Wat voor bloemen/ planten binnen?
+20
sanne-84
Linnie1985
_Lacey_
Champagne
Highway
Filoria
*Lookie*
Penny Blossom
Thunder
Coccinelle
Raindrop
Atelier Madame
flower
ekiaam87
Mida4you
Caramba
JD
Pien
mzcharlotte
CCC
24 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Wat voor bloemen/ planten binnen?
Filoria schreef:Wat Looki zegt over haar Spatfilum, dat heb ik met mijn Anthurium. Dat zal familie zijn denk ik, want ze lijken erg op elkaar. Die Anthurium groeit als een trein en er komen steeds nieuwe bloemen aan. Het enige wat ik ermee doe is:
- elke twee weken een beetje water geven
- om de paar maanden de dode bloemen wegknippen
Ik heb 'm nu al een jaar of vier.
Wauw! Die is ook mooi zeg!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb ook zo'n Spatiphyllum(of hoe je het schrijft) en vind het een zeer fijne plant en ook leuk om te zien. Het feit dat hij de lucht ook nog eens zuivert vind ik een fijn idee erbij.
Highway- Ratel
- Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10
Up! Iemand een idee voor een grote plant in de woonkamer?
Champagne- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb dus twee van deze;
Het blad blijft heel mooi en ze zijn makkelijk in de onderhoud. Het enige wat ik heeeeeeeeellll erg jammer vind is dat k al jaren geen witte bloemen meer heb gezien.
Dus wat doe ik verkeerd in de verzorging?
Het blad blijft heel mooi en ze zijn makkelijk in de onderhoud. Het enige wat ik heeeeeeeeellll erg jammer vind is dat k al jaren geen witte bloemen meer heb gezien.
Gast- Gast
Mijn broertje zei laatst, bij het zien van mijn zielige exemplaar, dat je ze moet verpotten. Nog niet uitgeprobeerd trouwens.Maura schreef:Ik heb dus twee van deze;
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Maura schreef:Ik heb dus twee van deze;
Die hebben wij boven in onze slaapkamer op onze nachtkastjes staan. Geef je ze wel genoeg water? En de Anthurium hebben wij in het roze. En orchideen hebben wij een stuk of 5 van staan. En we hebben (volgens mij) een vetplant die ook niet makkelijk bloemen maakt, die hoef je maar 1x per week water te geven, dan lukt het wel. Wij hebben 2x achter elkaar er bloemen in gehad. En tja mijn vriend heeft errug groene vingers, dus dat helpt ook wel
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
de spathifilum is als die eenmaal is uitgebloeid moeilijk om daar opnieuw weer nieuwe bloemen in te krijgen. Dus kan zijn dat je helemaal niks verkeerd doet hoor (heb tuincentrum ervaring en ik krijg ze ook nooit opnieuw in bloei)
En degene die vraagt voor een grote plant, waar komt deze te staan? Licht/donker, geef je voldoende water of vergeet je dit nog wel eens? Staat die in de tocht?
En degene die vraagt voor een grote plant, waar komt deze te staan? Licht/donker, geef je voldoende water of vergeet je dit nog wel eens? Staat die in de tocht?
Gast- Gast
Wij hebben best veel staan, dat vind ik wel gezellig staan. maar zou niet weten hoe de planten heten haha, dus daar heb je ook niet veel aan.
We hebben 4 grotere planten staan, en 7 kleinere. Allemaa verschillende, maar kijk eigenlijk niet naar hoe je ze moet onderhouden(licht/donker, veel/weinig water etc) en ze staan er wel al een hele tijd:)
We hebben 4 grotere planten staan, en 7 kleinere. Allemaa verschillende, maar kijk eigenlijk niet naar hoe je ze moet onderhouden(licht/donker, veel/weinig water etc) en ze staan er wel al een hele tijd:)
sanne-84- Ratel
- Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Mama heeft mij zo 2 planten gekocht die je gewoon kan laten verwelken en als je ze dan terug water geeft, leven ze weer. Ideaal, want ze krijgen alleen water als mijn mama of schoonmama langs komen :p
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Hoe heet die? En waar heb je die pot gekocht?JaneDoe schreef:
o ja, en deze in de wc. De zogenaamde "Student plant of the year". Dat wil zeggen dat zélfs studenten deze plant in leven kunnen houden, dus dan moet het mij ook wel lukken dacht ik zo...
Gast- Gast
Lily, de plant komt in de woonkamer te staan. De plant komt op een lichte plek naast het raam te staan. Zit zelf te denken aan een palm.. Is dat leuk? Zoek een plant in grote pot, heb best wel wat ruimte vandaar een grote pot en plant.
Champagne- Prater
palm is leuk hoor, en ook makkelijk te verzorgen. Kan goed op een lichte staanplaats. Ik persoonlijk vind een pachira ook leuk maar daar moet je van houden omdat het een stam is met bovenop het bladgedeelte. En je hebt die spatifilum (met die witte bloemen) ook in een grotere variant, maar weet niet of jij hem dan groot genoeg vind voor op de grond. Verder misschien nog een beaucarnia een idee? Maar anders moet je gewoon eens een tuincentrum binnenlopen en daar eens kijken en info vragen. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat hier het assortiment nu kleiner wordt omdat ze met de kerst bezig zijn en over een tijdje de kerstbomen e.d. gezet worden. Hier is het assortiment in januari het grootst (als iedereen de kerstbomen opruimt) en dan heb je ook diverse aanbiedingen voor grote kamerplanten.
Owja en ik weet niet of je huisdieren hebt maar katten bv willen nog wel eens van planten eten, en dan moet je er wel rekening mee houden dat je een plant kiest die niet giftig is.
Owja en ik weet niet of je huisdieren hebt maar katten bv willen nog wel eens van planten eten, en dan moet je er wel rekening mee houden dat je een plant kiest die niet giftig is.
Gast- Gast
Ik zag net een kaartje zitten in één van de planten. En daar staat dat de kamertemperatuur tussen de 15/25 graden moet zijn. Heeft de plant even pech dat het hier een paar keer, een paar dagen, ruim 30 graden is geweest.
En ik geef ze wel voldoende water. Al ben ik ze weleens vergeten en hingen de bladeren. Beetje water erbij en ze leefden gewoon weer op. Het is gewoon verder een makkelijke plant, want het zijn de enige planten die het al jaren volhouden in mijn huis haha.
En ik geef ze wel voldoende water. Al ben ik ze weleens vergeten en hingen de bladeren. Beetje water erbij en ze leefden gewoon weer op. Het is gewoon verder een makkelijke plant, want het zijn de enige planten die het al jaren volhouden in mijn huis haha.
Gast- Gast
Bedankt voor je tips! Ik heb geen huisdieren dus daar hoef ik geen rekening mee te houden. Ik heb besloten vrijdag even naar de intratuin te gaan.. Dankzij jou weet ik nu een beetje waar ik naar moet kijken. Ik heb de pachira gegoogelt en dat is wel een beetje wat ik zoek. Ben benieuwd!! Heb je toevallig enig idee hoe de prijzen zijn?Lily schreef:palm is leuk hoor, en ook makkelijk te verzorgen. Kan goed op een lichte staanplaats. Ik persoonlijk vind een pachira ook leuk maar daar moet je van houden omdat het een stam is met bovenop het bladgedeelte. En je hebt die spatifilum (met die witte bloemen) ook in een grotere variant, maar weet niet of jij hem dan groot genoeg vind voor op de grond. Verder misschien nog een beaucarnia een idee? Maar anders moet je gewoon eens een tuincentrum binnenlopen en daar eens kijken en info vragen. Wat ik er wel bij moet zeggen is dat hier het assortiment nu kleiner wordt omdat ze met de kerst bezig zijn en over een tijdje de kerstbomen e.d. gezet worden. Hier is het assortiment in januari het grootst (als iedereen de kerstbomen opruimt) en dan heb je ook diverse aanbiedingen voor grote kamerplanten.
Champagne- Prater
het tuincentrum waar ik gewerkt heb begon het ongeveer bij 14.95, 16.95. Maar denk dat je gemiddeld 20-22 euro betaalde bij ons. Natuurlijk varieerde dit enorm omdat het aan de inkoopsprijzen ligt. En wat ik al zei (als het kan) anders wachten tot januari dan heb je overal aanbiedingen (maar dan zit je nog 3 maanden zonder plant)
Gast- Gast
Het is een yucca geworden. Thanks voor de tips!
Champagne- Prater
Spetterdespat schreef:De Medinilla vind ik een erg mooie plant.
Ik heb die ook een hele tijd gehad, super mooi. Maar ineens vielen al die stelen eraf en toen was het maar gewoon een kale groene plant, helaas zijn ze niet meer aangegroeid.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Elodie schreef:Hoe heet die? En waar heb je die pot gekocht?JaneDoe schreef:
o ja, en deze in de wc. De zogenaamde "Student plant of the year". Dat wil zeggen dat zélfs studenten deze plant in leven kunnen houden, dus dan moet het mij ook wel lukken dacht ik zo...
Ik heb even gegoogled, want ik vind deze plant ook erg leuk. Het is de Sansevieria Kirkii Friends.
Gast- Gast
De Zamioculcas is ook een erg makkelijke en leuke plant
nijntje4- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1065
Registratiedatum : 30-11-10
bovenstaande plant is inderdaad moeilijk kapot te krijgen Maar dat is bij veel vetplanten.
Gast- Gast
Ik heb een oranje calanchoë in huis en twee bossen dahlia's. Ik kan ook geen plant levend houden, maar er is me verzekerd dat die calanchoë niet kapot te krijgen is, dus voor die €0.99 wil ik het nog wel een keer proberen
Oh ja, ik heb ook een enorme bos nepbloemen in een kitschvaas staan, whahaha.
Oh ja, ik heb ook een enorme bos nepbloemen in een kitschvaas staan, whahaha.
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
kalanchoe is ook een vetplant he dus is ook heel makkelijk Alleen is die na verloop van tijd wel uitgebloeid, wilde die ook eens kopen maar m`n man vind het seniorenplanten haha.
Gast- Gast
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Planten en bloemen?
» n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?
» planten vraag ->> anthurium
» Koop jij regelmatig een bos bloemen?
» Planten/Boompjes voor in een border.
» n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?
» planten vraag ->> anthurium
» Koop jij regelmatig een bos bloemen?
» Planten/Boompjes voor in een border.
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: