Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Planten/Boompjes voor in een border.

4 plaatsers

Ga naar beneden

Planten/Boompjes voor in een border. Empty Planten/Boompjes voor in een border.

Bericht  Samantha di 23 aug 2011 - 7:48

Ik heb 300 euro om wat planten etc voor mijn tuin te kopen. Nou heb ik een border van ong. 6 meter bij een halve meter. Ik wil graag 2 klein blijvende boompjes en heel wat planten. Ik heb alleen geen idee wat! Ook wat leuke tuin versieringen worden gezocht. Ik hou van de kleuren wit, roze en paars/blauw. De stijl die ik leuk vind qua asseciores etc is landelijk.

HELP?!
Samantha
Samantha
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 194
Punten : 208
Registratiedatum : 09-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten/Boompjes voor in een border. Empty Re: Planten/Boompjes voor in een border.

Bericht  rapa nui di 23 aug 2011 - 8:09

Als je boompjes op stam hebt kies ze dan niet al te klein/laag. Uiteraard begreep ik dat de stam niet groeit maar ik heb me wel verkeken op de hoogte. Leek bij de kwekerij best wel hoog maar viel uiteindelijk in de tuin toch tegen. Ik heb gewoon wat rondgelopen in de wijk en in een oudere wijk om bomen en planten te kijken. Ook hoe ze er over een aantal jaar dus uit komen te zien. Wil je 2 dezelfde of 2 verschillende? Dan zou je kunnen kiezen voor een bladhoudende en eentje die 's winters blad verliest. Kies naast de bomen bv. een/meer struikjes zodat je ook 's winters wat hoogte in je tuin houdt wanneer een groot deel van je vaste planten afgestorven is. Ik zou naast wat wandelingen door buurten om tuinen te bekijken ook wat kwekerijen/tuincentra bezoeken, veel staat nu nog wel in bloei zodat je best een goed beeld van vaste planten krijgt. Vaak kun je best wel delen van vaste planten krijgen van buren, familie, etc. Vooral nu zijn hun planten best wel groot en kunnen ze vaak best wel een deel van de plant missen/kan dit wel verplant worden en moeten ze hun tuin toch bijhouden. Die delen zijn vaak veel groter dan de vaste plantjes die je bij bv. de Intratuin voor best wel forse bedragen moet kopen. En vergeet de bloembollen niet.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten/Boompjes voor in een border. Empty Re: Planten/Boompjes voor in een border.

Bericht  JD do 25 aug 2011 - 10:44

ik vind hortensias supermooi, maar die zijn niet winterhard. ze overleven de winter wel, maar dan is het een takkenbos, en in t voorjaar komen ze weer tot leven en komen er supermooie bloemen in.
lavendel hebben wij er ook in staat, rhodondendrons....van alles. wel heb ik alles in 2 kleuren, paars en wit.

het slimst is om gewoon naar het tuincentrum te gaan, en daar te kijken. op de kaartjes staat precies hoe hoog het wordt, of het winterhard is en welke kleuren ze worden....dus dat is allemaal heel erg duidelijk.

wat ook leuk is zijn olijfboompjes. wij hebben er 3 staan, ze komen een klein stukje boven de schutting uit, en ze waren 30 euro per stuk bij de praxis.


en heideplantjes. zijn er in wit en paars geloof ik, en die zijn winterhard, dus die zijn ideaal om ook in de wintermaanden wat kleur in je tuin te hebben.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten/Boompjes voor in een border. Empty Re: Planten/Boompjes voor in een border.

Bericht  Thunder zo 28 aug 2011 - 23:15

JaneDoe schreef:ik vind hortensias supermooi, maar die zijn niet winterhard. ze overleven de winter wel, maar dan is het een takkenbos, en in t voorjaar komen ze weer tot leven en komen er supermooie bloemen in.

Tuurlijk zijn die wel winterhard, anders zouden ze in het voorjaar toch niet opnieuw uitlopen...? Winterhard houdt in dat het de winter doorstaat en dus in het nieuwe seizoen weer begint met uitlopen.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten/Boompjes voor in een border. Empty Re: Planten/Boompjes voor in een border.

Bericht  JD ma 29 aug 2011 - 8:44

Rataplan schreef:
JaneDoe schreef:ik vind hortensias supermooi, maar die zijn niet winterhard. ze overleven de winter wel, maar dan is het een takkenbos, en in t voorjaar komen ze weer tot leven en komen er supermooie bloemen in.

Tuurlijk zijn die wel winterhard, anders zouden ze in het voorjaar toch niet opnieuw uitlopen...? Winterhard houdt in dat het de winter doorstaat en dus in het nieuwe seizoen weer begint met uitlopen.

dat zet ik er toch ook onder? dat ze de winter wel overleven, maar ze in de winter niet groen blijven.... dat is altijd wel handig om rekening mee te houden. ik had t liefst mn hele border vol gezet met hortensias,maar das in de winter zo'n kale boel
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Planten/Boompjes voor in een border. Empty Re: Planten/Boompjes voor in een border.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum