Wat voor bloemen/ planten binnen?
+20
sanne-84
Linnie1985
_Lacey_
Champagne
Highway
Filoria
*Lookie*
Penny Blossom
Thunder
Coccinelle
Raindrop
Atelier Madame
flower
ekiaam87
Mida4you
Caramba
JD
Pien
mzcharlotte
CCC
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat voor bloemen/ planten binnen?
Nu dat de lentebollen er een beetje uit zijn in de tuincentra's, zoek ik iets vervangends voor binnen. Nu is het heel leeg en kil, ik ben eigenlijk van de bloemen maar kom even niet verder dan de orchidee in huis... Ik wil iets fleurigs... maar hoe... Wat hebben jullie allemaal in huis staan wbt planten en bloemen?
Foto's please!
Foto's please!
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Wat voor bloemen/ planten binnen?
Wij hebben nu al anderhalf jaar een kerstster staan, echt waar. Hij is wel erg mooi rood en een 'red-project' van mijn vriend. Verder niet veel, behalve een nep-bos bloemen dat ik van mijn oma heb geerfd.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10
ik zou gewoon eens naar een tuincentrum gaan kijken wat je mooi vind, denk dat je daar mee aan hebt als foto's te zen van onze planten!
daarbij goed letten op welke plaats hij komt te staan, koop geen zonaanbidder als die in de schaduw komt te staan de hele dag...
wij hebben op dit moment maar 2 planten, de vingerplant, alleen heeft het blad bij ons een lichtere kleur met donkere randen..
daarbij goed letten op welke plaats hij komt te staan, koop geen zonaanbidder als die in de schaduw komt te staan de hele dag...
wij hebben op dit moment maar 2 planten, de vingerplant, alleen heeft het blad bij ons een lichtere kleur met donkere randen..
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Op tafel heb ik gewoon een bos tulpen staan, staat altijd wel fleurig vind ik.
Op de vensterbank heb ik onderstaande planten, en op de vensterbank voor het keukenraam de foto daaronder.
Dat is het wel zo'n beetje...
Ik zou gewoon richting intratuin of een ander tuincentrum gaan en iets leuks en fleurigs uitzoeken....
o ja, en deze in de wc. De zogenaamde "Student plant of the year". Dat wil zeggen dat zélfs studenten deze plant in leven kunnen houden, dus dan moet het mij ook wel lukken dacht ik zo...
Op de vensterbank heb ik onderstaande planten, en op de vensterbank voor het keukenraam de foto daaronder.
Dat is het wel zo'n beetje...
Ik zou gewoon richting intratuin of een ander tuincentrum gaan en iets leuks en fleurigs uitzoeken....
o ja, en deze in de wc. De zogenaamde "Student plant of the year". Dat wil zeggen dat zélfs studenten deze plant in leven kunnen houden, dus dan moet het mij ook wel lukken dacht ik zo...
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
o en hier nog een fotootjes van mn tulpen. Oke, de tulpen op de foto zijn al erg verlept, maar t gaat meer om het idee...gewoon op een blad gezet, 2 kaarsjes erbij, 2 kippetjes, et voila...helemaal gezellig en paas-achtig:)
Deze staat op de eettafel (inmiddels met mooiere tulpen erin:))
Deze staat op de eettafel (inmiddels met mooiere tulpen erin:))
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
De Medinilla vind ik een erg mooie plant.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Op 1 of andere manier gaan hier altijd alle planten dood in huis. Ik verzorg ze goed maar desondanks gaan ze allemaal dood.... Erg jammer....
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Ik heb 2 van deze soort staan: kalanchoe in het geel & in het roze. Ook een camanula in de vensterbank en een zooi vleesetende planten
ekiaam87- Kletskop
- Aantal berichten : 1623
Punten : 2002
Mirjam4you schreef:Op 1 of andere manier gaan hier altijd alle planten dood in huis. Ik verzorg ze goed maar desondanks gaan ze allemaal dood.... Erg jammer....
Hier ook, zeer frustrerend.. daarom hebben wij sinds vorige week onze 2 eerste nepplanten gekocht.. en ach ze lijken best echt;)
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
flower schreef:Mirjam4you schreef:Op 1 of andere manier gaan hier altijd alle planten dood in huis. Ik verzorg ze goed maar desondanks gaan ze allemaal dood.... Erg jammer....
Hier ook, zeer frustrerend.. daarom hebben wij sinds vorige week onze 2 eerste nepplanten gekocht.. en ach ze lijken best echt;)
Haha wij hebben ook al 2 nepplantjes. Ik had ze al maar ze stonden eerst in een andere kamer en heb ze nu op de vensterbank in de woonkamer gezet. Iedereen denkt dat ze echt zijn
Mida4you- Ratel
- Aantal berichten : 4902
Punten : 5740
Registratiedatum : 27-12-10
Spetterdespat schreef:De Medinilla vind ik een erg mooie plant.
Bij m'n moeder staat een gigantische plant hier van bovenop de vleugel. Echt zo mooi
Ik heb een klein groen plantje jn de vensterbank, geen idee hoe die heet. En verder gedroogde hortensia en rozen. Morgen ga ik pioenrozen halen, die vind ik zo mooi!
Gast- Gast
Ik heb ook een calanchoe, en een ander vetplantje in het raam staan en nog een grote kamerplant.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Ik heb een orchidee staan en voor de rest nepplanten.
Ik zou graag wat meer echte bloemen/planten neer willen zetten maar mijn kat eet nu al af en toe van de orchidee terwijl hij heel goed weet dat dat niet mag
Ik zou graag wat meer echte bloemen/planten neer willen zetten maar mijn kat eet nu al af en toe van de orchidee terwijl hij heel goed weet dat dat niet mag
Raindrop- Ratel
- Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Thnx voor de tips en plaatjes/ foto's! Ik was gisteren al bij het tuincentrum, maar word niet wild van die planten/ bloemen... Miss moet ik even hulp vragen aan de medewerkers, die hebben er hopelijk verstand van
En wbt het goed verzorgen, daar ben ik ook niet heel goed in... Vaak weet ik niet of ze vaak water nodig hebben, voeding ed. dus goed in verdiepen als ik iets aanschaf, anders zo zonde van het geld weer...
En wbt het goed verzorgen, daar ben ik ook niet heel goed in... Vaak weet ik niet of ze vaak water nodig hebben, voeding ed. dus goed in verdiepen als ik iets aanschaf, anders zo zonde van het geld weer...
CCC- Ratel
ik kan m`n best gaan doen om je te helpen, heb namelijk in een tuincentrum gewerkt maare wat voor plaats krijgen ze, licht donker, veel zon en ben je makkelijk in water geven (krijgen ze eerder te veel of vergeet je ze wel eens) en wil je iets met bloem of zonder bloem?
Gast- Gast
Ik heb een hoge kamerplant die heel makkelijk is...kan alleen niet op de naam komen en kan er zo snel geen plaatje van vinden. Ik ga erover nadenken..
Verder heb ik een sanseveria soort (ook heel makkelijk), een aloë vera en orchideeën.
Verder heb ik een sanseveria soort (ook heel makkelijk), een aloë vera en orchideeën.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Ik heb nu in huis staan: Hedera's, 2 Orchideeën, 2 varentjes en 2 cactussoorten.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Lily schreef:ik kan m`n best gaan doen om je te helpen, heb namelijk in een tuincentrum gewerkt maare wat voor plaats krijgen ze, licht donker, veel zon en ben je makkelijk in water geven (krijgen ze eerder te veel of vergeet je ze wel eens) en wil je iets met bloem of zonder bloem?
Ik wil iets op een lichte plek, niet echt zonnig eigenlijk... Ik kan goed water geven, moet even in mijn systeem te krijgen zijn en zoek eigenlijk iets fleurigs... niet te klein... beetje middelgroot... Hmmm... ben ik te cryptisch? :p
CCC- Ratel
Wij hebben een Yucca in de woonkamer:
Een vetplant in de vensterbank, een nog ongedefineerde plant bij de TV en een spatifilum:
Een spatifilum staat bij ons op de studeerkamer, slaapkamer en woonkamer maar nergens krijgen ze bij ons opnieuw witte bloemen.
We hebben cactussen op de studeerkamer, en nog een vetplant in de keuken.
De meeste planten hebben we al sinds we hier wonen (=1,5 jaar), en op de witte bloemen na doen ze het allemaal uitstekend!
P.s. de foto's zijn niet van onze planten maar voorbeelden
Een vetplant in de vensterbank, een nog ongedefineerde plant bij de TV en een spatifilum:
Een spatifilum staat bij ons op de studeerkamer, slaapkamer en woonkamer maar nergens krijgen ze bij ons opnieuw witte bloemen.
De meeste planten hebben we al sinds we hier wonen (=1,5 jaar), en op de witte bloemen na doen ze het allemaal uitstekend!
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
BlackRabbit schreef:Wij hebben een Yucca in de woonkamer:
Zo'n spatifilum (wist niet dat hij zo heette) hebben wij ook, een bak vol en daar komen wel steeds nieuwe bloemen in. Wat ik eraan doe (en ik heb echt geen groene vingers hoor, dit is ongeveer het enige wat ik in leven kan houden): regelmatig water, en ik knip de dode blaadjes en bloemen af. Dan komt het wel weer. Verder heb ik orchideeen staan, momenteel zitten er geen bloemen aan helaas, en 2 witte hortensia's
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Nog even een foto van mijn vensterbank met de hortensia's en de .. andere plant (ben nu de naam alweer kwijt, erg!)
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
als je een middelgrote plant wil die makkelijk is en met een bloem kan je inderdaad zoals hierboven staat de spatifilum pakken, ook zou je een medinella kunnen pakken. Verder zijn er niet zo veel (middel)grote planten met bloem. Dat zijn degene die me zo te binnen schieten.
Gast- Gast
Thnx voor de tips! Ga morgen even opzoek naar zo'n... spatifilum plant! DIe is wel leuk!
CCC- Ratel
Wat Looki zegt over haar Spatfilum, dat heb ik met mijn Anthurium. Dat zal familie zijn denk ik, want ze lijken erg op elkaar. Die Anthurium groeit als een trein en er komen steeds nieuwe bloemen aan. Het enige wat ik ermee doe is:
- elke twee weken een beetje water geven
- om de paar maanden de dode bloemen wegknippen
Ik heb 'm nu al een jaar of vier.
- elke twee weken een beetje water geven
- om de paar maanden de dode bloemen wegknippen
Ik heb 'm nu al een jaar of vier.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Als ik een keer een paar weken weg ben, hangen de bladeren wel als ik terugkom. Maar als ik 'm dan weer water geef is hij de volgende dag weer blij en staan de bladeren weer omhoog
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Planten en bloemen?
» n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?
» planten vraag ->> anthurium
» Alternatief voor bos bloemen?
» Planten/Boompjes voor in een border.
» n.a.v. tulpen: Welke bloemen en planten heb je nu thuis?
» planten vraag ->> anthurium
» Alternatief voor bos bloemen?
» Planten/Boompjes voor in een border.
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: