Hoe groot/zwaar was jullie kindje bij de geboorte en..
+41
*Troela*
Linda
Flip Fluitketel
Roos
Jelin
Kat1980
Tania
Rouge
Teddyaapje
Fiebje
Monnie
Bruintje Beer
Viva
Blue flower
Liadan
Annie24
*Lookie*
Floor
moepie
Jasmine
Barbabella
Happydobby
Flower_L
Didi
kwak
M@niek
studiebol
Lindsya
piene1983
-Ieniemienie-
Smaragdje
Star007
Pussycat
mickey
SarahKey
Ayla
joyce0606
meisjesmama
Thunder
Printje
Clapperdie
45 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe groot/zwaar was jullie kindje bij de geboorte en..
Hoe groot/zwaar was jullie kindje bij de geboorte en welke maat kleding had hij of zij aan na de geboorte?
Ik ben hier benieuwd naar. Gister hebben wij een 3d echo gehad en daar blijkt ons kleintje iets voor te lopen op groei. Als hij zo in de curve blijft groeien en hij komt met 40 weken dan verwachten ze toch wel dat hij richting de 8 pond gaat.
Of hoeft dit nog helemaal niets te zeggen?
Ik ben hier benieuwd naar. Gister hebben wij een 3d echo gehad en daar blijkt ons kleintje iets voor te lopen op groei. Als hij zo in de curve blijft groeien en hij komt met 40 weken dan verwachten ze toch wel dat hij richting de 8 pond gaat.
Of hoeft dit nog helemaal niets te zeggen?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Re: Hoe groot/zwaar was jullie kindje bij de geboorte en..
Hij woog 3670 en is niet gemeten qua lengte. Hij droeg maatje 50-56
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
50 cm en 3300 gram en 51 cm en 3500 gram, allebei maat 50. Maar het is een schatting hè tijdens zo'n echo, ze schijnen er toch nog regelmatig naast te zitten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
E. Was 3075 en zat in maat 50
R. Was 4750 en zat aan het eind van de kraamweek al in maat 62
R. Was 4750 en zat aan het eind van de kraamweek al in maat 62
meisjesmama- Kletskop
- Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
K was 3000 gram en niet gemeten, nog steeds niet, want hij ligt nog steeds in de foetushouding, en ze willen zijn beentjes niet strekken. hij heeft 3 weken maat 44 aangehad, en zit nu in maat 50.
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Rataplan: Ja ik weet dat het een schatting is. Maar ik heb nu 1 pakje maat 50 en twijfel of ik toch niet extra nodig heb in maat 50. Maar als de wat zwaardere baby's meer richting 56 gaan dan vind ik het zonde om toch meer te kopen in maat 50.
Lastig hoor allemaal!
Lastig hoor allemaal!
Clapperdie- Kletskop
Anders neem je er 2 in maat 50, past dat nou prima kun je ook aan je kraambezoek vragen wat kleertjes te geven.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Bij ons liep ze ook voor tijdens een paar echo's, en toen ze uiteindelijk geboren was woog ze precies netjes gemiddeld, ze was 3270 gram en 51 cm. Ze heeft een week of 2-3 maat 50 aangehad. Maat 56 ging ook wel, zat alleen wat ruimer, maar de pakjes die ze het meest aangehad heeft in maat 56 waren van noppies, dus valt sowiezo smal. Je hebt al het nodig is zo een paar setjes bijgehaald hoor, mijn vriend is toen 's middags nog weggeweest voor kleertjes. En als hij of zij in het weekend geboren wordt draagt ie toch maar hooguit 2 dagen kleertjes die iets te groot zijn.
Dat wat rataplan zegt is wel een goeie!
Dat wat rataplan zegt is wel een goeie!
Ayla- Kletskop
- Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Rataplan schreef:Anders neem je er 2 in maat 50, past dat nou prima kun je ook aan je kraambezoek vragen wat kleertjes te geven.
en anders kun je altijd wat kleertjes bijkopen als het moet.
Ik heb 2/3 pakjes maat 50 en de rest 56.
Zie wel hoe groot het kindje word, anders kijken we oma lief aan haha.
Hier werd F ook groot geschat, maandags voor de bevalling werd hij nog 4200/4300 geschat. Hij is woensdags geboren en was toen precies 3800 gram. De dag erna gemeten en hij was 53 cm. De eerste dagen heeft hij in de couveuse gelegen en had hij nog geen kleertjes aan. Toen we naar huis gingen met hem, had hij maat 50 aan. Dat heeft hij een week of 2 aan gekund, al lag het ook wel heel erg aan het merk. Prenatal paste al heel snel niet meer, HEMA en Zeeman dan weer wel. Had ook twee rompertjes van de Wibra, maar die vind ik erg breed vallen, dat zwabbert om hem heen. Heeft hij dus maar 1x aan gehad.
Ik zou inderdaad niet te veel in maat 50 kopen, en in de tas een setje in maat 50 en een setje in maat 56 doen.
Ik zou inderdaad niet te veel in maat 50 kopen, en in de tas een setje in maat 50 en een setje in maat 56 doen.
mickey- Kletskop
- Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10
Onze dochter is geboren met 41+1 en woog 3640 gr. en was 48cm en heeft een paar weekjes in maat 50 gepast weet niet meer precies hoelang. Of het nou een maandje of iets langer was... Zou er gewoon nog 1 á 2 pakjes bij kopen inderdaad.. is zo bijgekocht toch als de baby geboren is en het past.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
ze is geboren met precies 37 weken, ze was 2760 gram en 46 cm. ze was tijdens de laatste echo geschat op ongeveer 3300 gram. Kon wel kloppen, als ze 3 weken langer was blijven zitten.
Star007- Kletskop
- Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11
3790 gr en 52 cm en 4120 gr en 52 cm. Ze pasten allebei maat 50 wel maar heel kort, ik koop nu sowieso niks meer bij in maat 50 of ze moeten verwachten tegen het eind dat het een kleintje is dit keer maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
Gast- Gast
Ohja hier bij de oudste nog 2 dagen voor de bevalling een echo gehad en hij werd geschat op 3200 gram. Ze zitten er vaak toch wel erg naast hoor.
Gast- Gast
Hij was 3130 gram en was 49,5 cm lang. Hij heeft flink wat weken maat 50 gedragen.
Smaragdje- Ratel
- Aantal berichten : 3094
Punten : 3173
Registratiedatum : 19-11-10
3280 gram en lengte is niet gemeten maar zal iets 49cm geweest zijn. Hij droeg maatje 50.
Gast- Gast
Het is inderdaad zo bijgekocht. Ik heb in maat 56 een paar pakjes van Noppies. Als die klein vallen moet het denk ik wel goed zitten. Zoiezo neem ik maat 50 en 56 mee in de ziekenhuistas.
Clapperdie- Kletskop
Hier waren ze 2495 & 2875 gram en 47 cm lang bij 35+6. Ik had maat 50 bij me, maar was te groot, maat 44 zat beter. Ze hebben nog wel een maand in 44/50 gezeten, daarna 50/56, maar daar waren ze redelijk snel uit.
Nu zitten ze nog in 62, maar kunnen binnenkort over op 68.
Nu zitten ze nog in 62, maar kunnen binnenkort over op 68.
Gast- Gast
Ik heb nooit maatje 50 gekocht. Alleen maar 50-56.
L. is ook meerdere keren geschat op een 8ponder bij de 40 weken, dus ik hield mijn hart al vast toen ik moest bevallen met 40+2. Bij een echo met 35 weken liep ze qua buik 3 weken voor. Volgens mij ligt het er sowieso aan of ze net wat gedronken hebben of niet, hoe erg de blaas/buik dan is opgezet.
Ze woog iig 3250 gram bij de geboorte en was 50 cm. Ze pastte maatje 50, had ik 1 shirt van, maar dat kon ik na 2 weken alweer weg doen en dat vond ik toch zonde. Maatje 50/56 draagt ze nu nog steeds. Ze weegt nu 4100 gram en is 54 cm.
L. is ook meerdere keren geschat op een 8ponder bij de 40 weken, dus ik hield mijn hart al vast toen ik moest bevallen met 40+2. Bij een echo met 35 weken liep ze qua buik 3 weken voor. Volgens mij ligt het er sowieso aan of ze net wat gedronken hebben of niet, hoe erg de blaas/buik dan is opgezet.
Ze woog iig 3250 gram bij de geboorte en was 50 cm. Ze pastte maatje 50, had ik 1 shirt van, maar dat kon ik na 2 weken alweer weg doen en dat vond ik toch zonde. Maatje 50/56 draagt ze nu nog steeds. Ze weegt nu 4100 gram en is 54 cm.
Gast- Gast
M was met 41+1 3920gr en 52cm. Ze droeg maatje 56, maar groeide daar snel uit.
T was met 41+6 4690gr en 56cm. Hij droeg eigenlijk meteen 62.
Ik zou niet al teveel uit gaan van wat ze zeggen. M schatte ze gemiddeld in, rond de 3300. Was dus stukje zwaarder.
Omdat ze best zwaar was, werd ik tijdens de tweede zwangerschap extra in de gaten gehouden. Na wat extra echo's en metingen schatte ze hem in als rond de 3500gr. Daar zaten ze er dus echt heel flink naast!
T was met 41+6 4690gr en 56cm. Hij droeg eigenlijk meteen 62.
Ik zou niet al teveel uit gaan van wat ze zeggen. M schatte ze gemiddeld in, rond de 3300. Was dus stukje zwaarder.
Omdat ze best zwaar was, werd ik tijdens de tweede zwangerschap extra in de gaten gehouden. Na wat extra echo's en metingen schatte ze hem in als rond de 3500gr. Daar zaten ze er dus echt heel flink naast!
Laatst aangepast door -Ieniemienie- op di 17 jan 2012 - 1:24; in totaal 1 keer bewerkt
-Ieniemienie-- Kletskop
- Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Clapperdie schreef:Rataplan: Ja ik weet dat het een schatting is. Maar ik heb nu 1 pakje maat 50 en twijfel of ik toch niet extra nodig heb in maat 50. Maar als de wat zwaardere baby's meer richting 56 gaan dan vind ik het zonde om toch meer te kopen in maat 50.
Lastig hoor allemaal!
In een ander topic las ik de geweldige opmerking: "Als 56 te groot is dan vouw je gewoon de mouwtjes op, dat ziet er ook nog eens schattig uit". Dat gaf mij wat rust in het kopen van kleertjes, ik haal maat 56 en 62 en zorg voor 1 schattig "eerste" pakje indien nodig in maat 50. Als het nodig is kan er altijd bijgehaald of gevraagd worden.
piene1983- Prater
- Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11
Mijn zoontje was bij de geboorte 2380 gram. Ik had maat 50/56 mee genomen maar de kleertjes waren te groot dus we hebben een dag later een paar kledingstukken in maat 44 gekocht.
Ze hebben nooit een schatting gemaakt tijdens de echo's.
Ze hebben nooit een schatting gemaakt tijdens de echo's.
Lindsya- Kletskop
- Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
ik vond het trouwens wel vervelend om bij te kopen, maar dan heb ik het wel over maat 44, die is hier alleen bij de prenatal te koop, en die zit op half uur rijden met de auto. ik heb dus via internet nog maat 44 bij moeten kopen, omdat ik daar maar 1 setje van had, en hij heeft er toch een maand in gezeten.
met maat 50 zit je altijd wel goed, als je het bij de H&M koopt, dan valt het groot.
de echo's willen inderdaad niet altijd kloppen. ik zou een heel klein kindje krijgen en hij was toch 6 pond.
hij is nu ongeveer 4500 gram en zit dus nu in maat 50.
met maat 50 zit je altijd wel goed, als je het bij de H&M koopt, dan valt het groot.
de echo's willen inderdaad niet altijd kloppen. ik zou een heel klein kindje krijgen en hij was toch 6 pond.
hij is nu ongeveer 4500 gram en zit dus nu in maat 50.
Laatst aangepast door joyce0606 op di 3 jan 2012 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Hier klopten de echo's tot op de gram, maar heb er dan ook wel heel veel gehad!
Gast- Gast
Niet helemaal relevant denk ik maar hier wogen ze 1715 en 1825 en hadden ze maat 44 aan waar ze nog in verzopen De lengte hebben ze niet gemeten.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» NAV hoe groot is de kamer van jullie kindje(s)?
» Hoe groot en zwaar rond de 2,5?
» Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt?
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
» Vraagjes voor de geboorte van het kindje
» Hoe groot en zwaar rond de 2,5?
» Wat bepaald hoe zwaar je kindje wordt?
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
» Vraagjes voor de geboorte van het kindje
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: