Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

+3
Lejow
Dennenappel
Floor
7 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Floor za 9 jun 2012 - 22:32

Heeft iemand van jullie dat wel eens gedaan?
Ik wil mijn beste vriendin en haar vriend opgeven (ik weet nog niet bij welk programma, ik moet beide nog eens kijken om te zien wat mij het meeste aan staat).
Ik zie op de site van Rob dat er een eigen bijdrage aan vast hangt, iemand enig idee welke grootte van bedrag ik aan moet denken?
en is dit bij Eigen huis en tuin ook zo (lijkt me wel)?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Dennenappel zo 10 jun 2012 - 0:44

Van eigen huis en tuin heb ik wel eens gehoord dat je betaald voor de planten, meubels e.d.
Vrij prijzig dus, gezien ze alles vol proppen.
Dennenappel
Dennenappel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Floor zo 10 jun 2012 - 0:46

hmm dat wordt me dan te duur.
Ik gun ze heel graag een mooi tuintje, door allerlei tegenslagen komt het er maar niet van om de tuin te doen (binnen moet namelijk ook nog genoeg gebeuren), ik wil best een deel voor ze betalen omdat ze zelf het geld niet hebben maar zelf ben ik ook niet zo rijk.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Lejow zo 10 jun 2012 - 9:19

Ik heb wel eens gehoord dat als de film shots gemaakt zijn, ze alles aan aankleding er weer uit plukken....
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Floor zo 10 jun 2012 - 9:30

Echt? qua beplanting dan? nou die mogen ze dan wel weer meenemen, als de rest maar blijft, ik gun ze zo graag een tuin om in te zitten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  duckie zo 10 jun 2012 - 9:46

Lejow schreef:Ik heb wel eens gehoord dat als de film shots gemaakt zijn, ze alles aan aankleding er weer uit plukken....

das ook iemand blij maken met een dooie mus zeg...:shock:
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Toet zo 10 jun 2012 - 9:53

Ik heb daar ook al verschillende verhalen over gehoord. Die eigen bijdrage is volgens mij een bepaald percentage van het eindbedrag, dus inprincipe bepaal je dat zelf. Nou weet ik alleen niet precies wat dat percentage is, maar hoe minder je betaald, hoe minder je krijgt.

Is het niet een plan zoiets zelf te organiseren? Als je een team van een paar mensen bij elkaar kan krijgen die een zaterdag willen kome helpen, kun je best een eind komen. Dingen hoeven niet duur te zijn en met een klein bedrag (en de juiste mensen) kun je een heel leuk tuintje maken.


Laatst aangepast door Toet op zo 10 jun 2012 - 9:54; in totaal 1 keer bewerkt
Toet
Toet
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Beachgirl zo 10 jun 2012 - 9:54

Lejow schreef:Ik heb wel eens gehoord dat als de film shots gemaakt zijn, ze alles aan aankleding er weer uit plukken....

+1 Dat klopt!!

Ze proppen alle borders vol met planten tot er niks meer bij past, maar als de opnames klaar zijn halen ze de helft er weer uit.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 10:03

Dan kan je beter zelf wat plantjes kopen en cadeau geven aan je vrienden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Floor zo 10 jun 2012 - 20:08

Ik zal eens kijken wat ik zelf zou kunnen regelen, het belangrijkste is dat het beetje stenen en de bergen zand die er liggen weg gaan, alles egaal wordt en er nieuwe tegels worden gelegd. Dan wat potten/bakken in de tuin en dan kan ze er van genieten. Nu is het bergen zand en een inimini stukje terras wat scheef ligt.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 20:54

Ja..wij waren opgegeven voor Rob de tuinruimers. Eigenbijdrage voor onze tuin was 8000euro. Kregen een deel kado voor ons voorgenomen huwelijk, wilden zelf ook nog wat bijleggen dus kwamen we op 8000euro. Prima, als we zelf alles eruit wilden halen etc waren we nog meer kwijt geweest. Echter, wat bleek: het was minimaal 8000 a 10000euro en waarschijnlijk nog wel meer ook. Dus hebben we het niet door laten gaan (achteraf gelukkig).

Nu moesten we de tuin sowieso ophogen en opruimen. Voor 200euro zand en aarde besteld en de tuin igt er bijna weer netjes bij...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Floor zo 10 jun 2012 - 22:51

@jip, tjeemig nee dat vind ik echt te veel geld.
ik ga maar kijken wat ik zelf kan doen voor ze.
vond je het wel leuk dat je was opgegeven? Ik bedoel, zou je het een leuke verrassing hebben gevonden als iemand (geen tv programma, maar een vriendin ofzo) de tuin had opgeknapt?
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Gast zo 10 jun 2012 - 22:54

Nu verschilt dat ook per tuin. Onze tuin is best groot.
Maar het is een hoop geld...we mochten wel alles houden dan.

Ik vond het een leuke verrassing en het is vooral fijn ( en makkelijk) als je er zelf tegenaan hikt om het te doen, dat iemand anders het voor je doet!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Floor ma 11 jun 2012 - 3:28

Hun tuin is niet zo groot maar als ik zie hoe vol ze het altijd maken in die programma's dan denk ik dat we het toch maar zelf moeten gaan doen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 3:53

Kan je dan niet eens kijken naar iemand die in tuinonderhoud/aanleg doet en kijken wat die vraagt? En anders iemand zoeken in het zwart voor de aanleg en dan zelf planten halen in een tuincentrum o.i.d.?

edit ik weet niet waar je woont, maar mijn mandoet tuinonderhoud en heel af en toe (eigenlijk alleen familie en vrienden) ook nog aanleg. Dan kijktie mee wat kan qua beplanting e.d. en kan ie het ook mee aanleggen.
En ook die tuinen worden inderdaad allemaal volgepland e.d. maar als je de tijd hebt kan je de planten in het begin ook ruimer zetten en dat groeit dan vanzelf wel dicht/vol. Maar op tv ziet er dat dan natuurlijk niet mooi uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  TukTuk ma 11 jun 2012 - 4:02

Ik denk dat je toch beter idd naar andere opties kan kijken, zoals het zelf doen.

Als je bijvoorbeeld zorgt dat de grond egaal is, en je legt er grasplaggen in, gewoon opzoek gaan naar een adresje waar je die goedkoop kan halen, dan betaal je een stuk minder dan bij het tuincentrum, heb je voor weinig geld al gewoon het grotendeel af. Dan een paar planten er bij die ook niet al te duur hoeven zijn?

Als je zelf wil gaan bestraten ben je een stuk meer kwijt, plus dat het volgens mij nog helemaal niet zo makkelijk is.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Gast ma 11 jun 2012 - 4:11

ow en voor planten kan je ook eens gaan kijken bij kwekers, daar kan je planten goedkoper krijgen dan bij de tuincentra. Maar als je het zelf wil doen moet je qua grond ook wel even kijken want die planten die er nu staat, staan er waarschijnlijk al jaren in en dan moet je ook nieuwe potgrond of bemeste tuinaarde bij de grond doen dat is goed voor de nieuwe planten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing Empty Re: Iemand opgeven voor Eigen huis&tuin/robs tuinverbouwing

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum