Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragenlijst over migraine

+15
Sjors
Flip Fluitketel
JD
Carra
Bruintje Beer
jena
Kabouter
Schaapke
LightBlue
Lindsya
Pompoen
Sterre
Catwoman79
lieke89
Cherique
19 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Fiwen vr 10 dec 2010 - 7:37

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Ik had vanaf mijn 10e heel vaak hevige hoofdpijnaanvallen en sowieso dagelijks hoofdpijn maar de huisarts vertelde toen doodleuk "iemand van jouw leeftijd heeft geen migraine". En toen waren we op vakantie en kreeg ik daar een aanval die zo heftig was dat ik flauw viel en mijn vader met mij naar de dokterspost is gegaan. Daar vonden ze het een typische migraine aanval en kreeg ik medicijnen, en toen was het met een paar uur over en de rest van de vakantie nergens last van gehad. Thuis met het (lege) doosje naar de huisarts gegaan "migraine of niet, ik wil deze medicijnen".

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Gelukkig bijna niet, heb het niet zo vaak meer. Tot mijn 18e had ik er wel wekelijks last van en ging ik meestal ook maar 3 a 4 dagen in de week naar school omdat ik de rest van de tijd mijn bed niet uit kom. Nu heb ik het eigenlijk alleen nog maar als ik oververmoeid raak, daardoor heb ik er vaak last van tijdens mijn stages (studie verloskunde dus zeker tijdens stages weinig slaap ivm nachtdiensten).

Heb je migraine met of zonder aura?
Zonder, maar wel rare witte en zwarte vlekken en wazig zien

Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Gaat niet vanzelf over, moet altijd medicijnen innemen en gaan slapen. Dan is het na een paar uur slapen over.

Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Imigran

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Wisselend, en meestal pas als de ergste hoofdpijn al voorbij is.

Hoe vaak heb je migraine?
Vroeger minimaal een keer per week, nu een keer per 2 a 3 maanden. Ik heb nog steeds wel meer dan de helft van de week 'gewone' hoofdpijn maar dat is voor mij zo normaal dat ik er goed mee kan functioneren.

Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Wisselend

Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
(over)vermoeidheid en te weinig eten/drinken

Is het bij jou erfelijk bepaald?
Ja, mijn moeder en mijn opa hebben het ook

Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Als ik weet dat ik lange diensten heb zorg ik dat ik vooraf zo goed mogelijk uitgerust ben en ik probeer voldoende te eten en te drinken zowel voor, tijdens als na mijn dienst.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast vr 10 dec 2010 - 7:49

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? ik was 6 en ik had vaak erge hoofdpijn (en het zit in de familie)
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Als ik er erg veel last van heb kan ik niks. Ik zie slecht en voel me super ziek
Heb je migraine met of zonder aura? zonder
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Varieerd van een hele dag tot 2 uurtjes
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? niks op doktersrecept. Ik heb vanalles gekregen en geprobeerd maar ik heb meer baat
bij iets wat je gewoon bij de drogist kan halen en dat is Saridon

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Niet altijd
Hoe vaak heb je migraine? *afkloppen* sinds een aantal jaar 1x per maand (was eerste iedere week)
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? meestal s'middags
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? nee maar het zit bij ons in de familie
Is het bij jou erfelijk bepaald? Ja (opa, tante, oom, nichtje)
Wat doe je eraan om het te voorkomen? op tijd een tabletje innemen en rustig aan doen

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  NerdChic vr 10 dec 2010 - 9:29

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Van de dokter nadat ik al meerdere malen met hoofdpijn langs was geweest.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Redelijk, want ik kan echt niets als ik migraine heb.
Heb je migraine met of zonder aura? Zonder
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Een hele dag, soms paar dagen.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Ik heb naproxen gekregen.
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Nee, heel soms maar.
Hoe vaak heb je migraine? Echt migraine denk ik 1 x in de maand maar heb iedere week wel een paar dagen hele zeurende hoofdpijn, ook wel heel pijnlijk maar ik kan nog wel iets (met moeite)
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? Ochtend en blijft de hele dag.
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? Nee.
Is het bij jou erfelijk bepaald? Nee.
Wat doe je eraan om het te voorkomen? Niets, ik kan er niets aan doen want ik zie het niet aankomen.
NerdChic
NerdChic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 393
Punten : 413
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  stargirl za 11 dec 2010 - 1:16

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?

* Toen ik mijn eerste aanval kreeg, ik was toen 13. Naar de huisarts geweest, die de diagnose stelde, later nog meermaals bij de neuroloog geweest.

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?

* Als ik een aanval heb, ben ik voor de rest van de dag uitgeschakeld.

Heb je migraine met of zonder aura?

* Met aura

Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?

* Wisselend, maar vaak wel een groot deel van de dag.

Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?

* Een tijdje Imigran gebruikt, de injecties. Maar had het idee dat de aanvallen er eerder heftiger dan minder van werden, werd er ook echt beroerd van. Toen ik het eens niet in huis had, heb ik het op Sarixel gedaan en dit verlicht.

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?

* Nee

Hoe vaak heb je migraine?

* Eens in de 2 a 3 maanden. Ik heb periodes gehad dat ik ze wekelijks en een stuk heftiger had dan nu.

Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?

* Meestal 's nachts. Soms ook 's morgens.

Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?

* Hormonen, stress, chocola.

Is het bij jou erfelijk bepaald?

* Het komt in mijn vaders familie voor.

Wat doe je eraan om het te voorkomen?

* Ik probeer in balans te zijn. En eet absoluut geen chocola.


[b]

stargirl
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 82
Punten : 84
Registratiedatum : 11-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:31

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt? Ik kreeg een aanval op mijn werk, nu een jaar of 8 geleden.

Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven? Nu minder, sinds ik de pil niet meer slik. Ik kreeg het, bleek uiteindelijk, daarvan. De hormonen deden het. Dus nu ik hormonen slik en spuit om zwanger te worden heb ik het ook weer af en toe, en met erge stress.

Heb je migraine met of zonder aura? Met, en ik word misselijk van de aura. Rotgeflikker en geschitter. Ik zet ook wel eens een zonnebril op, en ga daarmee in bed liggen.

Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou? Van een paar uur tot 2 dagen.

Welke midicatie gebruik jij voor de migraine? Meestal alleen sterke pijnstillers, slapen onder de deken in het donker. Vroeger heb ik maltax ( edit: maxalt heet het, zag net ook iemand die gepost had hoe t heet ) ( smelttabletten ) gehad om het snel te stoppen en een bloedverdunner ( iets met een P ) gehad om het te voorkomen.

Ben je altijd misselijk als je migraine hebt? Ja, door die aura. Ik voel me daar zo beroerd door. Overgeven gebeurd gelukkig zelden, maar is wel eens gebeurd.

Hoe vaak heb je migraine? Nu vaker dan anders, door de medicatie voor het zwanger willen worden. Deze maand 1 x, 1,5 dag last van gehad.

Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)? Kan elk moment zijn.

Weet je wat jouw migraine veroorzaakt? De anticonceptiepil ( klotehuisarts, ik ben er zelf na jaren achter gekomen ) en andere hormonen dus.

Is het bij jou erfelijk bepaald? Mijn tante heeft het en toen ze hoorde van mijn aanvallen adviseerde ze naar de huisarts te gaan die vrij snel constateerde dat het migraine was.

Wat doe je eraan om het te voorkomen? Geen tot weinig caffeïne en theeïne, andere dranken en etenswaar hebben geen effect op de migraine. Ik wil nooit meer de pil slikken, daar krijg ik t dus van.
Maar nu ik zwanger wil worden moet ik wel aan de hormonen, ik heb PCO en kan op natuurlijke wijze geen kind krijgen. Als ik een kindje heb ga ik niet weer aan de pil, dan doen we voor de zekerheid wel met condoom.


Iedereen die t heeft, sterkte, het is echt rot en je ervaart ( vooral op werkgebied ) veel onbegrip.
Ik heb ooit van een collega gehoord "ach, ik heb ook wel eens een beetje hoofdpijn" Ik heb niks teruggezegd maar voelde me echt zo boos worden. Met een beetje hoofdpijn kan je prima functioneren, met migraine niet.

Liefs Tea



Laatst aangepast door Tea-Leaf op za 11 dec 2010 - 3:36; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : -)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast za 11 dec 2010 - 3:34

Hebben jullie ook dat als je aanval en pijn weg is, je zo moe bent en het gevoel hebt alsof je een "blok" in hoofd hebt, vooral als je met je hoofd naar beneden bukt? ( Bij bv een handdoek om je haar doen na het douchen )

Ik heb er echt een soort van naschok van. Ben dan ook afwezig, kan niet goed nadenken en voel me heel bluh.

X

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Sjors zo 12 dec 2010 - 7:39

Tea-Leaf schreef:Hebben jullie ook dat als je aanval en pijn weg is, je zo moe bent en het gevoel hebt alsof je een "blok" in hoofd hebt, vooral als je met je hoofd naar beneden bukt? ( Bij bv een handdoek om je haar doen na het douchen )

Ik heb er echt een soort van naschok van. Ben dan ook afwezig, kan niet goed nadenken en voel me heel bluh.

X
Ja daar heb ik ook last van inderdaad. Ik heb de dag erna altijd een soort van gekneust gevoel in mijn hoofd en als ik moet hoesten of niezen dan gaat mijn hele hoofd weer bonken... En inderdaad moe, heel moe!
Sjors
Sjors
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 172
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Lindsya zo 12 dec 2010 - 22:04

Tea-Leaf schreef:Hebben jullie ook dat als je aanval en pijn weg is, je zo moe bent en het gevoel hebt alsof je een "blok" in hoofd hebt, vooral als je met je hoofd naar beneden bukt? ( Bij bv een handdoek om je haar doen na het douchen )

Ik heb er echt een soort van naschok van. Ben dan ook afwezig, kan niet goed nadenken en voel me heel bluh.

X

Ik heb dat ook dat ik extreem moe ben en de na hoofdpijn noem ik het altijd.

Ik heb ook sinds ik migraine heb, dat als het ergens druk is op feestje of visite en als ik dan na huis gaat(waar het dan rustig is) dat ik alles niet goed kan verwerken en het druk blijft in mijn hoofd en dan gewone hoofdpijn gaat krijgen. Ik had dat eerst anders nooit.
Lindsya
Lindsya
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1640
Punten : 1683
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gast zo 12 dec 2010 - 23:31

Tea-Leaf schreef:Hebben jullie ook dat als je aanval en pijn weg is, je zo moe bent en het gevoel hebt alsof je een "blok" in hoofd hebt, vooral als je met je hoofd naar beneden bukt? ( Bij bv een handdoek om je haar doen na het douchen )

Ik heb er echt een soort van naschok van. Ben dan ook afwezig, kan niet goed nadenken en voel me heel bluh.

X

Ja dat heb ik ook heel erg. Ik noem het naweeën Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Cherique ma 13 dec 2010 - 0:39

Razz_ schreef:
Tea-Leaf schreef:Hebben jullie ook dat als je aanval en pijn weg is, je zo moe bent en het gevoel hebt alsof je een "blok" in hoofd hebt, vooral als je met je hoofd naar beneden bukt? ( Bij bv een handdoek om je haar doen na het douchen )

Ik heb er echt een soort van naschok van. Ben dan ook afwezig, kan niet goed nadenken en voel me heel bluh.

X

Ja dat heb ik ook heel erg. Ik noem het naweeën Wink

Ja ik heb dat gevoel ook. Ik ben ook een beetje in de war en nadenken gaat moeizaam. Gelukkig is dat na een halve dag dan wel weer weg.
Cherique
Cherique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 304
Punten : 330
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Sterre ma 13 dec 2010 - 2:17

Ja, ik voel me de day after vaak ook nog niet helemaal stabiel. Als ik ook veel heb moeten overgeven voel ik me heel slap en doet werkelijk alles pijn, alsof er een vrachtwagen over me heen is gereden. Als ik alleen maar de hoofdpijn heb gehad voel ik me hoe jij beschrijft ja: beurs gevoel in mijn hoofd, wattig, en een beetje vaag.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Summerlovin ma 13 dec 2010 - 8:10

Hoe ben je erachter gekomen dat je migraine hebt?
Ik had af en toe zo'n erge hoofdpijn dat ik ervan moest huilen en me geen houding meer wist te geven. Toen ben ik naar de dokter gegaan.
Hoe beïnvloed de migraine jouw dagelijkse leven?
Niet ik heb het niet erg vaak. soms 2 maanden achter elkaar 1x per maand en soms maanden niet.
Heb je migraine met of zonder aura?
Zonder
Hoelang duurt een migraine-aanval bij jou?
Nadat ik mijn medicijn inneem nog 3 kwartier ongeveer. Dan val ik in slaap. Als ik dan weer wakker word is het over.
Welke midicatie gebruik jij voor de migraine?
Een neusspray. (Imigran geloof ik)
Ben je altijd misselijk als je migraine hebt?
Nee soms.
Hoe vaak heb je migraine?
Wat ik eerder zei, soms wat vaker en soms maanden niet.
Wanneer komt de migraine bij jou opzetten (ochtend/middag/avond/nacht)?
Avond/nacht
Weet je wat jouw migraine veroorzaakt?
Stress/ verdriet. maar soms ook spontaan.
Is het bij jou erfelijk bepaald?
nee
Wat doe je eraan om het te voorkomen?
Niets.
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragenlijst over migraine - Pagina 2 Empty Re: Vragenlijst over migraine

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum