Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

+9
Dolphinne
Barbabella
Manderijn
Laurientje
Pink!
Coco
Flower_L
Theeleut
Wennes
13 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Wennes vr 24 mei 2013 - 18:34

Wanneer begonnen jullie kindjes met 's nachts zindelijk te worden en hoe? Heb je ze laten plassen als jullie naar bed gingen?

B wordt iedere nacht wel wakker en regelmatig heb ik Hey idee dat hij dan net geplaatst heeft.
Hij is nu bijna een jaar overdag zindelijk
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Theeleut vr 24 mei 2013 - 18:39

Mijn dochter was nog net geen 3 geloof ik. Ik zette ' s nachts een potje op haar kamer, die gebruikte ze elke nacht wel. Ze was ' s nachts beter zindelijk dan overdag. Overdag liet ze het wel eens gaan, wachtte te lang, omdat ze ergens druk mee bezig was. Daar had ze ' s nachts geen last van smile
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Flower_L vr 24 mei 2013 - 18:54

Ik vind het ook lastig. L is nu paar weken overdag zindelijk.
In de nacht krijgt hij een luier om, maar deze is niet altijd droog. Kan maar zo paar nachten droog zijn, dan weer paar nachten nat...ik zie ook geen verband.

Heb laatst wel luier afgelaten voor de nacht, maar volgende ochtend kon de wasmachine meteen aan het werk...geen succes dus.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Coco vr 24 mei 2013 - 19:18

Ik probeer het zo'n 2-3 keer per week zonder luier, ene keer gaat het goed, andere keer niet.
Ik leg dan een slaapzak in hun bed zodat niet het matras en hoeslakens enzo nat zijn, dan hoeven we 's nachts alleen de slaapzak eruit te halen en een droge pyama aan.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 19:23

Onze zoon is 4,5 en heeft snachts nog een luier om. Hij is er nog niet aan toe. Ik heb hem vaker zonder luier naar bed gedaan, en hij was vaak al nat als we hem wilden laten plassen op de wc. Hij wordt er verder ook niet wakker van. Ik heb het ook geprobeerd door hem na 6 uur geen drinken meer te geven. Maar hij blijft nat. Dus we laten het er eerst even bij. Want het is voor hem niet fijn om steeds in bed te plassen. Overdag moet hij ook vaak plassen en voelt dit pas op het laatste moment. Of geeft het in elk geval pas op het laatste moment aan. Waardoor zijn onderbroek ook altijd een beetje nat is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Pink! vr 24 mei 2013 - 19:25

Hier was hij meteen zindelijk 's nachts, ik heb hem ook nooit wakker gemaakt om te laten plassen.

Misschien helpt het wel om hem even te laten plassen. Laat je hem wel zonder luier slapen of doe je hem nog een luier om?
Als je hem met luier laat slapen kan je is proberen zonder.
Pink!
Pink!
Prater
Prater

Aantal berichten : 891
Punten : 880
Registratiedatum : 08-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Laurientje vr 24 mei 2013 - 19:33

Ook hier is hij al bijna een jaar zindelijk maar snachts ook nog niet hoor, zijn luier zit smorgens ook altijd nog goed vol.
En net als Pluto haar zoontje gaat hij vaak pas net op tijd naar de w,c omdat hij te druk is met andere dingen..

Ach ik laat t nog even zo hoor, hij is net drie jaar en als ik kijk naar t gemiddelde dat een jongen zindelijk is overdag (3 jr en 4 mnd) vind ik m ook nog best jong.

Van Pink! haar zoontje is het super knap zeg., lijkt mij wel meer uitzondering hoor!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Manderijn vr 24 mei 2013 - 19:44

Onze dochter zei met net 3 jaar dat ze zonder luier wou slapen. Afgesproken dat de luier dan 2 ochtenden op rij droog moest zijn, en dan mocht ze zonder. Nou dat bleek geen probleem. 2x een droge luier, en nooit een luier weer omgehad.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Gast vr 24 mei 2013 - 19:53

Flower_L schreef:Ik vind het ook lastig. L is nu paar weken overdag zindelijk.
In de nacht krijgt hij een luier om, maar deze is niet altijd droog. Kan maar zo paar nachten droog zijn, dan weer paar nachten nat...ik zie ook geen verband.

Heb laatst wel luier afgelaten voor de nacht, maar volgende ochtend kon de wasmachine meteen aan het werk...geen succes dus.

Bij veel kinderen is er geen verband. Zo zijn ze weken droog en zo plassen ze twee keer op een avond in bed (incl jouw bed haha). Ik denk dat je dat maar gewoon voor lief moet nemen zolang ze grotendeels droog zijn. Ik plaste op mijn 12de zelfs nog weleens in bed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Barbabella vr 24 mei 2013 - 19:56

Een week nadat hij overdag zindelijk was ben ik het snachts gaan proberen. Voor het slapen even plassen, potje op zijn kamer (ivm traphek kan hij niet zelf naar de wc)
Eerste nacht heeft hij in bed geplast. Vanaf de volgende nacht is hij tot nu toe droog gebleven. Als hij voor het slapen niet heeft geplast laat ik hem even plassen als ik naar bed ga maar meestal houd ie het vol tot smorgens.
Hij gaat zelf uit bed op het potje en daarna weer lekker terug naar bed I love you
Ik denk dat ik wel geluk heb gehad dat het zo snel ging voor zowel dag als nacht.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Dolphinne vr 24 mei 2013 - 21:01

Hier heeft het wel een tijdje geduurd voordat hij 's nachts ook zindelijk was.
Op een gegeven moment wilde hij zelf geen luier meer om.

Ik liet hem dan voor het slapen nog een keer extra plassen. Hij was toen nog wel geregeld nat, maar ook regelmatig droog 's ochtends. Onder het laken hadden we een matrasbeschermer (van dry nites) liggen, dan blijft het matras tenminste droog en hoefde alleen de rest verschoont te worden.

Op de gang en in zijn kamer hadden we ook een klein lampje zodat hij de weg naar de wc ook in het donker kon vinden. En ik het begin riep hij ons ook zodat we hem nog wel eens hielpen.
Nu is hij elke nacht droog en gaat hij als hij 's ochtends wakker wordt zelf naar de wc en daarna weer terug in bed.
Dolphinne
Dolphinne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1388
Punten : 1465
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  maiadebij vr 24 mei 2013 - 22:12

Pluto schreef:Onze zoon is 4,5 en heeft snachts nog een luier om. Hij is er nog niet aan toe. Ik heb hem vaker zonder luier naar bed gedaan, en hij was vaak al nat als we hem wilden laten plassen op de wc. Hij wordt er verder ook niet wakker van. Ik heb het ook geprobeerd door hem na 6 uur geen drinken meer te geven. Maar hij blijft nat. Dus we laten het er eerst even bij. Want het is voor hem niet fijn om steeds in bed te plassen. Overdag moet hij ook vaak plassen en voelt dit pas op het laatste moment. Of geeft het in elk geval pas op het laatste moment aan. Waardoor zijn onderbroek ook altijd een beetje nat is.

Hier precies hetzelfde!

Terwijl hij vanaf 2, 5 jaar overdag zindelijk is

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Catwoman79 vr 24 mei 2013 - 23:41

Ruben was net 3 toen hij overdags zindelijk werd, nog wel regelmatig ongelukjes als hij druk is.
Maar snachts lukt het echt niet. Luier staat op ontploffen smorgens. Hij is nu bijna 4
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Knillis za 25 mei 2013 - 0:58

Mijn zoontje is nu bijna een jaar zindelijk maar 's nachts nog niet echt. Alhoewel het de laatste tijd wel beter gaat, van de 7 nachten is hij er zo'n 4-5 droog. Maar hij wordt 's nachts nooit wakker omdat hij naar de wc moet dus ik denk dat de droge nachten meer geluk dan wijsheid zijn. Af en toe proberen we het zonder luier maar nog niet consequent. Sinds deze week heeft hij geen luier meer 's nachts, ze waren op dus we moesten wel en zo willen we het even proberen. Sinds maandag is hij 1x nat geweest dus ik ben benieuwd!

Ikzelf heb tot mijn 12e in bed geplast (Embarassed) en ben daar met behulp van medicijnen vanaf gekomen, mijn man was ook wat ouder dus ik ga er vanuit dat het wel eens heel lang kan duren bij ons.
Knillis
Knillis
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 434
Punten : 470
Registratiedatum : 03-02-11
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Gast za 25 mei 2013 - 3:25

maiadebij schreef:
Pluto schreef:Onze zoon is 4,5 en heeft snachts nog een luier om. Hij is er nog niet aan toe. Ik heb hem vaker zonder luier naar bed gedaan, en hij was vaak al nat als we hem wilden laten plassen op de wc. Hij wordt er verder ook niet wakker van. Ik heb het ook geprobeerd door hem na 6 uur geen drinken meer te geven. Maar hij blijft nat. Dus we laten het er eerst even bij. Want het is voor hem niet fijn om steeds in bed te plassen. Overdag moet hij ook vaak plassen en voelt dit pas op het laatste moment. Of geeft het in elk geval pas op het laatste moment aan. Waardoor zijn onderbroek ook altijd een beetje nat is.

Hier precies hetzelfde!

Terwijl hij vanaf 2, 5 jaar overdag zindelijk is
Onze zoon ook ongeveer vanaf 2,5 jaar.
Wel fijn om herkenning te lezen. Hoor vaak alleen maar van die succesverhalen waarbij kindjes super snel zindelijk zijn etc. Ik denk dat we vanzelf wel merekn wanneer hij er aan toe is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Roos za 25 mei 2013 - 3:31

Hier ging het vanzelf eigenlijk, hij wilde geen luier meer om. We laten hem om 23.00 uur wel altijd even plassen.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer 's nachts zindelijk en hoe? Empty Re: wanneer 's nachts zindelijk en hoe?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum