altijd een handje vasthouden, het deed hem soms pijn, dus zocht 1 van ons dan ook op om zijn hand vast te houden.
mamasapje, jeetje met 1,5 jaar wat snel!
Nou vandaag weer de hele dag zonder luier EN zonder ongelukje! We zijn ook eigenlijk de hele dag op pad geweest, eerst naar de kapper toen bij opa en oma een broodje gedaan en daar op de wc geplast. Toen naar het CB, daar ook even op de wc en daarna richting psz. Ze hadden al gezegd dat hij daar ook zonder luier mocht komen, dus vandaag voor het eerst. Hij is 1x op de wc geweest maar niet geplast, verder wel droog en thuis een grote plas gedaan! Nu is hij wel erg moe (wilt niet voor of achteruit dus ook niet op het potje maar ook geen luier om) dus ik hoop dat het goed gaat. Maar voor zo'n drukke dag echt super goed gegaan!
maiadebij- Kletskop
LMC, ben je niet bang dat je met deze aanpak (dat 'dwangmatige') juist het tegenovergestelde krijgt. Dat hij dadelijk 'bang' gaat worden voor de wc. Ik zou er zelf in ieder geval nooit voor kiezen om het op die manier te doen.
Hier kwam het bij Tygo vanzelf, hij wilde op de wc plassen en vanaf toen hebben we een stickerbeloning systeem gemaakt, dat werkte als een tierelier. Hij was vrij snel zindelijk en ook meteen 's nachts, hij was compleet zindelijk met 2,5.
Jens taalt nog niet naar de wc. Als ik hem erop zet komt er wel 9 van de 10 keer een plasje, maar zelf aangeven doet hij echt nog niet. Ach, komt vanzelf denk ik dan weer.
Hier kwam het bij Tygo vanzelf, hij wilde op de wc plassen en vanaf toen hebben we een stickerbeloning systeem gemaakt, dat werkte als een tierelier. Hij was vrij snel zindelijk en ook meteen 's nachts, hij was compleet zindelijk met 2,5.
Jens taalt nog niet naar de wc. Als ik hem erop zet komt er wel 9 van de 10 keer een plasje, maar zelf aangeven doet hij echt nog niet. Ach, komt vanzelf denk ik dan weer.
Gast- Gast
Ik ben van mening dat dat dwangmatige juist averrechts werkt, kinderen worden "bang" van de wc, en als ze het gaan ophouden ben je verder van huis.
Mila was pas zindelijk toen ze ruim 3 was, van de een op de andere dag wilde ze geen luier meer aan. Gelijk dag en nacht zindelijk.
Ongelukjes zijn op 1 hand te tellen en die waren er pas toen ze net op school zat.....
Laat het vanuit je kind komen, kinderen kunnen pas zindelijk worden als ze het aanvoelen, dwingen werkt echt niet.
Mila was pas zindelijk toen ze ruim 3 was, van de een op de andere dag wilde ze geen luier meer aan. Gelijk dag en nacht zindelijk.
Ongelukjes zijn op 1 hand te tellen en die waren er pas toen ze net op school zat.....
Laat het vanuit je kind komen, kinderen kunnen pas zindelijk worden als ze het aanvoelen, dwingen werkt echt niet.
mama van Mila- Fluisteraar
- Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11
Ezra is nog niet zindelijk, het ligt bij hem een beetje moeilijk omdat hij nog niet goed kan aangeven dat hij moet poepen en plassen en wij hem ook niet goed kunnen vertellen wat we van hem verwachten. Het heeft op het moment ook geen prioriteit.
Yrsa heeft wel eens op het potje geplast, maar we zijn er nog niet echt gericht mee bezig.
Yrsa heeft wel eens op het potje geplast, maar we zijn er nog niet echt gericht mee bezig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Senna was met 2 jaar en 2 maanden overdag zindelijk. Hebben op gegeven moment gewoon t potje erbij gepakt en dat vond ze erg intressant. Met slapen 's middags is ze ook al een tijd zindelijk. Alleen poepen duurde heel lang voordat ze dat op de wc wilde doen. Deed dat altijd in der luier. Nu doen we der 's avonds wel eens zonder luier naar bed. Het is 2 nachten achter elkaar goed gegaan maar daarna steeds weer mis. Dus daar wachten we nu weer even mee tot ze t zelf weer aan geeft.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben uiterst tevreden over hoe het hier nu gaat:
Sinds een paar maanden hebben we plassen toegevoegd aan het bedritueel. Tomas gaat voor zijn middagdutje en voor zijn lange slaap eerst plassen op de wc, dan handen wassen en tanden poetsen. Heel soms komt er niks uit, maar meestal doet hij best een grote plas. En dat vind hij nog heel leuk en stoer ook Tussendoor hoeft hij dan bijna niet meer.
Hij geeft tussendoor wel eens aan dat hij moet poepen of plassen, maar het lukt dan niet om op tijd bij het toilet te komen. Dus ik heb geduld en ga er van uit dat dat vanzelf wel komt als hij een halfjaartje ouder is. Hij went nu in elk geval wel aan de wc en hoe dat werkt enzo.
Als het warmer is lijkt het me ook handig om hem wat meer bloot te laten rondlopen
Sinds een paar maanden hebben we plassen toegevoegd aan het bedritueel. Tomas gaat voor zijn middagdutje en voor zijn lange slaap eerst plassen op de wc, dan handen wassen en tanden poetsen. Heel soms komt er niks uit, maar meestal doet hij best een grote plas. En dat vind hij nog heel leuk en stoer ook Tussendoor hoeft hij dan bijna niet meer.
Hij geeft tussendoor wel eens aan dat hij moet poepen of plassen, maar het lukt dan niet om op tijd bij het toilet te komen. Dus ik heb geduld en ga er van uit dat dat vanzelf wel komt als hij een halfjaartje ouder is. Hij went nu in elk geval wel aan de wc en hoe dat werkt enzo.
Als het warmer is lijkt het me ook handig om hem wat meer bloot te laten rondlopen
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria, zo begon het bij ons ook. Gewoon speels en als het zo uitkwam en hij wilde. Nu hij ook zijn grote boodschap op de pot deed, besloot ik de luier smorgens niet meer om te doen. Ik zet hem zelf een aantal keer op de pot en hij heeft het zelf ook een paar keer aan gegeven.
Wij hebben hem ook nooit gedwongen, als hij aangaf niet te willen dan was en is dat prima. Volgens mij werkt dwingen alleen maar averechts, bij N in ieder val wel.
Wij hebben hem ook nooit gedwongen, als hij aangaf niet te willen dan was en is dat prima. Volgens mij werkt dwingen alleen maar averechts, bij N in ieder val wel.
maiadebij- Kletskop
[quote="Lieskuh"]LMC, ben je niet bang dat je met deze aanpak (dat 'dwangmatige') juist het tegenovergestelde krijgt. Dat hij dadelijk 'bang' gaat worden voor de wc. Ik zou er zelf in ieder geval nooit voor kiezen om het op die manier te doen.
quote]
Joris hoeft van mij neit zindelijk te worden nu al, maar omdat hij het zelf zo goed kan aangeven. Ik had nooit gedacht dat ik mn kindje zou dwingen, maar ik merk dat Joris alles eng vind in het begin. En vooral als hij andere kindjes iets ziet doen durft hij ineens wel, maar heb ff geen voorbeeldkindjes in huis voor 'm. (Van de glijbaan etc. en ik kan elke dag gaan met hem, elke dag moet er eerst een ander kindje vanaf, anders durft ie niet. En als ie dan geweest is is het goed en wil ie het blijven doen.) Dus vandaar dat ik hierbij ook zoiets had van, als hij het weet dat hij moet plassen kan hij het dus wel. En hij heeft een hekel aan de natte doekjes bij verschonen, dus wat dat betreft reageert hij nu ook heel positief. Zo van, hoef geen doekje he, alleen papiertje. En ik merk dat het gedurende de dag gewoon elke keer na de eerste plas weer vlotter gaat. En hij rent ook nog steeds (misschien nog wel meer) naar de wc toe. Vooralsnog denk ik dus dat Joris dat duwtje wel nodig heeft, maar denk inderdaad wel dat het voor veel kinderen ook averechts kan werken.
quote]
Joris hoeft van mij neit zindelijk te worden nu al, maar omdat hij het zelf zo goed kan aangeven. Ik had nooit gedacht dat ik mn kindje zou dwingen, maar ik merk dat Joris alles eng vind in het begin. En vooral als hij andere kindjes iets ziet doen durft hij ineens wel, maar heb ff geen voorbeeldkindjes in huis voor 'm. (Van de glijbaan etc. en ik kan elke dag gaan met hem, elke dag moet er eerst een ander kindje vanaf, anders durft ie niet. En als ie dan geweest is is het goed en wil ie het blijven doen.) Dus vandaar dat ik hierbij ook zoiets had van, als hij het weet dat hij moet plassen kan hij het dus wel. En hij heeft een hekel aan de natte doekjes bij verschonen, dus wat dat betreft reageert hij nu ook heel positief. Zo van, hoef geen doekje he, alleen papiertje. En ik merk dat het gedurende de dag gewoon elke keer na de eerste plas weer vlotter gaat. En hij rent ook nog steeds (misschien nog wel meer) naar de wc toe. Vooralsnog denk ik dus dat Joris dat duwtje wel nodig heeft, maar denk inderdaad wel dat het voor veel kinderen ook averechts kan werken.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Meeko schreef:Senna was met 2 jaar en 2 maanden overdag zindelijk. Hebben op gegeven moment gewoon t potje erbij gepakt en dat vond ze erg intressant. Met slapen 's middags is ze ook al een tijd zindelijk. Alleen poepen duurde heel lang voordat ze dat op de wc wilde doen. Deed dat altijd in der luier. Nu doen we der 's avonds wel eens zonder luier naar bed. Het is 2 nachten achter elkaar goed gegaan maar daarna steeds weer mis. Dus daar wachten we nu weer even mee tot ze t zelf weer aan geeft.
Wij deden bij M. toen ze net bezig was met zindelijkheid en ook na 2 nachten weer nat was, haar voor wij gaan slapen nog even op de wc zetten. Dat werkt heel goed, meestal doet ze een plasje en wordt ze de volgende dag droog wakker.. En trots dat ze dan is... dan heeft ze een sticker of een kleurplaat verdiend... Misschien kan je dat eens paar dagen proberen, want vooral die positieve aandacht in de ochtend is erg fijn voor de kindjes en dat werkt alleen maar stimulerend natuurlijk... ! Hier was dat een succes...!
Daarna bouwden we dat af.. steeds een half uur eerder al laten plassen... dus stel : eerst om 22.30, als dat 2 nachten goed gaat naar 22.00 , weer 2 dagen etc...
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Ciske is overdag helemaal zindelijk. Wij zijn een maand of 2 geleden heel intensief begonnen met trainen. Eerst op het potje gezet voor de tv en toen er eindelijk een plasje kwam, daarvoor beloond.
Vervolgens ging Ciske iedere 10 min. op het potje zitten om er een paar druppels uit te persen.
De dagen erna hebben we met een kookwekkertje gewerkt, eerst op 30 min en daarna steeds iets later. Als het wekkerje afging moets Ciske even op het potje. Na een paar dagen had hij het niet meer nodig.
Nu gaat hij gewoon zelf. Poepen heef iets meer moeite gekost maar ook dat gaat nu netjes op het potje.
Vervolgens ging Ciske iedere 10 min. op het potje zitten om er een paar druppels uit te persen.
De dagen erna hebben we met een kookwekkertje gewerkt, eerst op 30 min en daarna steeds iets later. Als het wekkerje afging moets Ciske even op het potje. Na een paar dagen had hij het niet meer nodig.
Nu gaat hij gewoon zelf. Poepen heef iets meer moeite gekost maar ook dat gaat nu netjes op het potje.
Gast- Gast
Wij laten haar ook nog plassen voordat we zelf gaan slapen. Laatst was t dus een keer te laat en had ze al in bed geplast. Zelfs 's nachts als elin voor een voeding komt laten we haar nog plassen.Mamasapje schreef:Meeko schreef:Senna was met 2 jaar en 2 maanden overdag zindelijk. Hebben op gegeven moment gewoon t potje erbij gepakt en dat vond ze erg intressant. Met slapen 's middags is ze ook al een tijd zindelijk. Alleen poepen duurde heel lang voordat ze dat op de wc wilde doen. Deed dat altijd in der luier. Nu doen we der 's avonds wel eens zonder luier naar bed. Het is 2 nachten achter elkaar goed gegaan maar daarna steeds weer mis. Dus daar wachten we nu weer even mee tot ze t zelf weer aan geeft.
Wij deden bij M. toen ze net bezig was met zindelijkheid en ook na 2 nachten weer nat was, haar voor wij gaan slapen nog even op de wc zetten. Dat werkt heel goed, meestal doet ze een plasje en wordt ze de volgende dag droog wakker.. En trots dat ze dan is... dan heeft ze een sticker of een kleurplaat verdiend... Misschien kan je dat eens paar dagen proberen, want vooral die positieve aandacht in de ochtend is erg fijn voor de kindjes en dat werkt alleen maar stimulerend natuurlijk... ! Hier was dat een succes...!
Daarna bouwden we dat af.. steeds een half uur eerder al laten plassen... dus stel : eerst om 22.30, als dat 2 nachten goed gaat naar 22.00 , weer 2 dagen etc...
En ook heel blij zijn als ze 's nachts droog is gebleven, en stickers. Maar werkt hier dus allemaal niet.
Meeko- Prater
- Aantal berichten : 548
Punten : 586
Registratiedatum : 17-11-10
J. is nu bezig met zindelijk worden, hij wordt in juni 3.
We hebben hem niet gepusht maar zijn het rustig gaan opbouwen. Hij wil niet op een potje, alleen op de wc.
Hij heeft 's nachts nog een pamper aan, en als we ver weggaan ook nog.
Het plassen gaat goed en geeft hij (meestal) ook aan. Poepen doet hij helaas nog steeds in zn broek...
We hebben hem niet gepusht maar zijn het rustig gaan opbouwen. Hij wil niet op een potje, alleen op de wc.
Hij heeft 's nachts nog een pamper aan, en als we ver weggaan ook nog.
Het plassen gaat goed en geeft hij (meestal) ook aan. Poepen doet hij helaas nog steeds in zn broek...
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
D. is anderhalf en kondigt poep en plas vantevoren vaak aan bij ons. Ze plast af en toe ook al op de wc, maar dat is gewoon toeval. Ze vindt op de wc zitten wel heel leuk en een paar keer per dag legt ze de brilverkleiner erop en dan wil ze op de wc zitten en dan zegt ze 'poep nee', want dan komt er toch meestal niks.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Wanneer s'nachts zindelijk en hoe?
» wanneer 's nachts zindelijk en hoe?
» Wanneer beginnen met zindelijk worden?
» Wanneer noem je het echt zindelijk zijn.
» zindelijk worden of zindelijk maken?
» wanneer 's nachts zindelijk en hoe?
» Wanneer beginnen met zindelijk worden?
» Wanneer noem je het echt zindelijk zijn.
» zindelijk worden of zindelijk maken?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: