Stagiair die (te) bijdehand is
+7
Sjaantje
Minx
Jeanette
teletascha
Susan
Zora
Melis_je
11 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Stagiair die (te) bijdehand is
Susan schreef:Yasmin schreef:
Waarom had je dan niet gezegd, oke, dat is goed?
Omdat hij dat nog niet aankan, dat staat er toch?
Bovendien zou ik mezelf dan ook wel even hardop mogen afvragen hoe ik functioneer. Het gaat over afgesloten contracten met afspraken van een waarde met veel nullen achter de komma, dus daar laat ik niet iemand maar wat mee aanklooien. Fouten mag iedereen maken en leer je van, maar sommige fouten zijn echt niet nodig en is het puur een kwestie van goed lezen en vooral begrijpend lezen. Zolang hij dat weigert, vind ik dit geen verantwoordelijke keuze om hem maar wat te laten kloten. Hij drukte vandaag een toetsencombinatie in, waarover ik al had gezegd dat alleen Control C en Control V werkt in dit systeem en het hele systeem was geblokkeerd. Technische helpdesk erbij die in mijn pc moesten en na een kwartier was het opgelost. Zulk soort dingen hoeven niet te gebeuren. Dat is geen onschuldig foutje meer en onnodig als hij gewoon had geluisterd naar wat ik hem al had verteld (meerdere keren).
Gast- Gast
Maar je kunt toch naast hem dan gaan zitten en als het dreigt mis te gaan ingrijpen?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Maar je kunt toch naast hem dan gaan zitten en als het dreigt mis te gaan ingrijpen?
Ik denk dat ze wel wat beters te doen heeft op een dag....?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Maar je kunt toch naast hem dan gaan zitten en als het dreigt mis te gaan ingrijpen?
Ik zit naast hem, maar ik had dit niet zien aankomen. Je bent te laat met ingrijpen als hij opeens een bepaalde toetsencombinatie intoetst, dan is het al gebeurd. Je zal het overigens vast goed bedoelen, maar ik heb het idee dat ik me een soort van moet verantwoorden aan je waarom ik niet wegloop met deze stagiair tot dusver. Klopt dat? Ik neem namelijk aan dat je zelf ook begrijpt dat ik alert ben, maar niet kan vermijden dat iemand opeens een paar toetsen intoetst, terwijl diegene weet dat het systeem dat niet begrijpt. Dan kan ik hooguit nog zeggen: "Wat heb je gedaan?"
Gast- Gast
mozzarella schreef:Yasmin schreef:Maar je kunt toch naast hem dan gaan zitten en als het dreigt mis te gaan ingrijpen?
Ik denk dat ze wel wat beters te doen heeft op een dag....?
Hij zit een paar uurtjes per dag naast me, maar niet de hele dag idd. Daar heb ik geen tijd voor en dat is ook niet hoe het is gepland. Pff, ik zou strontchagrijnig worden met hem de hele dag naast me.
Gast- Gast
Om antwoord te geven op je vraag, ja en nee. Aan de ene kant vind ik ook dat hij strontirritant is met sommige opmerkingen, maar aan de andere kant zie ik dan opeens wel een hele kant van die jongen. Bij die andere begeleider doet hij het schijnbaar wel goed(wat jij dan ziet als slijmerig, kan het zelf niet beoordelen) en nu ook dat hij wel laat zien dat hij het wel wilt leren. Ik denk dat hij niet een type is misschien om maar te kijken hoe je het doet maar dat hij het liefste gewoon zelf aan de slag wilt en het op die manier wilt leren.
Van fouten leer je, dat ben ik het met je eens. Maar nu komt het op mij weer over dat elke fout er 1 teveel is en dat hij in feite niet eens een kans krijgt
En Mozzarella, als ze haar tijd beter kan besteden vraag ik me af waarom ze dan een stagiair moet begeleiden, die kosten gewoon veel tijd.
Van fouten leer je, dat ben ik het met je eens. Maar nu komt het op mij weer over dat elke fout er 1 teveel is en dat hij in feite niet eens een kans krijgt
En Mozzarella, als ze haar tijd beter kan besteden vraag ik me af waarom ze dan een stagiair moet begeleiden, die kosten gewoon veel tijd.
Gast- Gast
Een stagiair wil van haar leren en niet omgekeerd. Het is dus ook zaak van de stagiair om zo'n houding aan te nemen dat hij zo veel mogelijk opsteekt, dit is zijn eigen verantwoordelijkheid en niet die van Guatt. Eigenaarschap enzo...
Gast- Gast
Guattari, ik kan me helemaal voorstellen dat je niet blij wordt van deze jongen! Leren en fouten maken, oke... maar dit is onaangepast gedrag en dat staat er helemaal los van. Natuurlijk zou hij het liefst zelfstandig aan de slag gaan, maar dan moet je toch eerst leren hoe alles werkt? En ja, ook de minder leuke dingen horen erbij... En hoe prettiger en opener hij zich opstelt, des te eerder is hij zover dat hij zelf aan de gang kan. Lijkt me.
Meer tips dan hier al zijn gegeven, heb ik niet voor je. Ga een evaluatie met hem aan, dat is denk ik het beste dat je nu op dit moment kunt doen. Succes de komende maanden
Meer tips dan hier al zijn gegeven, heb ik niet voor je. Ga een evaluatie met hem aan, dat is denk ik het beste dat je nu op dit moment kunt doen. Succes de komende maanden
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Yasmin schreef: Bij die andere begeleider doet hij het schijnbaar wel goed(wat jij dan ziet als slijmerig, kan het zelf niet beoordelen) en nu ook dat hij wel laat zien dat hij het wel wilt leren.
Nogmaals, bij de scriptiebegeleider doet hij iets geheel anders, namelijk de financiële kant belichten. Zijn begeleider voor dat deel is financieel en bedrijfsproceskundig onderlegd. De perfecte scriptiebegeleider, aangezien je hem kan omschrijven als wetenschapper pur sang.
Ik denk dat hij niet een type is misschien om maar te kijken hoe je het doet maar dat hij het liefste gewoon zelf aan de slag wilt en het op die manier wilt leren.
Ja, en ik wil ook wel graag de Staatsloterij winnen, maar zo'n feest is het helaas ook niet. Er staat een formele inwerkperiode van 6 wk voor als ik hem dagelijks 4 uur begeleid. Dat wordt al meer aangezien hij maar 16 uur werkzaamheden hoeft te verrichten voor de afdeling waar ik werk. Hierbij wordt ervan uitgegaan dat hij dus zich inleest in de procesdocumentatie, anders is de formele inwerkperiode bij lange na niet haalbaar.
Hij krijgt van mij straks genoeg kansen, maar als je bovenstaande in ogenschouw neemt wil hij gewoon net een stapje sneller dan verantwoordelijk (en reëel is). Ik ben voorstander van iemand die initiatief toont, maar het moet wel in proportie zijn en blijven. Dat is dit niet als ik hem nu laat zwemmen.
Nou, dat zal ik je vertellen. Ik heb zelf binnen een halfjaar promotie gekregen en word voor meerdere afdelingen opleidster/trainster en ben hiervoor aangewezen door mijn collega van de Filippijnen in overleg met haar manager (die weer bij mij werkt), mijn leidinggevende en de directeur. Daarnaast heb ik vergeleken met andere collega's engelengeduld, is mij verteld toen ik dit voorstel kreeg.
Gast- Gast
Volgens mij bedoelt ze dat je toch naast hem kan zitten als hij aan de slag gaat met die contracten, maar zoals mozz al zegt, je hebt zelf ook wel wat anders te doen. Hij komt op mij over als een jongen die niet zo goed kan accepteren dat hij als stagiair een bepaalde positie heeft, met weinig zeggenschap en weinig verantwoordelijkheden, maar dat is toch echt zijn probleem.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Susan schreef:Volgens mij bedoelt ze dat je toch naast hem kan zitten als hij aan de slag gaat met die contracten, maar zoals mozz al zegt, je hebt zelf ook wel wat anders te doen. Hij komt op mij over als een jongen die niet zo goed kan accepteren dat hij als stagiair een bepaalde positie heeft, met weinig zeggenschap en weinig verantwoordelijkheden, maar dat is toch echt zijn probleem.
Puur praktisch gezien kan dat niet. Werkplekken zijn ingericht als in per bureau een pc. We zitten nu dus te werken vanaf 1 pc, maar dat is dus maar tijdelijk. Ik zit ook op een andere kamer dan hij, maar idd los hiervan heb ik de laatste maanden al vrij lange weken en was ik niet van plan naar een gemiddelde werkweek te gaan van 60 uur. Ik bouw het nu juist af naar 50 ivm RSI-klachten en dit is al vrij heavy momenteel.
Gast- Gast
Allemaal leuk en aardig van je promotie en weet ik veel wat, maar als ik het goed begrijp heb je dus die taak opgelegd gekregen en eigenlijk geen tijd ervoor?
Is het geen idee dan om een andere begeleider aan te wijzen? Want de situatie zoals het nu is lijkt me niet ideaal. Eigenlijk heb je geen tijd om hem in te werken, en zoals ik voorstelde dat je bijv naast hem gaat zitten is ook geen optie ivm je rsi klachten en overuren die daarmee gepaard gaan. En eigenlijk heb je het nu al helemaal met hem gehad..
Als dat geen optie is, hem gewoon fulltime aan zn scriptie laten werken?
Is het geen idee dan om een andere begeleider aan te wijzen? Want de situatie zoals het nu is lijkt me niet ideaal. Eigenlijk heb je geen tijd om hem in te werken, en zoals ik voorstelde dat je bijv naast hem gaat zitten is ook geen optie ivm je rsi klachten en overuren die daarmee gepaard gaan. En eigenlijk heb je het nu al helemaal met hem gehad..
Gast- Gast
Yasmin schreef:Allemaal leuk en aardig van je promotie en weet ik veel wat, maar als ik het goed begrijp heb je dus die taak opgelegd gekregen en eigenlijk geen tijd ervoor?
Nee, niet opgelegd als in geen keuze. Ik heb mede de processen ontwikkeld en heb er op mijn afdeling dus meer kennis van dan collega's. Twee mensen die met mij werken mogen dit niet doen, omdat er eentje binnenkort stopt en de ander is zo goed als overspannen door de werkdruk (maar kan ook domweg op logische wijze niet iets begrijpelijk uitleggen en heeft niet veel geduld). Ik werk nu gemiddeld 50-55 uur en wil dit terugbrengen tot een max. van 50 uur en vanaf juli zal het rustiger worden, omdat het bedrijf opgesplitst wordt en een groot deel wegvalt. Ik heb dus wel tijd om hem in te werken als ik goed plan, maar dit moet wel met goede afspraken. Zijn scriptiebegeleider en ik plannen de tijd in en niet omgekeerd, zoals hij nu tracht te doen. Hij moet dus 16 uur per week op mijn afdeling zitten, maar ik beslis wanneer en hoe lang per keer hij bij me zit; als het uiteindelijk dus maar die 2 werkdagen is. Zo gaat het dus ook met zijn scriptiebegeleider en onderling stemmen we dat af, omdat we beiden dus ook andere verplichtingen en afspraken hebben.
Je leest overigens niet goed of je trekt conclusies die er niet zijn, want vanwege mijn RSI wil ik minder werken. Ik zeg nergens dat ik daardoor niet bij hem kan zitten. Veertig uur aan scriptie kan niet, want zijn scriptie is gebaseerd op onderzoek wat hij daar voor moet doen bij ons. Ik vind zijn houding irritant, maar als hij dit aanpast zou ik geen enkel probleem met hem hebben, als hij zijn werk gewoon naar behoren uitvoert.
Yasmin, jij stelt vragen (met een doel dat mij niet geheel duidelijk wordt, aangezien je voorbarige conclusies trekt en sterk de indruk achterlaat op mij dat je mijn argumenten weg probeert te wuiven, wat geen zin heeft; aangezien er gewoon richtlijnen zijn voor hoe een stage ingevuld dient te worden binnen het bedrijf waar ik werk. Het is een vereiste dat hij meeloopt en onderzoek doet), maar wellicht een idee om daarin niet te doen alsof ik maar wat uit m'n nek lul. Ik geef namelijk gewoon antwoorden op je vragen en als je dat niet bevalt, kan je dat beter aangeven dan zo kritisch gaan doen op een manier waar ik eigenlijk niets mee kan.
Gast- Gast
Fairytale schreef:Ik kan je alleen maar mee geven wees duidelijk ook naar hem toe. Ik ben zelf gestopt bij mijn stage onder andere omdat ik niet echt hoogte kon krijgen wat van mij verwacht werd. Feedback kreeg ik amper. Ik had het juist heel prettig gevonden als mijn begeleiders daar duidelijk in waren geweest. Als je na week 1 al zo'n idee hebt is dat heel moeilijk om daar van af te komen. Dat weet ik ook donders goed. Maar ga gewoon het gesprek aan. En misschein had je heel bot moeten zeggen vanochtend, dat hij zich aan te passen had aan jou schema want hij is de stagier die jij begeleid hij begeleid jou niet.
Ik vond het na 3 dagen te snel om al te evalueren en nu zijn we inmiddels 5 werkdagen verder, dus ga ik idd vrijdag een evaluatiemoment inlassen. Voor mezelf vind ik het prettig om gewoon rustig te blijven en alles zo eerlijk en open mogelijk te formuleren, want ik wil hem ook niet het gevoel geven dat zijn stage op voorhand een verloren zaak is.
Wat ik wel fijn vind is dat hij een kamer deelt met een collega met wie ik erg goed kan opschieten en hij zei vrijdag ook al tegen me: "Poeh, kan je hem een beetje aan, want hij weet wel wat 'ie wil en wat 'ie vooral niet wil." Het valt dus ergens wel op, mr meteen de eerste wk al opbouwende kritiek leveren vond ik niet prettig naar hem toe, omdat hij natuurlijk ook z'n draai moet vinden.
Gast- Gast
Ik probeer je alleen maar te helpen, hoe het evt opgelost kan worden, maar ik heb juist meer het idee dat je er niet voor openstaat.
Jammer dat je nu de conclusie hebt getrokken dat ik schijnbaar alleen maar je argumenten onderuit wil halen, maar zo bedoelde ik het niet.
Je kunt nu denk ik het beste morgen of overmorgen een moment inlassen waarin je nog eens duidelijk maakt wat er van hem verwacht wordt, en luistert hij niet, er dan geen aandacht meer aan besteden want dat is dan toch zinloos denk ik en zeggen als er geen verbetering is er een onvoldoende wordt gegeven voor z'n stage.
Maar, ik vraag me dan weer af of dat zin heeft om te dreigen want bij mij is het zo dat uiteindelijk mn school een cijfer geeft en m'n begeleider alleen maar hoeft aan te geven of hij wat met m'nn scriptie kon en daar dus een cijfer vor geeft.
Maar wat me dan weer te binnen schiet, hij komt zichzelf toch tegen dan omdat hij niet verder kan met z'n scriptie?
Jammer dat je nu de conclusie hebt getrokken dat ik schijnbaar alleen maar je argumenten onderuit wil halen, maar zo bedoelde ik het niet.
Je kunt nu denk ik het beste morgen of overmorgen een moment inlassen waarin je nog eens duidelijk maakt wat er van hem verwacht wordt, en luistert hij niet, er dan geen aandacht meer aan besteden want dat is dan toch zinloos denk ik en zeggen als er geen verbetering is er een onvoldoende wordt gegeven voor z'n stage.
Maar, ik vraag me dan weer af of dat zin heeft om te dreigen want bij mij is het zo dat uiteindelijk mn school een cijfer geeft en m'n begeleider alleen maar hoeft aan te geven of hij wat met m'nn scriptie kon en daar dus een cijfer vor geeft.
Maar wat me dan weer te binnen schiet, hij komt zichzelf toch tegen dan omdat hij niet verder kan met z'n scriptie?
Gast- Gast
Yasmin schreef:Ik probeer je alleen maar te helpen, hoe het evt opgelost kan worden, maar ik heb juist meer het idee dat je er niet voor openstaat.
Sorry dat ik je dan verkeerd interpreteerde. Er is op dit moment gewoon erg weinig tot niets mogelijk, omdat het erg chaotisch is vanwege een reorganisatie, mensen die eruit vliegen en twee anderen aanstuur waarbij er eentje overspannen rondloopt de hele dag (althans de 70% dat ze werkt) en de andere van 100% naar 60% is gegaan vanwege afstuderen. De taken die ik alleen doe, zitten 6 mensen in de Filippijnen fulltime op en het is dus al veel plannen en overwerken, waardoor ik weinig behoefte heb aan een stagiair die de hele afdeling gevoelsmatig even naar zijn hand wil zetten. Of hij me nu aardig vindt of niet (dan heb ik het dus nog niet eens over het omgekeerde), hij zal het iig voor die 16 uur per week met mij moeten doen, aangezien er dus geen andere mensen zijn momenteel die hem kunnen begeleiden. Ik zou er iig meer plezier uithalen als hij niet zo bijdehand/betweterig deed, want bepaalde grapjes mag je best maken; maar ik zou dat dus nooit meteen de eerste week doen. En dan al helemaal niet m'n kamer komen binnenstappen met de slechte tekst: "Zo mevrouw Guattari, ik kom maar even bij jou zitten", terwijl ik hem zou aangeven wanneer ik tijd had en ik dus ook aangeef even bezig te zijn en dan alsnog de opmerking komt: "Nou, dan zal ik eerst even wat drinken halen, zodat we daarna aan de slag kunnen." Dude, als we aan de slag kunnen, ben je de eerste die het van me hoort. Tien uur is namelijk niet 9:40 uur.
Gast- Gast
Pfff wat irritant zeg. Ik zou als hij vragen heeft die in die Powerpoint staan hem daarnaar verwijzen en zeggen dat hij daar eerst naar moet kijken voor hij je iets vraagt. Dat dus, ipv hem antwoord te geven. Verder zou ik hem sowieso aanspreken op het feit dat hij zo vroeg weg gaat. Dat kun je gewoon niet maken, zeker niet je eerste week en zonder te vragen. Wellicht zou je af en toen tussendoor kunnen vragen of hij nog aan bepaalde zaken is toegekomen om hem wat te pushen ook tijd te steken in de zaken die hij voor die 16 uur moet doen.
Gast- Gast
Volgens mij ben ik echt enorm aan het zeiken, maar het is wel even fijn.;-) Tegen hem doe ik niet bot hoor, maar er schieten me zojuist nog 2 totaal de plank misslaande opmerkingen binnen die hij er ook nog uitkotste vandaag:
De telefoon op zijn kamer ging over (algemeen toestel, en daarnaast heeft iedereen een eigen nummer). Ik was even telefonisch in gesprek en hoorde al wel dat er achter elkaar in mijn kamer telefoons rinkelden. Die worden namelijk doorgeschakeld naar elkaar toe en als niemand opneemt (iedereen was in vergadering) dan gaat uiteindelijk dat algemene toestel over. Ik had net opgehangen en toen kwam de stagiair m'n kamer binnen en gaat er rustig bij zitten en zegt na serieus 10-15 seconden: "Er is telefoon voor je. Je hebt geluk dat ik op heb genomen, want ik weet wel zeker dat het niet voor mij is als er op dat nummer wordt gebeld, aangezien ik net ben begonnen." Pardon? Niet zoiets als "je hebt geluk dat ik op m'n plek zat en dit telefoontje aan kon nemen", maar nee; het is dus klaarblijkelijk bij Gods gratie dat hij opneemt als er wordt gebeld op het algemene toestel. Was iemand van een andere vestiging en het ging over een land wat niet onder mij valt, maar wel onder die van mijn overspannen collega. Dus ik had gezegd dat ik het wel even uit zou zoeken, omdat zij er niet was i.v.m. een cursus en ik haar niet nog meer wil opjagen, doordat ze al zo gestresst is en het voor mij maar 5 minuutjes zou kosten om het te regelen. Prima, toch? Komt een uurtje later m'n overspannen collega terug en vroeg of er nog telefoon voor haar was geweest en ik zeg dus dat dit niet het geval was, want ik wilde haar ontzien. Komt die f.ucking stagiair er weer met z'n grote smoelwerk tussendoor en vertelt even dat er wel degelijk telefoon voor haar was, maar dat ik dit al af heb gehandeld. Complete loze informatie dus en m'n overspannen collega dus meteen weer het gevoel dat ze had gefaald, omdat het over een verstreken termijn ging.
Loop ik om 15:15 uur zijn kamer in om te zeggen dat ik wegga (met name tegen de leuke collega hoor met wie hij de kamer deelt) en zegt de stagiair: "Oh, zelfs ambtenarentijden zijn hierbij vergeleken zwaar." Ik ga dan ook nog eens braaf vertellen dat ik naar de fysio moet en dit niet later kon en zelfs dat ik nadien thuis verder nog een paar uurtjes ga werken, omdat ik daar in kan loggen op het netwerk met de laptop die ik thuis mag gebruiken van werk. Eigenlijk ook heel dom van mij, want ik had het gewoon moeten laten voor wat het was toen mijn leuke collega zei: "Ja, dat zou je ook wel willen hè, maar dat kan alleen voor de belangrijke mensen hier", wat overigens echt een grapje was hoor. Bah, baal er nu al van dat hij morgen weer een tijdje bij mij zit.
De telefoon op zijn kamer ging over (algemeen toestel, en daarnaast heeft iedereen een eigen nummer). Ik was even telefonisch in gesprek en hoorde al wel dat er achter elkaar in mijn kamer telefoons rinkelden. Die worden namelijk doorgeschakeld naar elkaar toe en als niemand opneemt (iedereen was in vergadering) dan gaat uiteindelijk dat algemene toestel over. Ik had net opgehangen en toen kwam de stagiair m'n kamer binnen en gaat er rustig bij zitten en zegt na serieus 10-15 seconden: "Er is telefoon voor je. Je hebt geluk dat ik op heb genomen, want ik weet wel zeker dat het niet voor mij is als er op dat nummer wordt gebeld, aangezien ik net ben begonnen." Pardon? Niet zoiets als "je hebt geluk dat ik op m'n plek zat en dit telefoontje aan kon nemen", maar nee; het is dus klaarblijkelijk bij Gods gratie dat hij opneemt als er wordt gebeld op het algemene toestel. Was iemand van een andere vestiging en het ging over een land wat niet onder mij valt, maar wel onder die van mijn overspannen collega. Dus ik had gezegd dat ik het wel even uit zou zoeken, omdat zij er niet was i.v.m. een cursus en ik haar niet nog meer wil opjagen, doordat ze al zo gestresst is en het voor mij maar 5 minuutjes zou kosten om het te regelen. Prima, toch? Komt een uurtje later m'n overspannen collega terug en vroeg of er nog telefoon voor haar was geweest en ik zeg dus dat dit niet het geval was, want ik wilde haar ontzien. Komt die f.ucking stagiair er weer met z'n grote smoelwerk tussendoor en vertelt even dat er wel degelijk telefoon voor haar was, maar dat ik dit al af heb gehandeld. Complete loze informatie dus en m'n overspannen collega dus meteen weer het gevoel dat ze had gefaald, omdat het over een verstreken termijn ging.
Loop ik om 15:15 uur zijn kamer in om te zeggen dat ik wegga (met name tegen de leuke collega hoor met wie hij de kamer deelt) en zegt de stagiair: "Oh, zelfs ambtenarentijden zijn hierbij vergeleken zwaar." Ik ga dan ook nog eens braaf vertellen dat ik naar de fysio moet en dit niet later kon en zelfs dat ik nadien thuis verder nog een paar uurtjes ga werken, omdat ik daar in kan loggen op het netwerk met de laptop die ik thuis mag gebruiken van werk. Eigenlijk ook heel dom van mij, want ik had het gewoon moeten laten voor wat het was toen mijn leuke collega zei: "Ja, dat zou je ook wel willen hè, maar dat kan alleen voor de belangrijke mensen hier", wat overigens echt een grapje was hoor. Bah, baal er nu al van dat hij morgen weer een tijdje bij mij zit.
Gast- Gast
Ik begrijp je als geen ander G. Ik heb ook een collega gehad die het bloed onder je nagels vandaan haalde en als je eenmaal begint met spuien... Woordenkots noemde ik het altijd .
Ik zou mezelf niet verdedigen in ieder geval. Zeg desnoods gewoon dat hij niet weet wat je gaat doen, hoeveel je werkt en dat je zijn bijdehandte grapjes niet kunt waarderen. Gewoon op een rustige manier en dan loop je weg. Heeft hij alleen zichzelf voor lul gezet op dat moment.
En over die telefoon. Ik zou ook aangeven dat van een beetje initiatief en collegialiteit nog nooit iemand dood is gegaan. Ook dat zijn dingen die van je verwacht worden in het arbeidsleven.
Ik zou mezelf niet verdedigen in ieder geval. Zeg desnoods gewoon dat hij niet weet wat je gaat doen, hoeveel je werkt en dat je zijn bijdehandte grapjes niet kunt waarderen. Gewoon op een rustige manier en dan loop je weg. Heeft hij alleen zichzelf voor lul gezet op dat moment.
En over die telefoon. Ik zou ook aangeven dat van een beetje initiatief en collegialiteit nog nooit iemand dood is gegaan. Ook dat zijn dingen die van je verwacht worden in het arbeidsleven.
Gast- Gast
Die opmerkingen zijn idd nogal irritant, ik denk als je ook scherpe opmerkingen gaat maken en hem op zn plaats probeer te zetten hij er alleen maar meer van geniet, dat zou ik sowieso niet doen. Ik denk dat je hem maar moet negeren, hoewel het je wel erg lastig gemaakt wordt nu :S Want er zijn dus 2 dingen eigenlijk, dat hij niks doet bij jou en dan die opmerkingen. Tot wanneer is hij er?
Je kunt ook zeggen, er is gebeld vanuit je school om te vragen hoe het gaat(gewoon bluffen..) en ik heb gezegd dat alles goed gaat, maar bij de volgende keer als ze weer bellen zal ik zeggen hoe ik echt over je denk(zoiets) en dat je op dit moment alleen maar minpunten scoort. Het ergste wat een stagiaire kan overkomen is dat hij eruit gegooid wordt want dat betekent studievertraging en dus extra studiegeld etc. Misschien dat hij dan wel verandert?
Je kunt ook zeggen, er is gebeld vanuit je school om te vragen hoe het gaat(gewoon bluffen..) en ik heb gezegd dat alles goed gaat, maar bij de volgende keer als ze weer bellen zal ik zeggen hoe ik echt over je denk(zoiets) en dat je op dit moment alleen maar minpunten scoort. Het ergste wat een stagiaire kan overkomen is dat hij eruit gegooid wordt want dat betekent studievertraging en dus extra studiegeld etc. Misschien dat hij dan wel verandert?
Gast- Gast
Yasmin, ik heb het gevoel dat jij nog nooit echt een serieuze baan gehad hebt, klopt dat?
Dat blijkt namelijk uit je vrij naieve manier van vragen stellen en mogelijke oplossingen bieden.
Het werkt in principe zo dat een stagiaire het verloop van zijn stage zelf in de hand moet houden. Of dat lukt is een tweede maar dat is wel de insteek. Het is dan ook verkeerd van Guatt te verwachten dat ze zichzelf in allerlei bochten wringt of met allerlei mogelijke oplossingen komt aandragen zodat deze stage maar succesvol is. Daar heeft ze geen tijd voor, daar heb ik ook geen tijd voor en bovendien geen zin in. Tuurlijk is het een wisselwerking en doe ik ook iets voor een stagiair...als dit een leergierig en aardig persoon is zelfs graag. Maar in eerste instantie komt het van de stagiair. Misschien niet bij een snuffelstage in de brugklas of bij een jong meisje die schoonheidsspecialiste (nog offense) wil worden maar op universitair mág je dit niet alleen verwachten maar MOET je dit zelfs verwachten....hoort bij het leerproces!
Vind het dan ook onzinnig en niet eerlijk tov van Guatt waar jij allemaal mee komt aandraven.
Dat blijkt namelijk uit je vrij naieve manier van vragen stellen en mogelijke oplossingen bieden.
Het werkt in principe zo dat een stagiaire het verloop van zijn stage zelf in de hand moet houden. Of dat lukt is een tweede maar dat is wel de insteek. Het is dan ook verkeerd van Guatt te verwachten dat ze zichzelf in allerlei bochten wringt of met allerlei mogelijke oplossingen komt aandragen zodat deze stage maar succesvol is. Daar heeft ze geen tijd voor, daar heb ik ook geen tijd voor en bovendien geen zin in. Tuurlijk is het een wisselwerking en doe ik ook iets voor een stagiair...als dit een leergierig en aardig persoon is zelfs graag. Maar in eerste instantie komt het van de stagiair. Misschien niet bij een snuffelstage in de brugklas of bij een jong meisje die schoonheidsspecialiste (nog offense) wil worden maar op universitair mág je dit niet alleen verwachten maar MOET je dit zelfs verwachten....hoort bij het leerproces!
Vind het dan ook onzinnig en niet eerlijk tov van Guatt waar jij allemaal mee komt aandraven.
Gast- Gast
Misschien, maar ik probeer wel oplossingen aan te dragen en van jou heb ik meer het idee dat je doel in dit topic is me zoveel mogelijk af te zeiken op alles wat ik zeg. Misschien ben ik naief, misschien ook niet, maar ze heeft duidelijk geen zin meer in die jongen en afwachten wat er gebeurt is ook geen optie
Gast- Gast
Ik kan me voorstellen dat je niet echt zin hebt om hem in de eerste week al op zijn plaats te zetten alleen kan dit soms wel goed zijn. Misschien heeft hij zelf wel helemaal niet door dat zijn gedrag echt not done is op de werkvloer. Het is wel duidelijk dat jullie in de verkeerde situatie zitten. Zelfs als je collega's het door hebben. Juist door nu het gesprek aan te gaan kun je alles open gooien.
Ik heb zelf dus die foute ervaring. Ik heb in de eerste weken meerdere malen gevraagd wanneer we een gesprek konden hebben dit zou ik wekelijks hebben. Uiteindelijk heb ik in week 4 pas een gesprek gehad. Toen heb ik ook de punten aangegeven waarbij ik me niet lekker voelde. Achteraf was dit veel te laat. Ik ben toen ook begin week 6 gestopt.
Pak anders de roos van leary er eens bij. Het is wel duidelijk dat de verhouding niet is zoals het zou moeten zijn.
Ik heb zelf dus die foute ervaring. Ik heb in de eerste weken meerdere malen gevraagd wanneer we een gesprek konden hebben dit zou ik wekelijks hebben. Uiteindelijk heb ik in week 4 pas een gesprek gehad. Toen heb ik ook de punten aangegeven waarbij ik me niet lekker voelde. Achteraf was dit veel te laat. Ik ben toen ook begin week 6 gestopt.
Pak anders de roos van leary er eens bij. Het is wel duidelijk dat de verhouding niet is zoals het zou moeten zijn.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Yasmin schreef:Misschien, maar ik probeer wel oplossingen aan te dragen en van jou heb ik meer het idee dat je doel in dit topic is me zoveel mogelijk af te zeiken op alles wat ik zeg. Misschien ben ik naief, misschien ook niet, maar ze heeft duidelijk geen zin meer in die jongen en afwachten wat er gebeurt is ook geen optie
Als jij dat zo opvat vind ik dat heel vervelend voor jou. Misschien kan je het ook anders bekijken...namelijk als bilateraal gesprek.
Gast- Gast
Fairytale schreef:Ik kan me voorstellen dat je niet echt zin hebt om hem in de eerste week al op zijn plaats te zetten alleen kan dit soms wel goed zijn. Misschien heeft hij zelf wel helemaal niet door dat zijn gedrag echt not done is op de werkvloer. Het is wel duidelijk dat jullie in de verkeerde situatie zitten. Zelfs als je collega's het door hebben. Juist door nu het gesprek aan te gaan kun je alles open gooien.
*Ik mis de kotssmiley*
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Is dit te bijdehand?
» Ben ik nou te bijdehand geweest of was zij nou zo debiel?
» Mannen in de sportschool.. Bijdehand doen of zwijgen?
» Ben ik nou te bijdehand geweest of was zij nou zo debiel?
» Mannen in de sportschool.. Bijdehand doen of zwijgen?
Pagina 2 van 3
Permissies van dit forum: