Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

+7
Theeleut
Susan
VeryCherry
Teddyaapje
Floor
PapillonRose
Koeboe82
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 1:06

Hoi .

Wij willen de 2de zondag na de geboorte wat mensen uitnodigen.
Omdat we bij ons zoontje 8 weken naar zijn geboorte nog bezoek kregen.
Nu niet zo zin in
Ouders Broers zussen en hele goeie vrienden komen tussen door,En de rest willen we op 1dag.

Nu was ik benieuwd hoe pakte jullie dit aan?
Hoelang na die tijd deed je dat?
Thuis of ergens anders?
Zorgde jullie voor wat te eten?

Wij hadden het nu zo bedacht:
Tussen 14.00 en 17.00 mogen ze komen,
Om 17.00 is er Soep Broodjes en salade.
Ik zat te denken om op de uitnodiging te zetten:
Geboorte tip: Kadobon.

Zouden jullie dat heel raar vinden als je dat op kaartje zag staan?
Zou je liever zelf wat uitzoeken?
Ben bang dat ik allemaal kleertjes 62/68 krijg winter kleertjes, Dit kan ze in de zomer aan, heb ik dan niks aan.

Als je geen kraamfeest deed hoe deed je dat dan met kraam bezoek?
Niet vervelend zo lang na die tijd nog bezoek?
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  PapillonRose do 3 feb 2011 - 1:10

Ik heb geen kraamfeest gegeven, want mij leek het juist wel heel druk en heftig al dat bezoek tegelijk (niet alleen vermoeiend voor mezelf, maar vooral te druk voor mijn meisje).

Het ligt er natuurlijk aan wat je zelf prettig vindt en om hoeveel mensen het gaat. Ik heb ervoor gekozen om iedereen gewoon apart langs te laten komen en dan vooral in de eerste twee weken. Dat is goed gelukt. Dan wel mijn agenda erbij gehouden en niet teveel bezoek op één dag plannen en ook tijd vrij houden voor onszelf. Is me prima bevallen.
Zo heb je ook voor iedereen persoonlijke aandacht en tijd, plus dat de kleine niet 30 gezichten boven het wiegje heeft hangen Laughing

Er zijn na die periode ook nog wel wat mensen geweest, maar dat wist ik van tevoren al (die hadden goede reden dat ze niet eerder konden komen).
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 1:17

PapillonRose schreef:Ik heb geen kraamfeest gegeven, want mij leek het juist wel heel druk en heftig al dat bezoek tegelijk (niet alleen vermoeiend voor mezelf, maar vooral te druk voor mijn meisje).

Het ligt er natuurlijk aan wat je zelf prettig vindt en om hoeveel mensen het gaat. Ik heb ervoor gekozen om iedereen gewoon apart langs te laten komen en dan vooral in de eerste twee weken. Dat is goed gelukt. Dan wel mijn agenda erbij gehouden en niet teveel bezoek op één dag plannen en ook tijd vrij houden voor onszelf. Is me prima bevallen.
Zo heb je ook voor iedereen persoonlijke aandacht en tijd, plus dat de kleine niet 30 gezichten boven het wiegje heeft hangen Laughing

Er zijn na die periode ook nog wel wat mensen geweest, maar dat wist ik van tevoren al (die hadden goede reden dat ze niet eerder konden komen).

Gaat om zo'n 8 uitnodigingen. zo'n 16 man,
Ik denk dat het druk word, maar 8 weken na die tijd echt geen zin pff!
Wil mijn eigen ritme en dat van ons zoontje snel op orde hebben.
Hij moet denk ik al erg wennen,

Over dat wiegje idee haha, We hadden in gedachte om als bezoek er is haar naar beneden te halen even half uurtje in de box (kan iedereen ff aapie kijken) en dan weer lekker rustig naar haar bedje..
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Floor do 3 feb 2011 - 1:19

Ik heb zelf geen kindje. Maar wij zijn bij vrienden op een geboortefeest/kraamfeest geweest.
Het kindje was eind mei geboren en eind juni was het geboortefeest.

Zij hadden thuis feest, in huis/tuin (het was 25 graden en zonnig dus voor de tuin hebben ze nog extra parasols moeten lenen omdat de tuin op het zuiden ligt en het echt heet was om in de zon te blijven staan).

Ze hadden in de keuken (op de eettafel, die grenst aan de tuin) alles klaar staan, qua drinken, cake, koekjes enz. Iedereen mocht het zelf pakken wanneer ze wat wilden, stond er iets niet bij dan kon je het vragen (aan de ouders zelf of grootouders, die wisten het dan wel te vinden).

ik heb net even op het geboortekaartje gekeken, het kraamfeest was van 14-17uur

Ik vind het idee wat je hebt erg leuk. Weet niet of je heel veel mensen wilt uitnodigen, ik vind het eten erbij ook leuk, zelf zou ik dat weer niet doen omdat ik dat te veel vind (we hebben te veel familie :-) ) maar dat is natuurlijk eigen keus.
Kadobon kan je er toch prima bij vermelden. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die toch graag iets willen kopen, maar dat kunnen ze dan toch altijd nog doen, ze zijn tenslotte niet verplicht om een kadobon te geven.

Mijn nicht zit nu na 4 maanden nog elke week een paar avonden met kraambezoek. Ze is er helemaal klaar mee en zou willen dat ze een geboortefeest had gegeven.
Dus als je het de vorige bevalling vervelend vond met zo veel visite dan kun je misschien beter een geboortefeest geven.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 1:43

Floor schreef:Ik heb zelf geen kindje. Maar wij zijn bij vrienden op een geboortefeest/kraamfeest geweest.
Het kindje was eind mei geboren en eind juni was het geboortefeest.

Zij hadden thuis feest, in huis/tuin (het was 25 graden en zonnig dus voor de tuin hebben ze nog extra parasols moeten lenen omdat de tuin op het zuiden ligt en het echt heet was om in de zon te blijven staan).

Ze hadden in de keuken (op de eettafel, die grenst aan de tuin) alles klaar staan, qua drinken, cake, koekjes enz. Iedereen mocht het zelf pakken wanneer ze wat wilden, stond er iets niet bij dan kon je het vragen (aan de ouders zelf of grootouders, die wisten het dan wel te vinden).

ik heb net even op het geboortekaartje gekeken, het kraamfeest was van 14-17uur

Ik vind het idee wat je hebt erg leuk. Weet niet of je heel veel mensen wilt uitnodigen, ik vind het eten erbij ook leuk, zelf zou ik dat weer niet doen omdat ik dat te veel vind (we hebben te veel familie :-) ) maar dat is natuurlijk eigen keus.
Kadobon kan je er toch prima bij vermelden. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die toch graag iets willen kopen, maar dat kunnen ze dan toch altijd nog doen, ze zijn tenslotte niet verplicht om een kadobon te geven.

Mijn nicht zit nu na 4 maanden nog elke week een paar avonden met kraambezoek. Ze is er helemaal klaar mee en zou willen dat ze een geboortefeest had gegeven.
Dus als je het de vorige bevalling vervelend vond met zo veel visite dan kun je misschien beter een geboortefeest geven.

Het gaat om zo'n 16 personen,
dus valt met eten nog mee, 2 grote pannen soep wat belegde broodjes en salades met stokbrood.
Het is ook de planning dat er een grote tafel komt met alles er op da iedereen kan pakken wat hij wil.
Het is echt bedoelt voor mensen die niet direckt komen zeg maar. 2 tantes wat vrienden van overver en wat kennisen.
Broers zussen en ouders komen toch eerste dagen al en wat vaker.
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Teddyaapje do 3 feb 2011 - 2:39

Ik denk dat het met 16 pers. wel te doen is.

Wij hebben zelf geen babyborrel gehouden. Een goede kennis van me had dat wel gedaan, ik denk zo'n 6 weken na de geboorte. Het was echt super druk (ik schat een man of 50) en ze hadden geen tijd om met iedereen te praten en zelfs niet om de cadeautjes uit te pakken. Die werden op een grote stapel op een tafel gelegd. Ik vond het niet echt geslaagd omdat het zo onpersoonlijk was. We waren trouwens wel al op kraamvisite geweest van te voren.

Wij hebben het dus 'gewoon' met kraamvisite gedaan en het zijn echt heel veel mensen die langs kwamen, we hebben een grote vriendengroep, familie en collega's. Ook zijn er wat klanten van me geweest. En T. is nu 3 maanden, er zijn er nog steeds die bellen of ze langs mogen komen. Ik moet zeggen dat ik dat juist wel leuk vind. We gaan nu natuurlijk niet meer opstap en zo heb je toch wat leuks te doen, ik vind het tenminste wel gezellig. En ook hartstikke leuk om ook te kunnen laten zien dat T, bv. al kan rollen enz. Dat kan niet als je alles tegelijk met een babyborrel laat komen.

Mijn tip...doe waar je je zelf goed bij voelt! Ik vind trouwens dat de cadeautip best kan hoor!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 2:43

[b]Ben je niet dat bang dat het op de 2e zondag na de geboorte wat snel is? Uit de reacties kan ik opmaken dat er een paar weken tussenzit, en als je het wat later doet heb je ook meer de tijd om te herstellen natuurlijk.[b]
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 2:52

CherrieLola schreef:[b]Ben je niet dat bang dat het op de 2e zondag na de geboorte wat snel is? Uit de reacties kan ik opmaken dat er een paar weken tussenzit, en als je
het wat later doet heb je ook meer de tijd om te herstellen natuurlijk.[b]

Ja misschien wel druk. maar dan heb ik het gehad..
Klinkt misschien niet aardig Maar wil lekker met ons 3tjes genieten, van de kleine meid.
Bij ons zoontje werden we geleeft,
Was een drama! acute HELLP, 6 weken te vroeg, geboren onder gehele narose, eerste avond al 15 mensen op het ziekenhuis, mensen die boos waren dat ze niet mochten komen, mensen die zonder uitnodigen wel kwamen die we totaal niet verwachten en dat mensen daar weer boos over waren!
eerste weken cuveuse, elke dag op en neer naar het ziekenhuis.
en dan ook nog herstellen van een keizersnede en een HELLP.
Geen tijd om leuk om terug op te kijken.
vandaar dat we het nu zo willen doen.

Wij bellen als ze geboren is eerste dag alleen mijn ouders, zijn moeder en zusje en mijn broer,
Rest hoort het wel een dag later.

Wat ik ook heel erg merk is dat de omgeving een 2de niet zo heel bijzonder vinden.
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Teddyaapje do 3 feb 2011 - 2:56

Bij ons was het juist dat er niemand kwam de eerste week (op mijn (schoon)ouders, oma en beste vriendin na) omdat ze ons eerst wilde laten genieten met zn 3tjes...en wij hadden juist zoiets van waarom belt niemand? Wij wilden juist heel graag ons mannetje showen en dat was fijn geweest als de kraamhulp er nog was dan kon die voor koffie en beschuit enz. zorgen.

Ik snap dat jullie het na de eerste zo willen doen...dat is natuurlijk weer het andere uiterste! Hopelijk gaat deze keer alles volgens wens! Succes met de laatste loodjes!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 3:00

Ik ben blijkbaar de enige, maar ik vind die cadeautip wel raar. Als mensen vragen wat je wil hebben kun je wel zeggen dat je een bon wil, maar ik zou er niet uit mezelf om gaan vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 3:08

Koeboe82 schreef:
CherrieLola schreef:Ben je niet dat bang dat het op de 2e zondag na de geboorte wat snel is? Uit de reacties kan ik opmaken dat er een paar weken tussenzit, en als je
het wat later doet heb je ook meer de tijd om te herstellen natuurlijk.[b]

Ja misschien wel druk. maar dan heb ik het gehad..
Klinkt misschien niet aardig Maar wil lekker met ons 3tjes genieten, van de kleine meid.
Bij ons zoontje werden we geleeft,
Was een drama! acute HELLP, 6 weken te vroeg, geboren onder gehele narose, eerste avond al 15 mensen op het ziekenhuis, mensen die boos waren dat ze niet mochten komen, mensen die zonder uitnodigen wel kwamen die we totaal niet verwachten en dat mensen daar weer boos over waren!
eerste weken cuveuse, elke dag op en neer naar het ziekenhuis.
en dan ook nog herstellen van een keizersnede en een HELLP.
Geen tijd om leuk om terug op te kijken.
vandaar dat we het nu zo willen doen.

Wij bellen als ze geboren is eerste dag alleen mijn ouders, zijn moeder en zusje en mijn broer,
Rest hoort het wel een dag later.

Wat ik ook heel erg merk is dat de omgeving een 2de niet zo heel bijzonder vinden.

[b]Maar wat nou als jij op zaterdag bevallen bent, dan is de zondag erop al 8/9 dagen later en ben je misschien nog niet helemaal op de been.
Toen ik met mijn zoontje uit het ziekenhuis kwam stond de halve buurt in huis, mijn vader heeft toen iedereen weggestuurd, want ik stond op het punt om flauw te vallen van de drukte.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 3:15

Ik vind het trouwens heel horkerig om in een situatie als die van jullie boos te worden dat je niet mag komen of om zonder uitnodiging toch te komen. Ik zou niet om die reden een kraamfeest gaan geven, maar gewoon een olifantenhuid kweken en er schijt aan hebben als mensen om zo'n achterlijke reden boos zijn. Een kraamvisite is geen show waar zij een kaartje voor hebben gekocht en waar ze dus recht op hebben. Als jullie om wat voor reden dan ook nog geen bezoek willen hebben zij dat maar gewoon te respecteren.

Dus dat kraamfeest zou ik alleen doen als jullie dat de leukste manier vinden. Niet omdat je bang bent dat die mensen anders weer gaan emmeren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  PapillonRose do 3 feb 2011 - 3:30

Susan schreef:Ik vind het trouwens heel horkerig om in een situatie als die van jullie boos te worden dat je niet mag komen of om zonder uitnodiging toch te komen. Ik zou niet om die reden een kraamfeest gaan geven, maar gewoon een olifantenhuid kweken en er schijt aan hebben als mensen om zo'n achterlijke reden boos zijn. Een kraamvisite is geen show waar zij een kaartje voor hebben gekocht en waar ze dus recht op hebben. Als jullie om wat voor reden dan ook nog geen bezoek willen hebben zij dat maar gewoon te respecteren.

Dus dat kraamfeest zou ik alleen doen als jullie dat de leukste manier vinden. Niet omdat je bang bent dat die mensen anders weer gaan emmeren.
+1!

Verder valt het dus qua aantal mensen wel mee lees ik. Als je het zo de leukste manier vind en je je er goed bij voelt zou ik het zeker doen. Zo niet, dan hebben andere mensen toch pech? Het is jouw leven en jouw gezinnetje!
Zelf vond ik het trouwens net zoals Teddyaapje zegt eigenlijk wel leuk als er na een paar weken af en toe nog iemand op visite kwam. Heb 1,5 week geleden zelfs nog iemand gehad (van ver) en vind het wel gezellig. Maar kan me ook voorstellen dat je dat wat minder prettig vindt als iedereen zo verspreid komt en je wekenlang met visite zit.

Doe wat je hart je ingeeft en succes met de laatste loodjes!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 3:31

@ Susan: Je hebt gelijk hoor, maar de mensen in onze omgeving zijn zo echoistisch en bot.
Je wilt niet weten wat voor gezeur en verwijten we hebben gehad,
Zelfs nog lef om te zeggen: Als je echt zo ziek was hadden ze je zoon wel meteen gehaald nou vond binnen 5 uur al aardig snel..
We doen echt alleen kraamfeest om er af te zijn.
en van die kadotip ik twijfel nog hoor, vind zelf erg schooierig overkomen.
Maar die mensnen zijn niet zo slim om te bellen om te vragen wat je wil hebben Embarassed
Ik kom niet erg aardig over he :shock: Maar we hebben het gewoon gehad. sturen al vrijweinig geboorte kaartjes.Denk dat veel mensen verbaasd zijn dat ze geen kaart krijgen..

@ CherrieLola

Ow dat is ook niet fijn zeg!!
Wel aardig van je vader!
Dat sommige het niet snappen dat je even eerste dag alleen wil zijn!

Ik had ook bij een vriendin dat ik dacht laat haar eerste 2 weken maar lekker genieten, belde ze me boos op waar ik bleef hahah!
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  VeryCherry do 3 feb 2011 - 4:12

Koeboe82 schreef:
@ CherrieLola

Ow dat is ook niet fijn zeg!!
Wel aardig van je vader!
Dat sommige het niet snappen dat je even eerste dag alleen wil zijn!


Tsja, het was natuurlijk ook heel spannend dat het 17-jarige buurmeisje een kind had gekregen Wink
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Theeleut do 3 feb 2011 - 4:22

Ik wil deze keer ook een kraamfeest geven, maar vind het zo lastig te bepalen wannéér.
Ik ben 4 dagen voor mijn dochters verjaardag uitgerekend. Als ik op tijd beval dan zijn de mensen al geweest op haar verjaardag dus een kraamfeest is weer zo dubbel, maar het tegelijk doen vind ik weer sneu voor mijn dochter. Dan is het niet háár dag. De mensen zullen, denk ik, toch meer met de baby bezig zijn dan. Stel dat ik na haar verjaardag beval dan heb ik eerst een verjaardagsfeest, dan een kraamfeest en 15 juli trouwen we, hebben we wéér feest. Ik vind het druk...

Wat vinden jullie van een kinderverjaardag en kraamfeest tegelijk vieren? Zou je dat zelf ook zo doen? Wat zou je er van vinden als je voor zoiets dergelijks uitgenodigd wordt? Raar, of?

Ohh, en een kadotip vind ik ook raar. Bij vraag zou ik het zeggen, maar niet bij voorbaat aangeven.
Ik snap je idee er achter wel hoor!


Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  JD do 3 feb 2011 - 6:04

ik heb geen kinderen, kan dus misschien niet heel goed oordelen over wel of geen kraamfeest,
maar als ik naar mensen om me heen kijk..
Een vriendin van me is in oktober bevallen, en had tot vorige week nog kraamvisite. Zij twijfelde tijdens de zwangerschap over een kraamfeest, en heeft nu achteraf spijt dat ze het niet gedaan heeft.
Hoe je het doet (thuis of iets afhuren, eten of alleen drinken, en wie je uitnodigd) dat is natuurlijk helemaal aan jou zelf.

De mensen die echt dichtbij je staan die zullen naast het kraamfeest, evengoed nog wel een keertje op visite willen komen denk ik.

wat betreft de cadeautip.. ik kreeg dat laatst in een kaartje en toen stond ik wel even gek te kijken. maar dat is denk ik vooral omdat je het niet gewend bent om in een geboortekaartje te zien.
Ik kan me van jou uit heel goed voorstellen dat je een bon wilt hebben, zo kun je kopen wat jij op dat moment nodig hebt, maar ik vind het als visite zijnde wel minder leuk.
Zo vind ik het altijd leuk om he-lemaal los te gaan in de prenatal voordat ik op kraamvisite ga.... maar dat moet natuurlijk geen reden zijn om geen cadeaubonnen te vragen. lastig!
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 6:46

@CherrieLola. oww sensatie zoekers dus.. pfff interesant:S

@theelleut: Hmm moeilijk.. Als je na die tiijd bevalt kan het wel.
Ik dek als je voor die tijd bevalt iedereen gaat wachten tot je dochters verjaardag.
Je kan de baby dan een half uurtje in de box ofzo leggen als iedereen er is en dan weer over gaan op jouw dochters verjaardag..

@ *Marietje* Ja je hebt gelijk, ga dat er afhalen. nu maar hopen dat ik geen winterkleren krijg haha! heb ik er nog niks aan!
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Susan do 3 feb 2011 - 6:55

Koeboe82 schreef:@ Susan: Je hebt gelijk hoor, maar de mensen in onze omgeving zijn zo echoistisch en bot.
Je wilt niet weten wat voor gezeur en verwijten we hebben gehad,
Zelfs nog lef om te zeggen: Als je echt zo ziek was hadden ze je zoon wel meteen gehaald nou vond binnen 5 uur al aardig snel..
We doen echt alleen kraamfeest om er af te zijn.
en van die kadotip ik twijfel nog hoor, vind zelf erg schooierig overkomen.
Maar die mensnen zijn niet zo slim om te bellen om te vragen wat je wil hebben Embarassed
Ik kom niet erg aardig over he :shock: Maar we hebben het gewoon gehad. sturen al vrijweinig geboorte kaartjes.Denk dat veel mensen verbaasd zijn dat ze geen kaart krijgen..


Ik wou al zeggen, ik zou die mensen niet eens een kaart sturen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  meisjesmama do 3 feb 2011 - 8:10

Ik vind 16 personen helemaal niet zoveel personen.
Ik heb bij de 1ste tot ruim 4 maanden met visite gezeten en bij de 2de hebben de helft minder mensen op kraamviste gekregen.
Heb je daar ook rekening mee gehouden?
Voor de rest is een tijd van 14 uur tot 17 uur wel een mooie tijd en netjes om daarna nog wat eten aan te bieden.
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 8:21

Ik vind zelf een kraamfeest een beetje raar, als in: je bent goed genoeg om je cadeautje te komen brengen, maar we willen je liever niet op visite hebben en ik geloof ook niet dat het voor het kindje van zo'n 2 weken leuk is om in de drukte te liggen. En denk je ook niet dat de mensen die niet op het kraamfeest zijn uitgenodigd zijn, een ander keertje langs zullen willen komen? Wat doe je als zij gaan bellen, nee zeggen?
Een cadeautip zou je wel op het kaartje kunnen zetten, maar ik vind ook dat je blij moet zijn met alles wat je krijgt. Je kríjgt het, je hoeft er niets voor te betalen. Het is toch al super leuk als mensen speciaal iets voor je uitzoeken?

Wij krijgen over 2 weken nog kraambezoek (dochter is dan 6 maanden oud) en ik vind het alleen maar leuk dat mensen langs komen voor onze dochter.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Gast do 3 feb 2011 - 8:30

Wij hebben ook over een kraamfeest nagedacht maar het uiteindelijk niet gedaan, om wat hierboven ook al wordt genoemd: het is de tweede en bezoek is dan echt een stuk minder. Ik las dat al overal maar het was hier ook echt zo. En er waren nog steeds wel mensen die pas na drie maanden kwamen maar goed dat kan altijd wel, zolang het maar niet dagelijks (liefst ook niet wekelijks is).

Cadeautip hebben wij beide keren wel gedaan. Het is hier niet ongebruikelijk en wij hadden zó veel spullen al gekregen in de zwangerschap dat het gewoon echt zonde zou zijn als we er meer kleren e.d. bij zouden kopen. Het is ook maar een tip he, geen verplichting. Wij hebben alsnog gewoon cadeautjes gekregen van veel mensen en dat is ook prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Koeboe82 do 3 feb 2011 - 10:29

De mensen die een kaart krijgen weet ik zeker dat ze komen,
we hebben echt hele naasten gedaan..
Als we een verjaardag houden kommen er al 25 personen.
we versturen maar 38 kaartjes,
Bij ons zoontje was het het drie dubbele..

De visite mag wel komen, maar ik heb niet zo zin in maanden later nog bezoek,
Mijn man is veel weg voor werk. weekend met ons 4tjes is ook wel een keer lekker.

Misschien niet onbelangrijk om te vertellen ik heb bij ons zoontje een postnetale depressie gehad, tot onze zoon 7maanden was.
Medicatie voor gehad.

Ik wil gewoon genieten.
En de mensen komen af en toe toch nog wel een keer kijken.
Gaat me gewoon om de eerste drukte.
En het is ook niet de bedoeling dat onze dochter straks hele tijd beneden istijdens het feest. eventjes in de box en dan weer lekker rustig in haar kamertje,
Ik vind de 3 r's juist heel belangrijk..


Laatst aangepast door Koeboe82 op do 3 feb 2011 - 10:49; in totaal 1 keer bewerkt
Koeboe82
Koeboe82
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 128
Punten : 183
Registratiedatum : 25-11-10
Woonplaats : almelo

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Parisienne do 3 feb 2011 - 10:48

En wat als je dochter van streek is of veel aandacht wil/vraagt die dag? Dan zit jij de hele tijd boven met je dochter, om haar uit de drukte te houden. Dat half uurtje tussen de mensen kan voor haar al heel onrustig zijn, waarna ze misschien niet meer wil/kan slapen en jij degene bent die ze graag bij haar wil hebben. Gezellig voor de mensen die komen..

Naast dat het voor je dochter natuurlijk erg druk is, denk je ook aan hoe het voor jou kan zijn?! Twee weken na een bevalling is wel erg vroeg naar mijn mening. Ik zou er dan niet aan moeten denken een feest te geven en me hier druk om te moeten maken. Je weet helemaal niet hoe je bevalling verloopt en je herstel erna. Ik zou er toch over nadenken om het iets later te doen als jullie zo graag een kraamfeest willen geven.

Verder ben ik het ook eens met Dromertje.
Ik vind zelf een kraamfeest een beetje raar, als in: je bent goed genoeg om je cadeautje te komen brengen, maar we willen je liever niet op visite hebben en ik geloof ook niet dat het voor het kindje van zo'n 2 weken leuk is om in de drukte te liggen. En denk je ook niet dat de mensen die niet op het kraamfeest zijn uitgenodigd zijn, een ander keertje langs zullen willen komen? Wat doe je als zij gaan bellen, nee zeggen?
Een cadeautip zou je wel op het kaartje kunnen zetten, maar ik vind ook dat je blij moet zijn met alles wat je krijgt. Je kríjgt het, je hoeft er niets voor te betalen. Het is toch al super leuk als mensen speciaal iets voor je uitzoeken?

Veel mensen, die ook op het feest zullen komen, willen waarschijnlijk de baby ook nog even op een ander (rustig) moment zien en willen misschien rustig met jou praten over hoe het gaat e.d. Wat zeg/doe je dan?

Wat betreft de cadeautip: als men belt om te vragen of je nog wensen hebt, vind ik dat je best wel kan aangeven dat je bijvoorbeeld al zoveel hebt en je graag een cadeaubon zou willen. Dit om bijvoorbeeld kleertjes te kopen als je kindje een maatje groter nodig heeft. Maar op de kaart zetten zou ik dan weer niet doen, maar dat had je zelf ook al besloten begreep ik?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  maiadebij do 3 feb 2011 - 11:09

Wij hadden bij de eerste een kraamfeest voor mijn schoonfamilie, 10 dagen na de geboorte. Het feest was 's avonds en de laatste gingen pas 1 uur weg. Ik was KAPOT! Bij de 2e heb ik tegen mijn man gezegd dat ik dat toch echt niet zag zitten. Toen heb ik me er flink op verkeken en me om laten praten. Maar bij J hebben we geen feest gegeven. Omdat het bij m'n schoonfamilie traditie is, duurde het even voor ze beseften dat er echt geen feest kwam en toen kwamen ze gewoon op bezoek.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?  Empty Re: Vraagjes aan mama's die geboorte feest hebben gegeven?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum