Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagjes voor de geboorte van het kindje

+10
Bruintje Beer
teletascha
Linda
Darius
mauwmauw
Rumble
Fiwen
duckie
loesje
yes1984
14 plaatsers

Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  yes1984 wo 27 apr 2011 - 0:34

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?

Wanneer was de babykamer klaar?

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 0:37

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
tussen week 34 en week 36 heb ik alles gewassen en gestreken. Ik heb het in etappes gedaan, omdat ik op het laatst niet meer in staat was om allen in één keer te doen.

Wanneer was de babykamer klaar?
hmm, best vroeg al, ik denk met een week of 25/26.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Met week 35 had ik de tas in gepakt.

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
die al heel vroeg, toen we met week 18 wisten dat we een meisje kregen, hadden we dé meisjesnaam al, die stond vanaf toen min of meer vast. Vanaf dat moment zijn we haar ook zo gaan noemen.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Ook best vroeg al, ik denk dat alles rond week 26 geregeld was en vast stond.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  loesje wo 27 apr 2011 - 0:38

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen? zo'n 3/4 maanden van te voren

Wanneer was de babykamer klaar? 3maanden van te voren

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan? 3 weken van te voren

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast? 1 jaar haha

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht? hebben we zelf gemaakt en bedacht geduurde mijn zwangerschap
loesje
loesje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2485
Punten : 2932
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : achterhoek

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 0:39

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
In me verlof ben ik alles gaan wassen dat was vanaf 36 weken

Wanneer was de babykamer klaar?
Euhm geen idee meer eigenlijk.. maar wel ruim optijd, denk rond de 30-32 weken ofzo.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Die heb ik nooit gepakt.

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
Met 34 weken wisten we de jongensnaam, de meisjesnaam hadden we al eerder.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Die hebben we zelf gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  duckie wo 27 apr 2011 - 0:42

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen? met 37 weken ongeveer, eerder stond de commode nog niet dus kon ik het nog niet kwijt

Wanneer was de babykamer klaar? met 36 weken ongeveer, maar nu waren wij ook erg laat ivm verhuizing

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan? had met 38 weken een paar spulletjes in een tas gelegd maar lang niet alles want wou toch thuis bevallen, tot dat tijdens de bevalling we toch naar het ziekenhuis moesten de kraamhulp nog van alles uit de kast geplukt heeft Embarassed

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast? meisjesnaam hadden we al vrij in het begin, jongensnaam pas veel later denk zo rond de 30 weken

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?met 35 weken ongeveer denk ik
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Fiwen wo 27 apr 2011 - 0:53

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
Tussen 32 en 36 weken, steeds een beetje gewassen en gestreken omdat ik niet veel meer kon.

Wanneer was de babykamer klaar?
Rond 32 weken, daarvoor stond alles er al wel maar toen was het echt helemaal af inclusief gordijnen en zo.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Met 33 weken, ik heb toen een nacht in het ziekenhuis gelegen met weeën, koorts en een slecht CTG en kon vanaf dat moment gaan bevallen (lees: als het nog een keer zou gebeuren kreeg ik een spoedkeizersnee) dus heb de dag erna meteen een tas klaar gezet. Vanaf 36 weken stond die tas ook in de auto omdat we toen naar een bruiloft moesten op een uur rijden van huis dus wilde we alle spullen bij hebben mocht er iets gebeuren en toen hebben we de tas maar laten staan (exclusief de camera en zo natuurlijk)

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
Meisjes naam al voordat we zwanger waren en de jongensnaam toen ik net zwanger was.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Al erg vroeg, met 26 weken of zo al.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Rumble wo 27 apr 2011 - 0:54

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
Met 37 weken lag alles gewassen en gestreken in de kast.

Wanneer was de babykamer klaar?
Met 33 weken ongeveer denk ik dat de kamer wel klaar was. Eigenlijk moet er nu stiekem nog een rolgordijn opgehangen worden maar omdat de kleine in het begin toch op onze kamer zal slapen hebben we daar nog wel even tijd voor.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Met 37 weken. Ik pakte elke keer een beetje in. Verder ligt er nu nog een lijstje op wat er op het laatste moment nog bij moet. Ben nu 5 dagen overtijd en moet op medische indicate in het ZH bevallen.

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
Eigenlijk een paar weken voordat we positief getest hadden hadden we alle namen al klaarliggen.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Rond de 26 weken.
Rumble
Rumble
Prater
Prater

Aantal berichten : 1438
Punten : 1584
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  mauwmauw wo 27 apr 2011 - 1:00

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
*vanaf 32 weken ongeveer
Wanneer was de babykamer klaar?
*nog steeds niet,baby slaapt in de woonkamer.maar spullen hadden we staan vanaf een week of 34-35
Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
*bij 35 weken ongeveer
Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
*meisjes naam vanaf begin en ver voor ik zwanger was,jongens naam bij de 15 weken ongeveer kwam me vriend ermee,ik moest er eerst aan wennen,maar we hebben hem vast staan vanaf de 20-21 weken ongeveer

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?uiteindelijk heeft een vriendin van mij het ontworpen bij een week of 34-35 denk ik.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Gast wo 27 apr 2011 - 1:04

yes1984 schreef:*Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?

Met 35/36 weken was alles klaar.

*Wanneer was de babykamer klaar?

Met 32 weken ongeveer

*Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?

36 weken

*Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?

Meisjesnaam direct toen ik wist dat ik zwanger was, jongensnaam met ongeveer 24 weken.

*En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?

Ook ongeveer met 24 weken

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Darius wo 27 apr 2011 - 1:19

yes1984 schreef:Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
Bij L met 30 weken, bij deze baby met 37 weken ( en dan alleen nog maar 50/56, de rest komt nog wel!)

Wanneer was de babykamer klaar?
Bij L met 32 weken, met deze baby pas met 37 weken.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Bij L met 35 weken, bij deze baby met 37 weken

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
Bij L met de 20 weken echo, bij deze baby met 24 weken ofzo.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Bij L met 34 weken, bij deze baby met 36 weken.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Linda wo 27 apr 2011 - 1:25

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
In week 36/37 geloof ik.

Wanneer was de babykamer klaar?
Die was al heel snel klaar, ik dacht voor de 30 weken. Achteraf was dat niet zo nodig geweest aangezien ze nog steeds bij ons slaapt.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Uuuh...niet. Embarassed Ik was ervan overtuigd dat ik thuis zou gaan bevallen. Voor de zekerheid had ik wel een paar dingetjes in een tas gedaan, maar dat was niet genoeg. Dus toen we toch maar naar het ziekenhuis gingen heeft manlief met één hand de tas ingepakt (met de andere hand had hij mijn hand beet, haha). Niet handig dus. Cool

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
Echt super snel, met 5 weken wisten we het al. We hadden afzonderlijk van elkaar een lijstje gemaakt en op allebei ons lijstje stond dezelfde meisjesnaam. Jongensnaam had ik alleen bedacht, maar dat was dus niet nodig.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Poeehh...even denken hoor. Daar waren we niet zo snel mee. Maar ik ben daar ook niet zo moeilijk mee. Ik hecht daar niet super veel waarde aan. Dus uiteindelijk gewoon een leuk, maar niet al te duur kaartje gekozen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  teletascha wo 27 apr 2011 - 2:51

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
Het meeste heeft mijn moeder gewassen smile (heel lief) rond de 32e week. Ik was toen nog full-time aan het werk.

Wanneer was de babykamer klaar?
Rond week 30.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Week 35. Maar dingen als fototoestel en wat eten/drinken moeten we dus wel nog aan denken als het zover is.

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
Ehm... rond de 20 weken. Maar sinds 2.5 week hebben we de meisjesnaam een heel klein beetje aangepast (andere schrijfwijze)


En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Rond week 32.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Bruintje Beer wo 27 apr 2011 - 2:52

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?Met S. met 34 weken. Nu moet ik het nog sorteren en wassen

Wanneer was de babykamer klaar??Met S. 34 weken. Nu moet ik de muur nog een keer verven maar S. slaapt nog in het kamertje dus moeten eerst nog haar kamer doen

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan??met 35 weken en dat zal ik nu denk ik ook doen


Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast??Met S. stond die pas vast met 39 weken. Nu weten we al sinds 15 weken wat de namen worden


En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht??[b]Rond 32 weken en nu weer rond die tijd.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Monnie wo 27 apr 2011 - 3:28

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen? Rond de 35 weken.


Wanneer was de babykamer klaar? Met 20 weken ongeveer.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan? toen ik 36 weken zwanger was

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast? meisjesnaam al vroeg, met 12 weken. Jongensnaam heb ik wel wat langer over getwijfeld, voor mij man stond hij meteen al vast. Zo rond de 30 weken stond hij voor mij ook vast.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht? Met 32 weken ongeveer

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  PapillonRose wo 27 apr 2011 - 3:39

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
Ik was er vroeg bij. Vanaf week 24 ben ik begonnen met wassen en dan steeds een beetje. Had nogal last van nesteldrang dus begin echt al vroeg Laughing

Wanneer was de babykamer klaar?
Ik denk tegen week 30 dat hij zover klaar was dat hij eventueel al gebruikt kon worden. Daarna nog wel wat aankleding gedaan qua accessoires, maar dat blijft sowieso iets waar ik ook nu nog af en toe mee bezig ben. Vind het leuk om met de inrichting bezig te zijn en soms eens wat te veranderen.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
Ik ben begonnen met inpakken vanaf week 30. Dingen als ondergoed, flesjes drinken, dextro en dat soort spullen deed ik er toen in. En een lijste had ik erbij gelegd om alles af te strepen. Zodat ik ook de laatste dingen die er niet zo vroeg in konden (fotocamera, telefoon, agenda) niet zou vergeten als het ineens zover zou zijn.

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
D.e roepnaam stond al snel vast, alleen wist ik nog niet dat het een meisje zou worden. Zodra ik dat wist met 20 weken was het dus definitief. De 2e, 3e en 4e naam was ik wat later uit. Ik kon niet goed kiezen en de volgorde heb ik ook nog even mee gespeeld. Maar ik was er ruim op tijd uit.


En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
Rond week 28. Toen had ik het perfecte kaartje gevonden. De exacte indeling van dat kaartje heb ik daarna nog wel een paar keer gewijzigd, even kijken welke tekst, kleuren en foto's het beste zouden staan. Maar het basisontwerp was rond 28 weken al gekozen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  _Mashimaro_ wo 27 apr 2011 - 4:42

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
* de kleertjes zijn met 27 week al gewassen

Wanneer was de babykamer klaar?
* de babykamer was met 25-26 week al klaar

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
* met 28 week ben ik opgenomen in het ziekenhuis, dus vanaf dat moment heeft mijn vriend ook mijn tas ingepakt

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
* meisjesnaam al vrij snel, jongensnaam rond de 25 week (geloof ik)

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
* met 27 week waren we er over uit, met 33 week pas besteld

_Mashimaro_
_Mashimaro_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 491
Punten : 636
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Teddyaapje wo 27 apr 2011 - 5:44

Hoeveel tijd van te voren heb je de kleertjes e.d. gewassen?
In eerste week van mijn verlof, met 34w.

Wanneer was de babykamer klaar?
Echt klaar en ingeruimd met 37w. Met 12w hadden we de meubeltjes al in huis en heb ik de muren geverfd.

Wanneer had je de tas met ziekenhuisspulletjes klaarstaan?
In week 36 werd ik doorgestuurd naar de gyn vanwege mijn bloeddruk, toen heb ik mijn tas maar snel ingepakt.

Hoeveel tijd van de voren stonden de namen vast?
De jongensnaam hadden we al voordat ik zwanger was maar ik had soms nog wel twijfelmomenten (hormomen?!) Meisjesnaam werden we het maar niet over eens.

En wanneer hadden jullie HET geboortekaartje uitgezocht?
We hebben het zelf ontworpen en met 37w was het klaar, alleen de datum moest er nog op Very Happy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes voor de geboorte van het kindje Empty Re: Vraagjes voor de geboorte van het kindje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum