Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Boeddha beelden in huis of tuin bij anders gelovigen

+10
Monte
girli
Flippin' Bitch
rapa nui
Spring
Lady4
bolus26
TukTuk
Floor
Alias
14 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Boeddha beelden in huis of tuin bij anders gelovigen - Pagina 2 Empty Re: Boeddha beelden in huis of tuin bij anders gelovigen

Bericht  TukTuk ma 25 apr 2011 - 2:48

Jen_ schreef:
girli schreef:
Jen_ schreef:Ik ben Christen zonder sterretjes en heb geen boedha beelden in huis, bewust. Ik vind dat Christenen daar meer over na zouden moeten denken.
Waarom moeten christenen daar mee over nadenken?

Omdat er veel dingen aan een Boedha 'hangen' die in strijd zijn met het Christendom.
Als je dit als Christen in huis hebt staan, be my guest, maar ik vind het jammer dat Christenen er vaak niet eens over na denken, er niet bij stil staan en het gewoon achteloos neerzetten.

Zoals?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Boeddha beelden in huis of tuin bij anders gelovigen - Pagina 2 Empty Re: Boeddha beelden in huis of tuin bij anders gelovigen

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 2:55

.

Laatst aangepast door Coco op ma 20 jun 2011 - 7:26; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 3:03

Coco schreef:
Jen_ schreef:
Omdat er veel dingen aan een Boedha 'hangen' die in strijd zijn met het Christendom. Als je dit als Christen in huis hebt staan, be my guest, maar ik vind het jammer dat Christenen er vaak niet eens over na denken, er niet bij stil staan en het gewoon achteloos neerzetten.

Achteloos neerzetten vind ik wel erg beoordelend klinken.

Wij hebben ook een klein boeddha beeldje staan, met twee boeddha's met een arm over elkaar heen. Mijn man heeft deze van zijn beste vriend cadeau gekregen en dat beeldje staat voor hun vriendschap.
Als moslims is dat verboden, i know, maar mijn man hecht er toch veel waarde aan en vind het ook achterlijk om het zomaar weg te gooien, terwijl die boeddha an sich niks voor hem betekend, maar het beeld van twee vrienden met een arm om elkaar heen wel.

Ik bedoel het niet naar. Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen. Mensen halen vaak dingen in huis, zonder dat ze weten wat het is. Ik kan er heel diep op ingaan, maar dat wil ik liever niet, omdat hier een heel ander publiek komt die mij waarschijnlijk niet zal begrijpen. Maar dat is hoe ik erin sta.

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 25 apr 2011 - 4:00

Jen_ schreef:
girli schreef:
Jen_ schreef:Ik ben Christen zonder sterretjes en heb geen boedha beelden in huis, bewust. Ik vind dat Christenen daar meer over na zouden moeten denken.

Omdat er veel dingen aan een Boedha 'hangen' die in strijd zijn met het Christendom. Als je dit als Christen in huis hebt staan, be my guest, maar ik vind het jammer dat Christenen er vaak niet eens over na denken, er niet bij stil staan en het gewoon achteloos neerzetten.
Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben zelf ook Christen(pinkster/evangelisch) en zou ook nooit een boeddha o.i.d. in mijn huis zetten. Ik zou het ook niet aannemen als cadeau(dan zou ik vragen om het te ruilen). In de bijbel staat dat we geen andere goden mogen vereren en geen beelden daarvan in bezit mogen hebben. Een boeddhabeeld zou voor mij afgoderij zijn en geloof dan dat je van je pad van het christendom af gaat.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 4:06

Ik begrijp het heel goed Jen. Ik heb zelf wel een boeddha beeldje, van een vriendin gekregen als souvenirtje van een verre reis. Ik heb zelf echt niets met het boeddhisme, en ook niets met de vorm van de beeldjes, dus ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ik ga het niet weggooien, want dat vind ik zonde en niet aardig tegenover haar. Maar ik heb er zelf echt niets mee en dus zit het in een doos ergens. Nou ben ik zelf wel Christen maar niet erg praktiserend, en ik had me dit zelf nooit zo gerealiseerd, dus ik val inderdaad onder de categorie die jij noemde 'weet wat je in huis hebt', dus ik kan me heel goed voorstellen dat er Christenen zijn die dit niet vinden kunnen.

Ik heb van haar trouwens ook een ander beeldje gekregen, van een andere god geloof ik, en die stond voor creativiteit en educatie. Dat vond ik wel mooi, want omvat mijn karakter heel erg. Dus die staat wel bij mij in de woonkamer. --> Maar toch eigenlijk wel gek dat je zoiets dan in je woonkamer hebt staan, terwijl je dus niet eens weet waar het echt precies voor staat en wat de achtergrond is.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk ma 25 apr 2011 - 4:09

Monte schreef:
Jen_ schreef:
girli schreef:

Ik ben het hier helemaal mee eens. Ik ben zelf ook Christen(pinkster/evangelisch) en zou ook nooit een boeddha o.i.d. in mijn huis zetten. Ik zou het ook niet aannemen als cadeau(dan zou ik vragen om het te ruilen). In de bijbel staat dat we geen andere goden mogen vereren en geen beelden daarvan in bezit mogen hebben. Een boeddhabeeld zou voor mij afgoderij zijn en geloof dan dat je van je pad van het christendom af gaat.

Boeddha is géén god! Rolling Eyes

Ik vraag me nog steeds af welke dingen in van het boeddhisme in strijd staan met het christendom?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Monte ma 25 apr 2011 - 4:15

AngelNyn schreef:
Monte schreef:
Jen_ schreef:
girli schreef:

Boeddha is géén god! Rolling Eyes

Ik vraag me nog steeds af welke dingen in van het boeddhisme in strijd staan met het christendom?
Ok prima Rolling Eyes Het gaat erom dat we als christenen geen andere ''dingen'' mogen aanbidden. Een beeld in huis hebben van een andere religie/geloof/overtuiging is daar een uiting van. Op deze manier is het in tegenstrijd met dat wat de bijbel zegt. In de bijbel gingen mensen ook een gouden kalf maken en aanbidden en dit was afgoderij.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Lady Starstruck ma 25 apr 2011 - 4:29

Ik spaar boeddhabeelden. Ik heb er ook heel wat in mijn huis staan. Ik ben mij ook bewust dat het boeddhisme hierbij hoort. Maar ik vind dat zelf ook een mooie religie. Daarom staan ze ook bij mij in huis.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 4:35

Voor mij hangen mijn Boeddha's niet samen met een geloof, maar met de westerse gedachte dat als je ze krijgt, ze geluk brengen. Al mijn Boeddha's zijn gekregen en ik geef Boeddha's aan mensen die naar mijn mening een beetje geluk nodig hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 4:51

Ik ben het wel eens met Jen, voor zover ik iets weet van Boeddhabeelden en het boeddhisme zelf. Je kunt zo'n beeld in huis hebben, terwijl je het niet aanbidt. Maar het staat er wel. Ik heb geen dingen in huis waar ik niet achter sta, tenminste, niet zover ik weet. Je huis is toch je haven, een plek waar je tot rust komt en oplaadt. Daar wil ik geen invloeden hebben, die invloeden als vanzelfsprekend achten of die invloeden zelfs toelaten tot mijn geestelijke leven, die niet in overeenstemming zijn met mijn geloof. Ik vind het dus inderdaad vreemd als christenen Boeddhabeelden in huis hebben.

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 5:39

Jen_ schreef: Ik kan er heel diep op ingaan, maar dat wil ik liever niet, omdat hier een heel ander publiek komt die mij waarschijnlijk niet zal begrijpen.

Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik ben benieuwd naar je visie. Mocht je het toch posten, dan zal ik iig geen discussie ervan maken.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 5:46

Rechtstreeks van christianmatch.nl over dit onderwerp:

"Onlangs zag ik een boeddhabeeldje staan in een Chinees restaurant.
Gelukkig heb ik geen vreemde zaken gemerkt. Er waren b.v. geen onverklaarbare koude luchtstromingen of lampen die zomaar aan en uit floepten.
Toch voelde ik me niet zo happy met dit soort oosterse invloeden. Zolang er een beetje het imago van occult-zijn aan kleeft, hou ik me graag verre van dat soort zaken! Al denk ik wel dat het beeldje daar meer voor de sier staat, maar toch........

Niet lang daarna kwam ik in een wereldwinkel ook een boeddhabeeldje tegen. Weer zo'n raar dik, vet mannetje. Gelukkig ook daar geen vreemde dingen gemerkt. Maar ook hier voelde ik me niet zo op mijn gemak. "

Het ging erover of via het beeldje satan je huis binnenkomt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 6:14

Die christenen maken elkaar verbaal af op dat forum, zeg. Wat zijn wij dan schatjes.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:24

Melis_je en anderen, Monte en Gloria verwoorden goed hoe ik er over denk smile

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:26

Melisje: ik probeer die link, maar da's een datingsite. Heb je de volledige link voor me?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:27

Melis_je schreef:Die christenen maken elkaar verbaal af op dat forum, zeg. Wat zijn wij dan schatjes.

Poeh ja dat soort fora heb ik ook wel eens gezien. Sommige Christenen kunnen keihard en veroordelend zijn onder elkaar, zo jammer!

Gast
Gast

Bericht  Melis_je ma 25 apr 2011 - 6:33

http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=722 kijk vooral ook naar hoeveel gecensureerd is.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:43

Melis_je schreef:kijk vooral ook naar hoeveel gecensureerd is.
Doe ik smile.

Edit: ze schrijven ook niet echt lekker hè?

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 25 apr 2011 - 6:49

Ik ben gestopt met lezen, kon er geen touw aan vastknopen met al die posts die weggehaald waren.

Gast
Gast

Bericht  Alias ma 25 apr 2011 - 9:07

Jullie hebben gelijk, die sterretjes hebben geen zin, ik heb ze weggehaald (had ik eerst niet over nagedacht).

Dat het iemand geluk zou kunnen brengen om een boeddha te geven, daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Fijn dat dat dan ook naar voren komt in dit topic, weer wat geleerd.

Die reacties op dat andere forum vind ik trouwens ook wel heel ver gaan zeg!
Alias
Alias
Prater
Prater

Aantal berichten : 636
Punten : 676
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Zininzon ma 25 apr 2011 - 9:17

Ik heb wel een Boeddhabeeld in huis, gekregen van mijn tante voor mijn nieuwe huis.
Ook heb ik 2 schilderijtjes van Boeddha. Jeetje, het lijkt wel alsof mijn hele huis er mee vol hangt/staat als ik dit zo typ. Haha.

Ik ben zelf erg geinteresseerd in verschillende culturen. Ik heb ook een Keltisch kruis in huis en op het moment ook een paastak en een kaars met een pentagram. Voor mij staan deze spullen voor een bepaalde interesse in culturen/religies, maar ook in de symboliek achter het symbool. Voor mij zegt het niet dat ik dat geloof aanhang.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138

Bericht  Jeanette di 26 apr 2011 - 6:07

Ik vind ze leuk als decoratie en geloof nergens in.
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: